GC-1020 aloittelijalle sopiva?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Merten sheriffi
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:41
Paikkakunta: Turku

GC-1020 aloittelijalle sopiva?

Viesti Kirjoittaja Merten sheriffi »

Tervehdys.
Muutaman päivän foorumia lukeneena päätin itsekin ostaa laitteen.
Kyseessä on siis GC-1020. Osaatteko sanoa jotain tästä vehkeestä?
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

No en tiedä k.o mallista sen tarkempaan, mutta minä kyllä suosittelen laittamaan vähän enemmän rahaa ja ostamaan laatu merkin Garrett, C.Scope, tms. Koska minulla ei ole kuin negatiivistä palautetta halppiskamojen kohdalla, vähän joka paikassa. Voi tietysti olla ihan hyvä, jos on tosi vähän käyttöä :roll:
++++++++++++++++++++++++++

$ $ $ Garrett ACE 250 $ $ $

++++++++++++++++++++++++++
Merten sheriffi
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:41
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Merten sheriffi »

J.K.J.T kirjoitti:No en tiedä k.o mallista sen tarkempaan, mutta minä kyllä suosittelen laittamaan vähän enemmän rahaa ja ostamaan laatu merkin Garrett, C.Scope, tms. Koska minulla ei ole kuin negatiivistä palautetta halppiskamojen kohdalla, vähän joka paikassa. Voi tietysti olla ihan hyvä, jos on tosi vähän käyttöä :roll:
Ei tän pitäis olla huonoimmasta päästä, kun kerran maksoikin 295€.
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

En ole tuollaista käyttänyt, mutta...
Nythän on niin että tuo laite on mallia 'kiinalainen'. Eli kopioita jostain vanhemmasta laitteesta joita myydään usealla eri nimellä eri kuorissa. Hinnoittelu menee yleensä tyyliin "ovh 599 nyt vain 199!!!!!"

Laite varmaankin toimii sinänsä. Itsellä oli jonkin aikaa vastaavanlainen viisarinäyttöinen kiinan ihme. Silläkin tuli kolikoita, hylsyjä yms löydettyä. Kovinkaan syvältä ei varmaankaan löydä höyryveturia pienempää esinettä :P
Ja epäilen että mahdollinen erottelutoiminto voi olla epämääräistä laatua. Mutta jos intoa riittää laitteen käyttäytymisen opetteluun ja roskat eivät masenna niin miksei. Tuolla samalla summalla olisi kuitenkin saanut ACE 250:n josta ei juuri kenelläkään ole pahaa sanottavaa.


Kerro toki omia kokemuksiasi ko. laitteesta.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Villen kello myy tuota laitetta 165€ hintaan. Itselläni oli GC-1013, ja kyllähän silläkin jotain löytyi, mutta paljon jäi löytymättä. Laite on aika "muovisen" oloinen ja käyttäytyy epäloogisesti. Eli mielenkiintoinen harrastus saattaa lopahtaa jos heiluttelee huonoa piipparia.
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Avatar
RVPS
Metallinetsijä
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 13:06
Paikkakunta: Oulun Eteläinen

Viesti Kirjoittaja RVPS »

LintuVillestä (Villen kello) samaan hintaan olisi lähtenyt ACE 250... :?
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Juuri samaa mieltä edellisten kanssa. Saahan sitä pistää hinnaksi minkä ilkeää, eipä pahemmin vaikuta laatuun, maksoi 295, tai 165€. Mutta kuten ja aiemmin sanoin, jos ei käyttöä ole paljoa, ja kuten joku laittoi, jos ei roskat ja pikkuviat häiritse, eikä suorituskyvyn tarvitse olla niin hyvä, eli käyttö on ns. kuhan jotakin sillon tällön kun ei oo muutakaan, niin silloinhan joku tämän hintaluokan laite on omiaan. Siinä vaan tuppaa olemaan se, että ``nälkä kasvaa syödessä``, eli alkuksi halpa, ja sitten alkaa heti kohta tekemään parempaa mieli. (ainakin juuri näin kävi mulle, aluksi CS200 180€, 2 viikon päästä Garrett ACE 250 ja on paaaaljon parempi ja laadukkaamman tuntuinen, vaikka loppujen lopuski hinnassa ei niin kamalan suurta eroa)
++++++++++++++++++++++++++

$ $ $ Garrett ACE 250 $ $ $

++++++++++++++++++++++++++
Merten sheriffi
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:41
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Merten sheriffi »

J.K.J.T kirjoitti:Juuri samaa mieltä edellisten kanssa. Saahan sitä pistää hinnaksi minkä ilkeää, eipä pahemmin vaikuta laatuun, maksoi 295, tai 165€. Mutta kuten ja aiemmin sanoin, jos ei käyttöä ole paljoa, ja kuten joku laittoi, jos ei roskat ja pikkuviat häiritse, eikä suorituskyvyn tarvitse olla niin hyvä, eli käyttö on ns. kuhan jotakin sillon tällön kun ei oo muutakaan, niin silloinhan joku tämän hintaluokan laite on omiaan. Siinä vaan tuppaa olemaan se, että ``nälkä kasvaa syödessä``, eli alkuksi halpa, ja sitten alkaa heti kohta tekemään parempaa mieli. (ainakin juuri näin kävi mulle, aluksi CS200 180€, 2 viikon päästä Garrett ACE 250 ja on paaaaljon parempi ja laadukkaamman tuntuinen, vaikka loppujen lopuski hinnassa ei niin kamalan suurta eroa)
Peruutin sitten tuon GC-1020 mallin ja tilasin Garrett ACE 250 laitteen.
Kiitos paljon kommenteista! Olisi ollut hullua maksaa 295 tuosta GC lelusta.
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Hyvä päätös! Ja muillekin piipparinostoa harkitseville: Rohkeasti vaan kyselyä tänne, ja monella käyttäjällä on tuolla alarivillä käyttämänsä laitteen merkki, niin kyselyä vaan laitteiden ominaisuuksista. Itse ainakin jaan kokemuksia mielelläni.

P.S. Tervetuloa Merten Sheriffi Turkulaisiin piippareihin!
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Peke
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 23:38
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Peke »

Acea vastaan mulla ei ole mitään mutta foorumin tapa on tuputtaa jokaiselle aloittelijalle Ace 250:tä, onko tosiaan näin, että siinä alle 350€ hintaluokassa ei ole vastaavanlaista. Itsekin Acea olen ostamassa mutta muitakin ehdotuksia kuulisi kuin sen Acen, jos niitä on. Esim C.Scope CS990XD maksaa villenkellossa 355€ ja 395,00€ Minelab X-TERRA 30 ja tuntemattomampi White's 3900PRO 360,00 €
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Täällä tuskin kukaan on päässyt noita kaikkia laitteita kokeilemaan, ja jokainenhan tykkää omastansa...

Kuitenkin jos seuraa käyttäjäkommentteja maailmalta ACE 250 ei liene aiheetta saanut suurta suosiota, ottaen huomioon että esim. jenkeissä kapineen saa 212 taalan hintaan. Tuo Minelab on siellä 2x kalliimpi. Tuo Whites 3900 lienee jokin euromalli koska Whitesin jenkkilän sivut eivät moista tunnista. Se on kuitenkin Cscopen kanssa 'viisarimalli' jotka alkavat mennä muodista näiden numero/symbolinäyttöisten 'kohteen tunnistus' laitteiden kanssa.

Nuo viisarivermeet vaativat enemmän opettelua, imho. Etenkin jos laite antaa erikorkuisia ääniä on opeteltava ja kuunneltava laitetta. Numeronäytöllä varustetuilla on helpompi tehdä päätös kaivaa/ei.

ACEa 'tuputetaan' kaiketi juuri sen takia etteivät ihmiset sortuisi Kiinalaisiin kopioihin. Kun noita hintoja katsoo niin samoja ominaisuuksia ei ole monessakaan saman hintaluokan laitteessa. Sittenhän on ACE 150 jolla saa saman etsintäsyvyyden kuin 250 mallilla, pinpoint toiminto vain puuttuu. tämä lähinnä aikaansaa kuoppien koon kasvua 8)

Niin ja sitten kun luet noita mainoksia niin nämä "löytää sitä ja tätä blah blah syvyydestä" ovat sitten täyttä puppua.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Peruutin sitten tuon GC-1020 mallin ja tilasin Garrett ACE 250 laitteen.
Kiitos paljon kommenteista! Olisi ollut hullua maksaa 295 tuosta GC lelusta.[/quote]

Järkipuhetta! Itse olen tykännyt tuosta ACE:sta, ja en minä kyllä kehu omia laitteita, jos ne ei ole sen arvoisia, esim. se CS200. Varmaan tuon ACE:n suosituksien perusteet ovat sen monipuolisuus, suorituskyky, ja todella helppokäyttöisyys, minulla meni laitteen ``täyteen`` oppiimiseen vain noin kymmenisen tuntia, ja kaiken lisäksi laite on kevyt :arrow: ei käsi väsy, kun ei ole tottunut vielä tuohon hommaan. Minusta laite sopii vielä vähän kokeneemmallekin, minä en ainakaan aio vaihtaa tuota vielä vuosiin, en kaipaa etsimeltä mitään muuta, mitä tuossa ei olisi.
++++++++++++++++++++++++++

$ $ $ Garrett ACE 250 $ $ $

++++++++++++++++++++++++++
Peke
Innostunut Etsijä
Viestit: 90
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 23:38
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Peke »

J.K.J.T kirjoitti:en kaipaa etsimeltä mitään muuta, mitä tuossa ei olisi.
Sitä ei kaipaa mistä ei tiedä. 8)
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tuputuksesta

Viesti Kirjoittaja Panda »

Pahoittelen jos joku on ottanut Ace 250 suositteluni/kommenttini tuputuksena, minahan tuon laitteen suosittelun varmaan olen aloittanut. Mutta siina en varmaan ole vaarassa etten olisi huom! nimenomaan taman hintaluokan laitteissa suositellut aloittavalle harrastajelle sita laadukasta ja turvallista ratkaisua. Suosittelu perustuu pelkastaan omiin kokemuksiin ja loytoihin. Laitteen itse hankin tiukan harkinnan jalkeen budjeettiini sopien lukien monia ja monia arvosteluja, kenttatesteja, Treasure Depot ja Net foorumeita lukien ja tulin siihen johtopaatokseen etta sen verran mika minulla on tata harrastusta kokeilla, kokeilen sen Ace 250 kanssa, koska nayttaa silta etta paljon tyytyvaisia asiakkaita Garretilla on. Koin laitteen helpoksi kayttaa ja mika parsta se toimi niinkuin pitaa. Innostuneena asiasta ja tasta mahtavasta harrastusksesta luonnollisesti oli etsimen paivityksen paikka ja ostinkin tana kevaana sitten C. Scopen Newforce R1sen. Nyt kun olen opetellut sita kayttamaan ja tehnyt parhaan kolikko loytoni ikina, 1700 luvun hopeisen kolikon, niin muuta etsinta en juuri tarvitse(toistaiseksi). Ace 250sta en kylla todellakaan luovu, se on loytanyt minulle paljon koruja(Newforce ei ainuttakaan), se on kevyt, pienessa tilassa kuljetettava .. En epaile yhtaan etta Minelabin tai esim. Vikingin etsimet, siis Ace 250 hintaluokasa ei paasisi samalle tai paremalle tasolle ominaisuuksiensa puolesta.

Minusta on hienoa etta harrastajilla on eri merkkeja ja kaikki loytaa oman luotettavan etsimensa, mutta sanotaan etta ennen taman oman suosikin loytymista "karpasen pitaa puraista..". Iloa ja intoa harrastukseen oli laite sitten mika tahansa :D
Viimeksi muokannut Panda, 18 Touko 2007, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
J.K.J.T
Metallinetsijä
Viestit: 102
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 16:52
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.K.J.T »

Sitä ei kaipaa mistä ei tiedä. 8)[/quote]

Taisit tarkoittaa tuon lähinnä kevennykseksi, 8) mutta tiedän kyllä, että kalliimmissa etsimissä on enemmän säätömahdollisuuksia, löytäävät syvemmältä, erotteleevat paremmin yms. mutta minulle riittää vallanmainiosti ACE 250. :wink:
++++++++++++++++++++++++++

$ $ $ Garrett ACE 250 $ $ $

++++++++++++++++++++++++++
Avatar
RVPS
Metallinetsijä
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 13:06
Paikkakunta: Oulun Eteläinen

Viesti Kirjoittaja RVPS »

Juu, ei minullakaan ole tarkoitus tuputtaa ACE 250 etsintä, mutta sen pikkuveljeä tässä heilutellessa olen todennut että on laatu ja hinta kyllä erinomaisesti kohdallaan! Kun taito ja "nälkä" kasvaa luonnollisesti alkaa vaatimaan lisää säätö ym. ominaisuuksia. Tällä ACE 150 olen sopivasti löytöjä tehnyt, ettei innostus ole päässyt lopahtamaan! Tässä lupaankin, että niin kauan etsintä heilutan kun jalka nousee matalimmankin kannon yli!! :o
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60
Jormando
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Syys 2007, 16:51

Viesti Kirjoittaja Jormando »

---
Viimeksi muokannut Jormando, 06 Syys 2010, 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jormando
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Syys 2007, 16:51

Viesti Kirjoittaja Jormando »

---
Viimeksi muokannut Jormando, 06 Syys 2010, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Hautaappa kolikko vaikka 5 sentin syvyyteen ja katso saatko eri pyyhkäisyillä samanlaisia arvoja. Pullonkorkit ovat aika tyypillisä sen suhteen että arvot heittelee. Itsellä sekä ACE:lla että MXT:llä tuo laaja vaihtelu lukemissa tai esineen laadun 'arvauksessa' ovat selvimmät merkit siitä että kohde on roskaa. Ei sitä ettenkö edelleenkin kaiva ylös pullonkorkkeja..sitä ei voi välttää jos aikoo yleensäkään mitään löytää.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
avei
Innostunut Etsijä
Viestit: 61
Liittynyt: 21 Heinä 2007, 18:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja avei »

garrett 150:lle ääni. eipä tuota ole joutunut hirveen isoa monttua kaivamaan. yleensä aina löytyy helposti 10x10senttiä levyiseltä alueelta, monesti tarkemminkin.
X-terra 705 + hilppeet
Tomppa
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Touko 2007, 22:16
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Itselläni on tämä em. piippari. Se vain vaatii harjoittelua. Herkyyden säätö ja liikuttamisnopeus ratkaisee. Pinpointtaaminen onnistuu pienen harjoittelun jälkeen helposti. En tideä muista malleista, mutta pinpointtaaminen oli kuvattu ohjekirjassa hyvin ja onnistuu hyvin. Mielestäni tällaiselle "uimaranta nyhvärille" ja aloittelijalle laite sopii hyvin. Eipä mene eurot hukkaan jos ei innostukkaan harrastelusta.

:D
Yksi piippaus vielä...
Jormando
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Syys 2007, 16:51

Viesti Kirjoittaja Jormando »

---
Viimeksi muokannut Jormando, 06 Syys 2010, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Jormando kirjoitti: Toisinsanoen, ei kannata luottaa laitteen esinearvailuihin vaan kaivaa kaikki ylös...
Juurikin näin, rannalla kaivaminen on sen verran nopeaa.
Maksimiherkkyydellä laite piippailee omiaan, varsinkin jos maa kosteaa. Itse etsin laitteella siten että haravoin aluetta maksimiherkkyydellä, jos piippaa niin yritän toistaa piippauksen samalla laskien herkkyystasoa.
Tämäkin on fiksua, jos jaksaa haamuja kuunnella.
täällä ollaan tasaisesti Garrett-miehiä
Heh...
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Vastaa Viestiin