Lyhyesti Tuulikellon hopeakolikoista!
- tuulikello
Lyhyesti Tuulikellon hopeakolikoista!
Vein ne Rahakammioon. Sain ihailla rahakammion kokoelmia opastuksella. Saamallani korvauksella ostan kuudelle lapsenlapselleni jokaiselle kalevalakorun( 5 tyttöä ja 1 poika)talletan korut kuvineen ja tietoineen kolikoista pankin tallelokeeroomme. En ajattele tuleeko heistä koskaan työttömiä? Toivon, että oppivat menneisyyteensä! Kaikki kuparikolikkoni tulivat takaisin aika järjestykssä ja tietoineen ja todistuksineen, että ovat ovat omaisuuttani. Voin tehdä pussukat,ostaa suurennuslasit ja lahjoittaa haluamiini kouluihin. Tunnen tällähetkellä olleeni osa ainakin tämän päikan historiaa. Olen kaivanut,löytänyt,luovuttanut ja siirtänyt eteenpäin( vaikka kalevalakoruja lapsenlapsilleni) . Mitä oisin tehnyt niillä hopea kolikoilla?
Re: Lyhyesti Tuulikellon hopeakolikoista!
Upea tunne varmasti ja hieno ele,tuon muistaa lopun ikänsä.
Hyvä oli startti tähän upeaan harrastukseen.
Mitä luulet,vieläkö voisi löytyä lisää tuon kauppiaan upeita kolikoita?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Upeaa, Tuulikello
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Onneksi olkoon löytämistäsi hopeakolikoista ja niistä saamastasi korvauksista. Toivon todella, että lapsenlapsesi osaavat arvostaa lahjaasi.
Mielestäni et ole "väärällä tiellä" lahjoittaessasi kolikkopusseja suurennuslaseineen valitsemiisi kouluihin. Onhan se nyt eri asia pidellä käsissään kongreettista historiaa kuin vain lukea aiheesta kirjasta.
Mielestäni et ole "väärällä tiellä" lahjoittaessasi kolikkopusseja suurennuslaseineen valitsemiisi kouluihin. Onhan se nyt eri asia pidellä käsissään kongreettista historiaa kuin vain lukea aiheesta kirjasta.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Arvostan tekoasi, Tuulikello
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60
http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy
"My precious!" - Gollum, lord of the rings
- tuulikello
Nythän vasta aion alkaa etsimään!!!! Kaikki mitä olen löytänyt on ollut "hullun tuuria"? Mie nään nuo pellot ihan läheltä joka ainut päivä ja ootan hartaasti kun viimeset heinät on korjattu. Näiltä pelloilta on löydetty niin isoja kätköjä, että P.Aholaisen ja miun pittää olla nöyriä poikia ja tHyttöjä!? Ja kysymykseesi vastaus? Oon aina uskonut, että joku päivä löydän näiltä pelloilta jotakin muuta kuin hopeaisi ja kuparisia kolikoita!raiban kirjoitti:Upea tunne varmasti ja hieno ele,tuon muistaa lopun ikänsä.
Tiedän löytäväni joskus jotain ainutlaatuista!
-
- Kunniajäsen
Toivottavasti et löydä mitään niin ainutlaatuista kuin minä. Museo ei tunnista esineitä vanhojen löytökantojen perusteella, enkä minäkään uskalla myydä niitä vaikka tiukkaa tekeekin.Kohta lähtee kamat ja joku huutaa että myydään taas netissä wanhaa.Onko se nyt niin, jos ei samantyyppistä ole ennen löytynyt niin se ei ole tärkeä. Ihan sama sitten ja myyn eniten tarjoavalle.Luulis että oisivat edes metallianalyysin ottaneet. P.S tein sen itte ja on tuhat vuotta vanhaa tavaraa.Soromnoo!Lisäksi on hienoa että modet on taas intoutuneet piippaamaan ja komeita löytöjä tehneet. Mikä lie takana?
- tuulikello
Se ainutlaatuinen löytö voi olla minulle jotain yksinkertaistakin. Tänään löysin vanhan sepän takoman saranan ja arvostan sen kauneutta, kaikkine koukeroineen. Tyhmää varmaan oli foorumilla kertoa mitään hopeakolikoista, mutta menköön tyhmyys "aloittelijan piikkiin"! Kun on itse ilahtunut niin sen tunteen tahtoo jakaa. Tuota "modet on taas intoutuneet piipailemaan" kommenttia en ikävä kyllä ymmärrä? Anteeksi !kollikko kirjoitti:Toivottavasti et löydä mitään niin ainutlaatuista kuin minä. Museo ei tunnista esineitä vanhojen löytökantojen perusteella, enkä minäkään uskalla myydä niitä vaikka tiukkaa tekeekin.Kohta lähtee kamat ja joku huutaa että myydään taas netissä wanhaa.Onko se nyt niin, jos ei samantyyppistä ole ennen löytynyt niin se ei ole tärkeä. Ihan sama sitten ja myyn eniten tarjoavalle.Luulis että oisivat edes metallianalyysin ottaneet. P.S tein sen itte ja on tuhat vuotta vanhaa tavaraa.Soromnoo!Lisäksi on hienoa että modet on taas intoutuneet piippaamaan ja komeita löytöjä tehneet. Mikä lie takana?
