Minelab EQUINOX

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Haarukka kirjoitti: 13 Heinä 2020, 21:06 Kahden sentin kolikko on kuparoitua rautaa, kuin myös yhden ja viiden sentin kolikot. Ei niitä oikein kukaan vihti kaivaa kun esim. kaljapullonkorkit antaa aika lähelle samanlaisen signaalin. ...
Mulla nox800 antaa kaljapullon korkeista ihan sekopäisen signaalin: pomppii joka puolella ja siitä melkein 99% arvaa, että on kaljapullon korkki. Niissä kun on päällä jotain metallipinnoitetta. 5-senttinen taas "pieree" matalalla. Viinapullon korkit taas tunnistaa selkeästä, suunnilleen id24:sta. Näin siis vuoden harjoittelun perusteella. Paljon on vielä oppimista :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 17 Heinä 2020, 13:00 Onkos kukaan keksinyt käyttöä noille rantamoodeille? Jos oikein olen ymmärtänyt niin ne ovat etupäässä tarkoitettu meriveden vaikutuksille oleville alueille? Ainoa puute minkä olen tuosta paljastimesta hokannut on se että omia hakuprofiileja liian vähän. Olisi kätevä jos olisi lukuisia profiileja joihin tallentaa eri tilanteisiin sopivat asetukset. Aatelin että jos noilla rantamoodeilla ei ole järkevää käyttöä niin niistähän voisi kokeilla muokata sopivat omaan käyttöön.
Äsken päivitin tietokoneella softan paljastimeen, älyttömän helppo toimenpide.
Itse en ole huomannut, että joku moodi olisi jotenkin toista "hirveästi fiksumpi". Käytän yleensä Park2.

Ja eikös siellä ole paikat ihan custom-asetuksillekin, niin ei tarvitse sotkea niitä valmiita? Itse en ole vielä löytänyt niin paljon motivaatiota, että alkaisin itse selvitellä, miten sitä vehjettä säädetään fiksusti. Pitäisi olla joku kaveri vieressä vähän opastamassa. Harmi kun se Pukkilan Minelabbing -tapahtuma jouduttiin siirtämään. Olin siellä aikonut ottaa Finndetectorin hemmoja hihasta kiinni aiheeseen liittyen. No ehkä joskus... ;)

Tuosta softan päivityksestä: ymmärsin, että se onnistuu vain window$ -koneella. Mulla ei ole sellaista :(
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tonkija69 kirjoitti: 18 Heinä 2020, 10:33
JyrpäJooseppi kirjoitti: 17 Heinä 2020, 13:00 Onkos kukaan keksinyt käyttöä noille rantamoodeille? Jos oikein olen ymmärtänyt niin ne ovat etupäässä tarkoitettu meriveden vaikutuksille oleville alueille? Ainoa puute minkä olen tuosta paljastimesta hokannut on se että omia hakuprofiileja liian vähän. Olisi kätevä jos olisi lukuisia profiileja joihin tallentaa eri tilanteisiin sopivat asetukset. Aatelin että jos noilla rantamoodeilla ei ole järkevää käyttöä niin niistähän voisi kokeilla muokata sopivat omaan käyttöön.
Äsken päivitin tietokoneella softan paljastimeen, älyttömän helppo toimenpide.
Itse en ole huomannut, että joku moodi olisi jotenkin toista "hirveästi fiksumpi". Käytän yleensä Park2.

Ja eikös siellä ole paikat ihan custom-asetuksillekin, niin ei tarvitse sotkea niitä valmiita? Itse en ole vielä löytänyt niin paljon motivaatiota, että alkaisin itse selvitellä, miten sitä vehjettä säädetään fiksusti. Pitäisi olla joku kaveri vieressä vähän opastamassa. Harmi kun se Pukkilan Minelabbing -tapahtuma jouduttiin siirtämään. Olin siellä aikonut ottaa Finndetectorin hemmoja hihasta kiinni aiheeseen liittyen. No ehkä joskus... ;)

Tuosta softan päivityksestä: ymmärsin, että se onnistuu vain window$ -koneella. Mulla ei ole sellaista :(
On joo.Käsittääkseni yksi paikka johon saa muokattua sellaisen mitä haluaa.

Minelabin sivuilla oli Mac'kin koneille myöskin ladattava päivitysjutska.

Tuossa videonpätkä eilisestä värkkäämisestäni:
https://www.youtube.com/watch?v=lNPwBnH ... e=youtu.be
Tonkija69 kirjoitti: 18 Heinä 2020, 10:27 Mulla nox800 antaa kaljapullon korkeista ihan sekopäisen signaalin: pomppii joka puolella ja siitä melkein 99% arvaa, että on kaljapullon korkki. Niissä kun on päällä jotain metallipinnoitetta. 5-senttinen taas "pieree" matalalla. Viinapullon korkit taas tunnistaa selkeästä, suunnilleen id24:sta. Näin siis vuoden harjoittelun perusteella. Paljon on vielä oppimista :)
Oman osani noita korkkeja ja muita olen myös kerennyt kaivaa :D Vaikuttaisi siltä että kohteen kunto vaikuttaa aika paljon siihen miten kone tulkitsee sen. Jos vaikka sopivan ruosteisia nauloja on niin eipä kone niitä nauloiksi tunnista. Saman myöskin huomannut että noi kohteen joissa pinnoitetta on aika vaikeasti tulkittavissa, siinäkin riippuu kohteen kunnosta mieten kone ilmaisee ne.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Ja kohteen asentokin vaikuttaa, jopa kolikoilla.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kohteen asento toki vaikuttaa. Ja myös just ruoste: joskus tulee otettua lapio käteen ja sitten... ei prk, naula ;) Mutta tässä sitä taas tulee esiin tämän harrastuksen raadollisuus: "Paljon etsin, paljon kaivoin, yhden löysin" ;)

@JyrpäJooseppi: mitä softan päivitys toi uutta tullessaan tai paransi?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tonkija69 kirjoitti: 18 Heinä 2020, 22:43 Kohteen asento toki vaikuttaa. Ja myös just ruoste: joskus tulee otettua lapio käteen ja sitten... ei prk, naula ;) Mutta tässä sitä taas tulee esiin tämän harrastuksen raadollisuus: "Paljon etsin, paljon kaivoin, yhden löysin" ;)

@JyrpäJooseppi: mitä softan päivitys toi uutta tullessaan tai paransi?
Enpä oikein hokannut ku pistin paljastimen kiinni ja kävin kahvikupin hakemassa niin odotti ilmoitus että nyt ois ajantasalla. Yleensä kaikissa päivittämisissä hiirellä pitää painaa jotain ok laatikkoa tai vastaavaa jotta homma käynnistyy, tässä ei näköjään tarvitse. Uusin versio on 2.0.1
Liekö mitään muuttanut kun uusi konehan tuo on. En vain minkään näppäimen alta löytänyt tietoa mitä versiota käyttää ja siksi johdon päähän kytkin. Nytpähän ainakin on sitten varmuus mikä versio käytössä niin ei tarvi sitä enää miettiä.

Tänään pitäisi lähteä tuonne ylös prospektointia harrastamaan, pääsee tuo 8satanenkin siihen hommaan mitä varten sen alunperin hommasinkin. Vaikuttaisi ihan hyvältä työkalulta siihen, yhden reissun kerennyt olla jo apuna. Apu varmaankin parhaiten kuvaa sitä hyötyä minkä paljastimesta saa. Niin monta vuotta tullut jo etsiskeltyä ja mietittyä että tässä hommassa pitäsi olla paljastin apuna, mielenkiintoiset tai potentiaaliset kohteen saa myös paljastimella varmistettua nyt.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 19 Heinä 2020, 08:33 ... Tänään pitäisi lähteä tuonne ylös prospektointia harrastamaan, pääsee tuo 8satanenkin siihen hommaan mitä varten sen alunperin hommasinkin. Vaikuttaisi ihan hyvältä työkalulta siihen ...
Okei.. mielenkiintoinen sovellus. Mutta eipähän tuo kovin syvältä sitä malmia löydä, jos se on jemmassa jossain kallion sisällä. Vai onko sitä tyypillisesti esiintymäalueilla myös pinnassa?

Muistan kuinka tenavana ihmettelin matalalla lenteleviä lentokoneita, joissa oli hillitön antennihäkkyrä keulassa :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Discana
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Heinä 2020, 13:00
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Discana »

Tarkistin oman pari viikkoa sitten ostetun 800:n version MUU 2.0.1:lla, joka ilmoitti sen olevan ajan tasalla versiolla 2.1.12.
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tonkija69 kirjoitti: 19 Heinä 2020, 13:09
JyrpäJooseppi kirjoitti: 19 Heinä 2020, 08:33 ... Tänään pitäisi lähteä tuonne ylös prospektointia harrastamaan, pääsee tuo 8satanenkin siihen hommaan mitä varten sen alunperin hommasinkin. Vaikuttaisi ihan hyvältä työkalulta siihen ...
Okei.. mielenkiintoinen sovellus. Mutta eipähän tuo kovin syvältä sitä malmia löydä, jos se on jemmassa jossain kallion sisällä. Vai onko sitä tyypillisesti esiintymäalueilla myös pinnassa?

Muistan kuinka tenavana ihmettelin matalalla lenteleviä lentokoneita, joissa oli hillitön antennihäkkyrä keulassa :)
Älä minulta kysy, minä en tiedä mitään, mistään:D Jos tietäisin niin enhän minä tällä palstalla olisi vaan louhimassa kultaa :D

Jonninmoinen konsensus lie vallitsee siitä ettei lapissa mitään kullan emäkalliota ole vaan lukuisia pieniä kultajuonia kalliossa ja niistä olemassa oleva irtokulta on peräisin. Oman haasteensa tuo jääkaudet joita ollut lukuisia ja ne ovat maamassoja liikuttaneet ja muutenkin tasoitelleet maisemia.

Mielenkiintoista hommaa yrittää tulkita maastoa ja yrittää ajatella useamman jääkauden takaisia asioita.

Itse olisin ihan tyytyväinen jos sattuisin löytämään placer-esiintymän jota ei entuudestaan tunneta. Epätodennäköistä mutta eihän noi reissut mene hukkaan vaikkei löydä. Saa olla luonnossa ja nauttia näteistä maisemista :)
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

Miten tarpeellisia on nuo päivitykset,itse en ole tehnyt sitä ikinä ja ollut nyt yli vuoden tulilla ???
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja smacine »

raiban kirjoitti: 20 Heinä 2020, 19:23 Miten tarpeellisia on nuo päivitykset,itse en ole tehnyt sitä ikinä ja ollut nyt yli vuoden tulilla ???
Sama homma, kertaakaan en oo päivittänyt. Pitäisköhän oikein huomenna?? No voipi olla että rouva keksii jotain tärkeämpää tekemistä eikä kyllä käsikään oo piipparointikunnossa ja equ on ollu lähinnä pojan käytössä kun kevyempi laite on (poika on 8v.) ja itte heilutellu safaria jne.. tekosyitä laiskuudelle :lol: :lol:
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Itse itselleni vastaten, niin tuon 2.0:n mukana tulee joku uusi rautabias-asetus "F2". Pitäisi karsia paremmin pullonkorkit ja ruosteiset naulat sun muuta. Löysin sopivan window$-koneen, ja latasin softan, joten pitääpä kokeilla :)

EDIT: Niin: se update on 2.1.12 ja pc-ohjelmisto 2.0.1 :) (korjattu sw-versio)
Viimeksi muokannut Tonkija69, 22 Heinä 2020, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja smacine »

smacine kirjoitti: 21 Heinä 2020, 00:21
raiban kirjoitti: 20 Heinä 2020, 19:23 Miten tarpeellisia on nuo päivitykset,itse en ole tehnyt sitä ikinä ja ollut nyt yli vuoden tulilla ???
Sama homma, kertaakaan en oo päivittänyt. Pitäisköhän oikein huomenna?? No voipi olla että rouva keksii jotain tärkeämpää tekemistä eikä kyllä käsikään oo piipparointikunnossa ja equ on ollu lähinnä pojan käytössä kun kevyempi laite on (poika on 8v.) ja itte heilutellu safaria jne.. tekosyitä laiskuudelle :lol: :lol:
Menin sitten päivättämään.. oli 1.5.0.. sit kun paikat vielä kestäis testata tuliko mitään eroa mihinkään :roll:
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Se mitä näitä palstoja lueskellut niin on käynyt ilmeiseksi se seikka että paljastin pitäisi joku Deus olla jotta jotakin sillä tekis.

Rohkenen olla eriävää mieltä, mitäs sitte jos Deus'sin kanssa tuuri loppuu?

Toi Minelab'pihan on siitä kätevä että siihen on valmistaja suunnitellut tuurinäppäimen, hevosenkengän. Jos tuntuu ettei tuuri käy niin painaa vain sitä näppäintä ja johan rupeaa löytöjä tulemaan.
https://youtu.be/4qR3TSkBiRw
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 21 Heinä 2020, 17:27 Toi Minelab'pihan on siitä kätevä että siihen on valmistaja suunnitellut tuurinäppäimen, hevosenkengän. Jos tuntuu ettei tuuri käy niin painaa vain sitä näppäintä ja johan rupeaa löytöjä tulemaan.
Ei se ole "tuurinappi", vaan vastaa Garrettin "All metal" -asetusta :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tonkija69 kirjoitti: 21 Heinä 2020, 19:42
JyrpäJooseppi kirjoitti: 21 Heinä 2020, 17:27 Toi Minelab'pihan on siitä kätevä että siihen on valmistaja suunnitellut tuurinäppäimen, hevosenkengän. Jos tuntuu ettei tuuri käy niin painaa vain sitä näppäintä ja johan rupeaa löytöjä tulemaan.
Ei se ole "tuurinappi", vaan vastaa Garrettin "All metal" -asetusta :)
Elä höpötä, jos en ois nappia painanut niin ois rynnäkkötykki jäänyt löytymättä :D Kyllä se on tuurinappula tilanteisiin jossa usko loppuu :)
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 21 Heinä 2020, 22:19 Elä höpötä, jos en ois nappia painanut niin ois rynnäkkötykki jäänyt löytymättä :D Kyllä se on tuurinappula tilanteisiin jossa usko loppuu :)
No mikä nimitys sopii kenellekin, niin se hänelle suotakoon ;) Minulle se on kauhunappula, kun puistoja tykkään siivota :)

EDIT: Rynnäkkötykki on mahtava löytö! Kumarran! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tonkija69 kirjoitti: 21 Heinä 2020, 22:23
JyrpäJooseppi kirjoitti: 21 Heinä 2020, 22:19 Elä höpötä, jos en ois nappia painanut niin ois rynnäkkötykki jäänyt löytymättä :D Kyllä se on tuurinappula tilanteisiin jossa usko loppuu :)
No mikä nimitys sopii kenellekin, niin se hänelle suotakoon ;) Minulle se on kauhunappula, kun puistoja tykkään siivota :)

EDIT: Rynnäkkötykki on mahtava löytö! Kumarran! :)
Kun kauhunappulaksi tuurinappulan koet niin sehän on selkeä myöntyminen että sinäkin koet Minelab'in insinöörien kehitelleen jotain miltei yliluonnollista :D

Joo mutta nyt ois muutama etsintäpäivä plakkarissa. Liian roskaisissa paikoissa kolusin, rupeaa motivaatiota syömään kun jokaisella neliömetrillä on tosi paljon erillisiä esineitä. Hirvee homma tarkistaa kohteet, vallankin kun lupaavahko id ja ääni on.

Tympäännyin hommaan ja siirryin pelloille etsimään. Paljon mielekkäämpää homma siellä kun vähemmän hälyjä. Jotenkin luotto kyllä nousee tuohon 8sataseen sitä mukaan mitä enemmän sitä käyttää. Jos maassa on jotain niin kyllä se ilmoittaa. Muutamaan otteeseen pellolla meinas usko loppua kun omasta mielestä syvän montun tein ja mitään ei tullut pinnalle. Kone ilmoitti montussa jotain olevan ja kun lisää kaivoi niin kyllähän sieltä hälyn lähde aina löytyi.

Pitänee varmaankin huominen vielä käyttää yleiseen etsintään ja sen jälkeen keskittyä vaskoolin ja paljastimen kanssa kultahommiin.

Ai niin joo, positiivinen pointti tuosta vehkeestä on kyllä akun kesto. Yllättävän kauan kestää.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

smacine kirjoitti: 21 Heinä 2020, 15:30 Menin sitten päivättämään.. oli 1.5.0.. sit kun paikat vielä kestäis testata tuliko mitään eroa mihinkään :roll:
Sama juttu. Päivitin tänään ja mullakin oli 1.5.0 ensin. Ja uusi softa on 2.1.12. Korjasin tämän tuonne ylle myös edelliseen postiini. Tosi fiksusti toteutettu swdl muuten ja käyttöliittymäkin on todella hieno!
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja smacine »

Tonkija69 kirjoitti: 22 Heinä 2020, 10:51
smacine kirjoitti: 21 Heinä 2020, 15:30 Menin sitten päivättämään.. oli 1.5.0.. sit kun paikat vielä kestäis testata tuliko mitään eroa mihinkään :roll:
Sama juttu. Päivitin tänään ja mullakin oli 1.5.0 ensin. Ja uusi softa on 2.1.12. Korjasin tämän tuonne ylle myös edelliseen postiini. Tosi fiksusti toteutettu swdl muuten ja käyttöliittymäkin on todella hieno!
Mä en oo edes käynnistänyt konetta vielä päivityksen jälkeen.. :roll: Noo, ehkä syssymmällä :lol:
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Jukkas
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2018, 04:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Jukkas »

Minelab equinox 800 ja Pro-Find 35
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Jukkas kirjoitti: 26 Heinä 2020, 22:02 4 kHz päivitys.

https://www.minelab.com/equinox-software-update-3-0
Kappas, pitänee päivitellä kunhan viikon päästä pääsen/joudun sivilisaation piiriin ja tietokoneen ääreen.
Aika mystinen tuo id numero tässä vehkeessä, eilenkin antoi puhtaan yli 30 arvon ja ihmetys suuri kun rautaisen kranaatin sirpaleen n25 sentin syvyydestä löysin, kooltaan jotain 5x1 senttiä ja paksuus 3mm. Ei tässä ole vielä oikein tajunnut miten numero määräytyy. Kohteen kunto selkeästi ainakin muuttaa id'arvoa.

Sekin mielenkiintoinen puoli paljastimen kanssa värkkäämisessä on että saa pohtia miten kummassa roina on päätynyt maahan. Kaivoin tuossa pultin n.30 sentin syvyydeltä. Maa taatusti ihan muokkaamatonta ja mitään muuta siinä ei ollut? Aikani kun mietin niin ainoa järkevä selitys tuntuisi olevan se että kun sillä paikalla on routivaa maata niin ajan oloon pultti on painunut syvemmälle.
Jukkas
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Elo 2018, 04:58
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Jukkas »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 27 Heinä 2020, 15:36
Jukkas kirjoitti: 26 Heinä 2020, 22:02 4 kHz päivitys.

https://www.minelab.com/equinox-software-update-3-0
Kappas, pitänee päivitellä kunhan viikon päästä pääsen/joudun sivilisaation piiriin ja tietokoneen ääreen.
Aika mystinen tuo id numero tässä vehkeessä, eilenkin antoi puhtaan yli 30 arvon ja ihmetys suuri kun rautaisen kranaatin sirpaleen n25 sentin syvyydestä löysin, kooltaan jotain 5x1 senttiä ja paksuus 3mm. Ei tässä ole vielä oikein tajunnut miten numero määräytyy. Kohteen kunto selkeästi ainakin muuttaa id'arvoa.

Sekin mielenkiintoinen puoli paljastimen kanssa värkkäämisessä on että saa pohtia miten kummassa roina on päätynyt maahan. Kaivoin tuossa pultin n.30 sentin syvyydeltä. Maa taatusti ihan muokkaamatonta ja mitään muuta siinä ei ollut? Aikani kun mietin niin ainoa järkevä selitys tuntuisi olevan se että kun sillä paikalla on routivaa maata niin ajan oloon pultti on painunut syvemmälle.
Oisko kuparia sirpaleessä siksi id korkea?
Ite löytäny läjän rauta pultteja ja muttereita syvältä poterosta.
Minelab equinox 800 ja Pro-Find 35
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 507
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Jukkas kirjoitti: 26 Heinä 2020, 22:02 4 kHz päivitys.

https://www.minelab.com/equinox-software-update-3-0
Hmm... nox800:n alin taajuus vakiona on 5kHz (ja ylin 40kHz). Osaako joku viisas kertoa, mikä oleellinen ero on 4 ja 5 kHz:lla? Jos "dekadiajatellaan", niin aika liki ovat toisiaan.
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Sama 20% ero kuin esim. 16khz vs 20khz :wink:
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Vastaa Viestiin