XP Deus etsimestä keskustelua

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

id 63
moderaattori
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

P.Aholainen kirjoitti:id 63
Kiitos tiedosta :!:
Ilmoittelen sitten myöhemmin jos sattuu löytymään.
Millähän ohjelmalla kannattais yrittää etsiä sitä?
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Bruin kirjoitti:
P.Aholainen kirjoitti:id 63
Kiitos tiedosta :!:
Ilmoittelen sitten myöhemmin jos sattuu löytymään.
Millähän ohjelmalla kannattais yrittää etsiä sitä?
HOTtia vaan kehiin 12khz jos ei aivan hullun roskainen paikka ole? :roll: itse ei juuri muita ohjelmia tuu käytettyäkään.. Toki tuotaki hieman hienosäädettynä.
XP Orx
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Tänään tuli FD:ltä viesti että uusi kela on lähetetty :D
Eli n.9-10 viikkoa meni ennen kuin kela tuli takuukorjauksesta takaisin.
Onneksi oli vielä 9" kela kotona, ja se onkin toiminut hienosti.
mikav
Metallinetsijä
Viestit: 300
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 13:46
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja mikav »

Bruin kirjoitti:Tänään tuli FD:ltä viesti että uusi kela on lähetetty :D
Eli n.9-10 viikkoa meni ennen kuin kela tuli takuukorjauksesta takaisin.
Onneksi oli vielä 9" kela kotona, ja se onkin toiminut hienosti.
Masentavan kuulosta, varsinkin jos sattuu kesken kauden hajoaan... se varakela tulee kyllä itselle heti ku on siihen varaa.
XP Orx
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja naga »

Bruin kirjoitti:Tänään tuli FD:ltä viesti että uusi kela on lähetetty :D
Eli n.9-10 viikkoa meni ennen kuin kela tuli takuukorjauksesta takaisin.
Onneksi oli vielä 9" kela kotona, ja se onkin toiminut hienosti.
Onneksi mulla rikki heti ostaessa niin sai vaihettua suoraan toimivaan kelaan. Mulla on ilmeisesti jokin kelakirous kun makro raceri oli myös kelavikainen :D
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
KettuRepolainen
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Touko 2014, 16:57

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja KettuRepolainen »

Uusi XP Deus omistaja ilmottautuu. Ostin tuon full packagen 11" kelalla ja WS5 kuulokkeilla ja laite näyttää muutoin toimivan ihan kohtalaisesti, mutta pitää jatkuvaa pientä taustapölinää oikeastaan kaikilla ohjelmilla (ei kuitenkaan samaa tasoa kuin Etsijä82:n videossa). Ilmeisestikään toimivat kelat eivät juuri turhia "pölise", vai onko normaalia että taustalla kuuluu jatkuvasti pientä "pölinää"? Koitin asentaa tuon 3.2 ohjelmiston uudestaan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Täytynee laittaa kela takuuseen?
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Deussi pitää sitä mölinää jos et käytä kelaa...eli jos tyhjäkäynnillä kela paikoillaan niin pölisee koko ajan.

ketturepolainen onkos tämä deus sinun eka metallinilmasin?
moderaattori
KettuRepolainen
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Touko 2014, 16:57

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja KettuRepolainen »

P.Aholainen kirjoitti:Deussi pitää sitä mölinää jos et käytä kelaa...eli jos tyhjäkäynnillä kela paikoillaan niin pölisee koko ajan.

ketturepolainen onkos tämä deus sinun eka metallinilmasin?
Entuudestaan löytyy AT Pro jonka ostin viime syksyllä, mutta aikalailla aloittelijaksi luokittelen itseni.

Kela tuntuu siis pitävän myös liikkessäkin lähes kaikilla ohjelmilla taustapölinää, ei nyt mielestäni häiriöksi asti mutta kuitenkin. Joten sen takia tiedustelinkin onko tämä normaalia? Kunnon kohteet kyllä tunnistaa helposti siitä taustamelun joukosta.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Omat deussin ohjelmat on vedetty niin kireälle että taustapulinaa kuuluu koko ajan.
Senssiä eli herkkyyttä laskemalla tai tehdas ohjelmilla voit testata neutraalissa kohteessa laitteesi.
Vaikee on kuulematta sanoa mikä on normaalia.

Liikuta konetta kun testaat...paikoillaan oleva deussi alka pullisemaan yksinääm. :wink:
moderaattori
KettuRepolainen
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Touko 2014, 16:57

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja KettuRepolainen »

P.Aholainen kirjoitti:Omat deussin ohjelmat on vedetty niin kireälle että taustapulinaa kuuluu koko ajan.
Senssiä eli herkkyyttä laskemalla tai tehdas ohjelmilla voit testata neutraalissa kohteessa laitteesi.
Vaikee on kuulematta sanoa mikä on normaalia.

Liikuta konetta kun testaat...paikoillaan oleva deussi alka pullisemaan yksinääm. :wink:
Kiitos neuvoista. Pitää koittaa tutustua laitteeseen tarkemmin. Ajattelin vain heti alkuun tarkastaa ja kysellä ns. normikäyntiä laitteelle, koska mahdolliset takuuvaihdot sujuisivat kivuttomimmin laitteen ollessa uusi.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Minulla tuli jokunen aika sitten toi 11"kela ns.takuukorjauksesta kun piti hirvittävää mölinää lähes jokaisella tehdasohjelmalla.
10 viikkoa kesti, eikä toimi vieläkään, onneksi ostin heti alunperin myös 9" kelan, muuten olisi kausi ollut armotta pilalla.
On se ihme vika kun kokoajan piippaa ja antaa 24,25 ID:tä vaikka pitäisi kelaa kohti taivasta.
Mölinä kyllä loppuu kun pudotan esim. Fast ohjelmassa Reactivityn 2:seen, osaako joku sanoa mistä toi johtuu? Toi Reactivity 3 on pahin, joskus toimii hyvin kun nostan sen 4:een.

Ei millään jaksais taas lähettää sitä Ranskaan asti valohoitoon 10:ksi viikoksi.

Minulla ei kyllä toi 9" kela mölise omiaan vaikka pitää paikallaan, haamupiippejä tulee joskus osumista tai hankauksesta johonkin.
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja naga »

Bruin kirjoitti:Minulla tuli jokunen aika sitten toi 11"kela ns.takuukorjauksesta kun piti hirvittävää mölinää lähes jokaisella tehdasohjelmalla.
10 viikkoa kesti, eikä toimi vieläkään, onneksi ostin heti alunperin myös 9" kelan, muuten olisi kausi ollut armotta pilalla.
On se ihme vika kun kokoajan piippaa ja antaa 24,25 ID:tä vaikka pitäisi kelaa kohti taivasta.
Mölinä kyllä loppuu kun pudotan esim. Fast ohjelmassa Reactivityn 2:seen, osaako joku sanoa mistä toi johtuu? Toi Reactivity 3 on pahin, joskus toimii hyvin kun nostan sen 4:een.

Ei millään jaksais taas lähettää sitä Ranskaan asti valohoitoon 10:ksi viikoksi.

Minulla ei kyllä toi 9" kela mölise omiaan vaikka pitää paikallaan, haamupiippejä tulee joskus osumista tai hankauksesta johonkin.
Mulla oli kans sama vika uudessa 11 tuuman kelassa joka anto myös kans id25 kokoajan tai no muutaman minuutin toimi kunnolla ja sitten sekos ja myös lämpötila vaikutti siihen. Laitoin siitä meiliä tehtaalle ja sieltä ilmoittivat että vika on mikropiirissä kelassa ja pyysivät ottamaan yhteyttä myyjään joka vaihtoi sitten kelan uuteen :D
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

naga kirjoitti:
Bruin kirjoitti:Minulla tuli jokunen aika sitten toi 11"kela ns.takuukorjauksesta kun piti hirvittävää mölinää lähes jokaisella tehdasohjelmalla.
10 viikkoa kesti, eikä toimi vieläkään, onneksi ostin heti alunperin myös 9" kelan, muuten olisi kausi ollut armotta pilalla.
On se ihme vika kun kokoajan piippaa ja antaa 24,25 ID:tä vaikka pitäisi kelaa kohti taivasta.
Mölinä kyllä loppuu kun pudotan esim. Fast ohjelmassa Reactivityn 2:seen, osaako joku sanoa mistä toi johtuu? Toi Reactivity 3 on pahin, joskus toimii hyvin kun nostan sen 4:een.

Ei millään jaksais taas lähettää sitä Ranskaan asti valohoitoon 10:ksi viikoksi.

Minulla ei kyllä toi 9" kela mölise omiaan vaikka pitää paikallaan, haamupiippejä tulee joskus osumista tai hankauksesta johonkin.
Mulla oli kans sama vika uudessa 11 tuuman kelassa joka anto myös kans id25 kokoajan tai no muutaman minuutin toimi kunnolla ja sitten sekos ja myös lämpötila vaikutti siihen. Laitoin siitä meiliä tehtaalle ja sieltä ilmoittivat että vika on mikropiirissä kelassa ja pyysivät ottamaan yhteyttä myyjään joka vaihtoi sitten kelan uuteen :D
Ihan tosi, kas kun eivät sitten vaihtaneet minun kelaa uuteen vaan palauttivat rikkinäisen kelan muka korjattuna takaisin minulle.
Minä luulin jo hetken että kela olisi kunnossa kun sitä testailin, mutta sitten se alkoi taas ja entistä pahempana.
Täytyy kai sitten olla taas yhteydessä tonne FD:hen ja pyytää uutta kelaa takuuseen.
Wicceri
Metallinetsijä
Viestit: 270
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 20:30

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Wicceri »

Enpä olisi tätä uskonut sanovani, mutta kyllä on ollut Garret at Prota ikävä.
XP Deus lienee ihan hyvä laite, mutta itse en vain sinuiksi sen kanssa pääse. Siksipä piippailut olleet aikasta vähissä tänä suvena.
Suurin ongelma liittyy etsintäsyvyyteen, tai sen puutteeseen.
Ohjekirja on tullut käytyä läpi. Samoin YouTubea katsottu.
Omaan käyttööni XP Deussissa on liikaa säätämistä. Valmisohjelmat käyty läpi. Ja lisäsäätöjäkin kokeiltu. En millään pääse samanlaisiin saavutuksiin, kuin Garretin kanssa.
Muutaman kerran käväisen vielä ulkoiluttamassa Deussia.
Nyt näyttää siltä, että laite vaihtuu jonkun muun merkkiseen... :|
XP Deus
Garret pro pointer
Sea Searcher- magneetti
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

KettuRepolainen kirjoitti:Uusi XP Deus omistaja ilmottautuu. Ostin tuon full packagen 11" kelalla ja WS5 kuulokkeilla ja laite näyttää muutoin toimivan ihan kohtalaisesti, mutta pitää jatkuvaa pientä taustapölinää oikeastaan kaikilla ohjelmilla (ei kuitenkaan samaa tasoa kuin Etsijä82:n videossa). Ilmeisestikään toimivat kelat eivät juuri turhia "pölise", vai onko normaalia että taustalla kuuluu jatkuvasti pientä "pölinää"? Koitin asentaa tuon 3.2 ohjelmiston uudestaan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Täytynee laittaa kela takuuseen?
Juuri tehdyn testin mukaan toi 9" kela ei kyllä pulise yhtään paikalla ollessaan, n. 5 min. Fast ja Hot ohjelmilla eikä yhtäkään ääntä koko aikana. Heilutellessa joskus tulee jotain haamuja jotka eivät kyllä häiritse yhtään.
Ja sitten toi 11"kela, se onkin sitten surullisempi tapaus. Esim. Fast ohjelmalla meteli on sietämätön, ihan sama heiluttaako vai pitääkö paikallaan, tai oliko metallia tai ei, kokoajan hirveä meteli ja ID 25 paukkuu tauluun.
Mutta sen saa hiljenemään kun muuttaa Reactivityn pois 3:sesta, esim 2:een.
Ja kun reactivity on 2:lla ja pitää kelaa paikallaan niin ei kyllä pulise omiaan sekään pikaisen parin minuutin testin mukaan.

Tuleeko sinulla tuon pölinän lisäksi jotain ID:tä tauluun?
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Takuu hommia...ei ole normaalia toimintaa tuollainen kelan touhu.
Ota yhteyttä myyjäliikkeeseen.
moderaattori
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Wicceri kirjoitti:Enpä olisi tätä uskonut sanovani, mutta kyllä on ollut Garret at Prota ikävä.
XP Deus lienee ihan hyvä laite, mutta itse en vain sinuiksi sen kanssa pääse. Siksipä piippailut olleet aikasta vähissä tänä suvena.
Suurin ongelma liittyy etsintäsyvyyteen, tai sen puutteeseen.
Ohjekirja on tullut käytyä läpi. Samoin YouTubea katsottu.
Omaan käyttööni XP Deussissa on liikaa säätämistä. Valmisohjelmat käyty läpi. Ja lisäsäätöjäkin kokeiltu. En millään pääse samanlaisiin saavutuksiin, kuin Garretin kanssa.
Muutaman kerran käväisen vielä ulkoiluttamassa Deussia.
Nyt näyttää siltä, että laite vaihtuu jonkun muun merkkiseen... :|
Itse olen pärjännyt aivan hyvin tehdasohjelmilla, ja kyllä on syvältäkin +30cm pieniäkin esineitä kaivettu.
Esim. Hot-ohjelmaan petyin aika pahasti, sillä jäi kyllä paljon esineitä maahan mitkä sitten myöhemmin nostelin Fast ja GM Power ohjelmilla. Tokihan se on paikasta kiinni millä ohjelmalla kannattaa missäkin etsiä.
Harmi jos olet noin pettynyt Deussiin, kannattaisiko kuitenkin vielä harkita ja tehdä vaikka jotain syvyystestejä, kyllä sen pitäisi tunnistaa esim. 1 öre 1759 kuparikolikko ainakin 30 cm syvyydestä.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Wicceri millä myyt deussin?
Laita yv.....jos hinta on kohillaan niin ostetaan tuo huono deus piippari pois.
moderaattori
Avatar
naga
Metallinetsijä
Viestit: 217
Liittynyt: 21 Touko 2014, 10:07
Paikkakunta: Oulu

