Ensi kesän kaupunkiaarteita kartoittamassa...

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Ensi kesän kaupunkiaarteita kartoittamassa...

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Naapurini katselivat minua viime perjantai-iltana vähän pitkään, kun lumisateessa hytisten kuljin kartta ja kynä kädessä merkkailemassa kaupungin katujenvarsien lumikasoja. Ajattelivat kai, että nyt se on lopullisesti seonnut ;) Mutta kun niiltä kohdin tuntui viime kesänäkin löytyvän paljon mielenkiintoisia juttuja :)

Kaupunkien lumenkaatopaikat tietenkin olisivat varmaan varsinainen eldorado. Mutta viitsiiköhän sinne ryteikköihin näillä kintuilla kämpiä, mietin vain. Minkälaisia kokemuksia foorumilaisilla on näistä? Luvathan toki täytyy kaupungilta kysyä, mutta maksaako vaivan?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensi kesän kaupunkiaarteita kartoittamassa...

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Joka vuosi olen paikkakunnan lumenkaatopaikalla käynyt. Sielä sitä roskaa piisaa. Kauppojen lastauspihoilta tulee monenlaista trukkilava, peltipurkki ja metallivanneroskaa. Tölkkejä, ulkotulia, korkkeja, nastoja piisaa.

Pieni kela ja plussaa kone jossa on overload signaali. Sen avulla aika helppo väistellä isompi romu.

Kultaakin voisi olla, mutta sen löytäminen grillifoliomerestä käytännössä mahdotonta.

Muistitikut on olleet mielenkiintoisimpia löytöjä. Ei niitä metallinpaljastimella löydä mutta saattaa sattua silmään kun seuraa kelan liikettä.

Lupia en ole kysellyt. Täällä se ei ole mikään kielletty/suljettu alue. Normaalia kansalaisen virkistystoimintaa joka ei vahingoita ketään.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Hank da Silva
Metallinetsijä
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Joulu 2013, 13:16
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ensi kesän kaupunkiaarteita kartoittamassa...

Viesti Kirjoittaja Hank da Silva »

Oon käyny mutkan samalla lumenkaatopaikalla kuin Haarukka. Hermot meni ja vedin vesiperän.
25 vuotta tonkimista ja jatkuu....
Vastaa Viestiin