Räjähteen osa?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Semmonen löytyi pellolta.

Joskus jotain räjähteiden kuvia nähneenä päätin jättää kannon nokalle ja kysellä ennenkun alan enempää hieromaan.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
basa
Metallinetsijä
Viestit: 194
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 22:42
Paikkakunta: Pyssykylä

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja basa »

Tuohan vois olla shrapnellikranaatista pois.
Voi tiete olla jotain aivan muutakin.
Xp deus
Xp-mi6
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Reilu 50m tuon löytöpaikasta löytyi tämä ja uskoisin olevan samasta esineestä peräisin.

Rautaa keskellä lyijyä ympärillä
Kuva
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
HPiippari
Metallinetsijä
Viestit: 230
Liittynyt: 21 Heinä 2016, 09:49
Paikkakunta: Pori/Ulvila

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja HPiippari »

Omituinen kikkare, jos on ammuksesta kotoisin. Kuuluisat sanat "en usko". Itse olen noiden tuontyyppisten kanssa erittäin varovainen, mutta tuon kyllä uskaltaisin pestä ja katsoa mitä kuran alta löytyy jos kiinnostaa tarkemmin tutkia.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

HPiippari kirjoitti: 20 Syys 2019, 18:42 Omituinen kikkare, jos on ammuksesta kotoisin. Kuuluisat sanat "en usko". Itse olen noiden tuontyyppisten kanssa erittäin varovainen, mutta tuon kyllä uskaltaisin pestä ja katsoa mitä kuran alta löytyy jos kiinnostaa tarkemmin tutkia.
Kuljettelin nuo talteen pois ihmisten ilmoilta, ettei jää kannon nokkaan lojumaan. Pitänee odotella jos sade vähän pesisi tuota "kantaa"
Kuva
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
HPiippari
Metallinetsijä
Viestit: 230
Liittynyt: 21 Heinä 2016, 09:49
Paikkakunta: Pori/Ulvila

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja HPiippari »

En nyt tiedä mistä tuo viimeisimmän kuva noista edellisistä on? Putsimisen jälkeenkö? Se nyt erittäin etäisesti saattaisi alkaa näyttää jonkin ammuksen sytyttimeltä. Tarkkana nyt sitten sen kanssa. Sytytin on räjähde. Jos sitä lähempää tarkastellessa olet sitä mieltä, että siinä on aineksia a-tarvikkeeksi -> poliisit paikalle ja ottavat tilanteen haltuun. Jos alueella on harrastettu kansainvälisiä kovapanosammuntoja, sitä suuremmalla syyllä näiden kanssa pitää olla herkkänä.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

HPiippari kirjoitti: 20 Syys 2019, 20:34 En nyt tiedä mistä tuo viimeisimmän kuva noista edellisistä on? Putsimisen jälkeenkö? Se nyt erittäin etäisesti saattaisi alkaa näyttää jonkin ammuksen sytyttimeltä. Tarkkana nyt sitten sen kanssa. Sytytin on räjähde. Jos sitä lähempää tarkastellessa olet sitä mieltä, että siinä on aineksia a-tarvikkeeksi -> poliisit paikalle ja ottavat tilanteen haltuun. Jos alueella on harrastettu kansainvälisiä kovapanosammuntoja, sitä suuremmalla syyllä näiden kanssa pitää olla herkkänä.
Tuo on vähän siinä rajoilla. En kyllä alkaisi ainakaan rälläkällä puhditelemaan ja patruunoitakin kertynyt niin paljon, että pitänee joskus soitella laitokselle jos poliisi haluaa tulla hakemaan ne parempaan talteen ja samalla voisi tuosta kysyä mielipiteitä.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
HPiippari
Metallinetsijä
Viestit: 230
Liittynyt: 21 Heinä 2016, 09:49
Paikkakunta: Pori/Ulvila

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja HPiippari »

Jonkinkin verran aiheen kanssa kun olen ollut tekemisissä sanon vaan, että noita vanhoja räjähteitä ei kotipuolen varastoissa ja vinteissä kannata säilytellä. Ne saattaa vanhetessaan olla viheliäisiä vieraita olkoonkin, että niihin aina jonkin sortin sotanostalgiaa liittyy ja sen vuoksi ne löytäjiä kiinnostaa. Ei muuta kuin pois nurkista.
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

HPiippari kirjoitti: 20 Syys 2019, 21:30 Jonkinkin verran aiheen kanssa kun olen ollut tekemisissä sanon vaan, että noita vanhoja räjähteitä ei kotipuolen varastoissa ja vinteissä kannata säilytellä. Ne saattaa vanhetessaan olla viheliäisiä vieraita olkoonkin, että niihin aina jonkin sortin sotanostalgiaa liittyy ja sen vuoksi ne löytäjiä kiinnostaa. Ei muuta kuin pois nurkista.
Vähän kauempaa noista löytyi pellolta tämmönen ulkokierteillä oleva esine ja tämäkin sopisi tuohon viritykseen halkaisijan puolesta.

Kuva



Kuva

Kuva
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
basa
Metallinetsijä
Viestit: 194
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 22:42
Paikkakunta: Pyssykylä

Re: Räjähteen osa?

Viesti Kirjoittaja basa »

Kuva
Vois ollakki tuo tanko osa
Xp deus
Xp-mi6
Vastaa Viestiin