Garrett Ace 200i

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Garrett Ace 200i

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Tommonen tuli loppusyksystä ostettua. En on kertaakaan käyttänyt, kunhan totesin että toimii.
Miten muilla toimii täydellä(4) herkkyydellä? Tässä yksilössä tuntuu tulevan aika herkästi haamusignaaleja ilmassa heilutellessa ja id pomppii enemmän kuin alemmilla herkkyyksillä. Totuin 150:n kans siihen että toiminta on vakaata kaikilla 4 eri herkkyys asetuksella, mutta tämä on täysillä vähän kuin 250, eli ei voi monessakaan paikassa käyttää herkkyys täysillä.

"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 200i

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Itse itselleni vastaten. Toimii omalla kelalla häiriöttä, mutta tuumaa isommalla 300i:n vakiokelalla on herkkä terävemmille tärähdyksille maksimiherkkyydellä. Liekö kelassa vikaa vai johtuuko 300i:n eri taajuudesta. Samat id:t antaa molemmat ja 300:n kelalla tunnistaa aavistuksen kauepaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Garrett Ace 200i

Viesti Kirjoittaja Sephä »

En tiedä paljoa Garreteista, mutta kaikilla muilla merkeillä joita olen käyttänyt, niin jos herkkyydet laittaa täysille ovat kojeet käyneet merkistä riippumatta haamusignaaleja herkästi antaviksi. Eli eiköhän tuo ole normaalia toimintaa varsinkin isommilla keloilla.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 200i

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Joo, näinhän ne(at gold, makro racer, nokta fors, golden mask, ace 250/350...) tekee. Poikkeuksen sääntöön on tehnyt ace150, jossa siis herkkyydelle vain 4 palkkia ja nelosellakaan ei ole "täysillä" vaan se oli ihan käyttökelpoinen asetus vastaten lähinnä 250:n 6/8 herkkyyttä.

Ajattelin että 200i ois neli palkkisena viritetty samalla tavalla, mutta näköjään onkin vähän herkempi ja etsintäsyvyyskin täysillä siis vähän 150:stä suurempi siellä missä sitä asetusta voi käyttää.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Garrett Ace 200i

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

ID asteikon tarkkuutta myös testailin tällä sormuksella ja pultabeilla:
viewtopic.php?p=188461#p188461

Mukavan oloinen ero. Pultabit pyörii 46-51 id:ssä ja tuo sormus 53-55.

Kuurunukorkit jää vakio, 4,5" sniper ja 300i:n kelalla mukavasti rauta-alueelle ja on helppo siis diskata hiljaiseksi. Sopivan hidas liike korkki keskellä kelaa niin saa kilahtamaan korkeammallekin, mutta normaali kelan liikkeellä ne on rautaa.
DD kelalla kilisee puhtaasti korkeille id:lle, mutta kelan päissä rauta-alueelle. DD kelalle ois tärkeää olla 400i tyyppinen iron audio toiminto.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin