Golden Mask

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Heering80
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 21:43

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Olisiko ylläpidon mahdollista poistaa tästä ketjusta ne lukuisat viestit, joissa aprikoidaan, että ostaisko laitteen nyt vai huomenna / aprikoidaan milloin se lähtee tai saapuu, tai muut vastaavat, millä ei oikeastaan ole tekemistä laitteen ominaisuuksien tai käytön suhteen. Veikkaan että kymmenen sivua lähtisi helposti nolla-arvosia viestejä vaikeuttamasta tiedon etsimistä..

Sit kysyisin, että miten GM3:n käyttäjät saatte osviittaa löytöjen syvyydestä?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Heering80 kirjoitti:Sit kysyisin, että miten GM3:n käyttäjät saatte osviittaa löytöjen syvyydestä?
Signaalin voimakkuudesta ja sen "reunan pyöreydestä".
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Heering80
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 21:43

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Onko toi reunan pyöreys nyt se vingahdus, joka kuulostaa siltä ku kumihanskalla hinkkais märkää ilmapalloa? Jos on, niin onko se merkki matalasta vai syvästä kohteesta?
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ei. Pyöreässä signaalissa äänen voimakkuus kasvaa hitaammin kuin terävässä. Lähellä pintaa oleva signaali on voimakkaampi ja terävempi reunainen kuin syvempänä oleva.
Kyllä sen oppii erottamaan kun vain harjoittelee ;)
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Varsin yksinkertaista kokeilla itsekin. Laitat esim. 1ekun kolikon pintaan ja toisen vaikka parinkymmenen sentin syvyyteen, huomaat kyllä eron signaaleissa.
Syvyysasteikot etsimissä ovat vain suuntaa antavia ja on kalibroitu kolikon kokoiselle esineelle. Enpä ole ko. asteikkoa vielä tähän mennessä tarvinnut, seitsemäs kausi tosin vasta menossa :D
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Heering80
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 21:43

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Heering80 »

Onko kukaan verrannut paljon painossa säästäisi, jos vaihtaisi gm3:n originaali runkoputken kaksi alinta osaa hiilikuituisiin? Tuskin paljoa, mutta jos ne nitkuisi vähemmän, niin voisi olla kyllä perusteltavissa päivitys. Halpojahan nuo näyttäisi olevan.
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

Voin punnita hiilikuituiset kunhan töistä kotiudun. Ei ole nitkunut muuten kuin ihan siinä pisimmässä asennossa ja laitteella on käyttötunteja aika paljon jo. Ihan vasta meni kyllä poikki se alempi varsi mutta siitä syytän itseäni kun kompuroin vähän ja kela pääsi vääntämään.

Kuva
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Avatar
ThePiippailija
Kunniajäsen
Viestit: 1539
Liittynyt: 23 Syys 2013, 13:03
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja ThePiippailija »

135g on hiilikuituvarren paino. Paljonkos se "perus" varsi painaa?
GM5+ | GM1+ | Pro-Pointer II | PVS-5c mono
2 öre 1571.
Rautakautta, keskiaikaa.
Skyliner68
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Elo 2017, 11:07
Paikkakunta: Joutsa

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Skyliner68 »

Olen nyt päättänyt hankkia GM4,mutta en tiedä minkä version siitä.Miten olisi 4D missä on 8 ja 18Khz taajuus ja siihen saa paketti hintaan 5" 9" 12" kelat.Vai miten pärjäisi pelkästään 4pro versiolla 9×10"kelalla?,
onko tuosta 5"kelasta mitään hyötyä.4G versio näkyy olevan pelkällä manual ground balancella,onko se vaikea käyttää vai tarvitseeko laisinkaan auto balancea. :cry: tätä valinnan vaikeutta ja ominaisuuksien paljoutta.
Rautahattu
Metallinetsijä
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 23:07
Paikkakunta: Hämeen ja Savon rajalla

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Rautahattu »

Varmasti pärjäät kummalla tahansa. Tietysti ihan mielenkiinnon vuoksi 4D voisi kiinnostaa itseäni enemmän jos olisin nyt ostamassa, tuplataajuus ja kelapaketti takaa kyllä sen ettei heti tarvitse lähteä uutta konetta katselemaan. Omissa Maskeissa on vain mukana tullut peruskela mutta hyvinhän niilläkin on pärjätty. 5" kela on varmastikin hyvä roskaisilla paikoilla kuten rannoilla ja puistoissa, itse kun menen metsässä ja pellolla niin siihen hommaan se on pieni.

Ei tämä manual ground balance mikään ylivoimainen ole opetella, onhan siinä tietysti säätämisensä mikä alussa voi tuntua hankalalta. Väittäisin kuitenkin että käsisäädöllä koneesta saa syvemmältä löytävän joskin samalla myös hieman herkemmän häiriöille. Säätämällä löytyy se keskitie. Omassa 4W Prossa näkyy olevan käsisäädöllä, en ole asiaa asetuksen jälkeen huomannutkaan. 1+ on taas automaattisäädöllä joten siinä ei tarvi asiaa edes miettiä.

