Garrett At Gold

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Garrett At Gold

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Tervehdys muukalaiset.

Onko kenelläkään kokemusta otsikon kamppeesta? Taitaa mennä oma piipparin hankinta uuden ostamiseksi kun ei ole tullut mieluisia käytettyjä "vastaan".

Ajattelin kun tuo At Gold ei ole Viron pojilla kuin 46€ kalliimpi vs At Pro, niin kumpi noista kannattaisi ostaa. Ajatuksena tonkia ainakin aluksi rantoja/rantavesiä ja metsämaita, ehkä hieman peltoja.

Mukana tuleva kela ainakin eroaa laitteissa etsintätaajuden lisäksi.
efe
Innostunut Etsijä
Viestit: 56
Liittynyt: 24 Elo 2011, 19:20

at gold

Viesti Kirjoittaja efe »

No mulla ei oo ainakaan muuta ku positiivista sanottavaa kyseisestä laitteesta. At Prohon en voi verrata ku en ole ikinä semmosta edes nähnyt, mutta kun vertaan aiempaan (edelleenkin käytössä..) etsimeeni Ace 250:seen, niin ero on selvä. Syksyllä kun kävin saman rannan läpi Goldilla, minkä olin mielestäni edellisenä viikonloppuna Ace 250:sellä kolunnut tarkasti läpi, niin löytyi 1 kultasormus ja 2 hopeista jotka jäi 250:llä löytymättä.. Käyttö on nopeaa tarkan pinpointin ja kompaktin kelakoon ansiosta. Etsintäsyvyys huima ja rannoilla tuo vedenpitävyys plussaa. Hommasin siihen syksyllä sniper kelan lisävarusteeksi, mutta en ole huomannut mitään hyötyä ainakaan omassa nykyisessä käytössäni (pellot ja rannat..) ja soveltunee esim lapin kultamaille ehkä hyvinkin..? Tuohon kun sais vielä ison kelan joskus lisäksi niin tulis ehkä vielä muutama sentti syvyyttä lisää. Nykyisellä kelalla kun vertaa etsintäsyvyyttä Ace 250:seen jättikelan kera, niin ainoastaan isommilla hopeilla jää hieman matalammaksi..
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Tuohon voisi olla hyvä joku isompi kela kaveriksi kun alkuperäinen on jo melkein sniper-kokoa. Onko laitteessa muuten taustavaloja ja saako siitäkään säädettyä äänenvoimakkuutta? Onko piipparin varsi sama kuin Ace 250:ssä? Onko sinulla Ace:ssa siis joku isompi kela vai vakio?
efe
Innostunut Etsijä
Viestit: 56
Liittynyt: 24 Elo 2011, 19:20

at gold

Viesti Kirjoittaja efe »

Ei ole taustavaloa ja varsi on vissiin sama ku At Prossa. Isommalla kelalla menis varmaan tosi syvälle ja on itselläkin harkinnassa, mutta kun hommasin tuohon Ace 250:seen tuon jättikelan (12x15) niin ei ole vielä ajankohtaista. Tuolla 12x15 kelalla imuroi Acella hopeat ihan järkyttävän syvältä:)
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Nyt on oma tilattu ja lähtenyt lahden takaa toimitukseen. Ei taida ihan vapuksi ehtiä. No malttaa paremmin keskittyä tekemään harjoitus materiaalia. :wink:
Avatar
Joness
Raavas Tonkija
Viestit: 623
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:56

Viesti Kirjoittaja Joness »

Hyvä homma. Joko se olisi sulla ens viikolla hyppysissä, niin voitais lähtee jonnekki tesettää...Meinaan voisi tulla sielläpäin käymään :wink:
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Joness kirjoitti:Hyvä homma. Joko se olisi sulla ens viikolla hyppysissä, niin voitais lähtee jonnekki tesettää...Meinaan voisi tulla sielläpäin käymään :wink:
Paha sanoa, tuo vappu sotkee jonkin verran paketin kulkua varmaan. Torstaina oli lähtenyt matkaan. Teretulemas! :o
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Joness kirjoitti:Hyvä homma. Joko se olisi sulla ens viikolla hyppysissä, niin voitais lähtee jonnekki tesettää...Meinaan voisi tulla sielläpäin käymään :wink:
Täällä onkin lumet saanu tänään kyytiä kun satanut päivän vettä! On muutes saikkua mulla tuleva viikko... :wink:
Avatar
Patsku
Metallinetsijä
Viestit: 169
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 22:27
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja Patsku »

Noniin, oletteko at goldin omistajat olleet tyytyväisiä laitteeseen ja onko toiminut toiveiden mukaan? Ite olen pähkäillyt at pron ja goldin välillä joten päätin että hommaan pron sijasta goldin.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

At Proo käytettynä puolenvuotta ja nyt vaihto Goldiin. Kyllä nämä niin sama laite on, etten satasta Goldista extraa maksais, ellei sit tosiaan tuo hippujen metsästys ole suunnitelmissa.
Kelahan tässä Goldissa on ihan mini verrattuna tuohon Proohon, mutta liekö sit toimivampi tuollaisilla "roska paikoilla" missä ne herkutkin luuraa.
Säädöiltään on hieman eroavaisuuksia, esim. Goldissa ei pysty Disgriminoimaan tiettyjä id alueita, mutta lisänä on ground balance window ja muuta...
Goldissa vähemmän valmiita etsintä moodeja, mutta yhtähän Proossakin oli järkeä käyttää ja se Goldistakin löytyy.

Sama varsi, muotoilu, kuulokkeet ym., mutta oheis jutskat mykistytti mitä mukana tuli. Oli reppua (tyylikäs, toimiva ja tarpeeksi iso), vaskoolia, kuokkaa vyöripustuksella, suurennuslasia, dvd/cd:tä ja kullanetsintä kirjaa myöden. Nii ja pinsetit ja purnukoita ja pipettejä... :)

Kolikoille samaa etsintä syvyyttä näyttäis tolleen pikaisella kokeilulla, mutta kelan "peitto" ja toimivuus roskaisilla paikoilla tietysti Proohon verrattuna eri...
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

Hippuja metsästävät voivat kokea laitteen täysin toisin... Onhan tuossa tuo prospecting moodi, mikä Proosta puuttuu vallan. En ole vielä ehtinyt siihen perehtyä, mutta saattais jollekkin tipoille toimia hyvinkin. Täällä etelässä vaan on aika vähissä paikat, joissa olisi niin puhdasta haravoitavaa, missä voisi tuota pitää merkittävänä vaihtoehtona..
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Onko kellään ollu ongelmia tämän kanssa, kun itellä tämä kampe sekoilee (tai sitten minä en ossa käyttää tätä goldia). Aluksi laite tuntui pelaavan normaalisti, mutta sitten se alkoi piippailla hullunlailla kokoajan. Antaa siis ääntä jatkuvasti raudallekkin vaikka se olisi discriminoitu ja välillä tuntuu ääntävän vaikka kelan nostaa taivasta kohti. Ainoa miten pelaa "normaalisti" on kun pudottaa herkkyyden lähes minimiin.

Jotenkin tuntuu että tuo kelalta tulevan johdon liitos yläpäässä antaa sitä häiriötä. Jos siihen koskee kevyestikkin, niin silloin huutaa. Ja hermot menee tämän kanssa!

Jos jollakin olisi Oulussa tai lähellä vastaava laite tai At Pro niin ois mukava testata toista kelaa tai saada muutenkin opastusta. Help me!
Avatar
Joness
Raavas Tonkija
Viestit: 623
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:56

Viesti Kirjoittaja Joness »

Ei se käyttäjästä nyt kiinni ole. Aluksihan se pelasi mainiosti ja sitten huutaa omiaan vaikka ei metallia lähimaillakaan. Laitteessa jotain outoa vikaa.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Iissä löytyy AT Pro ja käyttäjä. Voit tulla käymään, jos ei ole liian kaukana. Laita viestiä.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Jotkut laitteet on sekoilleet sisään päässeen kosteuden vuoksi.
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

Joo, mulla ei laite tietääkseni ole kastunut eikä kostunut. Pelasi minusta keväällä ihan ok, mutta alkoi aika äkkiä sekoilemaan. Paristoja oon vaihetanut eikä vaikutusta. Ainakin olen sitä sisällä kuivassa aina säilyttänyt, tiedä sitten..
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

NÄÄTÄ kirjoitti:Iissä löytyy AT Pro ja käyttäjä. Voit tulla käymään, jos ei ole liian kaukana. Laita viestiä.
Hienoa, täytyy laittaa harkintaan jos ei lähempää ketään kuulu. Aika nopeaa toimintaa täällä, ottaen tuo kellonaika huomioon :lol:
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Juikki kirjoitti:Joo, mulla ei laite tietääkseni ole kastunut eikä kostunut. Pelasi minusta keväällä ihan ok, mutta alkoi aika äkkiä sekoilemaan. Paristoja oon vaihetanut eikä vaikutusta. Ainakin olen sitä sisällä kuivassa aina säilyttänyt, tiedä sitten..
No tuskinpa sitten..
Ongelmia on joillain ilmenny kun märän keikan jälkeen laite on jäänyt suojiensa sisään ja/tai auton konttiin.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Paras kokeilla ensin toisella kelalla jos on mahdollisuus mutta kyllä tuo vaikuttaa kovasti kaapeli tai liitin vialta.
tevil
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Touko 2012, 21:41
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tevil »

Juikki kirjoitti:Onko kellään ollu ongelmia tämän kanssa, kun itellä tämä kampe sekoilee (tai sitten minä en ossa käyttää tätä goldia). Aluksi laite tuntui pelaavan normaalisti, mutta sitten se alkoi piippailla hullunlailla kokoajan. Antaa siis ääntä jatkuvasti raudallekkin vaikka se olisi discriminoitu ja välillä tuntuu ääntävän vaikka kelan nostaa taivasta kohti. Ainoa miten pelaa "normaalisti" on kun pudottaa herkkyyden lähes minimiin.

