Minelab EQUINOX

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Haarukka kirjoitti: 30 Heinä 2020, 08:55 Sama 20% ero kuin esim. 16khz vs 20khz :wink:
On se noinkin :)

No niin: softa päivitetty. Uusi versio näyttää olevan "Aku Ankka": 3.1.3. :lol:
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kävin pitkästä aikaa tutussa puistossa (juuri palasin). Ainakin minusta tuntuu, että uusimpien päivitysten myötä "turhaa mölyä" on jäänyt pois, tai ainakin pienemmälle. Uskaltauduin jopa säätämään herkkyyttä 24:een, eikä sittenkään tullut kakofoniaa (kuten ennen tuli). Löysin jopa pari lanttia paikoista, jotka olen huispannut useampaan kertaan "tyhjäksi" (takaisin 22 herkkyydellä) :) No joo.. eihän yksi kerta tilastoa tee, mutta antaa toivoa ;)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Minäkin päivittelin 8satasen ja kävin suomalaisten taistelupaikkaa kokeilemassa, liian peitteistä maastoa ettei pystynyt liikkumaan ja hoitamattomilla pelloilla ei kelaa saanut kolmeakymmentä senttiä lähemmäksi maanpintaa. Sen kuitenkin opin että id kakkosella ei välttämättä metallia nouse :D
Kuva
Voihan tuon ajatella sitenkin että Minelab ei ole pelkästään metallinpaljastin :D Aiemmin kun olin kultamailla niin siellä harmitti enemmän nuo vanhat savukeaskit koska samoille id-alueille pikku hiput sijoittuvat.
TheHannu
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Syys 2020, 19:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja TheHannu »

Heips, olin reilut 4vko sitten polvileikkauksessa ja ajattelin, että eipä tässä enää tänä syksynä pääse aarteiden perässä konttailemaan ja myin keväällä hankkimani Ace 350 Euron pois. Sen verran Acen kanssa sitä tuli kuitenkin heiluttua, että koukkuunhan siinä jäin. Muutaman päivän tässä kärvistelin ilman laitetta ja tuumasin, että voihan sitä korkeassa polviasennossakin kaivella ;).
Muutaman päivän vertailin laitteita ja muutama viikko sitten tilasin ja sain Equinox 800:n.
Asensin laitteeseen suoraan viimeisimmän softan, joten en osaa softan paremmuudesta sanoa mitään.
Ohjeita & videoita on kovasti käyty läpi, mutta silti on epävarmuutta ilmassa.
Tässä muutama omia havaintoja, joihin toivoisin kommentteja.

1) Ensin softasta, onko kokemuksia paremmuudesta v2 vs. v3?
2) Ground balance kannattaa tehdä aina aloittaessa ja ilmeisesti aina välillä, samoin noise cancel, näin olen antanut itseni ymmärtää.
3) Jostakin nuista videoista ymmärsin, että automaattinen ground balance tracking voi jossakin tapauksessa aiheuttaa kohteen blokkaamisen ja sitä ei suositeltu käytettäväksi. Mitä mieltä?
4) Entä threshold, itse en ole vielä käyttänyt, mutta onko kokemuksia tästä?
5) Viittä äänitasoa olen käyttänyt, 50 kuulostaa pikkasen sekavalta. Onko joku nähnyt suuremmasta äänimäärästä hyötyä, jos jees, niin minkälaista?
6) Iron biasia en ole vielä säädellyt. Onko joku nähnyt jotakin hyötyä defaultteja muokatessa (FE ja F2)?
7) Mun mielestä pinpointteri toimi Garretissa paremmin, mutta kyllähän tälläkin pärjää. Samoin Garretin mutkavarsi tuntui kyllä tasapainoisemmalta.
8) Kohteen ID:n pomppiminen mietityttää. Kaivaako vaiko ei...

Mulla on ollut ainoastaan Park 1 käytössä rannalla ja metsässä ja alla listaa IDistä.
ID Esine Materiaali
1 Kultainen ohut kravattineula RO 585 T8
3 Kultainen kalvosinnappi
3 Valkokultakorvakoru
4 Kultainen kalvosinnappi
4 Kultainen paksu kravattineula
5 Kultainen kalvosinnappi
14 Kultainen miesten sormus
15 Naisten kultasormus U8 750
16 Naisten kultasormus 585 18k
17 Kultasormus miesten 585
10 Hopeakorvakoru
10 Paksuhko hopeaketju
11 Nappikorvakoru hopeaa
16 Nappikorvakoru hopeaa
19 Hopeakorvakoru
20 Hopeakorvakoru
20 Hopeasormus
20 Hopeasormus
21 Hopeakorvakoru
25 Hopeasormus
26 Hopeasormus
26 Hopeinen paksu kravattineula 925 Z8, kullattu pää. Numerot heittelevät paljon (26 4kH)
29 Hopeasormus
29 Hopeinen paksu kalvosinnappi
−8 5snt
−8 Vanha kruunukorkki
−5 Iso rautaesine
−5 Iso rautanaula teollinen
−5 Kuumasinkitty naula
−5 Vanha rautanaula
−5 Vanha täkkipultti
1 Folio
1 Kulahtanut tupakka-aski
2 Alumiinifolio
3 Alumiinifolio
3 Alumiinifolio
6 Alumiinifolio
8 Kruunukorkki
9 50p 1921
10 Alumiinitölkki
10 Piekkarin luoti
10 Tölkin pull tab irtirepäistävä korkki alumiini
11 50p uudempi
11 Alumiinitölkki
11 Markka 1939?
11 Piekkarin luoti
12 Al makkarasulkija
12 Markka 1939?
12 Piekkarin hylsy
12 Tölkin pull tab alumiini
13 Kruunukorkki
13 Markka 1972
13 Piekkarin hylsy
14 Kiväärin luoti
14 Kiväärin luoti
14 Kruunokorkki
14 Piekkarin hylsy
14 Piekkarin hylsy
14 Pistoolin hylsy 9mm?
14 Polkupyörän nasta
14 Tölkin pull tab alumiini
14 Tölkin repäisykorkki
15 Hylsy pistooli?
15 Kiväärin luoti
15 Messinkiruuvi
15 Pistoolin hylsy 7.65
15 Pronssinen kravattineula
15 Tölkin pull tab alumiini
16 € 2,00
16 10 penniä 1964
16 10p 1963
16 Auton nasta
16 Kiväärin luoti
16 Tölkin taittokorkki vanhemi alumiini
17 10 mk 1952
17 10p 1963
17 Limpparipullon repäisykorkki
17 Paksu hopeaketju
18 Lasipullon repäisykorkki alumiini
18 Vanhempi kiväärin hylsy?
20 10snt
20 Penni alumiini
21 20snt
21 Penni kupari
22 € 1,00
22 5p alumiini
22 Kierrekorkki
22 Tölkin kansi alumiini
23 10 kruunua
23 5p kupari
23 Kierrekorkki
23 Sinkkipeltipala
24 Kierrekorkki
26 Markka 19?? Hopea?
26 Rosteriosa
26 Vanha alkon korkki
Maki
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2020, 10:55
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Maki »

Minulla myös uusi tuttavuus tämä 800 laite. ID- luvut vielä vähän hakusessa kuten myös säädöt. Muistan jossain nähneeni listan mitä metallia mikäkin luku tarkottaa. En vaan enää löydä sitä mistään. Itseä myös ihmetyttää lukujen pomppiminen vaikka pelto 1 asetuksella. Näyttää hyvälle, mutta painat hevosenkenkää niin paljastuu, että kyseessä on rautaa. Neuvoja otetaan vastaan erittäin mielellään.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Maki kirjoitti: 17 Loka 2020, 23:55 Minulla myös uusi tuttavuus tämä 800 laite. ID- luvut vielä vähän hakusessa kuten myös säädöt. Muistan jossain nähneeni listan mitä metallia mikäkin luku tarkottaa. En vaan enää löydä sitä mistään. Itseä myös ihmetyttää lukujen pomppiminen vaikka pelto 1 asetuksella. Näyttää hyvälle, mutta painat hevosenkenkää niin paljastuu, että kyseessä on rautaa. Neuvoja otetaan vastaan erittäin mielellään.
Ite kuuntelen aina kaikki äänet eli aina hepokenkää ennenku alan etsimään yhtään mitään.
Kelaa voi kanssa nostaa ja laskea hyvän äänen päällä ja jos silloin vielä kuulostaa hyvältä, nii kaivan ja jos muuttuu rautamölyksi, nii kaivan kuitenki eihän sitä muuten tiedä :D
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Maki
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2020, 10:55
Paikkakunta: KUOPIO

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Maki »

Roskaset alueet ihan vaikeimpia missä saattaa olla rautaromu ja hyvä löytö lähellä toisiaan.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 256
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja marttes »

Päivitin ohjelmiston elokuussa. Uusi Aku Ankka ohjema on minusta selvästi parempi kuin entinen. Ääni maailma rauhoittui selvästi. Pääasiassa käyn pelloilla ja käytän Field1 ja 2 ohjelmia. Nyky ohjelmalla on Field 1 ohjelman äänierottelu huonompi kuin Field 2:lla. Jotenkin tuntuu että Field1:llä olisi parempi ID erottelu. Käytän pääasiassa Fied 2:sta, jossa äänierottelu on hyvä, mutta joutuu korvaa opettamaan.
Park ohjelmistoja vähemmän käyttänyt mutta sielläkin pääasiassa Park 2:sta.
Tuo rautanaulojen ID voi olla melkein mitä vain, etenkin jos on vääntynyt koukku. Jos on rauta mörinä mukana äänessä, niin olkoon ID oikeastaan mitä vain niin rautanaulan koukku sieltä nousee.
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Tässä kun nyt tullut noita käyttötunteja paljohkosti, niin ainoalta huonolta puolelta 8'satasessa tuntuisi olevan latausjohto. Muutamaan otteeseen meinannut tulla harmaita hiuksia kun monia satoja kilsoja johonkin mennyt ja latausjohto hukassa. Aina se on kyllä löytynyt jostain repun pohjalta mutta soisin tuossa olevan normaali mikro-usb liitännän nykyisen lisäksi.
Ilmeisesti ovat kestävyyden takia tehneet tuon nykyisen liitintyypin valinnan. Tuota vehjettä kun ilmeisesti voi normaalilla powerbankilla ladata/käyttää jos akku hyytyy ja mikro-usb liittimenä olisi tosi vikaherkkä jos meinaa samalla huiskutella. Pitäisi varmaankin hommata yksi ylimääräinen latausjohto ja vaikka nippusiteillä kiinni varustevyöhön. Ei ois enää vaaraa että unohtuu reissusta pois.
Avatar
JyrpäJooseppi
Metallinetsijä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 07:57

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja JyrpäJooseppi »

Onkos kukaan hommannut tuota:
Minelab EQX 15 Double-D Smart
https://finndetector.com/Lisävarusteet/ ... e-D-Smart/
Kiva ois käyttäjäkokemuksia kuulla onko mitään hyötyä? Ilmeisesti hivenen isomman alueen saa tuolla kertapyyhkäsyllä mutta onkos muuten mitään parempaa kuin vakiokeloilla?

Tässähän ollaan jo kesään menossa kun talvipäivänseisauskin ohi ja aikaa vielä mietti seuraavan kauden hankintoja :)
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Aloin herättelemään harrastusta uudelleen henkiin ja mietin että minkä masiinan sitä hommaisi. Vaihtoehdoiksi jäi sitten lopulta Deus ja Equinox, noxin hankintaa puolsi suht tuttu äänimaailma Explorerin kanssa ja Deusin hankintaa hylki vahvasti taas tuo ranskalaisuus. Esimerkkinä kolusin muutaman tunnin peltoa, josta aiemmin ACE:n ja Explorerin kanssa löysin muutaman kolikon ja nyt on nox piessyt nuo molemmat masiinat samalla pellolla jo ihan täysin useamman kolikon erolla. Ei ole aiemmin tarvinnut juurikaan kyntökerroksen alapuolisia kohteita kaivella, kun en ole niistä mitään edes tiennyt, mutta nyt saa sitten kaivaa ihan urakalla niin että välillä oikein v****taa. Erottelukyky roskaisessa maassa tuntuu vakiokelallakin olevan varsin riittävällä tasolla, esimerkkinä vaikkapa kalvosinnappi jonka lukko oli jotain "patarautaa" mutta maskauksesta huolimatta kone tuon itse napin äkkäsi. Nyt olen kahteen viikkoon kaivanut ylös melkein saman määrän vanhoja kolikoita, mitä noilla kahdella aiemmalla etsimellä koko urani aikana yhteensä, joten hinta-laatusuhde on kyllä enemmän kuin kohdallaan.

