XP Deus etsimestä keskustelua

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

NoNiin, otin kelasuojan pois, putsailin kelaa, pistin laitteet päälle, aikamoista piipitystä oli, pudotin Sens. 80 sit hiljeni . Eli ehkä se nyt toimiikin niin kuin pitää, kelikin oli kyllä lämpimämpi. Täytyy nyt vielä testailla sitä paremmalla ajalla ja paremmissa olosuhteissa.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:NoNiin, otin kelasuojan pois, putsailin kelaa, pistin laitteet päälle, aikamoista piipitystä oli, pudotin Sens. 80 sit hiljeni . Eli ehkä se nyt toimiikin niin kuin pitää, kelikin oli kyllä lämpimämpi. Täytyy nyt vielä testailla sitä paremmalla ajalla ja paremmissa olosuhteissa.
Kuulostaa samanlaisilta oireilta kuin minun viallisessa 9"kelassa silloin aikoinaan.

Onko samanlaista oiretta joka taajuudella?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
silakka
Metallinetsijä
Viestit: 321
Liittynyt: 20 Loka 2013, 01:33
Paikkakunta: Fredrikshamn

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja silakka »

Se vielä unohtu ,että pakkasellakaan ei ole ollut mitään vaikutusta omassa kelassa.
Eurotek pro 11 DD.
Varakoneena, XP Deus 11"
kaivauspuukko Garrettin/ Monstrik-9 skuuppi.
pro-pointteri AT.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

silakka kirjoitti:Se vielä unohtu ,että pakkasellakaan ei ole ollut mitään vaikutusta omassa kelassa.
Ei minullakaan ole ollut kunnossa olevilla Xp deus keloilla mitään ongelmia pikku pakkasilla.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Sulikka kirjoitti:Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Etsijä82 kirjoitti:
Sulikka kirjoitti:Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.
Ei minulla ainakaan ilmesty! Miks tämmösiä piilotettuja salaisuuksia? Ohjekirjassa en huomannut mitään tämmösestä moodista.

Edit: no nyt ilmesty, mutta ei menuun vaan optionssiin :!:
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:
Sulikka kirjoitti:Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.
Ei minulla ainakaan ilmesty! Miks tämmösiä piilotettuja salaisuuksia? Ohjekirjassa en huomannut mitään tämmösestä moodista.
Ei ohjekirjassa kaikkia salaisuuksia löydy. Nuo modit on tarkoitettu valmistajalle, laitteen toiminnan testaukseen..öö se olikin option valikko, missä täytyy noita nappeja painaa.

Itse en siitä multi tid jutusta mitään oikein ymmärtänyt, mutta se toinen käppyräjuttu on ainakin pullonkorkkeja vastaan ihan hyödyllinen juttu.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Ei ohjekirjassa kaikkia salaisuuksia löydy. Nuo modit on tarkoitettu valmistajalle, laitteen toiminnan testaukseen..öö se olikin option valikko, missä täytyy noita nappeja painaa.

Itse en siitä multi tid jutusta mitään oikein ymmärtänyt, mutta se toinen käppyräjuttu on ainakin pullonkorkkeja vastaan ihan hyödyllinen juttu.[/quote]

Aijaa, minä taas en ymmärtänyt mitään siitä x-y jutusta? Multi tid näyttää lennosta usean esineen ID:t. Vaikka olis 3 eri esinettä vierekkäin niin se näyttää jokaisen ID:n, noin niinkuin teoriassa.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti: Aijaa, minä taas en ymmärtänyt mitään siitä x-y jutusta? Multi tid näyttää lennosta usean esineen ID:t. Vaikka olis 3 eri esinettä vierekkäin niin se näyttää jokaisen ID:n, noin niinkuin teoriassa.
Kokeileppa ilmatestissä roska/hyviä esineitä sillä x-y jutussa, kyllä sitten rupeat ymmärtämään..ehkä. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Etsijä82 kirjoitti:
Bruin kirjoitti: Aijaa, minä taas en ymmärtänyt mitään siitä x-y jutusta? Multi tid näyttää lennosta usean esineen ID:t. Vaikka olis 3 eri esinettä vierekkäin niin se näyttää jokaisen ID:n, noin niinkuin teoriassa.
Kokeileppa ilmatestissä roska/hyviä esineitä sillä x-y jutussa, kyllä sitten rupeat ymmärtämään..ehkä. 8)
Juu, täytyypi kokeilla kun on enempi aikaa ja paremmat olosuhteet.

