Minun c.scope 4mx

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10461
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

vinski kirjoitti:Kivasti sinullakin pee tee on kausi alkanut c.scopen kanssa, kyllä markat ovat mukavia :D

Minun etsimeni alkaa huutaa kovasti, kun boxin laittaa vyölle roikkumaan :? Oletteko itse huomanneet saman asian vai onko se säädöistä kiinni?

Muuten voisitteko kertoa,että mitä säätöjä käytätte pääasiassa pelloilla ja metsissä, koska minun etsimeni aina välillä hälyttää rautanauloistakin ja muusta romusta? :D
Tuosta boksi vyöllä systeemistä sen verran, että käytin itse XP GMP:ssä boksia vyöllä, niinkuin tehtaalta yhtenä vaihtoehtona neuvotaan, niin lopulta kelan johto ilmeisesti murtui jostain kohtaa ja kone alkoi piipitellä silloin, kun ei tarvinnut.
Kuitenkin XP:ssä pitäisi kaapelin olla erityisen kestävä. Voihan se olla C-scopessa vieläkin vahvempi, mutta suosittelisin kuitenkin boksin kiinnittämistä kiinteäksi.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja vinski »

Leijona. Se olikin käyttäjävirhe :) Minä olin vahingossa pitänyt johtoa liian löysällä jolloin viljankorret ja boksi vyöllä olivat vetäneet johtoa kelan alle jolloin piippari rupesi hälyttämään. Kiristin johdon ja käväisin kotini vieressä olevassa pellossa ja sieltä löytyi vanha ristikkosolki :D
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

Lähetti kurvas pihaan ja toi lootikon cscopelta :shock: .... huollossa ollu laite palas kotio terveenä.
:D

Mukana laittovat uuden kelan ja näytti boksissa olevan paristotkin valmiina.


Ulkoilua tiedossa ja lomaakin vielä viikko tähteenä .
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Minkänlaisia paristoja te käytätte 4mxi:ssä tai 6mxi:ssä, kun tuntuu että paristot kuluvat nopeasti. Itselläni on tällähetkellä rainbow:in AA paristot, jotka laitoin n. pari viikkoa sitten vai kannattaisiko siirtyä Duracel pupuihin ? :D . Minulla aina välillä rupeaa tulemaan häiriöääntä, kun kela osuu multakökköön tai kun vaihdan kättä, myös muutenkin, kun heiluttelen metallinetsintä. Vai voiko se johtua läheisistä sähkölinjoista tai jostain muusta? :)
Avatar
Lalli
Metallinetsijä
Viestit: 250
Liittynyt: 01 Syys 2009, 16:34

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja Lalli »

vinski kirjoitti:Minkänlaisia paristoja te käytätte 4mxi:ssä tai 6mxi:ssä, kun tuntuu että paristot kuluvat nopeasti. Itselläni on tällähetkellä rainbow:in AA paristot, jotka laitoin n. pari viikkoa sitten vai kannattaisiko siirtyä Duracel pupuihin ? :D . Minulla aina välillä rupeaa tulemaan häiriöääntä, kun kela osuu multakökköön tai kun vaihdan kättä, myös muutenkin, kun heiluttelen metallinetsintä. Vai voiko se johtua läheisistä sähkölinjoista tai jostain muusta? :)
Mulla on 6MXi:ssä ollut koko kesän jotkut pirkan pilipalipatterit ja hyvin ovat kestäneet vaikka on tullut kaiveltua ihan kohtalaisen paljon. Olen jopa hieman yllättynyt, ettei paristoja ole vielä tarvinnut vaihtaa... Noi häiriöäänet tuppaa olemaan tavallisia melkeinpä kaikissa metallinetsimissä, eli pikku kopautus puunjuureen tms saa laitteen piippailemaan omiaan ja samaa tekee sähkölinjatkin.

Kalliit patterit eivät välttämättä tarkoita yhtään sen pidempää käyttöaikaa, mutta erojahan patterien kesken on... Uutta patteria sisään ja takaisin kaivelemaan.
Totuus löytyy kaurapuurosta.

XP Deus x 2
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Kiitos tiedosta Lalli, no itse jo kyllä laitoin 4mxi:n talviteloille, kun saappaiden pohjasta aina saa ruveta irroittelemaan joka 2m välein n.100 kiloa mutaa pois, mutta ajattelin vielä pari kertaa käydä 770XD:n kanssa piipparoimassa. Ja kyllä itselläkin on pelittänyt 4mxi todella hyvin, mutta aina välillä rupeaa huutamaan kun kela osuu multakökköön tai jos sähkölinjoja on lähettyvillä. Ja voisi olla kannattavampaa, jos kävisin ostamassa kevääksi ladattavatparistot ettei joka kerta tarvitse tuhlata rahaa uusiin paristoihin. :D
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Minun C.scopen kaapeli on murtunut sisältä hiukan kelan yläpuolelta ja etsin sekoilee koko ajan, jos kaapeli vähänkin liikkuu. Vähänkin, kun metallinetsintä heiluttaa sänkipellossa, osuu savikokkareeseen tai vaihtaa kättä se sekoaa totaallisesti. Huonopuoli on myös se, että kaapelia ei saa irti kelasta. Osaako joku saman laitteen käyttäjä antaa vihjeitä miten voisin vian korjata vai täytyykö lähettää takaisin ulkomaille mistä sen olen tilannut?
Ei ole mukavaa etsiä, kun laite huutaa koko ajan. Positiivista on myös se, että garretin pointerikin on rikki ja siitä on takuukin loppunut :) :( .
Myös vielä enemmän positiivista on se, kun olen juuri saanut luvat 9 hehtaarin pellolle :D .
No onneksi minulla on vielä vanha metallinetsimeni, mutta silti ajattelen sitä heiluttaessani, että kuinkahan paljon vanhoja kolikoitakin jäi huomaamatta :D .
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Miten sait garretin propointterin hajalle? Kastuiko liikaa?
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Yhtäkkiä, kun piti tarkentaa kohdetta kuopasta, alkoi tekemään "piipaa" ääntä. Tultiin siihen tulokseen, että kytkimestä on jokin rikki ja se ottaa jostain kosketusta. Se on korjattavissa ja yhden liikkeen piti tilata kyseistä kytkinmallia mutta ei ole mitään kuulunut :( .
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja mikav »

vinski kirjoitti:Yhtäkkiä, kun piti tarkentaa kohdetta kuopasta, alkoi tekemään "piipaa" ääntä. Tultiin siihen tulokseen, että kytkimestä on jokin rikki ja se ottaa jostain kosketusta. Se on korjattavissa ja yhden liikkeen piti tilata kyseistä kytkinmallia mutta ei ole mitään kuulunut :( .
Piipaa äänihän meinaa patterin loppumista? :shock:
XP Orx
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

mikav kirjoitti: Piipaa äänihän meinaa patterin loppumista? :shock:
+1
moderaattori
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Ihan totta muuten. Se on ihan uusi 9 voltin paristo mutta, kun äsken mittasin se näytti 6.92. Sen on sitten täytynyt lähtiessään olla viallinen Energizer paristo. En ole koskaan kuullut semmoista "piipaa" ääntä. En ole ennen varmaan päästänyt paristoja ihan loppuun. Voi minua, kun en tajunnut mitata virtaa paristosta. Elin varmaan siinä uskossa, että kun paristo on uusi, niin ei siinä ainakaan mitään vikaa ole. No, virheistä oppii :lol: :D . Ja kiitoksia tiedosta!
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Ei, kyllä kytkin on silti rikki. Vaikka uuden pariston vaihtaa niin kytkimestä painamalla ei enään lähde kunnolla käyntiin. Ja nyt on kunnolla varmistettu, että paristossa on virtaa :lol: .
Avatar
Jasser
Raavas Tonkija
Viestit: 765
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 19:07
Paikkakunta: Rusko

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja Jasser »

Ensinnä tulee mieleen johdon korjaukseen/jäykistämiseen vulkanoiva teippi.
Se on sama kaikissa korjattavissa vehkeissä että ne täytyy ensin nähdä livenä ennen kuin voi enempi neuvoa.. 8)
XP Deus 2
Muuta alan roinaa..
Avatar
vinski
Metallinetsijä
Viestit: 474
Liittynyt: 21 Helmi 2013, 15:39
Paikkakunta: Turku

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja vinski »

Se on totta :) . Laitan kummiskin tähän pari kuvaa liittimestä.

Kuva

Kuva

Kaapeli voi olla vaurioitunut juuri tuon liittimen kohdalta tai sitten jonkun matkaa ylöspäin jostain kohdasta. Vulkanoivaa teippiä voisin kyllä kokeilla, jos se tukisi kaapelia paremmin. Jos en saa tuota vikaa korjattua, ei auta muuta kuin tilata uusi kela. Harmittaa vain, kun juuri pääsisi pelloille etsimään, eikä uudempi metallinetsimeni ole kunnossa :? . No toivotaan, että vanhalla jotain löytyy :D .
ramu
Viestit: 35
Liittynyt: 01 Touko 2016, 23:23

Re: Minun c.scope 4mx

Viesti Kirjoittaja ramu »

Hei, vinski, itselläni on C.Scope CS770XD ja samanlainen ongelma. Etsimen heiluttaminen tuottaa ääntä vaikkei aiemmin ole eikä pitäisi nytkään. Epäilen myös, että johdon kelan sisään menevä liitin tai liitäntä sisällä on vähän löystynyt.

Saitkos itse aikanaan ratkaisua tuohon ongelmaan?
Vastaa Viestiin