Kultaketju

Saiko löytösi pulssin nousemaan? Kimalteleeko sormus kultaisena vai hopeisena? Piteletko kädessäsi satoja vuotta vanhaa kolikkoa? Kerro ja näytä.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Kultaketju

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

"Se on nyt laillisesti sun" sanoi löytötavaratoimiston täti kun menin kyselemään onko tälle alkukesän löydölle löytynyt omistajaa:

Kuva

Siitä huolimatta teippasin tunnistetiedot niin kehtaa esitellä paremmin.

Kuva

Molemmissa lukoissa samanlainen, hyvin pieni 750 leima, eli 18k kultaa.

Painoa 34g. Ominaispainon mukaan moninkertaisesti raskaampi kuin alumiini olisi umpinaisenakaan. Etsimen signaali pomppiva, ID molemmin puolin pultabia. Samanlaisesta paikasta löydettynä messinki olisi pahasti mustunut, messingin ID olisi suurempi ja olisiko väärentäjä vaivautunut tekemään messingistä onttoa?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kultaketju

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Onneksi olkoon, kyllä tuollaista kehtaa esitellä.

Voi kun sattuisi omankin kelan alle tuommoinen, mutta minulla taitaisi tuommoinen pomppiva tölkkinipsu-id jäädä kaivamatta, sillä minä olen aika laiska kaivamaan tölkkinipsuja. :)
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kultaketju

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Niksu kirjoitti:Voi kun sattuisi omankin kelan alle tuommoinen, mutta minulla taitaisi tuommoinen pomppiva tölkkinipsu-id jäädä kaivamatta, sillä minä olen aika laiska kaivamaan tölkkinipsuja. :)
Tölkkinipsu on aika helppo väistää kun niiden ID on yleensä vakaa. Samalle ID:lle osuu tavalliset n.2g kultasormukset.

AT goldilla kävin tämän ketjun ID:n kans testaileen. Ketju löydetty siis Makro racerilla ja vakiokelalla.
Melko "järkytys". Todella vaikea asetella maahan niin että saisi yli ID53 :shock: Pääsääntöisesti pomppi väliä 40-50. Normali pultab ID on tuossa ID53:n pinnassa ja pieni folioroska alle 50. Laatta sopivassa asennossa keskeltä kelaa löytyy välillä ID 60-63, mutta siis 95% heilautuksista jäi alle 53:n. Jäis kyllä helposti kaivamatta :(

Makro racerissa ID pomppi selvästi useammin suuremmaksi kuin Pultabin ID.

Mutta olipa etsin mikä tahansa niin mitään alumiinialueen signaalia ei voi jättää kaivamatta jos haluaa kaikki kultakorut löytää.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin