Hurskas kauppajuttu ;)

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Hurskas kauppajuttu ;)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Piti kirjoittaa tämä jo pääsiäisenä, mutta unohdin. Mutta parempi kai myöhään kuin ei silloinkaan?

Kaikkihan te tiedätte minkä näköisiksi lantit maassa menevät. Siis sellaisiksi rupisen surkeiksi. Minä makselin viime kesän löydöilläni ostoksia pääsiäisenä ja kassahenkilö katseli niitä epäuskoisena ja silmät ymmyrskäisinä. Hän kysyi: "Mitä rahoja nää on?". Minä vastasin: "Ylösnousemusrahoja". Hän siihen, että "Häh?". Minä toistin: "No ylösnousemusrahoja". Hän siinä sitten hetken nieleskeli, tutki tarkkaan joka ikisen lantin ja antoi minulle kuitin. Heh heh. Ainakin minulla oli hauskaa... :D
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10447
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Hurskas kauppajuttu ;)

Viesti Kirjoittaja Leijona »

:lol: :lol:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Öhkömönkijä
Kunniajäsen
Viestit: 1378
Liittynyt: 26 Syys 2010, 19:37
Paikkakunta: Seinäjoki sekä Teuva

Re: Hurskas kauppajuttu ;)

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

:lol: Asiaaa! 👍🏻 Siinä on vähän ihmettelemistä, kun happaman harmailla ostoksia makselee. Eurokin kun kunnolla marinoituu, niin hyvä on kun tunnistaa. 1600 luvun Kristiinankin tunnistaa helpommin. 🙈😆
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hurskas kauppajuttu ;)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Toissapäivänä makselin taas. Ja nyt alkoi toisen kaupan kassahenkilö nikotella vastaan, että ei niillä muka voi maksaa. Miten niin ei voi? Käypää valuuttaahan ne on. Vai eikö? :?

No nyt tuli onneksi (?) pieni tauko sen toissapäiväisen metallinetsinnän paluumatkalla tapahtuneen fillarilla kaatumisen seurauksena. Jalka ja ranteet mäsänä :(
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin