Lumenkaatopaikka
Lumenkaatopaikka
Otsikosta huomaa että mulla meni luuta nurkkaan tälle suvelle..
Kysymys kuuluu lumenkaatopaikoista yleisesti. Saako lumenkaatopaikoilla käydä piipailemassa???
Itse luulisin että saa kun Kaupungin kaatopaikallakin käy tyypit "dyykkailemassa"
Kysymys kuuluu lumenkaatopaikoista yleisesti. Saako lumenkaatopaikoilla käydä piipailemassa???
Itse luulisin että saa kun Kaupungin kaatopaikallakin käy tyypit "dyykkailemassa"
----------------------------
Ace 350 euro.
Ja jotain muita apuvälineitä...
Ace 350 euro.
Itse kävin tekemässä ensimmäisen piippailuni syyskuussa lumenkaatopaikalla. Oli aikamoista piipittämistä, silloin en osannut edes
tulkita noita piippejä. Lähdin pois n. 10 min kuluttua..
Isompia löytöjäni oli valurautainen viemärinkansi ja neljän polkupyörän teline.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Tuossa alkaa olla jo romuraudalla hintaa kun paikoakin alkaa jo ollaUrmas kirjoitti:Itse kävin tekemässä ensimmäisen piippailuni syyskuussa lumenkaatopaikalla. Oli aikamoista piipittämistä, silloin en osannut edes
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
Kävin kesällä muutaman kerran lumenkaatopaikalla piipparoimassa. On tuossa lähellä. Sinne(kään) en viitsinyt ilman lupaa mennä vaan kilautin ensin alueesta vastaavan firman pomolle ja esitin asiani.Vastaus oli : En näe siihen mitään estettä. Toivottipa vielä onneakin.Kapu75 kirjoitti:Jostakin minulle on tullut semmoinen käsitys että sinne ei ainakaan Oulussa saisi mennä???
No ne jotka on käynyt Kuten Urmas niin onko ne täynnä roskaa vai löytyykö sieltä mitään "hyvää"
Piipparointipaikkana lumenkaatopaikka on kyllä lievästi sanoen haastava. Foliota riittää, ja korkkejakin. Autojen talvirenkaista irronneet nastat antavat oman mausteensa piipparointiin.
Joitain kolikoitakin löysin, ja rautasormuksen. Epäilemättä siellä on koruja ja kolikoita enemmänkin, löytäisi vaan.
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer
Millaisilla säädöillä menit siellä ja oliko sinulla tuo Ace 250 silloin?kalle kirjoitti:Kävin kesällä muutaman kerran lumenkaatopaikalla piipparoimassa. On tuossa lähellä. Sinne(kään) en viitsinyt ilman lupaa mennä vaan kilautin ensin alueesta vastaavan firman pomolle ja esitin asiani.Vastaus oli : En näe siihen mitään estettä. Toivottipa vielä onneakin.Kapu75 kirjoitti:Jostakin minulle on tullut semmoinen käsitys että sinne ei ainakaan Oulussa saisi mennä???
No ne jotka on käynyt Kuten Urmas niin onko ne täynnä roskaa vai löytyykö sieltä mitään "hyvää"
Piipparointipaikkana lumenkaatopaikka on kyllä lievästi sanoen haastava. Foliota riittää, ja korkkejakin. Autojen talvirenkaista irronneet nastat antavat oman mausteensa piipparointiin.
Joitain kolikoitakin löysin, ja rautasormuksen. Epäilemättä siellä on koruja ja kolikoita enemmänkin, löytäisi vaan.
Ace 350 euro.
Ace 350 euro.
Kävin kerran syyskuussa kun viimeiset lumet olivat sulamassa. Aivan toivotonta hommaa. Piippari huusi säädöistä välittämättä lähes taukoamatta. Hiekoitussepeliä oli varmaan useammman kymmenen sentin kerros ja siihen kerrokseen mahtuu jo aika monta kaljapullonkorkkia, oluttölkkiä, nastaa ja muuta sälää. Viihdyin myös noin 10 minuuttia . Tuli tehtyä kaksi reissua samalla kertaa: ensimmäinen ja viimeinen.
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Oliskohan tämä neljäs aiheesta perustettu ketju. Haulla olisi löytynyt:
Etsiminen & Muut varusteet / Techniques ~ lumen kaatopaikka
Yleinen Keskustelu / General Discussion ~ Lumenkaatopaikka
Yleinen Keskustelu / General Discussion ~ lumenkaaatopaikka
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
on muitakin tapoja nostaa postausmääränsäMc_Mursu kirjoitti:Oliskohan tämä neljäs aiheesta perustettu ketju. Haulla olisi löytynyt:
men nej, ihan tosissaan niin foorumin säännöt ovat vähän vanhanaikaiset. Ei täältä tosta vaan enää löydä etsimänsä ja sitten taas joku valittaa "vanhan" viestin bumppaamisesta.
Eikö olisi helpompaa vaan vastata viestiin ja antaa olla? Ensi kerralla kun joku taas avaa uuden keskustelun niin varmasti siitäkin on olemassa suht samanlainen viesti toisaalla.. Ihan joka kerta.
Takaisin topicciin niin Helsingissä käytettiin monta sataa vuotta vanhaa peltoa lumenkaatopaikkana. Jotenkin loppui into käydä siinä pellolla sen jälken vaikka kuinka yrittäisivät siistiä jälkensä. Muistan nähneeni jopa betonisia ajoesteitä lumikasoissa.
Tampereella olisi sukelluspiippausta harrastavalle hyvä paikka Eteläpuiston laidalla jossa dumpattiin lumet Pyhäjärveen vielä tuossa vuosikymmen sitten. Siellä olisi varmasti tavaraa pohjalla mitä piippaillaappenzell kirjoitti:Takaisin topicciin niin Helsingissä käytettiin monta sataa vuotta vanhaa peltoa lumenkaatopaikkana. Jotenkin loppui into käydä siinä pellolla sen jälken vaikka kuinka yrittäisivät siistiä jälkensä. Muistan nähneeni jopa betonisia ajoesteitä lumikasoissa.
t. patti
ps. tämäkin viesti vain lisätäkseni viestieni määrää
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Just joo...appenzell kirjoitti: on muitakin tapoja nostaa postausmääränsä
Foorumin säännöt ovat pitkälti samat kuin millä tahansa keskustelupalstalla.appenzell kirjoitti:foorumin säännöt ovat vähän vanhanaikaiset.
Oletko kokeillut? Viestiketjut ei vanhene, mutta jos meinaa johonkin 3 vuotta vanhaan viestiin takertua, niin siitä ehkä joku voikin "valittaa".appenzell kirjoitti:Ei täältä tosta vaan enää löydä etsimänsä ja sitten taas joku valittaa "vanhan" viestin bumppaamisesta.
Jos foorumin oma hakukone ei miellytä, niin Googlea voi käyttää komennolla:
hakusana site:http://www.aarremaanalla.com/foorumi/
Jos minä kaikessa hyvyydessäni tarjoan vanhoja viestiketjuja, jotka vastaavat kattavasti kysymykseen, niin miksi haluat vastustaa? Olen jo kerran kertonut kokemukseni lumenkaatopaikoista, niin miksi minun tarvisi kertoa se uudestaan?appenzell kirjoitti:Eikö olisi helpompaa vaan vastata viestiin ja antaa olla? Ensi kerralla kun joku taas avaa uuden keskustelun niin varmasti siitäkin on olemassa suht samanlainen viesti toisaalla.. Ihan joka kerta.
Aion jatkossakin puuttua huomatessani uuden aiheen, joka on jo olemassa. Haters gonna hate.
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
appenzell kirjoitti:Eikö olisi helpompaa vaan vastata viestiin ja antaa olla? Ensi kerralla kun joku taas avaa uuden keskustelun niin varmasti siitäkin on olemassa suht samanlainen viesti toisaalla.. Ihan joka kerta.
Pointtini olikin se että tällaiset keskustelut ja huomautukset häiritsevät foorumia enemmän kuin yksi "ylimääräinen" kysymys. Se että huomauttaa jälkeenpäin ei enää auta koska viestiketju on jo aloitettu. Jos ei halua vastata kysymykseen tai viestiin niin miksi vastata ollenkaan? Älä ota kysymysmerkkiä kysymysmerkkinä koska tästä keskustelusta kukaan ei tule järkevämmäksi. Parempi että lopetetaan tähän.Mc_mursu kirjoitti:Jos minä kaikessa hyvyydessäni tarjoan vanhoja viestiketjuja, jotka vastaavat kattavasti kysymykseen, niin miksi haluat vastustaa? Olen jo kerran kertonut kokemukseni lumenkaatopaikoista, niin miksi vitussa minun tarvisi kertoa se uudestaan?
Aion jatkossakin puuttua huomatessani uuden aiheen, joka on jo olemassa. Haters gonna hate.
Miksi sitten haluat aloittaa "tälläisen keskustelun"? Kumpikohan täällä mielestäsi nyt häiritsee?appenzell kirjoitti:Pointtini olikin se että tällaiset keskustelut ja huomautukset häiritsevät foorumia enemmän kuin yksi "ylimääräinen" kysymys.
Miten niin ei auta?appenzell kirjoitti:Se että huomauttaa jälkeenpäin ei enää auta koska viestiketju on jo aloitettu.
1. Kysyjä saa tietää vanhoista, mutta hyödyllisistä keskusteluista aiheesta.
2. Arvoisa foorumin väki ehkä hoksaa kokeilla hakua jatkossa.
Mielestäsi jokaiselle kysyjälle pitäisi siis vastata aina uudestaan tai olla vastaamatta? En näe tässä järkeä.appenzell kirjoitti:Jos ei halua vastata kysymykseen tai viestiin niin miksi vastata ollenkaan?
Onkohan tässä vastaisuudessasi taustalla jotain aivan muuta? Tuntuu jotenkin käsittämättömältä.
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Aamulla käväisin lumenkaatopaikalla, kun en muutakaan keksinyt. Piipparointi oli kaiken roskan keskellä yhtä toivotonta kuin ennenkin, eikä mitään järkevää löytynyt. Sen sijaan pintalöytönä sain yhdeksän avaamatonta Sakutölkkiä Luultavast joku on talvella laittanut kaljat lumikasaan jäähtymään mutta pahaksi onneksi paikalle on sattunut pyöräkuormaaja joka on lastannut lumet kaljoineen päivineen kuormurin lavalle Viisi tai kuusi tölkkiä oli hajonnut käsittelyssä, mutta olkaamme tyytyväisiä että edes yhdeksän oli säilynyt ehjinä
Carrett Ace 250
Garrett Pro Pointer
Garrett Pro Pointer