Heposhärpäke?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Heposhärpäke?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Mikäs tämä voisi olla? Joku tappi tainnut olla tuossa toisessa päässä

Kuva

Kuva
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1210
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Heposhärpäke?

Viesti Kirjoittaja jarski »

Oisko siinä ollut sarana jossain hevos valjaissa? Tai voihan se jokin vyönpäähelakin olla?
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Heposhärpäke?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

jarski kirjoitti: 27 Heinä 2020, 22:57 Oisko siinä ollut sarana jossain hevos valjaissa? Tai voihan se jokin vyönpäähelakin olla?
Joku tappi tuossa on ollut, mutta nuo selkäpuolen tapit mietityttää, koska aikaisemmin tullut vastaan vastaavia esineitä, joissa samanlaiset tapit takapuolella ja toisessa päässä paikka tapille.

En vaan millään keksi muuta käyttötarkoitusta tuolle kun jokin koriste heposvehkeissä. Ikää lienee sen verran että tohtii ilpparin kautta vaivata museon väkeä varmuuden välttämiseksi.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Heposhärpäke?

Viesti Kirjoittaja iipe »

Kuva

Kuva

Mä oon löytänyt tuollaisen ja aikalailla samaa näköä! Hh:ksi mä tuollaisen kuvittelisin ja mun löytöni on paikalta, mistä kaikki löydöt 1500 - >
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Heposhärpäke?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

iipe kirjoitti: 31 Heinä 2020, 17:59 Mä oon löytänyt tuollaisen ja aikalailla samaa näköä! Hh:ksi mä tuollaisen kuvittelisin ja mun löytöni on paikalta, mistä kaikki löydöt 1500 - >
Kappas siinä on samaa näköä! Pieniä poikkeamia tässä omassa toisessa päässä tapille paikka, sekä toisessa päässä pieni pykälä ennen kärkeä.

Samaa näköä niin paljon, että kuvittelisi että samanlaisista hepohärpäkkeistä peräisin.

Täällä löydöt samaa aikakautta ja vielä pääasiassa +1700-luvulta, mutta kylältä vähäinen määrä irtolöytöjä kivi- ja rautakaudelta
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Vastaa Viestiin