Ämpärillinen.
Mää kerron mammalle että Panomies juksasi ja laittoi muille herneitä nenään 

Vanhin löytynyt raha 1/4 Öre vm1635
Garrett At Pro
Garrett Sea Hunter MKII
Ace 250
Garrett Pro-Pointer
Fiskarssin kenttälapio
Mares Dual 7mm märkäpuku
Scooppi MONSTRIK-10
Patapataa tukkupakkaus...
Korkkeja voi kerätä juomallakin...
Garrett At Pro
Garrett Sea Hunter MKII
Ace 250
Garrett Pro-Pointer
Fiskarssin kenttälapio
Mares Dual 7mm märkäpuku
Scooppi MONSTRIK-10
Patapataa tukkupakkaus...
Korkkeja voi kerätä juomallakin...
Hiukan ajattelemisen aihetta Treasurenetin käyttäytymissäännöistä kopsittuna. Tällainen käytäntö voisi olla ihan paikallaan ottaa käyttöön tälläkin foorumilla.
Occasionally a member may have doubts about the authenticity of an item posted by another member. Here are a few things to keep in mind:
1. It is NEVER appropriate or permissible, regardless of proof, to state or suggest in an open forum that another member's find may not be genuine— unless, of course, he has raised that possibility himself, or there is an obvious issue that cannot be disputed or ignored (for example, if the word "COPY" is clearly stamped on a coin).
2. It is NEVER appropriate or permissible to suggest that a member may not actually have found the item which he has posted as a find.
...
All finds posted are presumed to be genuine, and those who post them are to be respected.
Occasionally a member may have doubts about the authenticity of an item posted by another member. Here are a few things to keep in mind:
1. It is NEVER appropriate or permissible, regardless of proof, to state or suggest in an open forum that another member's find may not be genuine— unless, of course, he has raised that possibility himself, or there is an obvious issue that cannot be disputed or ignored (for example, if the word "COPY" is clearly stamped on a coin).
2. It is NEVER appropriate or permissible to suggest that a member may not actually have found the item which he has posted as a find.
...
All finds posted are presumed to be genuine, and those who post them are to be respected.
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought

Ei muutakuin kylmää linjaa mokomalle huijarille, ja ei noteerata kyseistä kaveria täällä enää mitenkään.
Pidetään linja kuin kaveri olisi ilmaa vain.
Ei kommetoida eikä pidetä mitään huomiota jannuun. Antaa puhella vaan yksin täällä
Kohta se tulee tänne itkemään että "en mä mitään tarkottanu, pientä pilaa vain"
Ja paskat, pölkylle suoraan...
Pidetään linja kuin kaveri olisi ilmaa vain.
Ei kommetoida eikä pidetä mitään huomiota jannuun. Antaa puhella vaan yksin täällä

Kohta se tulee tänne itkemään että "en mä mitään tarkottanu, pientä pilaa vain"
Ja paskat, pölkylle suoraan...
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer
Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
-Garret Pro pointer
Eiköhän olisi kuitenkin parasta pitää asiallinen linja.
Muuten touhu lähtee lapasesta ja kaikki aivottomat teenaget on laittamassa kaikenmaailman sontaa tänne...
Muuten touhu lähtee lapasesta ja kaikki aivottomat teenaget on laittamassa kaikenmaailman sontaa tänne...
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer
-Garret Pro pointer
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Minulle ei tule aika pitkäksi OIKEITA löytöjä ihastellessa. Mitähän hauskaa (ja järkeä) siinäkään olisi, että muutkin alkaisivat nappailla kuvia museossa, väittää löytäneensä kamat pellostaan ja seurata kun kolleegat onnittelevat hienosta löydöstä? Joillakin foorumeilla saisi kai jo bannia moisesta...spwaw kirjoitti: tuo oli parhaasta päästä. ei haittaa minua. Jatkakaa samaan malliin täällä niin ei aika tule pitkäksi.

- Lepanovski
- Metallinetsijä
- Öhkömönkijä
- Kunniajäsen
Kätkäläinen kirjoitti:Olis hienoo jos öhkö pääsis vähäks aikaa piehtaroimaan tohonkasaan
Sanos muuta. Täytyy käydä museossa!

Yleisesti panomiehen postaukseen: Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.

Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Vasta pari viikoa sitte noita rahakammion vitriinejä pällistelin enkä silti tuota kasaa tunnistanu. Jos tästä jotain hyvää hakee ni voihan tän postauksen ajatella meille muille kokeena. Itse olin ainaki jäässä kun en moista yhteyttä havainnut.
Saattoihan panomies niinkin ajatella että tää on kaikille palstalaisille pala kakkua, että kaikki tajuaa välittömästi mistä toi "ämpärillinen" on tavattavissa...
Saattoihan panomies niinkin ajatella että tää on kaikille palstalaisille pala kakkua, että kaikki tajuaa välittömästi mistä toi "ämpärillinen" on tavattavissa...
Vitae pars historia est.
Ei se mitään ajatellu. Älkääs nyt luoko mitään syitä tommoselle huijarille.
Kohta se kuitenkin tulee tänne kertomaan että joo oli se vaan sellanen testi teille muille.
Tuolla lymyää piilotettuna kun ei enää viitsi päivänvaloon tulla.
Munaton mies... ja sillä siisti.
Kohta se kuitenkin tulee tänne kertomaan että joo oli se vaan sellanen testi teille muille.
Tuolla lymyää piilotettuna kun ei enää viitsi päivänvaloon tulla.
Munaton mies... ja sillä siisti.
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer
-Garret Pro pointer
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
- Paikkakunta: U̵̶̵u̵̶̵s̵̶̵m̵̶̵u̵̶̵a̵̶̵ ̵s̵e̵k̵ä̵ Hartolan kuningaskunnan kaakkoinen piiri
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Ohhoo !! olipas värikäs vastaanotto tälle viestille
olin reissulla, ja kotiin tullessa kun tarkistin foorumia huomasin että puuttuu vain sipulia ja herneitä sopasta.
Ensinnäkin minulta jäi kiireessä kirjoittamatta yksi sana, eli Museosta (olisi pitänyt vain kopioda omalta foorumilta) ja pyydän kovasti anteeksi tapahtumasta ja sen seurauksesta, kaikilla mausteilla.
Pyydän myös anteeksi siitä että että töngin joitenkin nenään herneitä..
Toiseksi minä kirjoitin "kysymyksen" mikä oli mielestäni se OHOO eli mikä kolikko on tämä kuparinen joka pitää olla hopeinen ??? (eihän museossa ole väärennettyjä...)
Eli ämpärillinen kolikkoja on hyvä kuvaus siitä mitä siellä alakerrassa on
Tarkoitukseni oli houkutella asiakkaita kansallismuseoon.... ilman herneitä.
Se oli kyllä mahtava kokemus "nähdä etukäteen mitä haluaisisi löytää"
Löysinhän minä melkein ämpärillisen kolikkoja, enkä minä ole kertonut että löysin "pellolta"
Foorumilta.............
Kävin perheeni kanssa Suomen kansallismuseossa ja voin sanoa että vierailu oli kannustava piippailun suhteen, teki heti mieli lähtee piippailemaan.....................................
Hintakin oli vaivat 7 € aikuiselle.
http://www.nba.fi/fi/skm
Larry, muistuttaako mikään näistä tykinkuulista löytämääsi sirpaletta ?

Hyviä taustakuvia kansallismuseosta.

Väärentämisellä on pitkä histooria..

Tässä on Suomen historiaa...

Ensinnäkin minulta jäi kiireessä kirjoittamatta yksi sana, eli Museosta (olisi pitänyt vain kopioda omalta foorumilta) ja pyydän kovasti anteeksi tapahtumasta ja sen seurauksesta, kaikilla mausteilla.
Pyydän myös anteeksi siitä että että töngin joitenkin nenään herneitä..
Toiseksi minä kirjoitin "kysymyksen" mikä oli mielestäni se OHOO eli mikä kolikko on tämä kuparinen joka pitää olla hopeinen ??? (eihän museossa ole väärennettyjä...)
Eli ämpärillinen kolikkoja on hyvä kuvaus siitä mitä siellä alakerrassa on
Tarkoitukseni oli houkutella asiakkaita kansallismuseoon.... ilman herneitä.
Se oli kyllä mahtava kokemus "nähdä etukäteen mitä haluaisisi löytää"
Löysinhän minä melkein ämpärillisen kolikkoja, enkä minä ole kertonut että löysin "pellolta"
Foorumilta.............
Kävin perheeni kanssa Suomen kansallismuseossa ja voin sanoa että vierailu oli kannustava piippailun suhteen, teki heti mieli lähtee piippailemaan.....................................
Hintakin oli vaivat 7 € aikuiselle.
http://www.nba.fi/fi/skm
Larry, muistuttaako mikään näistä tykinkuulista löytämääsi sirpaletta ?

Hyviä taustakuvia kansallismuseosta.

Väärentämisellä on pitkä histooria..

Tässä on Suomen historiaa...

ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
- Pekka Muikku
- Raavas Tonkija
Eli tarkoitus oli "Löysin melkein ämpärillisen kolikkoja museosta ja minua ihmetyttää"? Olisi minua silti hieman ihmetyttänyt tuo sanamuoto.... oletko inventoinut siellä jotain pölyisiä varastoja vai...Panomies kirjoitti: Ensinnäkin minulta jäi kiireessä kirjoittamatta yksi sana, eli Museosta

Ei j*****a että olipa ennalta arvattava virsi.
Eihän se usko edes omia tarinoita. Mee ny panomies johonkin talenttiin myös nolaamaan ittes.
Eihän se usko edes omia tarinoita. Mee ny panomies johonkin talenttiin myös nolaamaan ittes.
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer
-Garret Pro pointer
Olkoot vielä toistaseks varottavana esimerkkinä.
Koko tämä joutava keskustelu olisi vältetty jos noudatettais sääntöjä. Lähdetiedot esiin aina kun ei ole kyseessä omat kuvat omista esineistä. Samoin jos esitetään faktoja niin lähde esille että jokainen voi tarvittaessa tarkistaa asian. Joskus asiat on vaan muistikuvia kuten minullakin usein ja tällöin kannattaa kertoa että asia on omasta muistista jolloin lukija saa itse arvioida tiedon.
Kannattaa myös muistaa että näitä keskusteluja lukee moni muukin kuin vaan harrastajat eli kaikki kirjoittamamme vaikuttaa muidenkin mielikuvaan harrastuksesta.
Koko tämä joutava keskustelu olisi vältetty jos noudatettais sääntöjä. Lähdetiedot esiin aina kun ei ole kyseessä omat kuvat omista esineistä. Samoin jos esitetään faktoja niin lähde esille että jokainen voi tarvittaessa tarkistaa asian. Joskus asiat on vaan muistikuvia kuten minullakin usein ja tällöin kannattaa kertoa että asia on omasta muistista jolloin lukija saa itse arvioida tiedon.
Kannattaa myös muistaa että näitä keskusteluja lukee moni muukin kuin vaan harrastajat eli kaikki kirjoittamamme vaikuttaa muidenkin mielikuvaan harrastuksesta.