Edit: Bluetooth osaa välillä takkuilla, joten välillä joutuu tappelemaan että alkaa pelittämään. Langalliset vakiokuulokkeet on sitten taas suht luokattomat, eli ainakaan oma korva ei niiden kanssa osaa aina sanoa eroa viinapullon korkin ja kolikon välillä, minkä nuo bt-kuulokkeet kyllä pääsääntöisesti tekevät. En ole ikinä tottunut oikein noita ID-lukuja tuijottamaan...
Klippa
Innostunut Etsijä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Marras 2020, 17:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Klippa »

Itsellä oli alkuun Garrett 400 muutaman vuoden ja nyt EQX800 ollut jonkin aikaa ja kyllä ero on huomattava. Oikeilla asetuksilla on parempi kuin Deussi monissa tilanteissa.
Ainoa isompi miinus on mielestäni tuo vakiovarren ergonomia, tai paremminkin sen puute. Isommalla kelalla rasittaa rannetta vaikka pyrin pitämään liikeradan kohtuullisena ja painopisteen alhaalla.

Olen käyttänyt Park1-asetuksia pelloilla joilla on rautaroskaa enemmän koska peltomoodi keskittyy mielestäni liikaa mataliin taajuuksiin. Onko muilla samanlaista kokemusta? Testasin esim taittuneeseen Johanin hopeaörkkiin ja peltoasetus antoi enemmän häiriöääniä kuin puistomoodi vaikka syvyydessä en juuri eroa huomannut.

Raudan diskausta olen alusta vähentänyt huomattavasti. Alussa FE2 oli 6-8 luokkaa mutta nykyään käytän pelkkää FE 3-4 ja laitan recoveryn roskaisuuden mukaan isommalle tarvittaessa.

Suurin ero Garrettiin on tullut ehkä siinä miten vähän rautanauloja nykyään tulee kaivettua. Alkon korkkeja tuntuu silti nousevan vanhaan malliin.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 26 Joulu 2020, 10:29 Onkos kukaan hommannut tuota:
Minelab EQX 15 Double-D Smart
https://finndetector.com/Lisävarusteet/ ... e-D-Smart/
Kiva ois käyttäjäkokemuksia kuulla onko mitään hyötyä? Ilmeisesti hivenen isomman alueen saa tuolla kertapyyhkäsyllä mutta onkos muuten mitään parempaa kuin vakiokeloilla?

Tässähän ollaan jo kesään menossa kun talvipäivänseisauskin ohi ja aikaa vielä mietti seuraavan kauden hankintoja :)
Iteltä löytyy 15 kela ja ite oon tykännyt. Vähän kömpelö aluksi, mutta kyllä siihen tottuu. En tiiä onko hintansa väärti mut itteä ei oo kaduttanut. Vaikea sanoa oisko löydöt löytynyt pienemmälläkin kelalla ja jääkö ison kelan kanssa löytöjä paljon maahan, mut mukavahan tuota on heilutella pusikossa ja pellolla.

Noxin varsi saisi olla minun mielestä vähän pidempi ja jämäkämpi. Jotain varaosa varsia näyttäisi olevan kaupan, mutta ne lienee vain kevyempiä. Jos jollain idea miten saisi varteen lisää pituutta niin kertokaa ihmeessä :D
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
Dig Dug
Innostunut Etsijä
Viestit: 94
Liittynyt: 26 Syys 2012, 05:10

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Dig Dug »

Equinox'iin pitkiä varsia löytyy monelta valmistajalta. Anderson ja Plugger on ehkä tunnetuimpia. Niissä on yleensä koko varsi. Hakusanat "tall man rod", "tall man shaft", "tall man stem" ja muista tarkistaa että on riittävän pitkä.
Minelab CTX3030, Anderson Excalibur II, Deeptech MegaPulse Force
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Dig Dug kirjoitti: 10 Touko 2021, 14:12 Equinox'iin pitkiä varsia löytyy monelta valmistajalta. Anderson ja Plugger on ehkä tunnetuimpia. Niissä on yleensä koko varsi. Hakusanat "tall man rod", "tall man shaft", "tall man stem" ja muista tarkistaa että on riittävän pitkä.
Kappas kiitoksia! :D
Näkyy olevan yllättävän paljon vaihtoehtoja :shock: . Joissain malleissa näkyy olevan vastapaino varren päässä, joka voi olla aika mukava varsinkin tuon 15" kelan kanssa.

YouTubesta kattelin esittelyvideoita nii ainakin yhdessä videossa joku Detect-Edin varsi menee poikki kelan kiinnityksen paikkeilta :D tapahtuma oli veden alla nii vaikea sanoa mitä tapahtui.

Pitänee yrittää laittaa joku tilaukseen.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

Hei,onko kenelläkään käytösdä nämä langattomat kuulokkeet MINELAB EQX BLUETOOTH HEADPHONES -KUULOKKEET
,kysymys kuuluu itellä tuo 600 niin onko viivettä tuossa laitteessa kuulokkeisiin ???Olisiko järkevä ostos??
Toinen juttu tuo 6 tuuman kela....pääsis metsässä paremmin hankaliinkin paikkoihin,onko kellään tuntemuksia tuohon pienempään kelaan ???
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Klippa
Innostunut Etsijä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Marras 2020, 17:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Klippa »

Itse käytän EQX omia bt-kuulokkeita (800), kun Garretin MS3 jostain syystä vaimeni hiljalleen käytössä. Ei mitään isompaa viivettä mun mielestä, ainakin yhtä hyvä kuin garretti siinä mielessä. Käytän siis kuulokkeita suoraan koneeseen yhdistettynä ilman sitä välitinmötikkää... :D
TheHannu
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Syys 2020, 19:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja TheHannu »

Tuli 6” kela kasisatasen kylkiäisenä. On kyllä näppärä käyttää, mahtuu pieneen rakoon ja mikä parasta, niin roskaisessa maassa erottelee paremmin kuin normikela. Nox kun on etupainoinen ja minulla ainakin välillä kyynärpää kipeytyy, niin pikkukelan käyttö antaa hyvää palautusta kyynärpäälle. Suosittelen.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja raiban »

TheHannu kirjoitti: 11 Kesä 2021, 23:38 Tuli 6” kela kasisatasen kylkiäisenä. On kyllä näppärä käyttää, mahtuu pieneen rakoon ja mikä parasta, niin roskaisessa maassa erottelee paremmin kuin normikela. Nox kun on etupainoinen ja minulla ainakin välillä kyynärpää kipeytyy, niin pikkukelan käyttö antaa hyvää palautusta kyynärpäälle. Suosittelen.
Jep,siirsin Noxin kädensijaa alemmaksi mitä meni niin sain etsimen tasapainoon eikä ollut enään etupainoinen 👍
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Miikka_R
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2012, 14:14

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Miikka_R »

Moikka totaalisen aloittelija täällä. Ostin viimeviikolla nox 800:sen ja mukana tuli 11" ja 6" kelat sekä pinpointteri. No eilisen pikakokeilun tulos oli 5m matkalta kaivoin 25 pullonkorkkia ja muutaman tölkkirinkulan. Löytyisikö jostain tietopankkia eri asetuksille vai ovatko nämä niitä salaisia henkkoht asioita? Pääasiallisesti etsintäpaikkoina tulee olemaan puistot ja rannat.
T:Miikka
Klippa
Innostunut Etsijä
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Marras 2020, 17:23
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Klippa »

Park-1 käyttää matalampia taajuuksia ja on siten soveltuvampi suurempien esineiden etsintään kuin Park-2.
Park-2 altistaa roskien keräämiselle (mutta myös parantaa mahdollisuutta löytää hienoja koruja yms)
Itse käytän myös pellolla Park-1-asetusta seuraavasti:
Ground Balance = 0
Volume = 25, josta rauta = 1 (kuuluu vain aavistuksen omaisesti taustalla)
Threshold = 1, luin jostain jenkkifoorumilta että on parempi kuin 0, tiedä sitten...
Tone = 5. 50 on meikäläien sävelkorvalle ihan liikaa ja 2 liian vähän. Äkkiä oppii kuuntelemaan eri korkeuksia.
Accept/reject = vakiot puistossa
Recovery speed = puistossa 6-8 Tämä saa olla roskaisilla paikoilla aina 8 itsellä. Pellolla alle 6.
Iron disc = FE = n.4. Alussakäytin FE2 diskausta vaan nykyään olen siirtynyt FE:hen kun jäi hyviä targetteja löytymättä.

