Tästä se lähtee
-
Tästä se lähtee
Noniin mulla on nyt ollut jo muutama viikko toi ace250 ja alotin etsinnät omalta pihalta alussa olin ihan epätoivonen kun ei tuntunu löytyvän muutaku romua. piippaa kokoajan ja sinkoilee sinne tänne, kun täällä on rakenneltu niin paljon ja haudattu roskia..
mutta on jotain sentään löytynytkin
ja toi sormus on hopeaa! eka hopea!!
leima
ja jotain muuta roinaa esim hevosenkengän puolikas, jotain patruunoita
tossa sormuksessa joskus ollut pieni kivi mutta tippunut pois..harmi, mutta hopeasta kuitenkin suupielet kohosi kohti korvia
pitänee joku aamu käydä läheisellä uimarannalla kokeilemassa myös.
ja anteeksi surkeista kuvista, ei ole kunnon kameraa itsellä.
mutta on jotain sentään löytynytkin
ja toi sormus on hopeaa! eka hopea!!
leima
ja jotain muuta roinaa esim hevosenkengän puolikas, jotain patruunoita
tossa sormuksessa joskus ollut pieni kivi mutta tippunut pois..harmi, mutta hopeasta kuitenkin suupielet kohosi kohti korvia
pitänee joku aamu käydä läheisellä uimarannalla kokeilemassa myös.
ja anteeksi surkeista kuvista, ei ole kunnon kameraa itsellä.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Ei yhtään hullumpi aloitus, suorastaan erinomainen
Siitä se sitten vaan kiihtyy, tuo löytötahti
Siitä se sitten vaan kiihtyy, tuo löytötahti
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
-
Hieno alkuhan siinä, kun kerran pää on auki niin kyllä niitä rupeaa nousemaan ihan tosissaan. Itse en ole putsaillu kolikoita muulla, kuin universal stonella ja etikalla. Yksi tuttuni käyttää elektrolyysiä ja tulokset ovat vakuuttavia.
Fisher F75, Garrett propointer.
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
JN:n mainitsemien lisäksi märällä ruokasoodatahnalla hankaaminen on tehokas puhdistus. Muista kuitenkin, että vanhoja (100v ja vanhemmat) kolikoita kannattaa puhdistaa vain sen verran että saat selville mikä kolikko on kyseessä. Jos putsaat enemmän niin kädessä on lopulta vain kuparilätkä, ellei kolikko ole aivan huippukunnossa.Metallimies kirjoitti:kiitos onnitteluista
ps. mikä olisi hyvä ja halpa konsti puhdistaa kolikot? en ole kerinnyt perehtyä sen koommin.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Mitenköhän toimis hammastahnalla putsailu? Sillä mä oon hinkannu aina ruosteet pois uistimista.patti kirjoitti:JN:n mainitsemien lisäksi märällä ruokasoodatahnalla hankaaminen on tehokas puhdistus. Muista kuitenkin, että vanhoja (100v ja vanhemmat) kolikoita kannattaa puhdistaa vain sen verran että saat selville mikä kolikko on kyseessä. Jos putsaat enemmän niin kädessä on lopulta vain kuparilätkä, ellei kolikko ole aivan huippukunnossa.Metallimies kirjoitti:kiitos onnitteluista
ps. mikä olisi hyvä ja halpa konsti puhdistaa kolikot? en ole kerinnyt perehtyä sen koommin.
t. patti
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Noista vanhoista kolikoista olen samaa mieltä kuin Patti. Eli kuparikolikoille ei ainakaan vedellä huuhtelua, vaan korkeintaan pehmeällä hammasharjalla kevyt harjaus.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
-