Muutamia löytöjä on jo ehtinyt virastolle ja jonkin verran on myös paikallisessa kotiseutumuseossa. Pistellään nyt kuitenkin kuvia mitä kotoa löytyy, ennen kuin tavaraa lähtee etiäpäin
Kuvavideo parhaimmista löydöistä: https://youtu.be/AdzmZXgVDOk
Solkia 78kpl jos katkelmatkin lasketaan.
Nappeja 209kpl (Kukkanappeja 63kpl )
Sormuksia 32kpl. Yksi kultasormus päätyi omistajalleen ja yksi sinettisormus on jo virastolla.
Rahoja 336kpl joista yli 100v vanhoja 263kpl.
Hopeisia 34kpl
Muuta monenmoista...
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille, rauhallista joulunaikaa JA ennen kaikkea rattoisaa tulevan piippailukauden odotusta itse kullekkin säädylle
Kausi 2016 (6.12 Kausi pakettiin)
Kausi 2016 (6.12 Kausi pakettiin)
Kuparinen: 1625 1/2 Öre Klipping Gustav II Adolf
Hopeinen: 1448-1470 Aurtua Karl Knutsson Bonde
Re: Kausi 2016 (6.12 Kausi pakettiin)
Hieno kausi ollut siellä ja mukavasti hopeaa noussut. Itellä kausi meni aivan poskelleen, pellolle ei kerennyt kuin kerran, ja muutenkin jäi koko harrastus tältä kaudelta. Ensi kaudella kyllä mennään kahden kauden edestä.
XP DEUS II
Upeeta katseltavaa! Siinä on jokunen tunti piipparin varressa vietetty ja paikatkin mitä koluttu on olleet melkosen hyviä.. Isot respectit täältä!
Siinä on kyllä niin hienot löydöt että.
Eritoten toi Hopiainen klippa pistää silmään tuolta.
On kyllä hienoin klippa minkä olen nähnyt.
Muutenkin hienoa settiä on kyllä löytynyt.
Eritoten toi Hopiainen klippa pistää silmään tuolta.
On kyllä hienoin klippa minkä olen nähnyt.
Muutenkin hienoa settiä on kyllä löytynyt.
Upea kausi seiskalla,hienot hopeat,tuosta on hyvä jatkaa ja kerätä voimia ensi kautta varten
Nyt vaan tekemään kauden löydöistä kuvakirja, itse olen tehnyt jo niitä 5 kpl eri vuosilta.
https://www.ifolor.fi/kuvakirjat?WT.src ... cAodcU8AUw
Nyt vaan tekemään kauden löydöistä kuvakirja, itse olen tehnyt jo niitä 5 kpl eri vuosilta.
https://www.ifolor.fi/kuvakirjat?WT.src ... cAodcU8AUw
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
-
- Kunniajäsen
Tuota menoa seiska kohtaa korotetaan kasiksi, jippii !
Kiitoksia toverit! Etsimen varressa kulahti varmasti se 200h jos riittääkään, mutta ei se ole mitään siihen verrattuna kuinka paljon kartat, paikallishistorian kirjallisuus ym. on vienyt aikaa
Raiban, kiitti hyvästä ideasta. Pitänee teettää heti kerrasta kirja toissavuotisistakin löydöistä. Niitä onkin makea esitellä
kollikko, Kai sitä kohta jo paidan saa kattoon?
Raiban, kiitti hyvästä ideasta. Pitänee teettää heti kerrasta kirja toissavuotisistakin löydöistä. Niitä onkin makea esitellä
kollikko, Kai sitä kohta jo paidan saa kattoon?
Mahtavaa katseltavaa. Onnittelut kaudesta. Ja eiku ens vuonna paremmaksi
On se heppu koonnut hienon paketin löydöistä ja Respektiä tulee täältäkin! Näitä kauden löytöjä on mukava muistella tulevina vuosina. Sen verran mitä tässä ollaan poristu, niin luulenpa että ensi kaudella tahti senkun kiihtyy ja alkaa löytymään niitä vanhempiakin löytöjä. Hyvää uutta vuotta jo tässä vaiheessa kaivuukaverini
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Kiitos! Pidetään yhdessä huoli siitä, että tahti kiihtyy molemmilla. Mukavaa alkanutta vuotta sinnekin toverikardaani kirjoitti:On se heppu koonnut hienon paketin löydöistä ja Respektiä tulee täältäkin! Näitä kauden löytöjä on mukava muistella tulevina vuosina. Sen verran mitä tässä ollaan poristu, niin luulenpa että ensi kaudella tahti senkun kiihtyy ja alkaa löytymään niitä vanhempiakin löytöjä. Hyvää uutta vuotta jo tässä vaiheessa kaivuukaverini