auttakaahan.
auttakaahan.
Joo elikkä taas tämmönen kysymys, eli millanen metallinpaljastin mun kannattas laittaa ku budjetti on melko surkea, 100euroo.. max 130.? Olen tosiaa viime aikoina innostunu tästä touhusta ja haluaisin kokeilla, varsinki ku ois yks jännittävä paikka tiedosa misä tarun mukaan on joskus kauan sitte ollu jonkinlainen linna tms.
Olis mukava käydä sielä piipparin kans kävelemäsä. Ja sitte toinen kysymys ihan uteliaisuuttani, monet teistä on tehny uskomattoman hienoja löytöjä, nii pidättekö te kaikki ne ihtellänne vai myyttekö te ne eteenpäin? luulis että tollasista aarteista vois käärästä melko hyvätki rahat.
Luepas ihan ensin tämä:
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewtopic.php?t=3
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/viewtopic.php?t=3
Tuolla buljetilla kattelisin käytettyjä Garrettin vehkeitä. Kannattaisi melkein laittaa tuonne osto- ja myyntiosioon vaikka ilmoitus, hyvällä tuurilla joku vois myydäkkin tuohon hintaan.
En usko että kukaan, ei ainakaan moni, täällä myy löytämiään esineitä, ei niistä raaski luopua kun niiden löytämiseen on valutettu hikeä ja verta. Toiseksi Suomessa on niin olemattomat markkinat, ettei kysyntääkään oikeestaan ole. Toista se on jenkeissä, missä yksi tyyppi myi rupisen sisällissodan aikaisen napin ja ruosteisen nyrkkiraudan 150 dollarilla. Täällä vastaavista joku voisi ehkä maksaa kymmenyksen tuosta. Itse en välttämättä maksaisi sitäkään.
En usko että kukaan, ei ainakaan moni, täällä myy löytämiään esineitä, ei niistä raaski luopua kun niiden löytämiseen on valutettu hikeä ja verta. Toiseksi Suomessa on niin olemattomat markkinat, ettei kysyntääkään oikeestaan ole. Toista se on jenkeissä, missä yksi tyyppi myi rupisen sisällissodan aikaisen napin ja ruosteisen nyrkkiraudan 150 dollarilla. Täällä vastaavista joku voisi ehkä maksaa kymmenyksen tuosta. Itse en välttämättä maksaisi sitäkään.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Nykyisellä tahdilla laskeskelin että voius saada laitteiden kustannukset takas 10-15 vuoden sisällä
Amerikassa jotku jopa tienaa vähän tällä hommalla, lähinnä rantapiippailijat. Euroopassaki kuten englannissa on tehty muutama hyvä löytö ja sielä niistä saa rahaaki. Suomessa on todennäköisempää voittaa loton päävoitto kuin löytää joku todella arvokas löytö. Tämän on ihan käytäntö osoittanu. Vaikka harrastajamäärät ovat moninkertaistuneet niin kyllä nuo löytöjen arvot on kuitenkin nappikauppaa.
Amerikassa jotku jopa tienaa vähän tällä hommalla, lähinnä rantapiippailijat. Euroopassaki kuten englannissa on tehty muutama hyvä löytö ja sielä niistä saa rahaaki. Suomessa on todennäköisempää voittaa loton päävoitto kuin löytää joku todella arvokas löytö. Tämän on ihan käytäntö osoittanu. Vaikka harrastajamäärät ovat moninkertaistuneet niin kyllä nuo löytöjen arvot on kuitenkin nappikauppaa.
Meikäläinen tuskin koskaan tulee tienaamaan piipparin hintaa takaisin, eipä taida tulla pensarahojakaan. Mutta hauskaa tämä kuitenkin on, liikuntaa saa ja hyvän mielen kun kantaa roskat ja naulat pois luonnosta, ja luultavasti muillakin on hauskaa kun ihmettelevät mitä se tuo hullu tuolta luulee löytävänsä