Laitepäivitys suunnitteilla

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Miinaharava04
Metallinetsijä
Viestit: 152
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:16

Laitepäivitys suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Miinaharava04 »

Olen harkinnut lähinnä pelloille uutta laitetta 300i:n jälkeen. Seuraavat ovat käyneet mielessä: isompi kela Aceen, Garrett at pro, x-terra 705, tai Fisher f5. Plussaa olisi että sopii puistoihinkin kohtuullisesti. Mitä noista edellämainituista suosittelisitte? Saa ehdottaa muitakin laitteita :)
Garrett Ace 300i+Detech 12"×10" S.E.F
Garrett Pro-Pointer ll
Itsetehty kenttälapio, pikkulapio ja ruuvimeisseli
Vanhin löytö: sarjahelmi
Vanhin kolikko: kopeekka 1800l.
Skyliner68
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Elo 2017, 11:07
Paikkakunta: Joutsa

Re: Laitepäivitys suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Skyliner68 »

viewtopic.php?f=16&t=23837

Tässä kunnon peltokelalla oleva setti.

Mika
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Laitepäivitys suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Jos Makroracer 2 on etsintäominaisuuksilta yhtä hyvä kuin 1 malli oli, mutta paremmilla diskaus ominaisuuksilla niin siitä.
Parit puistokullat löyty makroracerilla acella ja 4,5" sniperillä perkatuista puistoista, lähinnä siksi että MR1:ssä pultabit osui suht pienelle id-alueelle. MR1 tuntui myös toimivan parhaiten kaikista mun kokeilemista VLF-koneista savisilla merenrannoilla, eli luulisi pärjäävän myös pelloilla jotka aikoinaan ollu merenpohjaa.
Sen haittapuolet on helppo luetella: Kyynärboksi arassa paikassa, huonosti suojattu ja kaiken kruunaa volumen säädin joka on tökätty boksin takapäätyyn.

Ikävä kyllä noista kahdesta mainitsemastasi koneesta ei ole yhtään mitään kokemusta, eli en voi verrata niihin.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Laitepäivitys suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Osta tuo mun Nokta Impacti kolmella kelalla. On Makro Racereista kehittyneempi jokapaikan höylä.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Miinaharava04
Metallinetsijä
Viestit: 152
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:16

Re: Laitepäivitys suunnitteilla

Viesti Kirjoittaja Miinaharava04 »

Täytyy nuo edellämainitut laittaa korvan taakse, mutta budjetin tarkastelun jälkeen ehkä kuitenkin isompi kela tuntuu kuitenkin todennäköisemmältä...

Niin ja ehkä Gm1.
Garrett Ace 300i+Detech 12"×10" S.E.F
Garrett Pro-Pointer ll
Itsetehty kenttälapio, pikkulapio ja ruuvimeisseli
Vanhin löytö: sarjahelmi
Vanhin kolikko: kopeekka 1800l.
Vastaa Viestiin