Purjelaivojen painolastipaikat

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
pppmajor
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 20:01
Paikkakunta: Helsinki

Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja pppmajor »

Hei

Osaisiko joku kertoa Helsingin rantojen painolastipaikoista? Tiedän Mustikkamaan, mutta mitkä muut alueet voisivat olla tutustumisen arvoisia? Olen ihan untuvikko näissä asioissa, tosin olen aina tuntenut kiinnostusta kiviin.. jostain kumman syystä on rentouttava kuljeskella rannoilla kiviä katsellen :roll: Löytyykö täältä samanhenkisyyttä..? Aarteenetsintä metallinpaljastimella kuulostaa jännittävältä; muuta käsitystä minulla ei siitä olekaan :D Olisi hauska päästä jollakin tavoin mukaan toimintaan..
Avatar
aar1pne
Kunniajäsen
Viestit: 1021
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 20:13
Paikkakunta: Keskipohjanmaa.

Re: Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja aar1pne »

Kyllä täällä kiviporukkaakin löytyy. Helsingissä on kivikerhoja joihin kannattaa olla yhteydessä, sieltä löytyy tietoa kiviasioista. Ainakin Kallahden kivikerho toimii Vuosaaren suunnalla, löytyy netistä.

Metallinetsintä harrastus jutut löytyy tietysti tältä sivustolta parhaiten.
C.SCOPE Newforce R1(veteraani)
Fisher F75 SE
Paras löytö. Hannin aarre(64 hopearahaa ja kullattu hopeavyö)
Muuta. Mineraalien etsintää vuosikymmeniä, jalometallit-malmit ja muut mineraalit.
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Surukseni minun on kerrottava, että Helsingissä melkein kaikki rannat on viime vuosikymmenien täyttömaata, varsinkin kantakaupungin ja Lauttasaaren osalta, Suomenlinnassa on vielä jäljellä purjelaivakauden rantaa mutta sinne ei parane lähteä kuokkimaan. Suosittelen jotain muuta satamapaikkaa kohteeksi, niitä löytyy lännessä ja idässä vielä muutama.
pppmajor
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 20:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja pppmajor »

Äääh, tylsää kun kaikki hieno pilataan.. :cry:
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

No, Helsinki on siitä asiasta kuuluisa :evil:
pppmajor
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Tammi 2019, 20:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purjelaivojen painolastipaikat

Viesti Kirjoittaja pppmajor »

Kyllä vaan! Pitäis lähteä täältä pois :evil:

Missäs onkaan tässä maassa ne parhaat rannat, joilta voi vielä jotain löytää? Sitten kun tuo lumentulo taas vähäksi aikaa loppuu :twisted:
Vastaa Viestiin