Metallipaljastin kullan etsintään

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
DeLeX
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Maalis 2020, 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja DeLeX »

Hei. En ole koskaan ennen omistanut tai kokeillut koko harrastusta mutta paljon lukenut aiheesta ja uskoisin että äkkiä opin kunhan pääsen harjoittelemaan. minä olisin kiinnostunut nimen omaan (kullan) etsintään. Mikä olisi se järkevin vaehtoehto metallipaljastinelle minun kohdalla? Yhtenä vaehtoehtona olen katsonut tuota minelab equinox 800. Tämä paljastin muitten kertomien kokemusten perusteella pystyy havaitsemaan pienetkin hiput kultaa. Mitä muita hyviä vaehtoehtoja olisi 1-2 tuhannen € laitteissa?
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Xp Orx olisi myös yksi vaihtoehto. Se on kevyt ja löytää siinä missä equinoxkin. Ja onhan niitä muitakin esim Makro gold kruzer.
Näissä kaikissa tähän mennessä mainituissa laitteissa on vaan se huono puoli, että niissä kaikissa on sisäänrakennettu akku, joita ei voi tyhjentyessään noin vain vaihtaa. Orxiin saa kyllä hätälaturin: https://www.youtube.com/watch?v=Cfh5QQU0n0s ja Makroon on saatavilla myös lisävarusteena patteriboksi: https://md-hunter.com/makro-multi-kruze ... ent-price/
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja iipe »

Mä pidän sisäänrakennettua akkua (kun kuitenkin on vaihdettavissa) hyvänä asiana. Lähes 10v. käyttänyt xp Deussia, eikä koskaan ole ollut ongelmia akkujen kaa.
Ennen loppuu miehestä virta, kuin akuista ja jos useamman päivän reissuille metsänkeskelle miettii, onhan noita powerbankkeja ym.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Aika monta power pankkia saa olla mukana parinkin viikon reissulle Lemmenjoen latvoille :D
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja iipe »

No juu, mutta aattelin tuohon "ym" :ään sisältyvän esim aurinkopaneelit.. Ja kysyjästä nyt enempää tietämättä, luulisin että ne kuukaudenkin Lemmenjoella viettävät on aika harvassa ja niistäkin taitaa huuhtoa suurin osa. Mutta totta. Patterit on paremmat paikassaan!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Fineler
Metallinetsijä
Viestit: 158
Liittynyt: 17 Joulu 2017, 23:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja Fineler »

Fisherman kirjoitti: 07 Maalis 2020, 13:51 Aika monta power pankkia saa olla mukana parinkin viikon reissulle Lemmenjoen latvoille :D
Ei tota niin kovin ihmeellisesti tarvii pariks viikkoo olla. Tollaset taskukoon 20 000mAh powerbankit on ihan normaaleja ja Deussin akut on 3x630mah. Yks kelassa,toinen remotessa ja kolmas kuulokkeista. ORX:ssa varmaan samaa luokkaa, kelassa voi olla parisataa mAh enemmän(?) . Yhelläkin tollasella powerbankilla lataa kyllä siis laitetta kahen viikon tarpeiks jos nyt ei ihan 24h vuorokaudessa piippaile. Ja jos AA-pattereilla haluu lisäks varustautuu niin siihen tarkotukseen XP:llä on hätälaturi mut kyllä toi virta kätevämmässä paketissa kulkee powerbankeissa.
XP Deus vanhalla 9" ja 11" X35 kelalla ja MI-6 pointteri
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Metallipaljastin kullan etsintään

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

DeLeX kirjoitti: 07 Maalis 2020, 01:09 Hei. En ole koskaan ennen omistanut tai kokeillut koko harrastusta mutta paljon lukenut aiheesta ja uskoisin että äkkiä opin kunhan pääsen harjoittelemaan. minä olisin kiinnostunut nimen omaan (kullan) etsintään. Mikä olisi se järkevin vaehtoehto metallipaljastinelle minun kohdalla? Yhtenä vaehtoehtona olen katsonut tuota minelab equinox 800. Tämä paljastin muitten kertomien kokemusten perusteella pystyy havaitsemaan pienetkin hiput kultaa. Mitä muita hyviä vaehtoehtoja olisi 1-2 tuhannen € laitteissa?
Ihan ensimmäisenä kantsii unhoittaa Australian videot missä etsitään kultaa paljastimella.
Noxsilla kyllä löytää mutta todellisuus on jotain muuta kuin youtube-videot. Suosittelen sinulle vaskoolin ostoa ja hanki sillä kokemus. Opit missä on kultaa ja kykenet sen vaskooliĺla nappaamaan, sen jälkeen sinulla on pohjatieto ja pääset paljon helpommalla.
Vastaa Viestiin