Ämpärillinen.

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
raptor136
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja raptor136 »

En mä ainakaan herneitä imassu mutta onhan toi nyt hiukka erikoinen veto :? No, meitä on moneen junaan...
X-Terra 70
250 "ÄssÄ"
Pro-Pointer
Kenttälapio + taipunut istutuslapio
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Mulla on herne nenässä.

Tuon olisi voinut tehdä aprillipäivänä.
teme75
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja teme75 »

Mää kerron mammalle että Panomies juksasi ja laittoi muille herneitä nenään :lol:
Vanhin löytynyt raha 1/4 Öre vm1635

Garrett At Pro
Garrett Sea Hunter MKII
Ace 250
Garrett Pro-Pointer
Fiskarssin kenttälapio
Mares Dual 7mm märkäpuku
Scooppi MONSTRIK-10
Patapataa tukkupakkaus...
Korkkeja voi kerätä juomallakin...
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Jos meinaa uskottavuutensa säilyttää niin ei kannattais tällasta juttua laittaa esille. Ei varsinkaan kirjottaa et löysi ämpärillisen kolikoita. Pidän itseäni melko huumorintajuisena mutta tästä on jo vaikeeta löytää sitä huumoria.
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Hiukan ajattelemisen aihetta Treasurenetin käyttäytymissäännöistä kopsittuna. Tällainen käytäntö voisi olla ihan paikallaan ottaa käyttöön tälläkin foorumilla.

Occasionally a member may have doubts about the authenticity of an item posted by another member. Here are a few things to keep in mind:

1. It is NEVER appropriate or permissible, regardless of proof, to state or suggest in an open forum that another member's find may not be genuine— unless, of course, he has raised that possibility himself, or there is an obvious issue that cannot be disputed or ignored (for example, if the word "COPY" is clearly stamped on a coin).

2. It is NEVER appropriate or permissible to suggest that a member may not actually have found the item which he has posted as a find.

...

All finds posted are presumed to be genuine, and those who post them are to be respected.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
ihis81
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Ei muutakuin kylmää linjaa mokomalle huijarille, ja ei noteerata kyseistä kaveria täällä enää mitenkään.

Pidetään linja kuin kaveri olisi ilmaa vain.
Ei kommetoida eikä pidetä mitään huomiota jannuun. Antaa puhella vaan yksin täällä :lol:

Kohta se tulee tänne itkemään että "en mä mitään tarkottanu, pientä pilaa vain"

Ja paskat, pölkylle suoraan...
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
spwaw
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja spwaw »

Itse kyllä ihmetten noita kupari örejä kun ruotsin omissa opuksissa niitä ei tunnistetta :D Kyllä ymmärrän huumoria ja tuo oli parhaasta päästä. ei haittaa minua. Jatkakaa samaan malliin täällä niin ei aika tule pitkäksi.
ihis81
Kunniajäsen

Eiköhän olisi kuitenkin parasta pitää asiallinen linja.

Muuten touhu lähtee lapasesta ja kaikki aivottomat teenaget on laittamassa kaikenmaailman sontaa tänne...
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer

Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Pekka Muikku »

spwaw kirjoitti: tuo oli parhaasta päästä. ei haittaa minua. Jatkakaa samaan malliin täällä niin ei aika tule pitkäksi.
Minulle ei tule aika pitkäksi OIKEITA löytöjä ihastellessa. Mitähän hauskaa (ja järkeä) siinäkään olisi, että muutkin alkaisivat nappailla kuvia museossa, väittää löytäneensä kamat pellostaan ja seurata kun kolleegat onnittelevat hienosta löydöstä? Joillakin foorumeilla saisi kai jo bannia moisesta... :evil: Voihan tänne vitsiketjun erikseen aloittaa, jos asialinja haukotuttaa liikaa?
Lepanovski
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Lepanovski »

Saunan taa vaan, sinne mahtuu :)
Öhkömönkijä
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Öhkömönkijä »

Kätkäläinen kirjoitti:Olis hienoo jos öhkö pääsis vähäks aikaa piehtaroimaan tohon :shock: kasaan :lol:

Sanos muuta. Täytyy käydä museossa! ;)

Yleisesti panomiehen postaukseen: Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. :shock:
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Maverick
Raavas Tonkija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Vasta pari viikoa sitte noita rahakammion vitriinejä pällistelin enkä silti tuota kasaa tunnistanu. Jos tästä jotain hyvää hakee ni voihan tän postauksen ajatella meille muille kokeena. Itse olin ainaki jäässä kun en moista yhteyttä havainnut.
Saattoihan panomies niinkin ajatella että tää on kaikille palstalaisille pala kakkua, että kaikki tajuaa välittömästi mistä toi "ämpärillinen" on tavattavissa...
Vitae pars historia est.
ihis81
Kunniajäsen

Ei se mitään ajatellu. Älkääs nyt luoko mitään syitä tommoselle huijarille.

Kohta se kuitenkin tulee tänne kertomaan että joo oli se vaan sellanen testi teille muille.
Tuolla lymyää piilotettuna kun ei enää viitsi päivänvaloon tulla.

Munaton mies... ja sillä siisti.
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer

OlvinJanoisin
Raavas Tonkija
Paikkakunta: U̵̶̵u̵̶̵s̵̶̵m̵̶̵u̵̶̵a̵̶̵ ̵s̵e̵k̵ä̵ Hartolan kuningaskunnan kaakkoinen piiri

Viesti Kirjoittaja OlvinJanoisin »

Äh tätä toi just hakee, päläpäläpälä ja ja threadi kasvaa, lopetetaan tämä tähän ja haudaan asia,

No reply.
)_-'-----/ o
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

OlvinJanoisin kirjoitti:Äh tätä toi just hakee
En usko että tällaista leimaa on itselleen hakenu tuolla postauksella... :lol:
Panomies
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Ohhoo !! olipas värikäs vastaanotto tälle viestille :o olin reissulla, ja kotiin tullessa kun tarkistin foorumia huomasin että puuttuu vain sipulia ja herneitä sopasta.

Ensinnäkin minulta jäi kiireessä kirjoittamatta yksi sana, eli Museosta (olisi pitänyt vain kopioda omalta foorumilta) ja pyydän kovasti anteeksi tapahtumasta ja sen seurauksesta, kaikilla mausteilla.
Pyydän myös anteeksi siitä että että töngin joitenkin nenään herneitä..

Toiseksi minä kirjoitin "kysymyksen" mikä oli mielestäni se OHOO eli mikä kolikko on tämä kuparinen joka pitää olla hopeinen ??? (eihän museossa ole väärennettyjä...)
Eli ämpärillinen kolikkoja on hyvä kuvaus siitä mitä siellä alakerrassa on

Tarkoitukseni oli houkutella asiakkaita kansallismuseoon.... ilman herneitä.

Se oli kyllä mahtava kokemus "nähdä etukäteen mitä haluaisisi löytää"
Löysinhän minä melkein ämpärillisen kolikkoja, enkä minä ole kertonut että löysin "pellolta"

Foorumilta.............
Kävin perheeni kanssa Suomen kansallismuseossa ja voin sanoa että vierailu oli kannustava piippailun suhteen, teki heti mieli lähtee piippailemaan.....................................
Hintakin oli vaivat 7 € aikuiselle.

http://www.nba.fi/fi/skm

Larry, muistuttaako mikään näistä tykinkuulista löytämääsi sirpaletta ?
Kuva
Kuva

Hyviä taustakuvia kansallismuseosta.
Kuva
Kuva
Kuva

Väärentämisellä on pitkä histooria..
Kuva
Kuva
Kuva

Tässä on Suomen historiaa...
Kuva
Kuva
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Pekka Muikku
Raavas Tonkija

Panomies kirjoitti: Ensinnäkin minulta jäi kiireessä kirjoittamatta yksi sana, eli Museosta
Eli tarkoitus oli "Löysin melkein ämpärillisen kolikkoja museosta ja minua ihmetyttää"? Olisi minua silti hieman ihmetyttänyt tuo sanamuoto.... oletko inventoinut siellä jotain pölyisiä varastoja vai... :lol: nooh... olkoon miten on :roll:
ihis81
Kunniajäsen

Ei j*****a että olipa ennalta arvattava virsi.
Eihän se usko edes omia tarinoita. Mee ny panomies johonkin talenttiin myös nolaamaan ittes.
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer

Aquila
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Aquila »

Onnea vaan. Itse en pidä tällä foorumilla esiintyvistä asiattomista syyttelyistä.
Treasurenetin käyttäytymissäännöt tännekin ja mode voisi poistaa ilmiselvät trollit kuten hitlerin kultaharkot.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Olkoot vielä toistaseks varottavana esimerkkinä.

Koko tämä joutava keskustelu olisi vältetty jos noudatettais sääntöjä. Lähdetiedot esiin aina kun ei ole kyseessä omat kuvat omista esineistä. Samoin jos esitetään faktoja niin lähde esille että jokainen voi tarvittaessa tarkistaa asian. Joskus asiat on vaan muistikuvia kuten minullakin usein ja tällöin kannattaa kertoa että asia on omasta muistista jolloin lukija saa itse arvioida tiedon.

Kannattaa myös muistaa että näitä keskusteluja lukee moni muukin kuin vaan harrastajat eli kaikki kirjoittamamme vaikuttaa muidenkin mielikuvaan harrastuksesta.
Vastaa Viestiin