Lukupino

Oletko keräilijä? Oli sitten kysymys pikkuautoista, puukoista, tölkeistä, kivistä tai kolikoista niin täälla voit näyttää kokoelmasi oli se sitten mikä tahansa.
Avatar
Astalo
Raavas Tonkija
Viestit: 774
Liittynyt: 02 Loka 2012, 04:23
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Lukupino

Viesti Kirjoittaja Astalo »

Olen keräillyt vuosien varrella hyvin monenlaisia esineitä ja asioita, mutta suurin intohimo on kohdistunut aina kirjoihin ja sarjakuviin. Nuorena pidin erityisesti 70-90 luvuilla suomessa ilmestyneistä scifi- ja fantasia-aiheisista tarinoista, mutta viimeiset viisi vuotta olen keskittynyt lähes pelkkiin historiallisiin romaaneihin, sekä aihetta sivuaviin tieto- ja kuvakirjoihin.
Suurin osa kokoelmasta sijaitsee kotitoimistossani talon varamakuuhuoneessa, mutta olen siirtänyt paljon kioskipokkareita, lukemistolehtiä ja harvemmin tarvittavia sarjakuvia myös autotalliin rakennetun korustudioni ylähyllyihin ja kaappeihin. Säilytystila alkaa olla kuitenkin jo melko vähissä, koska useimpien hyllyjen ylälaudoilla on kirjoja jo kahdessa rivissäkin.

Kollaasin yläosan panoraama meni valitettavasti jotenkin vääristyneen näköiseksi etenkin katto- ja lattialautojen kohdasta, koska se piti kasata useista erillisistä valokuvista..
Kuva

Suuressa seinään pultatussa hyllyssä on onneksi kuitenkin niin leveitä lautoja, että eteen mahtuu kätevästi myös pulmalelu, CD- ja fossiili/mineraalikokoelmiakin sekä muuta sekalaista pikkutavaraa vanhoista matkamuistoista aina omatekoisiin kivikirveisiin, teräaseisiin ja muuhun sälään.
Valtaosa kuvissa näkyvistä teräaseista on valmistunut joskus 1997-2006 välillä, kun olin vielä opiskelemassa erilaisia taide- ja käsityöaloja pitkin Itä-Suomea, mutta nykyisin ei valitettavasti tahdo löytyä aikaa sen kaltaisille omille harrastuksille, koska on oikeitakin töitä.. :roll:

Hyllyjen lähikuvista tunnistaa helposti jotain tunnetuimpia opuksia, mutta olen laittanut tarkemmat luettelot ainakin pelkistä talon sisällä sijaitsevista kirjoista ja lehdistä myös nettiinkin. http://www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak/
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Lukupino

Viesti Kirjoittaja Indian »

Mahtava kokoelma erilaista kirjallisuutta ja aika paljon samoja mitä löytyy myös omasta kirjahyllystä. Jos Ken Folletin kirjat eivät ole tuttuja, niin suosittelen ehdottomasti, sopisivat mahtavasti niille jotka pitävät mm. Bernard Cornwellistä ja Conn Igguldenistä. Niin ja Idelfonso falcones on ehdottomasti mainittava jos ei ole entuudestaan tuttu kirjailija.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
FinlandTreasure
Metallinetsijä
Viestit: 367
Liittynyt: 27 Kesä 2015, 13:50

--

Viesti Kirjoittaja FinlandTreasure »

--
Viimeksi muokannut FinlandTreasure, 09 Joulu 2015, 23:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Astalo
Raavas Tonkija
Viestit: 774
Liittynyt: 02 Loka 2012, 04:23
Paikkakunta: Rautjärvi
Viesti:

Re: Lukupino

Viesti Kirjoittaja Astalo »

Ken Folletin Taivaan pilarit on myös yksi omista suosikkikirjoistani. Olen ostanut tänä vuotena myös kaksi Falconesin teosta, mutta en ole ehtinyt vielä lukemaan. Parhaita kotimaisia historiallisista aiheista kirjoittavia ovat mielestäni Waltari ja Ruusuvuori.
Taidankin suositella myös itsekin muutamaa yksittäistä historiallista romaania joista pidin aikoinaan tosi paljon. :)

Geza Gardonyi: Egerin tähdet (Unkarilaisen kaupungin puolustautumista Ottomaanien hyökkäystä vastaan 1550-luvulla.)
Louis L'Amour: Matkarumpu (Merirosvon poika seikkailee 1100-luvun Ranskassa, Espanjassa ja Persiassa jäljittäessäään vangiksi joutunutta isäänsä.)
Samuel Shellabarger: Loistava Orsini (Nuori upseeri seikkailee 1500-luvun italian hoveissa, salamurhaajien ja kaunotarten keskellä.)

Tositapahtumiin perustuvista teoksista suosittelen etenkin Janusz Piekalkiewiczin Kadonneen kullan jäljillä kirjaa, koska siinä on useita kiehtovia aarteenetsimistarinoita ympäri maailmaa ja osa on muistaakseni aika tunnettujakin tapauksia kuuluisien merirosvojen ja conquistadorien jättämistä kultakätköistä. Pidin etenkin Oak Islandin "rahakaivoon" liittyvistä kaivuuhankkeista, vaikka kukaan ei ole onnistunut kaivon pohjalle pääsemisessä vielä nykyaikanakaan.
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: Lukupino

Viesti Kirjoittaja Indian »

Waltari on myös minun mielestäni yksi parhaista suomalaisista kirjailijoista. Nuo sinun suosittelemasi ovat minulle entuudestaan tuntemattomia, mutta pitää syksyllä ottaa nämä luettavaksi. Pitää myös mainita, että Jan Guilloun suuri vuosisata sarja oli todella hyvä ja kannattaa lukea ehdottomasti.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Vastaa Viestiin