Näitä on löytynyt muutama , tämä löytyi pintalöytönä ja olikin hyväkuntoinen .Ristiriipukseksi sanoisin , taitaa olla tuttu Leijonallekkin
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:38
Näitä on löytynyt muutama , tämä löytyi pintalöytönä ja olikin hyväkuntoinen .Ristiriipukseksi sanoisin , taitaa olla tuttu Leijonallekkin
Juu, tuttu on näiltäkin tienoilta. Ei ole kylläkään pitkään aikaan moista sattunut kohdalle. Hieno löytö joka tapauksessa
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
jarski kirjoitti: 27 Heinä 2023, 21:49
Hienossa kunnossa säilynyt riipus. Löytyikö lähistöltä mitään muuta yhtä vanhaa, vai oliko ainut samalta aika kaudelta oleva löytö?
On rautakautista aluetta osasin odottaa jotain tällaista .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack