Mestoilla 2012

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
ämpäripää
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 11:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ämpäripää »

Leijona kirjoitti:Todella mukavia löytöjä. Yläkuvan ratsukko on hieno ja sen alla oleva koristeellinen läpyskä, onko hopeaa? Saisiko siitä lisää kuvia?
Kiitos :)
Hetken jo luulin löytäneeni täysin kokonaisen ratsukon, mutta kyllä ainakin hepan korvat näyttää puuttuvan.

Tässä ratsukosta ja läpyskästä valmiina olleet lähikuvat.
Hyvä kun tuli tuota läpyskää vielä tutkailtua nyt, siinähän on leimoja! Nimileima EK ainakin erottuu ja yritän putsata vielä jos toinenkin selkenisi. Hopeana olen pitänyt ja taitaa siis ollakin. Olen ajatellut sen olevan esim. kellon koriste, vaikka vähän soikiolta vaikuttaa ...
(repeytyneen sivun halkaisija 7 cm)


Kokeillaan joskus niitä hopeitakin vielä kuvailla jos kerran katselijoita olisi :)


Kuva



Kuva
AT PRO
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10507
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Taitaa olla Venäläistä hopeaa, kun olen erottavinani toisen leiman vasemmassa reunassa hopeapitoisuusmerkinnän 84.
Sepän nimikirjaimet voisivat tarkoittaa Emiliyarn Kuznetsov'ia.

Mutta mikä tuo sitten on. Taitaa vasemman alareunan syvennysleikkaus olla tarkoituksella tehty?
Hirmuisesti on käsin tehtyjä koristeita. Mielenkiintoinen löytö :P
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
ämpäripää
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 11:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ämpäripää »

Leijona kirjoitti:Taitaa olla Venäläistä hopeaa, kun olen erottavinani toisen leiman vasemmassa reunassa hopeapitoisuusmerkinnän 84.
Sepän nimikirjaimet voisivat tarkoittaa Emiliyarn Kuznetsov'ia.

Mutta mikä tuo sitten on. Taitaa vasemman alareunan syvennysleikkaus olla tarkoituksella tehty?
Hirmuisesti on käsin tehtyjä koristeita. Mielenkiintoinen löytö :P


VÄhän putsailin lisää, niin pitoisuusleimassa näyttäisi olevan 84 vieressä "pyöreähkö" symboli ja pikkuruinen s-kirjain(tai siihen suuntaan..).

Mistä kaivoit tuon Kuznetsovin nimen?
Ja tosiaan, se syvennysleikkaus vaikuttaa tarkoituksella tehdyltä.
AT PRO
ippe2000
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 01 Syys 2012, 20:24
Paikkakunta: Keskipohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ippe2000 »

olisiko tuo läpyskä ikonista?
Avatar
ämpäripää
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 15 Huhti 2011, 11:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ämpäripää »

ippe2000 kirjoitti:olisiko tuo läpyskä ikonista?
Se käväisi myös mielessä, mutta koristelussa ei minun silmääni ole mitään viitteitä sellaiseen suuntaan....
Tuli tosiaan mieleen esim. jonkun hahmon "sädekehä" tuosta leikkauksesta.
AT PRO
ippe2000
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 01 Syys 2012, 20:24
Paikkakunta: Keskipohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ippe2000 »

ämpäripää kirjoitti:
ippe2000 kirjoitti:olisiko tuo läpyskä ikonista?
Se käväisi myös mielessä, mutta koristelussa ei minun silmääni ole mitään viitteitä sellaiseen suuntaan....
Tuli tosiaan mieleen esim. jonkun hahmon "sädekehä" tuosta leikkauksesta.
ota kuva niin, että tuo pyöristetty reuna on alaspäin ja laita tuonne "mikä tämä on" osioon.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10507
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

ämpäripää kirjoitti:
Leijona kirjoitti:Taitaa olla Venäläistä hopeaa, kun olen erottavinani toisen leiman vasemmassa reunassa hopeapitoisuusmerkinnän 84.
Sepän nimikirjaimet voisivat tarkoittaa Emiliyarn Kuznetsov'ia.

Mutta mikä tuo sitten on. Taitaa vasemman alareunan syvennysleikkaus olla tarkoituksella tehty?
Hirmuisesti on käsin tehtyjä koristeita. Mielenkiintoinen löytö :P


VÄhän putsailin lisää, niin pitoisuusleimassa näyttäisi olevan 84 vieressä "pyöreähkö" symboli ja pikkuruinen s-kirjain(tai siihen suuntaan..).

Mistä kaivoit tuon Kuznetsovin nimen?
Ja tosiaan, se syvennysleikkaus vaikuttaa tarkoituksella tehdyltä.
Tästä löysin tuon Kuznetsovin nimen. EK on kyrillisillä kirjaimilla merkattu noin. Tietenkin tuo edellyttää sitä, että esineessä on Moskovan kaupunkileima.
http://www.925-1000.com/Frussia_makers_A_r.html

Tästä löytyy kaupunkileimoja, niin voit vertailla esineen leimaa näihin:
http://www.925-1000.com/Frussia_city_01.html

Tässä koko sivusto. Täältä löytyy mielenkiintoista tietoa Venäläisistä hopeamerkinnöistä ja alareunassa muidenkin maiden hopeasta::
http://www.925-1000.com/Frussia.html
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vastaa Viestiin