Minelab EQUINOX

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
ilsaarin
Metallinetsijä
Viestit: 108
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 22:17

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja ilsaarin »

Terve teille, pitkästä aikaa. Lienee väki vaihtunut jo foorumilla niistä ajoista kun minä tänne viimeksi kirjoitin.

Olen ollut jokusen vuoden pois kuvioista, mutta nyt alkoi taas veri vetämään pelloille. Aiemmin käytössä oli ACE 250 ja AT PRO. Finndetectorilla olisi hyvä tarjous AT MAX:sta, mutta jotenkin houkuttaisi jo koittaa välillä jotain muutakin merkkiä. Kiikarissa on ollut Equinox 800. Nyt kun Garretin tarjouspaketissa on pinpointterikin mukana, hinta-laatusuhde lienee siinäkin ihan kohdallaan. Onko teistä kukaan verrannut maxia ja noxia keskenään? Kumpaan kallistan vaakakupin, vai kallistanko jonnekin ihan toisaalle? Noxin hintatasosta en kyllä budjettia nosta piiruakaan.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

ilsaarin kirjoitti: 05 Joulu 2019, 00:54 Terve teille, pitkästä aikaa. Lienee väki vaihtunut jo foorumilla niistä ajoista kun minä tänne viimeksi kirjoitin.

Olen ollut jokusen vuoden pois kuvioista, mutta nyt alkoi taas veri vetämään pelloille. Aiemmin käytössä oli ACE 250 ja AT PRO. Finndetectorilla olisi hyvä tarjous AT MAX:sta, mutta jotenkin houkuttaisi jo koittaa välillä jotain muutakin merkkiä. Kiikarissa on ollut Equinox 800. Nyt kun Garretin tarjouspaketissa on pinpointterikin mukana, hinta-laatusuhde lienee siinäkin ihan kohdallaan. Onko teistä kukaan verrannut maxia ja noxia keskenään? Kumpaan kallistan vaakakupin, vai kallistanko jonnekin ihan toisaalle? Noxin hintatasosta en kyllä budjettia nosta piiruakaan.
Equinoxia voisin itse suositella! Yhden kelasuojan jo huispaillut puhki ja hyvin on roinia löytynyt.

Akku kestää mukavasti eikä ikinä ole loppunut kesken etsintöjen, laite mukavan kevyt heilutella

Huonoimmaksi puoleksi varmaan tuo varsi, joka voisi olla hieman pidempi ja liitokset voisi olla hieman tukevammat, mutta hyvin se on kestänyt vaikka välillä saanu kovaa kyytiä.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
ilsaarin
Metallinetsijä
Viestit: 108
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 22:17

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja ilsaarin »

Kyllähän mä sen nyt sitten tilasin, kun villen kellosta sai sen 15 pinnaa halvennusta.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Oletteko muut huomanneet 800:ssa semmoisen ominaisuuden, että se antaa valesignaalin aina liikkeen "vasemman yläkuolokohdan" jälkeen, kun liike oikealle alkaa? Minulla 800 tekee niin ja se on ihan helkkarin ärsyttävää. Mistähän johtuu?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Eihän sulla ole lapio siellä puolella?
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Sephä kirjoitti: 23 Helmi 2020, 14:25 Eihän sulla ole lapio siellä puolella?
On... mutta yli metrin päässä kelasta. En uskonut sen voivan vaikuttaa. Hmm... voisko olla noin helppo?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Se on ainakin helppo testata, kun jättää lapion pois🙂
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Sephä kirjoitti: 23 Helmi 2020, 15:56 Se on ainakin helppo testata, kun jättää lapion pois🙂
Piti oikein mennä uudestaan ulos ja testata. Tosin oli hieman vaikea löytää nyt heti semmoista paikkaa, jossa ei piippaisi koko ajan, mutta taitaa se sittenkin olla se lapio, vaikka sitä kädessä pidän. En olisi uskonut! No joo... herkkyys on asetuksessa 22 mutta silti. Taisit olla oikeassa :) Pitänee kehittää joku selkäreppuzydeemi lapiolle :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Joskus on itsellä ollut sama homma jollain muulla etsimellä. Lapio olkapäälle tai pitempivartinen lapio, jota sitten hinaa perässään auttaa.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
hemmetinkele
Viestit: 8
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 17:44

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja hemmetinkele »

Moi
Onko porukoilla jo kokemuksia viimemeisestä 2.0 päivityksestä?
Itsellä aika hakusessa vielä equinox 600 käyttö, tuntuu että siltä että kaivan vieläkin todella paljon ruosteisia nauloja. Ja olisi kiva kuulla millä säädöillä kaivelette etenkin roskaisissa paikoissa?
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Kävin pieni vahinko kelasuojaa vaihtaessa ja nyt on sitten kelasta toinen korva poikki :twisted:

Onkohan ajatuksia kannattaisiko ottaa hajonneen tilalle samanlainen vaiko 15tuumanen? Sniperilla olisi myös muutamia hyviä kohteita, mutta se taitaa olla vähä hidas kun etsii parempia paikkoja joita tutkia tarkemmin.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

david goljat kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:14 Kävin pieni vahinko kelasuojaa vaihtaessa ja nyt on sitten kelasta toinen korva poikki :twisted:

Onkohan ajatuksia kannattaisiko ottaa hajonneen tilalle samanlainen vaiko 15tuumanen?
Kannattaisiko kokeilla korjata? Katkesiko koko korvakko vai vaan palanen?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Haarukka kirjoitti: 29 Huhti 2020, 10:08
david goljat kirjoitti: 29 Huhti 2020, 08:14 Kävin pieni vahinko kelasuojaa vaihtaessa ja nyt on sitten kelasta toinen korva poikki :twisted:

Onkohan ajatuksia kannattaisiko ottaa hajonneen tilalle samanlainen vaiko 15tuumanen?
Kannattaisiko kokeilla korjata? Katkesiko koko korvakko vai vaan palanen?
Vinkkinä: Biltema myy hyvää pikaliimaa, jossa on mukana "kiihdytin". 2-osainen paketti, sisältää spraypullon ja pitkänokkaisen tippapullon liimaa. Maksaa noin 6€/setti. On tullut korjailtua monenlaisia härpäkkeitä ja liimaa on paketissa PALJON!
Spraypullosta suhaus toiseen kappaleeseen ja annetaan kuivua. Liimaa toiseen osaan ja painetaan yhteen. "Jäsähtää" kiinni miltei heti. Jos liimaa valuu yli, niin suhauttaa spraypullosta ainetta päälle, kovettuu siihen.
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Siinä yhtä korjataan: https://youtu.be/q97OjYTBTI8
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Hmm... mä en pelkkiin liimoihin luottaisi. En ole tähän päivään mennessä nähnyt sellaista liimaa, joka kerran katkenneen osan korjaisi entisekseen :( Voisiko siihen rakentaa uuden jostain nailonista tai puusta? Jos siis dremelöisi ne korvat kokonaan hiiteen siitä ja valmistaisi siihen kokonaan uuden liitoskappaleen, jonka sitten liimaisi isolta pinta-alalta kiinni siihen kelaan? :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Itse toimisin samoin, kuin videolla. Liimaisin vanhat paikalleen ja vahvistaisin pleksillä tai muulla muovilla ja liimalla. Toki kolvilla vois ehkä "hitsata"? Kelahan on vähän kurja paikka, kun metallia siihen ei kestä laittaa :lol:
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Juu on tuo korva jo liimattu, mutta kyllä pitää uusi kela hommata, koska tiedän että pamautan kelan johonkin kiveen ennenpitkää niin, että liima pettää. Silloin hyvä olla toinen kela, ettei tarvi sitten uutta konetta hommata kun edellinen lentää lampeen.

Menin tekee tosiaan aikaisempaan kelasuojaan teipistä väliaikaisen fiksauksen siksi aikaa, että saa kelasuojan tilattua ja teippiä repiessä pidin fiksusti varresta kiinni teippiä repiessä nii eihän sitä vipua kestä mikään.

Toisaalta tuo korva repesi yllättävän isolta alalta, joten liimaus auttaa kyllä, mut sen mukaan pitää pelata ettei tuo kestä koko kesää.

Oon ollut aika tyytyväinen tuohon noxii, mutta monet harrastajat suosii deussia, nii merkin vaihto on ollut myös mielessä. Joskus olisi mukava päästä kyllä kokeilee deussia ja siinä on kyllä omat puolensa.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Fineler
Metallinetsijä
Viestit: 158
Liittynyt: 17 Joulu 2017, 23:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Fineler »

Deussiin on saatavilla uusia korvakoita just tollasen tilanteen vuoks, eli vedetään kelasta vanhat pois ja karhennetaan ja sit liimataan uus lätkä tilalle missä uudet korvat. Vois löytyy noxiinkin(?) En tiiä.

Itelle noxi ei aikoinaan tehnyt vaikutusta kun sitä kokeilin, vaikka mitään varsinaista vikaa ei ollutkaan niin möin pois koska ei tarjonnut mitään ihmeellistä Golden mask 5+:n jälkeen ja ostin samalla rahalla käytetyn deussin, se olikin sit rahan arvonen laite josta tykkään.
XP Deus vanhalla 9" ja 11" X35 kelalla ja MI-6 pointteri
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Fineler kirjoitti: 30 Huhti 2020, 21:12 Deussiin on saatavilla uusia korvakoita just tollasen tilanteen vuoks, eli vedetään kelasta vanhat pois ja karhennetaan ja sit liimataan uus lätkä tilalle missä uudet korvat.
No just tota mä ehdotin yllä :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Fineler
Metallinetsijä
Viestit: 158
Liittynyt: 17 Joulu 2017, 23:50
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Fineler »

Tonkija69 kirjoitti: 30 Huhti 2020, 23:08
No just tota mä ehdotin yllä :)
Ihan oikeilla jäljillä siis olit.
XP Deus vanhalla 9" ja 11" X35 kelalla ja MI-6 pointteri
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Sephä kirjoitti: 29 Huhti 2020, 23:40 Siinä yhtä korjataan: https://youtu.be/q97OjYTBTI8
Katoin videon ja tuo kyllä kestää varmaan hyvin. Ehkä mä vielä kokeilen jos laittaisi vähän lisää muovia korviin. Eipä tuossa ainakaan paljoa menetettävää ole jos kokeilee!
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja jarski »

Itse olen at pron korvakkeet korjannut lasikuidulla, ja kestää hyvin.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

jarski kirjoitti: 01 Touko 2020, 13:07 Itse olen at pron korvakkeet korjannut lasikuidulla, ja kestää hyvin.
Ei huonompi idea tuokaan! Nyt on korva epoksilla laitettu kiinni ja kunhan kuivunut niin koitan vähän liimata jotai muovia tuohon jatkoksi.

Lasikuituhommat pitäs harjoitella kun veneen istuimen korjaus ollut tehtävälistalla jo pari vuotta :D ois sekin varmaa helpompi korjata ennenku hajoaa pahemmin..
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Sephä
Raavas Tonkija
Viestit: 663
Liittynyt: 17 Tammi 2014, 15:02
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Sephä »

Kun olisi ne muovit vielä taitettu sivuprofiililtaan L:n mallisiksi, niin tukisivat varmaan parhaiten korvia. Joskus korjasin noin Makro Racerin murtuneen korvan ja se kyllä kesti hyvin huispailla.
Aka Signum MFD, Deeptech Vista X ja Rutus Versa.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Sephä kirjoitti: 01 Touko 2020, 18:12 Kun olisi ne muovit vielä taitettu sivuprofiililtaan L:n mallisiksi, niin tukisivat varmaan parhaiten korvia. Joskus korjasin noin Makro Racerin murtuneen korvan ja se kyllä kesti hyvin huispailla.
Minä taas olisin virittänyt siihen ihan suoran palikan, mutta viistoon. Kolmiorakenne kun on hyvin tukeva :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin