Minun c.scope 4mx

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Muutama päivä sitten tilasin itselleni c.scope 4mx:n ja tänään se tuli postissa :D.
Nyt sitten odotellaan kevättä uuden laitteeni kanssa :)
Kuva


Kuva


Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10447
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Onnittelut uuden koneen omistajalle :D
Se on piiiiiitkä kevät edessä :wink:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Kiitos :D Kerron sitten keväämmällä miten uusi piipparini pelittää :)
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Onnet uudesta laitteesta. 8)

4mx tai 6mx on ollu itelläkin melkein harkinnan alla.
Laadukas vehje ja nopia kuin vimmattu.

Mistä tilasit?
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Onnea. Nyt on aikaa vielä harjoitella tuota johdon kiertoa varren ympärille.
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

(pee tee) Kiitos :D Tilasin piipparin (robert opie collection) nettisivulta

Kiitos (ilkkap) :) ja kyllä minun pitää vielä harjoitella tuota johdon kiertämistä varren ympärille :P
406
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2011, 08:40
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 406 »

Kannattaa kyllä harjoitella johdon kiertämistä. Niin vehje pelaa niin kuin pitää.
Avatar
Lalli
Metallinetsijä
Viestit: 250
Liittynyt: 01 Syys 2009, 16:34

Viesti Kirjoittaja Lalli »

6MXi on itselläkin tilauskohteena ensikesäksi. Osa käyttää noita4MX ja 6MX etsimiä siten, että boxi on kiinnitettynä vyöhön ja pelkkä varsi on kädessä. Youtubesta löytyy joitain videoitakin - näyttäisi toimivan niinkin...
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

On se kyllä hyvä, että siihen on kehitelty irroitetteva boxi, koska jos käsi rupeaa rasittumaan niin boxi pois ja piippari on paljon kevyempi :D
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Minä uskon myös ,että tuo on erittäin hyvä hankinta ,nuo c-scopet on aina ollut laatutavaraa ,mulla joskus cs-660 se oli ihan hyvä muuten, muttei etsintäsyvyys ollut mikään kehuttava ellei ollut joku iso kappale kyseessä ,tuo on taas uutta tekniikkaaa ja varmaan paljon parempi.
Avatar
Dig Dug
Innostunut Etsijä
Viestit: 94
Liittynyt: 26 Syys 2012, 05:10

Viesti Kirjoittaja Dig Dug »

vinski kirjoitti:On se kyllä hyvä, että siihen on kehitelty irroitetteva boxi, koska jos käsi rupeaa rasittumaan niin boxi pois ja piippari on paljon kevyempi :D
Tuossa saakin varmaan helposti boxin siirretty taakse kahvan ja kyynärtuen väliin. Auttaisi paljon kun paino siirtyy taakse ja sen heiluntaliike vähenee huomattavasti. Ei tarvitsisi jatkuvasti varoa kelajohtoa.
Minelab CTX3030, Anderson Excalibur II, Deeptech MegaPulse Force
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Aikani pyöriskelin ulkomaan foorumeilla ja tuli laitettua cscope tilaus sisään. Samaan pakettiin taisin klikata garretin propointterin ja latureita ja akkuja ja kuulokkeetkin...

piipparit ole tähänkään asti ovesta sisään kävelleet pelkällä pään raapimisella, tilaus pöytään ja oottelemaan.
Katotaan ny miten äijän käy.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
Lalli
Metallinetsijä
Viestit: 250
Liittynyt: 01 Syys 2009, 16:34

Viesti Kirjoittaja Lalli »

Alkaa c.scope nostamaan päätään näiden 4mxi:n ja 6mxi:n myötä. 6MXi kolahti jokusen viikkoa sitten postista ja ihan laadukkaalta vaikuttaa, pääsisi nyt vaan kunnolla kokeilemaan niin oppisi vähän koneen säädöistä ja sielunelämästä lumihangessa kahlailua enemmän...
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

missä mun skope viipyy, ollu pitkä viikko odotella.. :o
Heti mulle kaikki tänne.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Itse isäni kanssa tilasin minun c.scope 4mx:ni sieltä sivustolta ja heti seuraavana aamuna tuli jo viestiä,että piippari on jo tulossa suomeen päin ja siinä kesti myös alle viikko, että piipparini oli jo kotiovella myös tosi luotettavalta sivustolta vaikutti. En oikeen osaa sanoa miksi piipparisi ei ole vielä tullut :(
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

vinski kirjoitti:Itse isäni kanssa tilasin minun c.scope 4mx:ni sieltä sivustolta ja heti seuraavana aamuna tuli jo viestiä,että piippari on jo tulossa suomeen päin ja siinä kesti myös alle viikko, että piipparini oli jo kotiovella myös tosi luotettavalta sivustolta vaikutti. En oikeen osaa sanoa miksi piipparisi ei ole vielä tullut :(
Ei sivustossa vikaa ole mutta tavaraa ei näy.
Tilausvahvistusviesti tuli spostiin kyl mutta ei mitn lähetysjuttui tms.. Nettisivulla ennustelivat jotta suomeen puketti saapuu elle viikossa.
Liekkö tavaran puutetta.

Edit.
No ny tuli spostia että suomessa 48h kuluttua.

Editedit.
Kapine luuraa nyt tanskassa, kuriirifirma ties kertoa että paripäivää kestää köpiksestä turkuun ja siihen päälle vielä kotimaan omat sekoilut. Ens viikolla....ens viikolla.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
hjukk
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2013, 17:36

Viesti Kirjoittaja hjukk »

Jokos on käyttökokemusta CS4MXi tai CS6?
370€ sais ton CS4MXI

+ Kuulokkeet, akut 8kpl, laturi ja rahdit 442€
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Juuri tänään kävin piipparoimassa c.scope 4mx:ni kanssa. Mielestäni parhain c.scopeni mitä minulla on ollut, kaikki pelittää hyvin myös pinpointti :D Suosittelen!!!!!