Mites muuten toi sensin alentaminen esim. 90--->80 vaikuttaa tunnistussyvyyteen :?:
Meinaan vaan että tolla senssillä saan kyllä ton 11"kelan hiljaiseksi.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:
Bruin kirjoitti: Aijaa, minä taas en ymmärtänyt mitään siitä x-y jutusta? Multi tid näyttää lennosta usean esineen ID:t. Vaikka olis 3 eri esinettä vierekkäin niin se näyttää jokaisen ID:n, noin niinkuin teoriassa.
Kokeileppa ilmatestissä roska/hyviä esineitä sillä x-y jutussa, kyllä sitten rupeat ymmärtämään..ehkä. 8)
Juu, täytyypi kokeilla kun on enempi aikaa ja paremmat olosuhteet.

Mites muuten toi sensin alentaminen esim. 90--->80 vaikuttaa tunnistussyvyyteen :?:
Meinaan vaan että tolla senssillä saan kyllä ton 11"kelan hiljaiseksi.
Mitäpä sitä herkkyyksiä alentelemaan, jos olet kokeillut kaikki taajuudet/asetukset läpi ja käynyt kokeilemassa kelaa keskellä ei mitään.. Silti pulisee normaalia enemmän, niin kela vaan takuuseen.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Mitäpä sitä herkkyyksiä alentelemaan, jos olet kokeillut kaikki taajuudet/asetukset läpi ja silti pulisee normaalia enempää, niin kela vaan takuuseen.[/quote]

Ok, pääsen ens viikolla todenteolla testaan tota. Jos ei rupee pelittään niin laitan kyllä takuuseen. Kiitokset.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti:
Ok, pääsen ens viikolla todenteolla testaan tota. Jos ei rupee pelittään niin laitan kyllä takuuseen. Kiitokset.
https://www.youtube.com/watch?v=KqWCt9tiWGg
Tuossa minun se viallinen 9" kela, näyttääkö/kuulostaako oireet tutuilta?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Etsijä82 kirjoitti:
Bruin kirjoitti:
Ok, pääsen ens viikolla todenteolla testaan tota. Jos ei rupee pelittään niin laitan kyllä takuuseen. Kiitokset.
https://www.youtube.com/watch?v=KqWCt9tiWGg
Tuossa minun se viallinen 9" kela, näyttääkö/kuulostaako oireet tutuilta?
Kyllä, juuri tommosta älämölöä se on kokoajan, ei ehkä ihan tommosta kun sulla tolla GM POWER:illa, mutta kuitenkin aikalailla tutun kuulosta. Teen kans tommosen puu testin ensviikolla.
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Etsijä82 kirjoitti:
Sulikka kirjoitti:Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.
Löytys juu :) taitaa olla enemmän biitsi / puisto hommeleita, itse kun tulee kaivettua pellolta/metsästä lähes kaikki mikä kuulostaa hyvältä. Itse olen "kehittänyt" tällaisen 11x13 kelalle sopivan syväluotaus ohjelman, tuntuu löytävän kolikoita erittäin syvältä. Heilutusnopeus vaan tarvii olla oikea, että esine "tarttuu" kiinni mutta senkin voi opetella.

Disc 2 - fulltones
Sens 96 - tx power3
Freq - 8
Iron vol 1
Reactivi 1 - silencer 1
Audio resp 6

Yksi mikä itsellä on deussissa opeteltavaa on ns. hyvien rautaäänien tunnistaminen ja säätö. Edellä mainitussa ohjelmassa rautaa on tarkoituksella diskattu ja ääntä hiljennetty jotta maahäröt ei suurien tehojen takia aiheuttaisi liikaa piipitystä, mutta hotin kanssa en ihan vielä ole päässyt sinuiksi. Pikkasen liikaa tulee rautanauloja tai vaihtoehtoisesti sitten ei oikein mikään rauta tunnu kiinnostavalta.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Sulikka kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:
Sulikka kirjoitti:Oonko missannut jotain vai enkö ymmärrä, mutta miten saa multi-tid moodin päälle?
Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.
Löytys juu :) taitaa olla enemmän biitsi / puisto hommeleita, itse kun tulee kaivettua pellolta/metsästä lähes kaikki mikä kuulostaa hyvältä. Itse olen "kehittänyt" tällaisen 11x13 kelalle sopivan syväluotaus ohjelman, tuntuu löytävän kolikoita erittäin syvältä. Heilutusnopeus vaan tarvii olla oikea, että esine "tarttuu" kiinni mutta senkin voi opetella.

Disc 2 - fulltones
Sens 96 - tx power3
Freq - 8
Iron vol 1
Reactivi 1 - silencer 1
Audio resp 6

Yksi mikä itsellä on deussissa opeteltavaa on ns. hyvien rautaäänien tunnistaminen ja säätö. Edellä mainitussa ohjelmassa rautaa on tarkoituksella diskattu ja ääntä hiljennetty jotta maahäröt ei suurien tehojen takia aiheuttaisi liikaa piipitystä, mutta hotin kanssa en ihan vielä ole päässyt sinuiksi. Pikkasen liikaa tulee rautanauloja tai vaihtoehtoisesti sitten ei oikein mikään rauta tunnu kiinnostavalta.
Jaaha, meneekö tämä taas uuden kelan ostoksi vai toimiskohan toi sama ohjelma 9" tai 11" kelalla? Vai onko sulla kehitetty noille keloille sopivaa pelto/metsä ohjelmaa? Ottaisin kiitollisena vastaan jos on. Tää on tämmösta opettelua ton deussin kanssa vielä. Mutta kyllä se siitä varmaan helpottaa kun vaan pääsee treenaan.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Bruin kirjoitti: Jaaha, meneekö tämä taas uuden kelan ostoksi vai toimiskohan toi sama ohjelma 9" tai 11" kelalla? Vai onko sulla kehitetty noille keloille sopivaa pelto/metsä ohjelmaa? Ottaisin kiitollisena vastaan jos on. Tää on tämmösta opettelua ton deussin kanssa vielä. Mutta kyllä se siitä varmaan helpottaa kun vaan pääsee treenaan.
Kaikki ohjelmat toimii joka kelalla, toki mahdollisimman nopeaan erotteluun tähtäävä ohjelma toimii paremmin 9" kelalla. Minun neuvoni on, että ensin opettelet koneen käyttöä esim. Gm power ohjelmalla pellolla ja Gmaxx ohjelma toimii metsässä, tosin itse säätäisin hieman sitä silencer asetusta alemmas siinä Gmaxx ohjelmassa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Sulikka
Raavas Tonkija
Viestit: 803
Liittynyt: 02 Tammi 2012, 13:44
Paikkakunta: Turenki Rock City
Viesti:

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Sulikka »

Lisävalikko menuun ilmestyy, kun siellä painaa yhtä-aikaa muistaakseni + ja pinpoint nappia.[/quote]

Löytys juu :) taitaa olla enemmän biitsi / puisto hommeleita, itse kun tulee kaivettua pellolta/metsästä lähes kaikki mikä kuulostaa hyvältä. Itse olen "kehittänyt" tällaisen 11x13 kelalle sopivan syväluotaus ohjelman, tuntuu löytävän kolikoita erittäin syvältä. Heilutusnopeus vaan tarvii olla oikea, että esine "tarttuu" kiinni mutta senkin voi opetella.

Disc 2 - fulltones
Sens 96 - tx power3
Freq - 8
Iron vol 1
Reactivi 1 - silencer 1
Audio resp 6

Yksi mikä itsellä on deussissa opeteltavaa on ns. hyvien rautaäänien tunnistaminen ja säätö. Edellä mainitussa ohjelmassa rautaa on tarkoituksella diskattu ja ääntä hiljennetty jotta maahäröt ei suurien tehojen takia aiheuttaisi liikaa piipitystä, mutta hotin kanssa en ihan vielä ole päässyt sinuiksi. Pikkasen liikaa tulee rautanauloja tai vaihtoehtoisesti sitten ei oikein mikään rauta tunnu kiinnostavalta.[/quote]
****************
Jaaha, meneekö tämä taas uuden kelan ostoksi vai toimiskohan toi sama ohjelma 9" tai 11" kelalla? Vai onko sulla kehitetty noille keloille sopivaa pelto/metsä ohjelmaa? Ottaisin kiitollisena vastaan jos on. Tää on tämmösta opettelua ton deussin kanssa vielä. Mutta kyllä se siitä varmaan helpottaa kun vaan pääsee treenaan.[/quote]
**************
Vaikea sanoa :) tuntuu että tuolla pikkukelalla löytyy kaikki mitä ihminen tahtoo löytää. Riippuu ihan millä tyylillä tykkää etsiskellä. Deus hot pikkukelalla toimii kyllä paikassa kuin paikassa.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Etsijä82 kirjoitti:
Bruin kirjoitti: Jaaha, meneekö tämä taas uuden kelan ostoksi vai toimiskohan toi sama ohjelma 9" tai 11" kelalla? Vai onko sulla kehitetty noille keloille sopivaa pelto/metsä ohjelmaa? Ottaisin kiitollisena vastaan jos on. Tää on tämmösta opettelua ton deussin kanssa vielä. Mutta kyllä se siitä varmaan helpottaa kun vaan pääsee treenaan.
Kaikki ohjelmat toimii joka kelalla, toki mahdollisimman nopeaan erotteluun tähtäävä ohjelma toimii paremmin 9" kelalla. Minun neuvoni on, että ensin opettelet koneen käyttöä esim. Gm power ohjelmalla pellolla ja Gmaxx ohjelma toimii metsässä, tosin itse säätäisin hieman sitä silencer asetusta alemmas siinä Gmaxx ohjelmassa.
Juu kokeilin tota GM POWER:ia peltometsässä, hyvin toimi, kiitos vinkistä! Olikin ainoa tehdasohjelma millä toi 11"kela oli hiljaa! Otin kyllä vähän videoo tosta 11kelasta puussa roikkumassa, jos sais vähän infoo mitä sen kanssa tekee? Oli aikamoista sinfoniaa, laitan videon kun kerkeen, jos voisitte sanoa mielipiteenne kelan kunnosta.

Tuli vaan tässä vähän testejä tehneinä mieleen, että olisko se sittenkin pahempi etsimelle jos se ruosteinen takonaula olis sen kolikon alapuolella? Deussi ainakin hyvin bongas noi takonaula päällä testit, mutta kun laitoin ison kolikon ison takonaulan päälle niin ei ollutkaan niin helppoa. Jos se naula maskaakin sieltä alempaa paremmin? Tarkoitan siis että kolikko ja naula ovat kiinni toisissaan.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tässä videota jonkun hienon miehen tekemästä Prototyyppi 8x4" dd kelasta Xp deussiin:
https://www.youtube.com/watch?v=55lNPdho-7A

Kyllä nyt Xp saisi tehdä jonkin vastaavan kelan koneeseen ihan virallisesti. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Himputti, vieläkin kuumottaisi XP:n hankinta.
Mikä laitteesta tekee huonon vesietsintään? Vai olenko ymmärtänyt asian väärin.

Tarkoitus olisi uittaa ehkä kelaa vedessä, ei koko laitetta saati sen mukana itseäni...
Joku taisi taannoin mainita, että vesietsinnässä laite vaatii lisäantennin.
Lisäantenni ei rahallisesti paljoa kirpaise, rapiat 20€.

Vuoden aikana olen nykyisen etsimeni kanssa käynyt rantahietikolla peräti 2 kertaa. Eli pääpaino itselläni reilusti pelloilla ja metsissä koluamisessa.

Voe mahoton, kun olisi lompakossa paksuutta himppasen enemmän. Silloin ei tarvitsisi hankintojaan niin tarkkaan miettiä.
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Wicceri kirjoitti:Himputti, vieläkin kuumottaisi XP:n hankinta.
Mikä laitteesta tekee huonon vesietsintään? Vai olenko ymmärtänyt asian väärin.
Makeassa vedessä laite toimii hyvin antennin kanssa. Suolaisessa vedessä etsintä ei oikein onnistu, se tekee siitä toisaalta huonon vesietsimen.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Etsijä82 kirjoitti:
Wicceri kirjoitti:Himputti, vieläkin kuumottaisi XP:n hankinta.
Mikä laitteesta tekee huonon vesietsintään? Vai olenko ymmärtänyt asian väärin.
Makeassa vedessä laite toimii hyvin antennin kanssa. Suolaisessa vedessä etsintä ei oikein onnistu, se tekee siitä toisaalta huonon vesietsimen.
Okke, tuo selvensi asiaa. Kiitos.
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Rauha Garretin "sielulle".
Kone lähti takuuseen ja jää sille tielleen.
Tilalle on tuloss XP Deus.

En ihan päikseen saanut uutta laitetta... :roll:
Mutta hyvän tarjouksen teki pohjoisen pojat, eli Finndetector.
Tällä asiointikokemuksella en voi muuta, kuin suositella ko. liikettä. :)

Viikonloppuna kenties jo opettelemaan Deusin käyttöä.
Kyllähän tuo rahallisesti kirpaisi.
Mutta viiden vuoden takuu lohduttaa pahinta tuskaa...
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Vastaa Viestiin