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja naga »

Mitä tuohon omaan kelavikaan niin keväällä kun sen hommasin niin sisällä toimi ihan hyvin mutta heti kun meni ulos ja lämpötila oli noin +10 niin muutaman minuutin jälkeen reactivity 3:lla alkoi id 25 nakella tauluun.

Ja vielä tuohon taustapulinaan niin just kävin piiparoimassa niin sensitvy 95 ei kuulunut mitään taustapulinaa mutta muistan että eräällä hiekkarannalla kun kävin niin kone pulisi omiaan ja tuntui että jotain vikaa mutta en tiedä mistä se johtui, mutta kannattaa kokeilla perusjutut eli puhelin pois päältä ja säätää ground balance kohilleen ja oliko se niin että mielummin vaikka maks. +5 yli muttei ainakaan ali sen arvon mitä näyttö näyttää ...näin muistan jostain lukeneeni, mutta saatan olla väärässäkin :D
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tuurilla.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

kelasuoja pois ja pesu.... nämä perus jutut kannattaa tehdä.
moderaattori
KettuRepolainen
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Touko 2014, 16:57

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja KettuRepolainen »

Tässä on tullut paljon hyviä neuvoja aloittelijalle. Pikaista testiä kerkesin äsken tehdä ja aikalailla pientä tuo minun koneen taustapulina on. Ei äkkiseltään näyttänyt mitään id-lukuja tuossa pulistessa, joten käytös lienee normaalia. Verrokkina kun on tuo AT Pro, niin onhan tämä aikalailla erilainen käytökseltään ja äänimaailmaltaan.
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Itsekkin siirryin AT Prosta tähän Deusiin ja kyllähän se aikamoinen ero on vaikka AT Prollakin piippailin aina pro zero moodissa ilman minkäänlaista diskriminointia. Deusista vain lähtee noita ääniä niin paljon enemmän (Full tones). Aluksihan harjoittelin hautaamalla vanhempien takapihalle kolikoita enkä tahtonut niitä Deusilla löytää. Olin jo vähällä heittää kuuseen koko keksinnön mutta pikkuhiljaa sen tavoille kyllä oppii.

Nyt kun on joku 20h sisällä Deusin kanssa huitomista niin alkaa kyllä tavaraa nousta. Olen käynyt systemaattisesti läpi vanhoja "loppuun koluttuja" paikkoja ja käytännössä jokaisesta on löytynyt jotain mitä ei AT Pro 8x5 DD kelalla saanut riittävän esille. Yhteistä näille paikoille oli suuri rautaroskan määrä, 1800 ja 1950 luvun asuinpaikka jossa ei ole enää taloja. Maan alla varmaan miljardi naulaa ja silti tästä naulojen kakofoniasta deusi poimi 1874 1p kolikon josta olen edelleen erittäin hämmästynyt. Ohjelmana oli tehtaan Deus fast ilman sen kummempia virittelyjä.

Aluksi käytin kauheasti aikaa eri keskustelujen lukemiseen ja ohjelmien hakemiseen mutta kyllä se totuus tämänkin värkin kanssa on että hushus ulos siitä piippailemaan. Siinä sitä huispatessa oppii koneen ja säätöjen tavoille 8)
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Bruin »

Bruin kirjoitti:
P.Aholainen kirjoitti:id 63
Kiitos tiedosta :!:
Ilmoittelen sitten myöhemmin jos sattuu löytymään.
Millähän ohjelmalla kannattais yrittää etsiä sitä?
Ei löytynyt sitä sormusta mitä etsin, mutta löytyi toinen kulta/kullattu sormus muualta.
Antoi juurikin tuon ID 63 toi kullatuksi epäilemäni sormus, kokeilin myös varmasti kultaisella sormuksella ja antoi ID 80.
Oletko Aholainen varma että se sinun sormuksesi on täyttä kultaa ja antaa 63?
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: XP Deus etsimestä keskustelua

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Sormuksestani löytyy 585 leima joten 14karaatin kultaa ja ID 63 deussilla.
moderaattori
Vastaa Viestiin