Tässä vähän kuvia c.scopeni kanssa löydetyistä esineistä ja vielä lisää löytyy! :)

Kuva
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Anteeksi, kun en ole kerinnyt vastata viesteihin on ollut vähän koulukiireitä.
Teksako. Kyllä luulisi ainakin, että 4mxi ja 6mx ovat parempia kuin nuo vanhemmat c.scopet. Minulla itselläni ei ole hirveästi kokemusta noista vanhoista c.scopeista. Viime scopeni oli 770XD ja kyllä 4mxi päihitti sen :D

Dig Dug. Kyllä sen boksin sinnekkin kiinni saisi pienellä väsäilyllä ja se voisi olla jopa hyväkin idea :)

Lalli. Oletko päässyt jo kokeilemaan c.scopeasi miltä vaikutti? :wink:
Avatar
Lalli
Metallinetsijä
Viestit: 250
Liittynyt: 01 Syys 2009, 16:34

Viesti Kirjoittaja Lalli »

vinski kirjoitti:
Lalli. Oletko päässyt jo kokeilemaan c.scopeasi miltä vaikutti? :wink:
Kyl maar tota 6MXi:tä on tullut ulkoilutettua ja meikäläiseen ainakin teki ihan positiivisen vaikutuksen, joten omastapuolestani ainakin voin suositella. Varmasti säätöjen suhteen on vielä oppimista, mutta siinähän sitä tonkiessa kokemukset karttuu... 1800-luvun pennejä tuli tongittua kohtuu syvältäkin, joten kyllä se tavaraa löytää kun säädöt saa kohdilleen.
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Onko Csopeissa ollut havaittavissa levottomuutta, eli turhaa äänekkyyttä, kuten ensimmäisissä noissa 4MXi ja 6MXi-malleissa oli vai onko ongelmat saatu korjattua vai oliko niitä? :roll:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Lalli. No hyvä, että c.scope teki hyvän vaikutuksen sinulle . Minunkin mielestäni 4mxi on hyvä etsin ja kyllä minunkin täytyy noita säätöjä opetella vielä vähäsen :D

NÄÄTÄ. Ei minulle ole tullut turhaa äänekkyytä kynnetyissä pelloissa mutta pelloissa jossa on lyhyitä viljanvarren pätkiä (elikkä ei kynnetyssä pellossa) niin niissä paikoissa rupeaa vähäsen ääntelehtimään, mutta kyllä sen hyvin huomaa, että milloin on jotain rautaa,....tai jotain muuta maan alla :D KYLLÄ SILTI SUOSITTELEN C.SCOPE 4MXI,6MXI:TÄ HYVIÄ OVAT :wink:
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

oma 6mxi on melko rauhallinen, yleensä aika täpöllä voi senssit olla. Tietty joskus lähistöllä olevat sähkölinjat ja muut etsimet saa saapi aikaan melkosta levottomuutta.

nopiasti omasta käyttökokemuksesta..
laadukkaan oloinen ja herkkä vehje. 17kHz takaa että pienet folion siipaleet piippaa iloisesti kuten myös isot raudat.
Erottelukykyä löytyy kans jos vaan korva pysyy perässä. Kävin monesti nuohotulla ruohikolla pikatesteillä, maa tursuaa foliota ja pullonkorkkia + jätemaan seassa olevaa rautapasketta. Roskat jäi maahan ja muutama markka nousi ylös.
Tuntien piipparointi tuntuu käsissä, F2:een verrattuna melko painava mutta heiluttelutekniikan parantamisella rasitus pysyy toleransseissa.

SME:n voorumilla taisin muutaman sanasen turinoida laitteesta.
Viime viikot pientä sairastelua niin on jäänny testailu vähemmälle, lähipäivinä asiaan tulee luultavasti muutosta.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
Lalli
Metallinetsijä
Viestit: 250
Liittynyt: 01 Syys 2009, 16:34

Viesti Kirjoittaja Lalli »

NÄÄTÄ kirjoitti:Onko Csopeissa ollut havaittavissa levottomuutta, eli turhaa äänekkyyttä, kuten ensimmäisissä noissa 4MXi ja 6MXi-malleissa oli vai onko ongelmat saatu korjattua vai oliko niitä? :roll:
Kyllä tosta levottomuudesta on paljon kirjoitettu etenkin Britti foorumeilla, taitaa koskea noita alkupään vehkeitä? Varmaankin vähän käyttäjästä kiinni mitä pitää turhana ja mitä ei, säätämällä saa rauhoitettua niinkuin muissakin merkeissä.

Jos vertaa tohon Cs770XD:hen, joka oli aiempi etsimeni niin sehän oli täysin hiljaa kunnes tavaraa osui kelan alle, 6MXi taas pitää silloin tällöin pikku piipitystä ja sekin rauhoittuu kun säätää herkkyyttä vähän alemmas...
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Kivasti sinullakin pee tee on kausi alkanut c.scopen kanssa, kyllä markat ovat mukavia :D

Minun etsimeni alkaa huutaa kovasti, kun boxin laittaa vyölle roikkumaan :? Oletteko itse huomanneet saman asian vai onko se säädöistä kiinni?

Muuten voisitteko kertoa,että mitä säätöjä käytätte pääasiassa pelloilla ja metsissä, koska minun etsimeni aina välillä hälyttää rautanauloistakin ja muusta romusta? :D
Vastaa Viestiin