Kun tilaat niin tilaa kuvassa näkyvällä S-varrella, ainakin omaan kouraan se tuntuu istuvan paremmin. Jotenkin se tuntuu myös tasapainoisemmalta jos aikoo piippailla tuntitolkulla. Teleskooppivarressa saisi myös yläosa olla säädettävä, nyt kyynärtuki jää pitkäkätisellä vähän liian eteen.
SME
GM
Deus
tpl2
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Elo 2017, 19:48

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja tpl2 »

Spyrre kirjoitti:GM5 on hyvä valinta. Suosittelen kelaksi 9" Spideria. Itsellä on viimekausi vedetty 9" ja täksi kaudeksi tuli hankittua 12,5" Figther coil. Yllätyin suuresti kuinka hyvä ja monikäyttöinen tuo 9" kela on verrattuna 12,5 kelaan. Kompakti koko ja keveys yhdistettynä hyvään syvyys tunkeumaan tekevät tuosta 9" ehdottomasti parhaan valinnan.
Valmistajan 1500mAh akut kannattaa vaihtaa ehdottomasti isompiin esim. 2500mAh akkuihin. Paketti kannattaa ottaa langattomana.
Voit ottaa yv:llä yhteyttä, jos haluat päästä testaamaan tuota GM5.
Noviisi kaipailee apua.Tilasin 5+ liten (9"spiderilla)joka on vielä matkalla ja säätöjä näyttäisi olevan liikaakin mulle...Osaatko kertoa jonkinlaiset perussäädöt millä pääsee alkuun?IKINÄ en oo käyttänyt minkäänlaista ilmaisinta aiemmin.
Skyliner68
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Elo 2017, 11:07
Paikkakunta: Joutsa

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Skyliner68 »

Tänään toi postisetä paketin :D ,nyt sitten pihalle harjoittelemaan.Muksut piilotellu parikymmentä eri piiloa eri syvyyksille,hopeeta ja rahaa saas nähdä löytyykö :shock: .Aika kevyt on tämä Gm4wd pro 2 ylintä putkea näkyy olevan hiilaria,12"ja 9" tuli kelasuoja mutta 5" oli ilman.
Skyliner68
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Elo 2017, 11:07
Paikkakunta: Joutsa

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Skyliner68 »

Heips olisiko kenelläkään Gm4 pro omistajalla Suomenkielistä ohjekirjaa pdf:nä.
Jounemojou
Innostunut Etsijä
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Kesä 2016, 08:56
Paikkakunta: YLIVIESKA

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Jounemojou »

Moro laitetaanpas tähän kyssäriä.
Tossa jo talvella päätin lopettaa harrastuksen ja möin kaikki kalliit etsimetkin pois vaan heti kun kevät aurinko paistelee ja lumet sulaa niin alkaa tehdä mieli päästä tonkimaan :D ja päätin että ostan jonkun halvan etsimen oikeestaan päätin et ostan golden mask 1+ uk editionin sitten huomasin tuon gm thracian hmm onko noi sama kone mut toisessa manuaali ground balance.
Noista ajattelin kuitenkin toisen valita tietäis vaan kumman ehkä pitää arpoa :roll:
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Hyvin samanlaisia ovat GM1+ ja Thracian. Mulla oli aiemmin GM1+ ja nyt tuo Thracian. Thracianin maahäiriön poiston saa "automaatille", kun kääntää sen potikan täysin miinukselle. Jotkut kivet pitää ääntä Thracianille, jos tuon säätää manuaalisesti kohdalleen. Kivienkin äänen kyllä oppii helposti tuntemaan. Hyviä koneita molemmat.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Jounemojou
Innostunut Etsijä
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Kesä 2016, 08:56
Paikkakunta: YLIVIESKA

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Jounemojou »

Hmm vaikuttais et toi thracian vois olla sit jopa hitusen parempi mitä gm1+ ni kai se pitää tuo thracian laittaa tilaukseen.ottaa ton 3 kelan paketin 15khz ni eiköhän noilla saa enimmät huispaus kuumeet karkotettua :)
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Halvoissa GM:ssä kalleimpiin verrattuna on se hyvä puoli että suorituskyky on sama. Kunhan käytetään samaa kelaa niin kaikilla kolikko löytyy yhtä syvältä. Rautaerottelusakkaan ei taida juuri eroja olla, mutta kalliimmissa on sitten muita ominaisuuksia lisää.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Pitänee tunkea lusikkanssa tähänkin soppaan!
Aloittelijalle on juuri sopiva GM malleista toi ykkönen!
Pääsee jyvälle helposti eikä ole liikaa säätöjä!
Gm3-4 malleissa jo joutuu opiskelemaan ja käytännössä opettelemaan laitteen kaikki hienoudet!
Siksi oli aiemmin, myyntiesitteissä maininta että 3-4 mallit sopii jo edistyneemmälle etsijälle!
Sanon vaan että aikaa pitää olla että pääsee kunnolla sisälle 3-4 malleihin!
Ace etsimet taas on helppokäyttöisiä tyyliin, ota myyntipakkauksesta ja etsi..verrattuna geeämmään!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Jounemojou
Innostunut Etsijä
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Kesä 2016, 08:56
Paikkakunta: YLIVIESKA

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Jounemojou »

En tiedä oliko tuo mulle tarkoitettu mut en mä ihan aloittelia enää ole,no melkein kuitenkin :)mulla on ollut 300i, at pro xp deus ja tesoro tiger shark ja meinasin tosiaan jo lopetella harrastusta niin kaikki on myyty.
Ja päätin sittenkin jatkaa harrastusta niin en enää ajatellut noita tonnin vehkeitä ostaa pärjää halvemmallakin :D
Pistän ton thracian tilaukseen eiköhän silläkin ne korkit löydä :D
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Turhaa pelottelua :D Nupit punaisten merkkien kohdalle, maabalanssi autolle ja virrat päälle. Ihan aloittelijalle meni mun GM4 eikä valitellut ollenkaan että olisi vaikea käyttää.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Itselläni käytössä juuri tuo Thracian manual Gb 15 khz ja omasta mielestä hinta laatusuhde kohdallaan ja nykyisin tuohon pakettiin tulee pointteri mukaan , omimmillaan varmasti pelloilla ja metsässä kuumille kiville ja viinapullon korkeille aika herkkä mutta Gb:llä ainakin kiviä voi hillitä . Ja dickillä korkkeja , koeajoa jatketaan het kun kelit sallii .
Kuva
Tuo herkkyys säätö on hivenen hakusessa punamerkin rajaa olen noudatellut mutta mitekähän sitten kun maksimi syvyyttä haetaan .
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Jos syviä löytöjä haluaa tehdä, niin herkkyys niin suurelle että kuulee vähän sen taustaäänen. Sen äänen vähäiset muutokset on niitä syvimpiä tai pienimpiä löytöjä.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Jarppi 305
Metallinetsijä
Viestit: 387
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 20:40

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Jarppi 305 »

Kuulostaa saman oloiselta toiminnalta kuin X-terrassa , kaljapullonkorkit aika viheliäitä ,kelan keskeltä kolikkoääni ja sopivalla säädöllä kelan kärjellä rauta pörinä . Näi olen itse koettanut niitä tunnistella , en sitten tiedä olisiko tuo kaikkein pienin kela immuunimpi niille korkeille ja tölkinklipseille , vai reilumpi diskaus jotta nekin tuottaisi rauta Pörinää .
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jarppi 305 kirjoitti:Kuulostaa saman oloiselta toiminnalta kuin X-terrassa , kaljapullonkorkit aika viheliäitä ,kelan keskeltä kolikkoääni ja sopivalla säädöllä kelan kärjellä rauta pörinä . Näi olen itse koettanut niitä tunnistella , en sitten tiedä olisiko tuo kaikkein pienin kela immuunimpi niille korkeille ja tölkinklipseille , vai reilumpi diskaus jotta nekin tuottaisi rauta Pörinää .
Ei niihin diskaus auta. Jos on ID-näyttöinen ja DD-kelainen kone niin saa keskeltä kelaa jopa kolikkoakin korkeampi ID:tä, eli jos ne diskaa ni menee kolikotkin samalla. Ainoa tehokas konsti kruunukorkkeja vastaan on CC-kela, sillä ne jää pääsääntöisesti rauta-alueelle, mutta se taas häviää DD-kellalle kun pitää löytää jotakin rautaroskan seasta.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Backstabber
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Kesä 2012, 20:21
Paikkakunta: Kangasala

Re: Golden Mask

Viesti Kirjoittaja Backstabber »

GM 4 hörppäsi vettä tasapainoillessani kivikossa, enkä huomannut sitä heti. :oops: ehkä 8 tuntia oli vesi koneen sisällä, mutta ei kuivattelujen jälkeen isompia hapettumia ole piirievyssä. en kuitenkaan ole piippaillut neljään vuoteen ja olen unohtanut kuinka syvältä gm oikein hakikaan esim euron kolikon. jotenkin tuntuisi, että etsintä syvyys kärsi tuon tapahtuman takia. voiko käsidesiä tai neo amiseptia käyttää piirilevyn puhdistukseen? ja kuinka kaukaa aparaatti tunnistaa vaikka sen 1 egen kolikon? kiitos.
GM4
Garrett pro-pointer AT
Kenttälapio
Vastaa Viestiin