..ja koko päivän olen nauranut, miten painin eri liigassa aikamiesetsijöihin verrattuna!
Kävin tässä valoisan aikana tänään kolmella rannalla, vedellen lähinnä vedenrajat ainakin noin metrin leveydeltä. Sisempänä oli hirveän roskaista, joten keskityin tuohon alueeseen.
Päivän saalis oli 1 lämpökynttilänjämä, 3 kruunukorkkia, Rautalankaa, Foliopaperi, Hiuspinni ihan maan päältä (semmone lyhyt/levee, eikä pitänyt kauheesti edes ääntä vaikka oli tyyliin 2cm kelan alla(?)) ja yksi pieni kivi joka hälytti ihan selvästi. Pointterilla vielä testasin ja kyllä se kivi piippaa. Oisko jotain järvimalmia..
Mukavasti laite hälytti sitten vielä etusormen kynnen kokoisen Hello-Kitty -pinssin, joten kyllä se näemmä pientäkin löytää.
Sitähän mää sitte naureskelin, ettei tullu kolikon kolikkoo. Aina välillä testailin omilla euroilla, eikä samankaltaista piippiä vaan tullu vastaan koko päivänä.
Ihan niinkun kalassa - hiton kylmä ja tulee jotain säälittäviä sinttejä..
Päivän päätteeksi tein vielä pari testiä rannalla ja ilmatestejä kotona. Kiitti ja kuitti.
Elämäni ekat rantavedot 6.1.14
Elämäni ekat rantavedot 6.1.14
Velleman CS300 ja pari magneettia.
Paras löytö: siskontytön hukkunut euro.
Re: Elämäni ekat rantavedot 6.1.14
No , minä kävin tänään Kalajoella , en löytäny mitään "mainittavaa" . Ilima oll kohillaan / ihmisii kiinnosti löytyykö mitään + kyselivät "harrastuksesta"...
Hiekka ei ollut jäässä , kesällä uudestaan...
Hiekka ei ollut jäässä , kesällä uudestaan...
Äläpä huoli Jorgos84, kyllä se siitä lähtee. Koskaan ei tiedä mitä se seuraava piippi tarjoaa!
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Reilusti rannalle tai reilusti veteen
Ikinä en oo tuosta rajasta löytäny muuta ku korkeintaan rautanaulan joka on syönyt ittensä syvälle. Aika moni kans huispaa just ton rajan samasta syystä kuin sinä
Ikinä en oo tuosta rajasta löytäny muuta ku korkeintaan rautanaulan joka on syönyt ittensä syvälle. Aika moni kans huispaa just ton rajan samasta syystä kuin sinä
juu kyllä ,mä tänään löysin kaikki polven ja vöötärön välistä...En ees koittanut rannemmasta .Detektoni kirjoitti:Reilusti rannalle tai reilusti veteen
Kiitti rohkaisusta ja vinkeistä!
Mitenköhän kuvittelin, että just tuohon vesirajaan ois ne aarteet jemmmattu. Nyt on ihan pakko mennä vetämään vielä uudellaan yksi ranta jossa näytti olevan sellaista polven syvyistä hiekkapohjaa pitkälle. Ja velipojalta lainaan kahluusaappaat!
Mitenköhän kuvittelin, että just tuohon vesirajaan ois ne aarteet jemmmattu. Nyt on ihan pakko mennä vetämään vielä uudellaan yksi ranta jossa näytti olevan sellaista polven syvyistä hiekkapohjaa pitkälle. Ja velipojalta lainaan kahluusaappaat!
Itse erottelisin rantapiippailun ja kahlauksen siten että kahlaajan on hyvä tutkia ne rannat veden puolelta hiekalle asti. Viime kausi tarjosi itselle ja veljelle 5 kultaista siitä metrin kaistaleelta veden puolelta ennen hiekkaa. Itse en juuri rantoja hiekan puolelta tutkiskele, olen siis kahlaaja Parhaat löydöt varmasti on toki jossain polvesta vyötäröön tai hieman syvemmälle. Hyviä signaaleja jatkoon!
Excalibur II 10"
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
Garrett AT Pro
Garrett pinpointer
3mm E-bomb märkkäri
Starv Scoop
-
- Kunniajäsen
Jurba on kyllä paras. ..Uskoo että aarteet odottelee maan alla. Voi..voi kyllä ne tunkee sun säkkiin kun jaksat uskoa asiaasi. Multakin meni toista päivää ennenkuin hopean sain ja kultaan kaksinverroin. Nyt vasta puolitoistavuotta myöhemmin uskon itseeni. Älä oo huolissas löydöistäs. Ensin sääntö no: 1 on: älä kompastu! Nyt ei ehi enempää. Huomenna lissää?
Kiitti tsempeistä!
Kävin kahlaamassa yhden vedon, ennenkuin loppui valo. Monta hyvää piippiä, mutta omavalmiste-reikälapioni oli susi. Liian leveä, enkä saanut painettua kunnolla hiekkaan.
Löysin sentään jotain: yksi kymmensenttinen ja samankokoinen kymmenpenninen viimeisintä markkalyöntiä - JES!
Näihin vaatimattomiin löytöihin on siis hyvä päättää kausi. Alkaa etelän mieskin kipristellä kohta pakkasesta..
Talven aikana hankintalistalla ainakin reikälapio jonka saa polkaistua hiekkaan kunnolla ja polvisuojat maakaiveluun. Pitää ottaa säilytyksen ajaksi vehkeestä patterit pois ja silikonirasvat tiivisteisiin. Jatketaan keväällä.
PS: Jos jotakuta kiinnostaa, niin olen siis tämän firman omistaja. Laajensin juuri "Etsintäpalveluun" , kun hommasin laitteet.
http://www.hopeakaivertamo.net/
Kävin kahlaamassa yhden vedon, ennenkuin loppui valo. Monta hyvää piippiä, mutta omavalmiste-reikälapioni oli susi. Liian leveä, enkä saanut painettua kunnolla hiekkaan.
Löysin sentään jotain: yksi kymmensenttinen ja samankokoinen kymmenpenninen viimeisintä markkalyöntiä - JES!
Näihin vaatimattomiin löytöihin on siis hyvä päättää kausi. Alkaa etelän mieskin kipristellä kohta pakkasesta..
Talven aikana hankintalistalla ainakin reikälapio jonka saa polkaistua hiekkaan kunnolla ja polvisuojat maakaiveluun. Pitää ottaa säilytyksen ajaksi vehkeestä patterit pois ja silikonirasvat tiivisteisiin. Jatketaan keväällä.
PS: Jos jotakuta kiinnostaa, niin olen siis tämän firman omistaja. Laajensin juuri "Etsintäpalveluun" , kun hommasin laitteet.
http://www.hopeakaivertamo.net/