Jotenkin tuntuu että tuo kelalta tulevan johdon liitos yläpäässä antaa sitä häiriötä. Jos siihen koskee kevyestikkin, niin silloin huutaa. Ja hermot menee tämän kanssa!

Jos jollakin olisi Oulussa tai lähellä vastaava laite tai At Pro niin ois mukava testata toista kelaa tai saada muutenkin opastusta. Help me!
Tervehdys kaikille!

Kävin tänään noutamassa matkahuollosta samanlaisen laitteen. Garrett At Gold. Käyttöohjeita on innolla luettu, että pääsee koekeilemaan käytännössä.
Kokeilin sen johdon yläliitintä sormella ja heti piippas ja en ole vielä ehtinyn sen kummemmin testata laitetta. Näyttää siis uudessa laitteessa oleva sama ominaisuus. Ohjeissa sanotaan heikkojen paristojen olevan yleisin syy häiriöihin.
Kokeilisin tehdasasetuksia, että sekoileeko vieläkin. Paina virtapainiketta 5-10sek. kunnes kuuluu kaksoispiippaus, niin tehdasasetukset on käytössä. Paristoja olit jo kokeillutkin.
Toivottavasti ongelma ratkeaa pian.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Olettehan painaneet ensin sen liittimen kunnolla paikalleen, ennenkuin alatte kiristämään ruuvia. Se kuminen o-rengas täytyy painua liittimen sisään. Sitä voi voidella, joko silikonirasvalla (niinkuin kuuluisi), mutta muukin kostuttaminen auttaa, esim. syljellä. O-rengas voi mennä ruttuun, jos sitä yrittää kuivana survoa, eikä liitin mene silloin perille asti.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Juikki
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 21:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juikki »

NÄÄTÄ kirjoitti:Olettehan painaneet ensin sen liittimen kunnolla paikalleen, ennenkuin alatte kiristämään ruuvia. Se kuminen o-rengas täytyy painua liittimen sisään. Sitä voi voidella, joko silikonirasvalla (niinkuin kuuluisi), mutta muukin kostuttaminen auttaa, esim. syljellä. O-rengas voi mennä ruttuun, jos sitä yrittää kuivana survoa, eikä liitin mene silloin perille asti.
Joo, kyllä mulla liitin pohjassa on ja olen buuttailut laitetta ilman apua. Minun värkki sekoilee muun lisäksi kun siihen yläpään johtoon vähän sorkkii. Kesällä laite pelasi välillä ihan normaalisti tai ei ainakaan koko aikaa räpättänyt.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Onkos AT PRO herkkä rikkoutumaan, kun yhdellä jos toisella tuntuu olevan jotain vikaa siinä? Täytyykin miettiä millasella varauksella tota enää uskaltaa kenellekkään suositella.
Kuva
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuntuuhan noissa olevan vikoja, varsinkin kaapelivikoja. Toisaalta noita on paljo käytössä eli niistä herkemmin kuulee. Kyllä noita vikoja kaikista etsimistä löytyy, jopa GM etsimistä jotka on käsin kasattuja ja tehty kuin panssariauto.

Itse en ainakaan vielä pitäis AtProota mitenkään erityisen vikaherkkänä. Alussa niissä oli tietysti lastentauteja kuten niin monessa muussaki etsimessä mutta ne tuntuu olevan historiaa. Saisivat vaan kaikkiin kunnon kestävät kaapelit tai sit kaikkien pitäs olla langattomia :D
Avatar
Maverick
Raavas Tonkija
Viestit: 988
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 14:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Juikki kirjoitti:Onko kellään ollu ongelmia tämän kanssa, kun itellä tämä kampe sekoilee (tai sitten minä en ossa käyttää tätä goldia). Aluksi laite tuntui pelaavan normaalisti, mutta sitten se alkoi piippailla hullunlailla kokoajan. Antaa siis ääntä jatkuvasti raudallekkin vaikka se olisi discriminoitu ja välillä tuntuu ääntävän vaikka kelan nostaa taivasta kohti. Ainoa miten pelaa "normaalisti" on kun pudottaa herkkyyden lähes minimiin.

Jotenkin tuntuu että tuo kelalta tulevan johdon liitos yläpäässä antaa sitä häiriötä. Jos siihen koskee kevyestikkin, niin silloin huutaa. Ja hermot menee tämän kanssa!

Jos jollakin olisi Oulussa tai lähellä vastaava laite tai At Pro niin ois mukava testata toista kelaa tai saada muutenkin opastusta. Help me!

Omassa ACE250:ssä oli uudesta asti samaa liitinongelmaa. Minulla se rauhoittui kun työnsin liittimen täyteen rasvaa ja ruuvasin takaisin. Vaseliini tai muu vastaava tiukkaa liitokset sopivasti eikä pääse hölskymään.
Vitae pars historia est.
Vastaa Viestiin