Uusi jäsen ja uudet kujeet!

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Irwin

Uusi jäsen ja uudet kujeet!

Viesti Kirjoittaja Irwin »

Moi kaikille uudelta jäseneltä!

Tarkoitus olis vihdoin aloittaa tämä kiehtova harrastus. Historia ja vanhat esineet ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Jostain kumman syystä olen aina luullut, että metallinpaljastimet ovat älyttömän kalliita. Ilokseni huomasin nyt, että eihän se niin ole. Tai ei ainakaan ole pakko olla. Hintahaitari on tietenkin aika laaja, mutta ehkä eurot saa hinnat tuntumaan markka aikaa halvemmilta :) .

Anyways, nyt olisi siis aika ostaa laitteet.

Köyhän ei ole varaa ostaa halpaa. Tämän vanhan lausahduksen olen huomannut pitävän paikkansa näiden 40 vuoden aikana, mitä olen saanut maan päällä tallustaa :) . Siksi aion nytkin ostaa kerralla kunnon laitteen. Valitettavasti näin kolmen pienen lapsen isänä, kassa ei ole ihan pohjaton.

Tässä vaihtoehtoja, mitä olen pohtinut:

XP Deus V3.2 Lite WS5 11"dd. Periaatteessa täydellinen paketti.

Minelab X-terra 705 10.5"dd. Tähän joutuisi ostamaan vielä kuulokkeet. Mitä lie hyvät sellaiset maksaa?

Fisher F5 tai F70. Näihin myös lisäksi kuulokkeet.

Golden mask 4 Pro tai 4W Pro.

Joku muu, mikä?

Jaksan kyllä opetella ja tutustua laitteeseen, vaikka tiedän, että siinä hetken tulee kestämään.

Etsintä keskittyy pelloille, pihoihin ja metsään. Eihän täällä päin edes ole rantoja missä etsiä :) . Mitä siis suosittelisitte minulle? Laite saa tietysti olla halvempikin, mutta tarkoitus olisi pärjätä samalla etsimellä useampi vuosi.

Ihan aluksi luin metallinpaljastin osiota 40 sivua, sitten aloitin alusta, mutta en silti pystynyt tekemään ostopäätöstä. Jossain vaiheessa jo hieman kallistuin Deussin puolelle, mutta sitten huomasin, että esim. nimimerkki Näätä oli vaihtanut kyseisen laitteen Golden maskiin :) . Tosin jokaisella meistä on varmasti omat tarpeensa ja ominaisuudet, mitä paljastimessa arvostaa.

Auttakaa siis miestä mäessä ja antakaa hieman "tuuppausta" johonkin suuntaan :)

Kiitokset jo etukäteen!

Terveisin Kristian
NÄÄTÄ
Kunniajäsen

Re: Uusi jäsen ja uudet kujeet!

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Ihan aluksi luin metallinpaljastin osiota 40 sivua, sitten aloitin alusta, mutta en silti pystynyt tekemään ostopäätöstä. Jossain vaiheessa jo hieman kallistuin Deussin puolelle, mutta sitten huomasin, että esim. nimimerkki Näätä oli vaihtanut kyseisen laitteen Golden maskiin :) . Tosin jokaisella meistä on varmasti omat tarpeensa ja ominaisuudet, mitä paljastimessa arvostaa.
Minulla Deussin myynti oli puhtaasti taloudellinen juttu. Työttömyyttä oli kestänyt jo sen aikaa, että jostain oli luovuttava.
Deus on erinomainen laite, ennenkaikkea keveytensä, monipuolisuutensa ja langattomuutensa vuoksi. Mutta samat esineet, jotka Deussilla löytää, voi löytää paljon halvemmallakin laitteella. GM4 pro W on hyvä syvyytensä ja langattomuutensa puolesta, mutta en menisi välttämättä roskaiseen puistoon sillä ilman ID-näyttöä. Metsään ja pellolle se on loisto peli. X-terrassa ja fishereissä on tuo näyttö, jos haluaa ID-lukua tunnistamisen avuksi.
Mielestäni, jos pers kestää, niin ilman muuta Deus, johon voi jatkossa, jos haluaa, ostaa isomman kelan ja keskusyksikön. Siinä on etsintä joka maastoon ja olosuhteisiin.
Olisin itse ostanut mielellään Blisstool ltc64x V3:n (2 Blisstoolia jo omistaneena), mutta sen saatavuus oli niin epävarmaa, että otin GM4:n.
Ei muuta kuin päätös ja tilausta vetämään tietysti suomalaiselta toimittajalta ja maastoon mars. Pääasia on kuitenkin innostunut asenne. Halvallakin laitteella löytää, kun kela on tarpeeksi paljon maata kohti.
Tervetuloa!
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Itse luovun omasta deussista sitten kun tulee Deus II tai jokin yhtä kova etsin..koska langattomuus ja muutenkin etsin on vaan niin kova sana.

Xp deussin hankkisin ws4 kuulokkeilla ja sillä jo mainitulla 11" kelalla varustettuna, jolla pärjää hyvin joka paikassa.

X-terra on myös hyvä peli. X-terra 70 oli minulla silloin vuonna kirves ja kypärä, vakiokelalla varustettuna ja tykkäsin etsimestä kovasti. Hankin siihen sitten 6" dd kelan ja se oli kova sana roskaisessa paikassa.

X-terran kaveriksi vaikka nuo halpat Garrett TreasureSound kuulokkeet, niillä pärjää mainiosti. Mutta jos haluaa paljon parempia kuulokkeita, niin vaikka nugget busterit hankkii, niin avot.

Ainahan on vaihtoehtona monien ylistämä Garrett at pro, johon rupeaa nykyisin saamaan erikokoisia keloja pilvin pimein.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Irwin

Kiitokset molemmille!

Onko etsijä82 keskusyksikön irrotettavuus, vai mikä syynä, että ottaisit mieluummin w4 kuulokkeet Deussiin?

On se vaan yllättävän vaikea tehdä päätöstä siitä, minkä etsimen ostaisin. Toisaalta taas nautin siitä, että saan vertailla ja tutkia asiaa :) . Valehtelematta voin sanoa, että esim. tällä viikolla olen käyttänyt asiaan n. 15h.

Eiköhän se ole lähes kaikille metallinpaljastimessa tärkeintä, että löytäisi mahdollisimman paljon (hyvää) tavaraa ja mahdollisimman vähän roskaa. Mutta itselleni tärkeitä ominaisuuksia ovat myös keveys kipeän niskan vuoksi, kestävyys ja hinta/laatusuhde.

Uskoisin että tuossa Deussissa ei voi tosiaan pahasti metsään mennä. Hieman kalliilta se toki tuntuu. Siksi jos on olemassa jokin muu etsin halvemmalla, joka suoriutuu etsinnästä Deussin tavoin, niin toki sellainenkin kelpaa :)
P.Aholainen
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Xp deus 11"kelalla ja et pety. 8)
moderaattori
Etsijä82
Kunniajäsen

Irwin kirjoitti:Kiitokset molemmille!

Onko etsijä82 keskusyksikön irrotettavuus, vai mikä syynä, että ottaisit mieluummin w4 kuulokkeet Deussiin?

O
Juu ja lisäksi avoimet kuulokkeet ovat kesällä huomattavasti viileämmät. Koska keskusyksikkö on irrotettavissa, niin sen saa tarvittaessa pistettyä jo markkinoilla oleviin Xp deussiin tarkoitettuihin kuppikuulokkeisiin kiinni.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)

Etsijä82
Kunniajäsen

Irwin kirjoitti:Siksi jos on olemassa jokin muu etsin halvemmalla, joka suoriutuu etsinnästä Deussin tavoin, niin toki sellainenkin kelpaa :)
Noh, siinä tapauksessa: mm. At pro, Rutus optima 11" kelalla(tunnetaan myös Rutus jupiter nimellä) ja Fisher f75.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)

Irwin

Kiitokset vielä kerran kaikille!

Deus tilattu 11" kelalla, WS4 kuulokkeilla ja ilman keskusyksikköä FD:ltä. Palvelu liikkeessä oli huippuluokkaa! Kiitokset Jyrille! Hinnatkin vielä sopivasti tipahtivat juuri tänään :) . Hieman arvoin, että kummat kuulokkeet otan, hinta kun oli sama. Päädyin kuitenkin suosituksesta ja netistä kaivetun lisätiedon perusteella kevyempiin versioihin.

Tiedustelin paketin saatavuutta FD:ltä ja tänään kyseinen paketti (ja monta muuta) sitten lisättiinkin sivuille asiakkaiden toivomuksesta :)

Sellainen vielä kiinnostaisi, että jos olen käsittänyt oikein, laitteen päivitys tulevaisuudessa ei ole mahdollista ilman keskusyksikköä? Eli kuulokkeiden yksiköllä päivitys ei onnistu? Ja ilmeisesti jotain säätömahdollisuuksia puuttuu myös? Toki uskon, että minulle riittää säätöjä vielä muutamaksi vuodeksi :)
Etsijä82
Kunniajäsen

Irwin kirjoitti: Sellainen vielä kiinnostaisi, että jos olen käsittänyt oikein, laitteen päivitys tulevaisuudessa ei ole mahdollista ilman keskusyksikköä? Eli kuulokkeiden yksiköllä päivitys ei onnistu? Ja ilmeisesti jotain säätömahdollisuuksia puuttuu myös? Toki uskon, että minulle riittää säätöjä vielä muutamaksi vuodeksi :)
ei onnistu päivitys ilman kapulaa ja aika monta säätöä jää myös tekemättä ilman kapulaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)

Irwin

Sitten olin ymmärtänyt oikein. Eipä valitettavasti taida täällä meilläpäin olla alan harrastajia, joilta voisi kapulaa lainata. Täytyy siis joskus kun rahatilanne sallii hommata sellainen itselle. Sehän Deussissa on onneksi hienoa, että pystyy sen myöhemminkin ostamaan. Ja ilmankin toisaalta pärjää.

Finndetectorista kerrottiin, että XP:n tehtaalta oli juuri tullut uusi hinnoittelupolitiikka. Sen johdosta pakettien hinnat putosivat ja ilmeisesti pian putoaa myös lisävarusteiden hinnat. Lisäksi laitteen takuukorjausten ei pitäisi enää kestää niin kauan kuin tähän asti. Eli siihenkin on tullut/tulossa muutos :)
Vastaa Viestiin