Ihan huippua! Tämä on etsimistä suurella sydämellä. Toivottavasti päästään joskus samoille pelloille samoilemaan ja laittamaan kupareita porukalla pussukoihin. Älä kuitenkaan huoli, sillä en ole tunkemassa kätköapajillenne, mie löydän omat Olen jo pitkään suunnitellut yhteisetsintää tänne päin, mutta mulla ei ole nyt mitään niin hyvää paikkaa, että tohtisin pyytää vieraisille. Mutta pian niitä tulee uusia. T: Mikkelin miestuulikello kirjoitti:Se ainutlaatuinen löytö voi olla minulle jotain yksinkertaistakin. Tänään löysin vanhan sepän takoman saranan ja arvostan sen kauneutta, kaikkine koukeroineen. Tyhmää varmaan oli foorumilla kertoa mitään hopeakolikoista, mutta menköön tyhmyys "aloittelijan piikkiin"! Kun on itse ilahtunut niin sen tunteen tahtoo jakaa. Tuota "modet on taas intoutuneet piipailemaan" kommenttia en ikävä kyllä ymmärrä? Anteeksi !kollikko kirjoitti:Toivottavasti et löydä mitään niin ainutlaatuista kuin minä. Museo ei tunnista esineitä vanhojen löytökantojen perusteella, enkä minäkään uskalla myydä niitä vaikka tiukkaa tekeekin.Kohta lähtee kamat ja joku huutaa että myydään taas netissä wanhaa.Onko se nyt niin, jos ei samantyyppistä ole ennen löytynyt niin se ei ole tärkeä. Ihan sama sitten ja myyn eniten tarjoavalle.Luulis että oisivat edes metallianalyysin ottaneet. P.S tein sen itte ja on tuhat vuotta vanhaa tavaraa.Soromnoo!Lisäksi on hienoa että modet on taas intoutuneet piippaamaan ja komeita löytöjä tehneet. Mikä lie takana?
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
- tuulikello
Kiitos sanoistasi....suurella sydämmellä oli kauniisti sanottu! Hupsusulta äskenkin tuntui, kun naapurin isäntä ajoi edeltä paalaimen kanssa ja mie kuljin perässä piipparin kanssa.Tuli pahus pimeä joten miun oli luovuttava mutta isännällä on traktorissa valot! Isoja rauta kappaleita silti nousi laukkuun ja jokainen on kaivettu pellolta pois. On vaan niin uskomattoman mukava harrastus jossa ei tarvia ajatella murheita eikä suruja. Ensimmäisen "erilaisen piipin" jälkeen unohtaa kaiken....vain toivo herää! Ei ole mitään kätkö apajia. Olen joskus ehken foorumilla sanonutkin, että kannattaa tuntea ja lukea eri paikkojen historiaa, etsiä vanhoja karttoja ja kerätä perimätietoa.Wilhart kirjoitti:Ihan huippua! Tämä on etsimistä suurella sydämellä. Toivottavasti päästään joskus samoille pelloille samoilemaan ja laittamaan kupareita porukalla pussukoihin. Älä kuitenkaan huoli, sillä en ole tunkemassa kätköapajillenne, mie löydän omat Olen jo pitkään suunnitellut yhteisetsintää tänne päin, mutta mulla ei ole nyt mitään niin hyvää paikkaa, että tohtisin pyytää vieraisille. Mutta pian niitä tulee uusia. T: Mikkelin miestuulikello kirjoitti:Se ainutlaatuinen löytö voi olla minulle jotain yksinkertaistakin. Tänään löysin vanhan sepän takoman saranan ja arvostan sen kauneutta, kaikkine koukeroineen. Tyhmää varmaan oli foorumilla kertoa mitään hopeakolikoista, mutta menköön tyhmyys "aloittelijan piikkiin"! Kun on itse ilahtunut niin sen tunteen tahtoo jakaa. Tuota "modet on taas intoutuneet piipailemaan" kommenttia en ikävä kyllä ymmärrä? Anteeksi !kollikko kirjoitti:Toivottavasti et löydä mitään niin ainutlaatuista kuin minä. Museo ei tunnista esineitä vanhojen löytökantojen perusteella, enkä minäkään uskalla myydä niitä vaikka tiukkaa tekeekin.Kohta lähtee kamat ja joku huutaa että myydään taas netissä wanhaa.Onko se nyt niin, jos ei samantyyppistä ole ennen löytynyt niin se ei ole tärkeä. Ihan sama sitten ja myyn eniten tarjoavalle.Luulis että oisivat edes metallianalyysin ottaneet. P.S tein sen itte ja on tuhat vuotta vanhaa tavaraa.Soromnoo!Lisäksi on hienoa että modet on taas intoutuneet piippaamaan ja komeita löytöjä tehneet. Mikä lie takana?
Odotan huomista kovasti koska meillä on yhteihuispailupäivä. Ei millään kätköapajilla vaan kokoontuminen johon tulee ihmisiä jotka tykkäävät etsiä ja löytää. Mennään vaan pellolle porukalla ja nautitaan. Tulijoilla ei ole mitään huippuvehkeitä vaan iki vanhoja"miinaharavia" mutta tiedän, että päivästä tulee leppoisa ja mukava. Annan oman piipparini toisten käyttöön ja keittelen kahvia ja käyn ihastelemassa jokaista löytöä mitä kukin löytää. Ja rautaa löytyy ja toivon, että jotakin muutakin jota voitaisiin porukalla ihastella. Piippailu porukalla on aina ollut mukavaa koska kaikki iloitsevat toistenkin löydöistä! Eli huominen mennään nautiskellen!
Ei muuta kuin kuvia tulemaan päivän tapahtumasta.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Tuulikello juoksi eilen paalaimen perässä piipparin kanssa pimeään asti ja pikaisesti päätti taas järjestää minimiitin.
Kiitos Tuulikellolle taas nopeasta kutsusta ja Kalpertin kanssa reakoitiin asiaan nopeasti ollen paikalla aamulla sovittuun aikaan.
Mukava päivä lämpimässä säässä mukavien ihmisten seurassa...voiko päivää paremmin enää viettää.
Saatiin jopa kahvitkin pellolle vieraanvaraisuus on aina ollut tässä torpassa ykköstä.
(tauolla isäntä toi jokaiselle wiski paukun että tuuri korjautusi )
Mitään järkyttävää kätköä ei löydetty mutta kivaa oli taas hyvässä seurassa uskomattoman hienoissa maisemissa.
Muutama kuva paikalta.
Kiitos Tuulikellolle taas nopeasta kutsusta ja Kalpertin kanssa reakoitiin asiaan nopeasti ollen paikalla aamulla sovittuun aikaan.
Mukava päivä lämpimässä säässä mukavien ihmisten seurassa...voiko päivää paremmin enää viettää.
Saatiin jopa kahvitkin pellolle vieraanvaraisuus on aina ollut tässä torpassa ykköstä.
(tauolla isäntä toi jokaiselle wiski paukun että tuuri korjautusi )
Mitään järkyttävää kätköä ei löydetty mutta kivaa oli taas hyvässä seurassa uskomattoman hienoissa maisemissa.
Muutama kuva paikalta.
moderaattori
On kyllä upeaa paikkaa.Alue on myös laajaa.Kyllähän tuolta rautakautistakin olisi hyvät mahikset löytää.Jos ollaan Savossa niin rikasta aluetta paikkapaikoin.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Todella hienot maisemat. Peltokin on kuin golf-rata, niin hyvä on piipparoida ja viettää mukavaa päivää
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
- tuulikello
Ei oo meillä golf-raraa, mutta jos soutaa parisataa metriä vasta rannalle niin löytyy yksityinen 7-reikäinen rata! Golf on lähellä, mutta meille niin kaukainen harrastus! On ollut vuosia mahollisuus käydä vasta rannan kentällä koska vain, mutta ei vaan oo vielä ainakaan "natsannu"!Leijona kirjoitti:Todella hienot maisemat. Peltokin on kuin golf-rata, niin hyvä on piipparoida ja viettää mukavaa päivää
Maisemat ovat "upeat" en voi kieltää, mutta silmä tottuu jos elää elämänsä maisemien keskellä. Mie olen vain yksi helmi tässä maisemassa(kuten puoliskonikin)tätä ennen täällä ovat eläneet sukupolvet jotka ovat jostain syystä piilottaneet rahansa! Ne ovat löytyneet (tai ainakin osa niistä) mutta enemmän kiinnostaisi tieto miksi ne ovat siellä? Mikä niiden tarina on? Niiden täytyy olla ainutlaatuisia koska kukaan muu kuin kätkijä ei ole niistä tietänyt? Aitan katolla oleva sukuviiri 1635 sitoo minut omalla tavalla johonkin historiaan ja olen ylpeä itsestäni juuri sen vuoksi, että tänä vuonna löydettiin kätkö ja miun hopiat!
Jos vuan joskus sattuu Mikkelin mies Wilhart juolahtamaan mieleen noiden pikamiittien yhteydessä, niin nopeasti laitan silkkihanskat naulaan, vaihdan viiltosuojatut tilalle ja paahdan paikalle nauttimaan fiiliksistä. Jos kahvit on valmiina, niin mie lupaan tuoda kyllä pullat Onnea, menestystä ja terveyttä syysviimoihin ja sateisiin.
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.