Haarukka kirjoitti: Miksi ihmiset ei kerro mitä aikovat etsiä ja mistä? Onko se joku salaisuus, käydään yöllä hiippaileen eikä haluta antaa mitään vinkkiä kenellekkään että mikä nimimerkki se siellä hiippailee?
Pellolle 350, tuo kela löytää vähän syvempää ja kattaa yhdellä heilautuksella suuremman alan. ID-näytöllä ei merkitystä koska lähes kaikki kaivetaan kuitenkin.
Puistohommiin/kolikkojahtiin 300i id-näytön vuoksi ja CC-kela soveltuu paremmin kaljapullonkorkkien väistelyyn.
Naulan kantaan, jos ensimmäisiä postauksia kirjoitteleva aloittelija kyselee sopivaa aloituslaitetta niin tuskin sillä on edes ymmärrystä että tuleva käyttökohde vaikuttaa valintaan/suosituksiin.jarpat kirjoitti:En minäkään osaisi täsmentää, "millaiseen piippailuun" olen laitettani käyttämässä, vaikka olen jo muutaman vuoden harrastanutkin. Kaikki kelpaa. Pellot, metsät, pihat, puistot. Jos aloittelija kysyy, mikä malli pitäisi hankkia, niin eiköhän se budjetti ole se määräävin tekijä? Kyllä sen laitteen voi sitten ajan kanssa päivittää itselleen sopivammaksi, jos tuntuu, ettei se hankittu malli miellytä. Sitä mä olen ihmetellyt, että mikä näissä uudemmissa laitteissa on sellaista, että "aika on ajanut 250:n ohi"..?
Kiitos kuitenkin vinkistä. Omalta kohdaltani voin sanoa että käyttö tulee olemaan pelto/niittykohteilla. Eli syvyys ja laajuus ovat ilmeisesti tärkeämpiä ja kelan koolla on väliä. Aloittelijana en tule investoimaan erilaisiin keloihin, tai edes halua miettiä niin pitkälle. Ensimmäisen laitteen pitäisi siis olla sellainen, jonka voi vain kiskaista kaapista ja lähteä kävelylle..
Itse aloin pohdiskelemaan että jos harrastusrahasto vain antaa periksi niin sijoittaisin jopa Ace 400i:hin. Tämä olisi nyt sitten tämän vuoden mallistoa ja jossa on vakiona isohko kela.
Garrett valmistajana taitaa olla ainakin foorumien postauksien mukaan suosituimpia, eli jos innostus lopahtaa niin laitteella on vielä jälleenmyyntiarvoa.