Jokohan nyt tää tietotekniikka toimis niin että sais kuviaki laitettua.
Kuten aikasemmin jo totesin kokoontuminen oli erittäin onnistunut ja niin myös löytöjen osalta. Vaikka mulla yhteispiipparoinneissa pääasiana on aina muiden tapaaminen niin ainahan sitä toivois jotain löytöjäki. Tällä kertaa oli toiveena vanhan venäläisen kolikon löytyminen, niitä kun ei meidän suunnalta helposti löydä. Ei edes venäjänvallan aikasia kun paikalliset käyttivät itsepäisesti vielä ruottin rahoja ja kauppaakin käytiin pimeästi ruotsin kans. Noitten vanhojen kolikoiden löytyminen oli siitäki mieluista kun kummanki kohdalta oli ainakin yksi etsijä jo kulkenut. Denga oli kyllä aika syvällä mutta öre ei eli jollaki on ollu liian kiire
Aluks se venäläinen eli denga vuodelta 1737
Yks ruotsalainenki tuli ja on siitä mukava että kunto on erinomainen eikä mulla just tuota mallia ollu ennestään. 1 ÖR 1743
Tämmönen mielenkiintoinen solki ilmesty myös. Mulle ainakin uusi malli ja näyttäis olevan aika vanhaa tekoa. Kuvassa myös veto tai kanto ripa joka näyttää käsin tehdyltä ja vanhalta. Kumpikin esine on pronssia.
Olihan siellä leijonan pellolla hopeaakin

Pahasti kärsinyt sormus mutta hieman on leimoistaki jäljellä. Pitää koittaa vielä kuvata mikroskoopin alla mutta ilmeisesti on 1800 luvulta.
50 gr punnus vuosiluvulla 1899. Siinä on vielä muitakin leimoja mutta en vielä ehtinyt tutkia tarkemmin.
Sit vielä osasto muut. 50 p -73, 1p -68 ja 1p Nikoilaita mut vuosiluku vielä peitossa. Pieni lyijykuula ja taiteltua lyijylevyä. Kilikellon palasia. Valjaitten osa. Epämääräinen metallinpala jossa jotain kuvioita. Vasemman alanurkan katkelma voi myös olla melko vanha kun muoto on melko epäsymmetrinen ja materiaali pronssia. Se menee rasiaan odottamaan että Leijona löytää pellosta lisää osia jotka sopis siihen