Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kokeilinpa Minelabin luureja musan kuunteluun. Ihan hirveän tunkkaisen kamalat!! :( Tuli mieleen, että mahtaisiko metallien erottelukyky parantua, jos olisi paremmat elementit korvilla?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Riippuu etsimestä. Acen ovikelloäänimaailmassa ihan sama mitkä on :D Basson toisto tuskin missään etsimessä on kovin tärkeää ja tuskin missään kovin korkeita diskantejakaan on, mutta se keskialue pitäisi olla tasainen ja luulen että se ei ole ongelma edes halvimmissa kuulokkeissa.

Käyttömukavuus, mahdollisten ulkopuolisten äänien vaimennus ja mekaaninen kestävyys tärkeintä.

Eli jos löydöt on huonoja niin lähtisin hakemaan vikaa jostakin muualta kuin kuulokkeista :)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kokeilin pelikuulokkeita at pro:n kuulokkeiden jälkeen, niin kyllä niissä oli paljon parempi ääni maailma.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Haarukka kirjoitti: 16 Touko 2020, 06:46Eli jos löydöt on huonoja niin lähtisin hakemaan vikaa jostakin muualta kuin kuulokkeista :)
Ei siitä ole kysymys :) Tuli vaan "musamiehenä" mieleen, että kuinkahan paljon enemmän ja tarkemmin sitä kuulisi, jos olisi kunnon elementit. Mulla on jossain AKG:n (vai oliko ne Sennheiserin) studioelementit tallessa (kun luurien mekaniikka tuli tiensä päähän, niin säästin ne). Ennen projektiin ryhtymistä ajattelin kuitenkin kysyä, että onko täällä kukaan tehnyt vastaavaa testiä :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Luurien laadun vaikutus havaintoon?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Itte piippailen ilman kuulokkeita, nii marjanpoimijat ja sienestäjät osaa väistää :D kuulee ympäristöä myös paljon paremmin kun ei oo laput korvilla.

En tiedä paranisiko löytöjen laatu äänenlaadun kanssa jossakin suhteessa, mut voisi kyllä kokeilla
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Vastaa Viestiin