Mies pyytää apua mäessä: Equinox 800

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Mies pyytää apua mäessä: Equinox 800

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kertokaa, oi veljet ja sisaret, miten tuota laitetta pitää käyttää. Tiedän, että oikea vastaus on "oikein", mutta jos joku osaisi vähän avata minulle suuntaa :) Olen näet aiemmin käyttänyt Garrett Ace 250:tä, jolla olin mielestäni "puistokurko". Mutta kun tämä laite pistää minut täysin hämilleni: "pling-plong-uiiiii-uaaa-tsing-tsong-blip!". Liikaa kaikkea informaatiota yhtaikaa :( Ja eri etsintäprofiilit tuottavat erilaiset "pimpulapompulat" ja target-id:t samassa paikassa.

Olen lukenut manuaalin useampaan kertaan ja osaan käyttää laitetta teknisessä mielessä. Mutta löytyisikö joltakulta viiden kohdan referaatti siihen, kuinka se toimii ? :)

EDIT: Garrett oli rehellinen: se kertoi, miten asia on oikein. Minelab on myös rehellinen, mutta se kertoo, miten miljoona asiaa voi olla yhtaikaa oikein. Revi siitä sitten... :/
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Mies pyytää apua mäessä: Equinox 800

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ei oo minelabia ollut, mutta oletan että se toimii samalla tavalla kuin muutkin paremmat laitteet( garret at, nokta, makro racer...). Eli ääni on "käsittelemätöntä" ja se tulee aika suoraan koneen "radio osasta". Näyttö näyttää sen mitä koneen elektroniikka on kohteesta mieltä, uskooko ääntä vai näyttöä vai molempia jää käyttäjän vastuulle.

Acessa käsitellään kaikki. Ääni ja kuva on 1:1 se mitä mieltä kone kohteesta on. Jos kone on väärässä niin sillä jää hyvätkin kohteet maahan kun omalle tulkinnalle ei jää mahdollisuutta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin