XP Deus etsimestä keskustelua

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Bruin kirjoitti:
timpsu kirjoitti:
Heka82 kirjoitti:Mites teillä kestää kelan akussa virta? Itellä n. 10 tuntia mutta kapulassa melkein tuplaten. Onko tossa mun kelan akussa vikaa? Etsin on puoli vuotta vanha.
Ihan oikein toimii. Kelalla sen 2-3 reissua tekee ellei huispaa aamusta iltaan. Kts. Vaikka ohjekirja
Sen olen huomannut että jos ylilataa niin rupee vissiin purkaan akkua. Oli meinaan yön yli latauksessa ja kun laitoin päälle niin oli kahella palkilla. Laitoin uudestaan laturiin ja irroitin heti kun rupes vilkuttaan niin oli kolme palkkia ja ei ainakaan 3 tunnin huispauksella tippunut vielä kahteen palkkiin.
Noniin, onkohan tässä 9"tuuman kelan akussa nyt joku vika kun ei lataa täyteen ?
Eikös sen akun pitäis olla täysi kun vilkuttaa 3 sek. syklissä? Ei ainakaan minulla, aina on vaan kahella palkilla.
Jollain ilveellä sain sen pari päivää sitten ladattua kolmeen palkkiin, mutta en tiedä/muista miten.

No nyt kun pidin vähän aikaa vilkkumassa niin olikin kolmella palkilla, huhhuh. Aattelin jo että täytyykö tämäkin kela lähettää takuuseen niinkuin lähti 11" kelakin, tosin eri syystä.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Anna akun kulua kelassa kunnolla ennen uutta latausta ja kokeile ladata kela uudestaan täyteen sen jälkeen, myös ohjelmiston uudelleen asennus voi auttaa. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Jana
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Huhti 2013, 23:41
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jana »

Sen olen huomannut että jos ylilataa niin rupee vissiin purkaan akkua. Oli meinaan yön yli latauksessa ja kun laitoin päälle niin oli kahella palkilla. Laitoin uudestaan laturiin ja irroitin heti kun rupes vilkuttaan niin oli kolme palkkia ja ei ainakaan 3 tunnin huispauksella tippunut vielä kahteen palkkiin.[/quote]

Noniin, onkohan tässä 9"tuuman kelan akussa nyt joku vika kun ei lataa täyteen ?
Eikös sen akun pitäis olla täysi kun vilkuttaa 3 sek. syklissä? Ei ainakaan minulla, aina on vaan kahella palkilla.
Jollain ilveellä sain sen pari päivää sitten ladattua kolmeen palkkiin, mutta en tiedä/muista miten.

No nyt kun pidin vähän aikaa vilkkumassa niin olikin kolmella palkilla, huhhuh. Aattelin jo että täytyykö tämäkin kela lähettää takuuseen niinkuin lähti 11" kelakin, tosin eri syystä.[/quote]


Mulla ei suostunut lataamaan tota 9 tuuman kelaa liioin ku 2 pykälään. Joskus sattu jotain ihmeellistä ja latas 3 pykälälle, mutta se ei kauaa sielä viihtynyt.

Otin Xp yhteyttä ja he käskivät päivittää koneeseen uusimman softan, koska edellisessä oli joku bugi ton latauksen kanssa. Päivitin koneen ja sen jälkeen joka kerta on lataus ollut täydet 3 pykälää.

Ainut miinus että omat ohjelmat katoaa päivityksessä. Toivottavasti tämä auttaa myös sinun kohdallasi.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Minulla on 3.2 ohjelmisto, ollut jo uutena. Onko siinä se bugi, vai auttaako saman ohjelmiston uudelleenasennus, onko se yleensä mahdollista?
En ole siis kertaakaan päivitänyt tota kun ei ole uudempaa ohjelmaa kuin tuo 3.2.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:Minulla on 3.2 ohjelmisto, ollut jo uutena. Onko siinä se bugi, vai auttaako saman ohjelmiston uudelleenasennus, onko se yleensä mahdollista?
En ole siis kertaakaan päivitänyt tota kun ei ole uudempaa ohjelmaa kuin tuo 3.2.
Muistaakseni pitää ensin alentaa 3.1 ohjelmistoon ja sitten päivittää se 3.2 versioon, että päivitys onnistuu. Toki ohjelmistossa voi olla bugi ja uudelleenasennus voi auttaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Jana
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Huhti 2013, 23:41
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Jana »

Bruin kirjoitti:Minulla on 3.2 ohjelmisto, ollut jo uutena. Onko siinä se bugi, vai auttaako saman ohjelmiston uudelleenasennus, onko se yleensä mahdollista?
En ole siis kertaakaan päivitänyt tota kun ei ole uudempaa ohjelmaa kuin tuo 3.2.

Mullakin oli 3.2 ostaessa mutta asensin sen 3.2 uudestaan xpn päivitysohjelmalla ja lataus ongelma ratkesi sillä. Asennuksessa menee ehkä 2 minuuttia joten ei ole kova homma. Otat vaan ohjelmat muistiin paperille.

Eikä tarvinnut alentaa 3.1.ennen uudelleen asennusta. Mulla ei tosin edes ole edes vaihtoehtoina kuin 2.0 ja 3.2 mihin voi vaihtaa.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Jana kirjoitti:
Bruin kirjoitti:Minulla on 3.2 ohjelmisto, ollut jo uutena. Onko siinä se bugi, vai auttaako saman ohjelmiston uudelleenasennus, onko se yleensä mahdollista?
En ole siis kertaakaan päivitänyt tota kun ei ole uudempaa ohjelmaa kuin tuo 3.2.

Mullakin oli 3.2 ostaessa mutta asensin sen 3.2 uudestaan xpn päivitysohjelmalla ja lataus ongelma ratkesi sillä. Asennuksessa menee ehkä 2 minuuttia joten ei ole kova homma. Otat vaan ohjelmat muistiin paperille.

Eikä tarvinnut alentaa 3.1.ennen uudelleen asennusta. Mulla ei tosin edes ole edes vaihtoehtoina kuin 2.0 ja 3.2 mihin voi vaihtaa.
Ok, kiitos tiedosta. Viimeksi kyllä latas taas 3 tolppaa.
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon? Oon yrittäny monilla ohjelmilla noissa hankalissa paikoissa ja niitä vaan nousee ja nousee.. kaiken kuntosia. Toki tuo 11" kela ei ole se sopivin roskasille nurtseille...

Muuten olen kyllä laitteeseen ollu erittäinki tyytyväinen. Syvyyttä ehkä kaipaisin vielä lisää pellolle ja metsään.
XP Orx
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja naga »

mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon? Oon yrittäny monilla ohjelmilla noissa hankalissa paikoissa ja niitä vaan nousee ja nousee.. kaiken kuntosia. Toki tuo 11" kela ei ole se sopivin roskasille nurtseille...

Muuten olen kyllä laitteeseen ollu erittäinki tyytyväinen. Syvyyttä ehkä kaipaisin vielä lisää pellolle ja metsään.
Toimisko tuo.

https://youtu.be/FhacbtS9qcI
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Avatar
Heka82
Raavas Tonkija
Viestit: 601
Liittynyt: 12 Maalis 2014, 13:46
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Heka82 »

naga kirjoitti:
mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon? Oon yrittäny monilla ohjelmilla noissa hankalissa paikoissa ja niitä vaan nousee ja nousee.. kaiken kuntosia. Toki tuo 11" kela ei ole se sopivin roskasille nurtseille...

Muuten olen kyllä laitteeseen ollu erittäinki tyytyväinen. Syvyyttä ehkä kaipaisin vielä lisää pellolle ja metsään.
Toimisko tuo.

https://youtu.be/FhacbtS9qcI
Juuri näin, eli kelan kärjellä kokeilemalla ääni muuttuu mörinäksi, mut repäisykorkit on eri juttu,ne näyttää ainakin hotilla id-lukua 74.
XP Deus+Garrett Pro-pointer II
Vanhimmat hopearahat: 1örtug Albrekt av Mecklenburg 1364-1389
1örtug Erik av Pommern 1396-1439
Viikinkiaikainen kupurasolki
"Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei."
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Juuri näin.. ei kai se auta ku jatkaa harjotuksia. :D Edellisellä Eurotekillä oli vaan aivan ylihelppo tunnistaa nuo perkeleet..
XP Orx
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

mikav kirjoitti:Juuri näin.. ei kai se auta ku jatkaa harjotuksia. :D Edellisellä Eurotekillä oli vaan aivan ylihelppo tunnistaa nuo perkeleet..
Siinä oli ilmeisesti pienempi CC-kela?
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Indian »

mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon? Oon yrittäny monilla ohjelmilla noissa hankalissa paikoissa ja niitä vaan nousee ja nousee.. kaiken kuntosia. Toki tuo 11" kela ei ole se sopivin roskasille nurtseille...

Muuten olen kyllä laitteeseen ollu erittäinki tyytyväinen. Syvyyttä ehkä kaipaisin vielä lisää pellolle ja metsään.
Minä oon käyttänyt noissa roskapaikoissa tuota dry beach ohjelmaa, blokkaa mielestäni aika hyvin kruunukorkit.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Haarukka kirjoitti:
mikav kirjoitti:Juuri näin.. ei kai se auta ku jatkaa harjotuksia. :D Edellisellä Eurotekillä oli vaan aivan ylihelppo tunnistaa nuo perkeleet..
Siinä oli ilmeisesti pienempi CC-kela?
11" DD oli, eikä tarvinu tosiaan paljoa kaivellu ku hetken opetteli.. ja kelan kärjellähän se meni silläkin + se iron indikaattori.

Pitää testata Dry beach jossain vaiheessa myös. :)
XP Orx
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

mikav kirjoitti:
Haarukka kirjoitti:
mikav kirjoitti:Juuri näin.. ei kai se auta ku jatkaa harjotuksia. :D Edellisellä Eurotekillä oli vaan aivan ylihelppo tunnistaa nuo perkeleet..
Siinä oli ilmeisesti pienempi CC-kela?
11" DD oli, eikä tarvinu tosiaan paljoa kaivellu ku hetken opetteli.. ja kelan kärjellähän se meni silläkin + se iron indikaattori.

Pitää testata Dry beach jossain vaiheessa myös. :)
Dry beach ei ole kovin hyvä varsinkaan roskaiseen ympäristöön, koska siinä on aivan liian korkealle vedetty silencer asetus.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Indian »

Jääkö tuolla liian korkealla silencer asetuksella jotain löytämättä vai vaikuttaako se syvyyteen ?
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Indian kirjoitti:Jääkö tuolla liian korkealla silencer asetuksella jotain löytämättä vai vaikuttaako se syvyyteen ?
Kumpikin kärsii aika pahasti, sekä erottelu että syvyys. Kokeiles huviksesi pistää ruosteinen pullonkorkki, vaikka 10 cent kolikon viereen silencer 4 asetuksella ja näet miten käy.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Indian
Raavas Tonkija
Viestit: 761
Liittynyt: 13 Syys 2012, 19:51
Paikkakunta: Kokkola

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Indian »

Joo, pitääpä testailla tuota silencerin muuttamista. Dry beachilla huomasin , että pääsi eroon kruunkorkeista ja myös 5 centin kolikoista.
Xp Deus / At Pro
White's TRX
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon? Oon yrittäny monilla ohjelmilla noissa hankalissa paikoissa ja niitä vaan nousee ja nousee.. kaiken kuntosia. Toki tuo 11" kela ei ole se sopivin roskasille nurtseille...

Muuten olen kyllä laitteeseen ollu erittäinki tyytyväinen. Syvyyttä ehkä kaipaisin vielä lisää pellolle ja metsään.
Syvyyttä omassa laitteessa on ja ei ole.
Kolikoita olen löytänyt syvimmiltään vain n. 20 cm syvyydestä. Eli aika heikko tulos se.
Toisaalta isompia rautakappaleita löytyy niin syvältä, ettei kenttälapiolla kaivaminen enää ole mielekästä.

Alussa olin valmis nakkaamaan Deusilla vesilintua.
Sittemmin niitä ääniä on alkanut löytymään.
Aikansa vaatii, ennenkuin sinuiksi pääsee laitteen kanssa.
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon?
Oletkos kokeillut korkeille sitä XY moodia?

Sillä ainakin korkit antaa melkoisen sekaista käppyrää.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Etsijä82 kirjoitti:
mikav kirjoitti:Kertokaas nyt ammattilaiset lyhyesti miten Deussilla pääsee kruunukorkeista eroon?
Oletkos kokeillut korkeille sitä XY moodia?

Sillä ainakin korkit antaa melkoisen sekaista käppyrää.
En oo käyttäny. Kyllä noi korkit on nyt vähentyny jo huomattavasti ku malttaa vaan tarkemmin "skannailla".. :)

Tässä jo miettiny toisen kelan hommaamista.. oliko toi 13"x11" aivan susi vai muistanko väärin, että sitä on haukuttu? Paljon näkyy ainaki briteissä olevan käytössä tuota kelaa. Parempi vaihtoehto tuo varmaanki kuitenki peltohommiin olisi entä 9"... toisaalta ysi ois sitten parempi puistohommiin jne. Saisivat kyllä kehitellä jonku oikean snaipperin tuohon.
XP Orx
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10447
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Leijona »

mikav kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:
mikav kirjoitti:
Tässä jo miettiny toisen kelan hommaamista.. oliko toi 13"x11" aivan susi vai muistanko väärin, että sitä on haukuttu? Paljon näkyy ainaki briteissä olevan käytössä tuota kelaa. Parempi vaihtoehto tuo varmaanki kuitenki peltohommiin olisi
Minä olen käyttänyt pelkästään tuota isoa kelaa ja olen kyllä tyytyväinen, enkä vähällä muuhun vaihtaisi.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

Deus keloista keskustelua http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... deus+kelat

BTW oletteko huomanneet Deussissa ongelmia pienten rautaesineiden ja kruunukorkkien kanssa? monet kruunukorkit esim sellaisia että sopivassa asennossa kun ovat niin Deus ei huomaa niitä ollenkaan vaikka olisivat melkein kelassa kiinni. Ei kuitenkaan pinpointissa ole tätä ongelmaa. Kaverin Deussia kokeiltiin missä 11" kela ja sama juttu.
Taajuuden nosto auttaa hieman mutta silti tietyssä asennossa ja etäisyydelle ei huomaa ollenkaan.
-Aka Sorex Pro
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Mikähän lie tuli WS5 kuulokkeisiin kun yhtäkkiä keskellä peltoa volume taso tipahti about yli puolella? Kauanhan ne kestikin...? :x Käynnistelin uusiksi laitteet yms... ei auttanut.

E: no nyt ne sit toimii normaalisti kun käytin päällä.. :roll: laskeeko tuo automaagisesti volumea jos kone juttelee omasta mielestään liikoja? :D
XP Orx
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Onko kellään tietoa/mahdollisuutta kokeilla minkälaista ID:tä Deus 9"kelalla antaa kun kohteena on isohko kultasormus?
Tuli juuri tietoon yksi piha mihin on aikoinaan hukkunut iso kultasormus. Koska kyseessä on vanha kaupan piha niin korkkeja ja muuta romua on enemmän kuin tarpeeksi, joten olisi hyvä tietää ID ainakin suunnilleen.
En sinne ole vielä menossa kun kasvillisuus on liian pitkää, mutta myöhemmin kyllä.
Vastaa Viestiin