Repäisykorkit antavat tavallisesti hieman heittelevää ID-lukua kun siirrät kelaa eteen-taakse heiluttaessasi. Toki niin antavat jotkut rahatkin.
Jos sivusuunnasta antaa täsmälleen saman ID-luvun niin oman kokemuksen mukaan usein kyse on hyvästä löydöstä.
Vaikka se hieman heittelee kaivan silti yleensä.
Kannattaa kerätä kaikki mahdolliset eri kolikot ja pari eri korkkia riviin ja testailla eri suunnista niitä metallista puhtaalla alustalla.
thebeet
Metallinetsijä
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Loka 2013, 11:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja thebeet »

Kun sitten jos käy niin että kelan pidike hajoaa niin yv tä vaan. tässä esimerkki. Voin tulostella erilaisia tavaroita.
https://tinyurl.com/em9y89cs
https://tinyurl.com/47fw6vhd nämä alla olevat tein yhdelle foorumilaiselle
Kuva
ilomantsin sotahistoriallisen seuran jäsen 2015->
nyt x-terra 705, xp orx, Nocta makro Simplex
neljäs XP Deuss +at pro
kolmas x-terra 705
toka 350 garret ace+at pro
eka 250 garret ace+ pro pointer
Turun jeppe

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Turun jeppe »

Oon miettinyt etsimen päivitystä ja Equinox lienee valintani, mutta ennen ostoksia ois käyttäjiltä pari kysymystä.

Kuinka pitkä Equinox 600:n varsi on avattuna täyteen mittaan?

Jos mielii rannoilla kahlata ja etsiä vedestä esineitä, niin onko tuo Bluetooth kuulokkeilla vedenpitävä vai pitääkö hankkia ne vedenkestävät kuulokkeet?

Tarkoituksena ei ole uittaa kuulokkeita, mutta olin ymmärtävinäni, ettei liitäntä olisi vedenpitävä langattomilla vai ymmärsinkö väärin?
Turun jeppe

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Turun jeppe »

Turun jeppe kirjoitti: 13 Heinä 2021, 23:09 Oon miettinyt etsimen päivitystä ja Equinox lienee valintani, mutta ennen ostoksia ois käyttäjiltä pari kysymystä.

Kuinka pitkä Equinox 600:n varsi on avattuna täyteen mittaan?

Jos mielii rannoilla kahlata ja etsiä vedestä esineitä, niin onko tuo Bluetooth kuulokkeilla vedenpitävä vai pitääkö hankkia ne vedenkestävät kuulokkeet?

Tarkoituksena ei ole uittaa kuulokkeita, mutta olin ymmärtävinäni, ettei liitäntä olisi vedenpitävä langattomilla vai ymmärsinkö väärin?
Vastaan itselleni.

Varsi on riittävän pitkä pidemmällekkin käyttäjälle.

Ja langattomuus ei toimi veden alta.
Vesi syö signaalin.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Minelab EQUINOX

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

JyrpäJooseppi kirjoitti: 21 Joulu 2020, 20:54 Tässä kun nyt tullut noita käyttötunteja paljohkosti, niin ainoalta huonolta puolelta 8'satasessa tuntuisi olevan latausjohto. Muutamaan otteeseen meinannut tulla harmaita hiuksia kun monia satoja kilsoja johonkin mennyt ja latausjohto hukassa. Aina se on kyllä löytynyt jostain repun pohjalta mutta soisin tuossa olevan normaali mikro-usb liitännän nykyisen lisäksi.
Ilmeisesti ovat kestävyyden takia tehneet tuon nykyisen liitintyypin valinnan. Tuota vehjettä kun ilmeisesti voi normaalilla powerbankilla ladata/käyttää jos akku hyytyy ja mikro-usb liittimenä olisi tosi vikaherkkä jos meinaa samalla huiskutella. Pitäisi varmaankin hommata yksi ylimääräinen latausjohto ja vaikka nippusiteillä kiinni varustevyöhön. Ei ois enää vaaraa että unohtuu reissusta pois.
Järjestelmällisyyttä kehiin! :) Laita kuulokkeet aina sinne kuulokekoteloon ja latausjohto sinne mukaan. Sitten kotelo kaivuulaukkuun, joka roikkuu koneen varressa aina kun ei olla maastossa. Näin kaikki pysyy aina yhdessä paikassa :)

Latausjohtoja en muutenkaan heittäisi mihinkään repun pohjalle tms. On tärkeää, että ne pysyvät puhtaina ja ovat turvassa kolhuilta. Pidä ne kotelossa :)

Muistan kuinka itse aluksi kummastelin sitä magneettikiinnitystä. Mutta sehän on ihan nerokas ratkaisu! Vesitiiveys säilyy ja se on myös mekaanisesti järkevä ratkaisu - toisin kuin joku mikro-usb, joka hajoaisi käsiin alta aikayksikön. :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin