Metallinetsimien testit ja arvostelut

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Sivustoon lisätty pari uutta toimintoa mm. laitekohtainen ID-lukujen tietokanta, eli IDDB.
Kuva
jovainlöytyy
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Elo 2013, 22:37
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja jovainlöytyy »

ZyrTech kirjoitti:
hoyla kirjoitti:Hyvin tehty sivusto, helpottaa varmasti laitehankintaa, varsinkin
kun saadaan enemmän arvosteluja samoistakin laitteista! :D

Tehdäänkö arvostelut tehdas varustuksella olevalle laitteelle, tarkoitan
sitä kun monet ovat tehneet "parannuksia" omaan laitteeseensa.?
Esim. itse olen parantanut oman laitteen ergonomiaa varren osalta. :shock:
Näin olen ajatellut, että tehdasvarustuksella arvostelut tehtäisiin. Jossain vaiheessa vois kyllä ottaa esimerkiksi eri kelat mukaan arvosteluihin.



:D on tosiaankin HIENO sivusto ja niin minäkin muuutamia vuosia lueskelua harrastaen päätin OSTAA itsellekin mielestäni hyvän laitteen ja sehän löytyikin tietenki finndetector;ilta(Rovaniemeltä jyriltä) ja tilaus vetämään ja nyt oootellaan :roll:
Elektrovillellä EI ymmärretty Oikean rahan päälle mitään (surkeaa kaupankäyntiä ja puhelimeen ei vastattu,eikä viesteihin netin kautta) joten torniolaaksossa on kohta kans yhen lainen piippari liikkeelä. :)Minelab CTX3030 ja samalla tuli ostettua tuo super magneettikin(Supermagneetti R75 (175 kg)) :oops:
Avatar
Cujo
Metallinetsijä
Viestit: 133
Liittynyt: 25 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Ace 250 vs Ace 350

Tämän testin perusteella ei itse laitteissa eroja ole, hinta tosin..

https://www.youtube.com/watch?v=ly4RSTwed44
Juz
Innostunut Etsijä
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Joulu 2013, 15:46
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Juz »

Muistakaahan käydä kirjoittamassa arvostelut laitteista,helpottaa varmasti monen aloittelijan elämää !
Minelab safari pro (ex)
Simplex+(ex)
Vanquish440(ex)
Equinox800(ex)
Excalibur 2(ex)
Klarstein md 050(ex)
Xp deus 2(tulossa)
Xpmi4,profind 35 ja nokta pulsedive.
Avatar
Mursu
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Joulu 2013, 00:48
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Mursu »

http://www.varusteleka.fi/fi/product/pu ... etty/26936 jokos joku on keriinny näitä antiikkietsimiä testaamaan :D
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

terve.olen aloittelias ja innokas löytoenetsija.olisiko kenelle mahdolisuus järiesta useiden merkien metalietsimien testaus paikka.erillaiset esinnet,ja roskkan vieressa.silloin pääsemme tesstaa koneeme ja tutustu toisiamme.ter.tas.?????? :mrgreen:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi.esimerkki minun aareetsinapolaite ilmoittelle ruastanutta rauta lanka 0.3mm.paksu/10mm.pitkä.n30mm.mielestani olisi oiken hyvä jös saaisimme järiestettu ryhmä testaus koneilemme.ter.ts
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Jaska
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Kesä 2014, 11:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Moi,

Onpas todellakin hieno sivu ja sisältöpitoinen, outoa että ei tullut kyseinen sivu vastaan kun hain tietoa metallinetsimistä joskus aiemmin, tämän forumin kautta tärppäs vasta.

Tätä koskien onkin ajatus/ehdotus, joskin isotöinen.

Sivusi kääntäminen englanninkielelle, on harmillista että tuollaista sivua ei ole saatavina eng, versiona. Missään muodossa.
Itse olisin valmis osallistumaan kääntäjänä projektiin. Omaan kohtuulliset eng, taidot (subjektiivinen käsite tuo kohtuullisuus toki).
Garrett Ace 250
Gold Century - 1016a
Matti Heiniemi
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Elo 2014, 22:49

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Matti Heiniemi »

Hei,

Sivusto on hyvä, mutta maallikko putoaa välillä kyydistä aktiiviharrastajien keskustelua seuratessaan. Olen paikallishistorian harrastaja ja juuri hankkimassa ensimmäistä laitettani, mutta kelat ym. termit ovat minulle vieraita. Tarkoituksenani ei ole etsiä aarteita, vaan paikallistaa vanhojen, 1500- ja 1600-lukujen kantatilojen sijaintia ja isonvihan aikaisten piilopirttien paikkoja.

Mikä siis voisi olla aloittelijan laite? En halua karvalakkimallia, vaan laitteen, jossa riittäisi erottelukykyä, mutta joka ei vaatisi kohtuuttomasti asiantuntemusta. Näiltä sivuilta on eteeni tarttunut Fisher ja pari Garrett-mallia. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta, siis vanhojen, lähimain tunnistettujen asuinpaikkojen tutkimisesta? Jos löydettävää on, ne ovat luultavasti parin-kolmenkymmenen sentin syvyydessä ja todennäköisesti rautaa tai kuparia. Garrett, Fisher vai joku muu?

Terv. Matti Heiniemi
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Matti Heiniemi kirjoitti:Jos löydettävää on, ne ovat luultavasti parin-kolmenkymmenen sentin syvyydessä ja todennäköisesti rautaa tai kuparia.
Siis vähintään 10" kela, mieluummin vielä suurempi jos tarkoitus löytää kokoluokkaa kolikko ja tuon 20-30cm lisäksi tulee pintakasvillisuutta. Ace 150/250 kelat on liian pienet.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
karpalo
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Elo 2014, 12:57

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Itellä saman tapainen tilanne kuin Matilla, eli ottaisin mielelläni kans ehdotuksia ihan malleista vastaan jos joku jaksaisi heittää muutaman ilmaan.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Matti Heininiemelle ehdottaisin GM-sarjasta joko GM3 tai GM4:sta, myös GM1 toimii ihan hyvin jos budjetti on tiukilla, GM1 on myös helpoin käytettävä. Noilla löytää ihan riittävän syvältä ja soveltunee parhaiten tarkoitukseesi.


Ei kuitenkaan keskustella enempää tässä ketjussa näistä "mikä etsin mulle" -asioista. Laitekohtaisia keskusteluja voi etsiä täältä: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... =7&t=10978.
Mikä laite minulle kysymyksiä voi esittää täällä: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... hp?t=10991. Jos sopivaa valmista aihetta ei löydy, niin silloin kannattaa tehdä uusi aihe.
Kuva
Avatar
Pejumi
Metallinetsijä
Viestit: 184
Liittynyt: 04 Syys 2013, 01:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: ID:t

Viesti Kirjoittaja Pejumi »

ZyrTech kirjoitti:Sivustoon lisätty pari uutta toimintoa mm. laitekohtainen ID-lukujen tietokanta, eli IDDB.

Missähän tuo on?
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Avatar
Hpla
Metallinetsijä
Viestit: 246
Liittynyt: 26 Loka 2014, 22:06

Re: ID:t

Viesti Kirjoittaja Hpla »

Pejumi kirjoitti:
ZyrTech kirjoitti:Sivustoon lisätty pari uutta toimintoa mm. laitekohtainen ID-lukujen tietokanta, eli IDDB.

Missähän tuo on?
Löytyy ekasivulta linkki, siis tämän ketjun. Ei ole täällä aarremaanalla.comissa.
Teknetics Omega 8000
Teknetics Eurotek Pro
Kelat: 8" CC, 10" CC, 13" DD Detech Ultimate
Päivän löytöni
Avatar
Pejumi
Metallinetsijä
Viestit: 184
Liittynyt: 04 Syys 2013, 01:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Pejumi »

Kiitoksia - käynpä vilkaisemassa mitä kaikkea sieltä löytyy
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Avatar
Miinaharava04
Metallinetsijä
Viestit: 152
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:16

Re: Metallinetsimien testit ja arvostelut

Viesti Kirjoittaja Miinaharava04 »

Olisiko mahdollista lisätä sivustoon arvosteltavaksi muutamia uusia malleja, esim. Garrett Ace 200i, 300i ja 400i sekä Equinox 600 ja 800? Voisi nuo uudet Garretit ainakin olla hyvät lisäykset, itse laitetta valitessani luin tuota kyseistä sivustoa ja apuahan siitä oli, kiitokset hyvästä sivustosta, mutta tuo Ace 300i:n puuttuminen hieman harmitti :wink:
Garrett Ace 300i+Detech 12"×10" S.E.F
Garrett Pro-Pointer ll
Itsetehty kenttälapio, pikkulapio ja ruuvimeisseli
Vanhin löytö: sarjahelmi
Vanhin kolikko: kopeekka 1800l.
Vastaa Viestiin