Garrett Ace 250

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Garrett Ace 250

Viesti Kirjoittaja Panda »

Haluatko edullisen, kevyen ja ominaisuuksiltaan monipuolisen laitteen. Kun metallinilmaisin karpanen puraisi olikin taysin keltanokkana vaikeaa rueta valikoimaan laitetta suuresta valikoimasta. Googlettamalla tormasin monta kertaa tahan paljastimeen ja pikkuhiljaa minulle alkoi muovautua sellainen Ahaa!- elamys etta pakkohan tassa laitteessa jotain on olla, jos siita noinkin paljon puhellaan. Harrastuksen aloittaminen laitteella oli erittain helppoa. Pari napin painallusta, muutama minuutti ja kolikoita alkoi nousemaan!Olin aivan ihmeissani, koska luulin taman olevan niin paljon vaikeampaa. Ace reagoi esim. 1 pennin tai 5 pennin kolikoihin todella voimakkaalla ja selvalla aanisignaalilla, kuten myos kaikkiin kuparirahoihin. Sina et yksinkertaisesti ns.voi missata kolikkoa jos etsimen kela yli pyyhkaisee. Raudan saa eliminoitua tehokkaasti pois, eli matala toottays tai digitaalisenmittarin osoitin taysin vasemmassa reunassa kertoo rautakohteesta. Itse en kaivanut kesan aikana kun muutaman rautanaulan! Loytojani voi tarkastella parhaat loydot ja paivan loydot osioissa, kuhan kerkean niin postittelen niita runsain mitoin.

Kaikki eivat ole innostuneet Ace 250 antamista aanisignaaleista ja pitavat naita arsyttavan kuuloisina.Henkilokohtaisesti boin boing tyyliset aanet kumminkin mielyttavat ja kun oppii tulkitsemaan aania niin voi arvella maan alla olevasta esineesta aika paljon. Toki digitaalista mittaria kannattaa myos
Viimeksi muokannut Panda, 18 Tammi 2007, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

jatkuu

Viesti Kirjoittaja Panda »

tutkailla niin roskien kaivamiselta valttyy.

Laitteessa on 5- valmiiksi asetettua etsintamoodia. Kaikille metalleille, Kolikoille, koruille, esineille.. Itse kaytan koruille tarkoitettua moodia. Allmetal mode saa taysilla herkkyyksilla helposti aikaan semmisen metakan etta heikompaa hirvittaa.

Miinuksia etsimessa on ehdottomasti aanenvoimakkuuden saadon puuttuminen, eli kuulokkeista tallainen pitaa sitten loytya.

Riittavan syvalle on tullut lapioitua. Kiinni ollut linkkuveitsi loytyi yli puolestametrista elikka aika hyvin loysi kun kyseessa ei ollut edes isokokonen linkkari.Allmetal modella ja suuremmilla herkkyyksilla pitasi viela syvemmalle paasta. Syvyydelle loytyy myos mittari, mutta itse olen sen todennut olevan enemmankin viitteellinen. Etsimen kela on vesitiivis, mutta elektroniikkakoppa ei eli se pitaa ehdootomasti suojata jollain kosteissa olosuhteissa etsittaessa. Yksi tarkeimmista ominaisuuksista on myoskin pinpoint, eli nappia pohjassa pitamalla laite ilmoittaa voimistuvalla yhtajaksoisella aanisignalilla pienenkin kohteen tarkan paikan loytamisen helpottamiseksi.

Maahairioiden poistaminen on suurin valituksen aihe. Laitteessa ei ole manuaalista maanhairion poistoa joten jollain alueilla saattaa tulla signaaleja tyhjasta. Eli maaperan mineraalipitoisuus tms. sotkee laitteen toimintaa. Silti, harvemmin ongelmaan olen tormannyt.

Pattereita menee ainoastaa 4 tavallista sormiparistoa joilla etsintaa voi harrastaa 30 tuntia. Eli ei kovinkaan kallis harrastus.
SUosittelen lampimasti tata laitetta ensimmaiseksi laitteeksi. Jos talla etsimella et loyda mitaa esim. rannalta niin sitten vian taytyy olla korvien valissa :D
Kuva
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Sen verran asialliselta peliltä vaikuttaa, että pistimpä tilauksen Garretista... Tuo GC-1013 on huudettavana Huuto.netissä, jos jotakuta kiinnostaa.
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Peke
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 23:38
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Peke »

No sinäpäs nopeasti sen myyt, eikö se sitten ollut hyvä?
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Onhan se ihan toimiva laite, ja jos siitä ei tule tarjouksia, pidän sen "kakkoskoneena". Mutta olen netistä lueskellut tuosta 250:stä käyttäjien kokemuksia, niin tuntuu kyllä asialliselta, kun taas tuosta GC:stä ei löydy mitään tietoa... Ja jostain syystä, jos jossain vehkeessä lukee: Made in china, se ei ainakaan minua vakuuta :wink:
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Hyvä esittely-/mainosvideo Garretista:

http://video.google.com/videoplay?docid ... &q=ace+250
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Peke
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 23:38
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Peke »

Olipas mainio video, kiitos linkistä!
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

videosta.

Viesti Kirjoittaja Panda »

Erittain hyva ja selkea. Kiitos linkista.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
metallinilmaisin
Innostunut Etsijä
Viestit: 71
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:08

Viesti Kirjoittaja metallinilmaisin »

Itselläni on toi ACE 250 ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Helppo käyttää ja kivan värinen, löytää nopeasti autotallin romujen seasta :shock:
Eki
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 20:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eki »

hyvä mainos :) tekis mieli ace 250, heh, heh.
no teen ensin tuolla ensimmäiselläni uroteon ja kerään romua rannalta kilon pois korkkeina :)
Eki
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 20:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eki »

tuli tuosta you tuben mainoksesta vielä mieleen, että kuinkahan myönteisesti golfin-pelaajat suhtautuu kentällä tapahtuvan kolikon-etsinnän suhteen...?
Lahdessa olisi kaksi golf-kenttää tuntumassa, Messilä sekä Takkula...hmmm...saa näkemän ensi kesänä, kerron sitten :)

Mielestäni jokainen löytö pitää poistaa maasta vaikka metallin kierrätykseen "urotekona"
Detektori
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 00:44
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Detektori »

Pientä jatkuvaa sähköistä ininää kuuluu Garrettin elektroniikkaboksista, joku komponentti ilmeisesti siis ääntää. Ääni on aika heikko, eikä sinänsä paljoa häiritse, mutta mielestäni ei uutena kuulunut, tai en kuullut. Onko joku muu havainnut omassaan samaa?
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

mulla on ainakin kyseinen ininä kuulunut uudesta asti, joten luulen että kuuluu asiaan.
Detektori
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 00:44
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Detektori »

OK, ja kiitos vastauksesta. Hyvä ettei tarvitse huolestua sitten siitäkään että ininä kuuluisi itse detektoijan korvien välistä :lol: .
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

aani

Viesti Kirjoittaja Panda »

Tuoma SS kirjoitti:mulla on ainakin kyseinen ininä kuulunut uudesta asti, joten luulen että kuuluu asiaan.
Sama homma. Kylla siita pieni inina on alusta asti kuulunut.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Joo, vahvistan. Mulla olleessa ACEssa kuului kanssa semmonen vaimea ininä.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Nyt niitä saa! Siis Villen Kellosta. Tänään tuli mailia, että nyt niitä on tullut varastoon, kun ei keväällä ollut kun olin tilaamassa. Hyvää palvelua kun viitsivät vielä jälkeenpäin sähköpostia lähetellä. :D
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Avatar
POPARVPE
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 20:21
Paikkakunta: Vantaa

ACE 250 Aloittelijalle ?

Viesti Kirjoittaja POPARVPE »

Kiinnostuin tästä harrastuksessa todella kun näin tämän forumin, ja kiitos kaikille tiedoista.
Nyt olisin tilaamassa ACE 250 pakettia saksasta (paketissa kone, laukku, kuulokkeet ja kelansuojus) hintaan 341 € rahteineen.
Miltä tämä kuulostaa? Suomessa taitaa pelkkä kone maksaa ~300 €?
Toimitus ajaksi lupasivat 3-5 päivää.

Onko kenelläkään mitään muuta varteenotettavaa konetta mielessä Aloittelijalle , joka putoaisi samaan kategoriaan hinta/toiminto suhteessa?
Näyttäisi täältäkin foorumilta löytyvän paljon ACE 250:n puolestapuhujia.

Kiitos etukäteen tiedoista

Petri
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

tilasin saksanmaalta samanlaisen paketin ja suosittelen että ostat pelkän laitteen+kelasuojuksen. nuo paketin kuulokkeet ovat varsin onnettomat, omani hajotin toisena päivänä ja joiduin ostamaan kunnolliset joten suosittelen että ostat suoraan ne kunnolliset. laukulle en ole vielä mitään käyttöä keksinyt, mutta sehän tietysti on käyttäjän tarpeista kiinni...
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Ace

Viesti Kirjoittaja Panda »

Taitaa olla tuo Ace 250 tässä hintaluokassa tosissaan parhain vaihtoehto. Kuulokkeita ei varmaankaan kannata tilata, mutta kelansuojus kylläkin ehdottomasti. Kantolaukusta en tiedä, Ace kun menee kolmeen osaan ja se on kätevä kantaa etsintäpaikalle vaikka hieman tilavammassa repussa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Jos Minelabin Xterra 30 osuu samaan hintaluokaan, niin siihen kannattaa tutustua paremmin. Se kuulemma pelaa paremmin hankalassa maastossa, eli ei pitäisi olla niin suuria ongelmia maahäiriöiden kanssa. Toki riippuu etsintäpaikasta, eikä varmaksi osaa sanoa, ennen kuin vertailee laitteita vierekkäin.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Avatar
POPARVPE
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 20:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja POPARVPE »

Kiitos nopeista ja hyvistä vastauksista !
Jätän siis kuulokkeet ja laukun tilaamatta, ja hankin kunnolliset suomesta.
Onko suosituksia kuulokkeista ? äänen säätö olisi ilmeisesti "must" ?
Minkäkokoinen liitin laitteessa on ? Varmaankin välikappaleitakin saa jos tarvitsee.

Asiasta toiseen, onko ko harrastukseen liittyen mitään kerhotoimintaa tms?

Petri
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Volumesäätö ehdottomasti. Perinteisesti näissä on käytetty kuppikuulokkeita, semmosia kuulosuojaimen näköisiä. Ne vaan on kesällä kuumat ja urpon näköiset ihmisten ilmoilla. Acen kanssa ei juurikaan ole kuulokkeilla väliä, jotkut kevyet walkman-tyyliset riittää.

Sovittimia saa tarvittaessa, ACEssa ja lähes kaikissa muissa etsimissä on se isompi liitin kuulokkeille, eli pikkuliitin ei käy suoraan.

Kerhotoimintaa varmaankin käynnistellään kesän aikana. Itselläni olisi tarkoituksena kierrellä muutamassa paikassa Suomea ja tavata harrastajia etsinnän merkeissä. Siitä se alkaa muodostumaan... Kutsuja voi esittää... :)
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Tänään kokeilin ACEA ja nyt olisi hieman kysyttävää: Onko normaalia, että kun heiluttelee ja piippaa, painaa pinpointeria ja kokeilee uudelleen heilutella, niin ei tapahdu mitään, ei ota edes rautalapioa? Ja kenellä on tuo, niin voisitteko vähän kertoa, että mitä mittari näyttää milläkin metallilla, kun joko en osaa lukea mittaria, tai sitten näyttää mitä näyttää, kun tänään kaivoin n.35 cm kun näytti hopeaa ja ääni oli korkea, mutta maasta paljastui pullonkorkki??
++++++++++++++++++++++++++

$ $ $ Garrett ACE 250 $ $ $

++++++++++++++++++++++++++
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta kun painat pinpointtia niin paina sellaisessa kohdassa jossa ei ole mitään metallia, esim kela reilusti irti maasta, muuten ei toimi oikein, eli älä paina nappia siinä kohdalla missä piippaa. noita korkkeja joudut vielä jokusen kaivamaan, ennen kuin alkaa ymmärtämään laitteen sielunelämää, yleensä jos yläreunassa juokseva osoitin vähänkin epäröi ja käy vasemmassa reunassa, niin ruosteista rautaa sieltä nousee, noita ei kyllä opi muuten kuin kokeilemalla. itselläni alkoi homma sujumaan jossain 20+ tunnin kohdilla joten ei muuta kuin kaivelemaan niin kyllä se siitä.
Vastaa Viestiin