Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin?

Ilmoitukset tapahtumista, yhteispiipparoinneista ja -tapaamisista sekä muut ilmoitusluonteiset asiat tällä alueella.
joogahainen
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Huhti 2017, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin

Viesti Kirjoittaja joogahainen »

Njoo, itse nyt lähden siitä että kysyn mieluummin luvat kun menen salaa tonkimaan — eihän sitä voi rauhassa keskittyä jos joutuisi salassa piilottelemaan :D Onneksi on nyt parit peltoläänit saanut sovittua vähän kauempaa stadista joissa voi rauhassa nostaa pullonkorkkeja ja nauloja esiin.

Mutta toki olisi kiva saada Helsingistä joku henkilö edes vastaamaan tuohon, mulla olis suoraan tuossa vieressä hyvät Kaupungin niityt jotka on vanhaa peltoa — mutta toistaiseksi täytyy vaan tyytyä miettimään millaisia aarteita siellä mahtaa olla. Tosin just viikko-pari sitten ikkunasta bongasin tyypin mustan Garrettin(?) kanssa siellä kävelemässä, tiedä oliko sitten lupalappu mukana :p
Avatar
Blondi
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Maalis 2014, 19:15

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin

Viesti Kirjoittaja Blondi »

Yksi PK seutulainen lisää ilmoittautuu. Jos jonnekin miittiä (vaikka pienemmässä mittakaavassakin) järjestellään, olen messissä jos suinkin kykenen.
XP Deus
Garret Pro-pointer
Avatar
Holle
Viestit: 9
Liittynyt: 27 Elo 2019, 02:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin?

Viesti Kirjoittaja Holle »

Nostetaanpa tätäkin keskustelua ylöspäin.

Viime viikonlopun innoittamana Kokemäenreissun jälkeen tuli sellainen asia mieleen, että jos pääkaupunkiseudulla olisi aktiivinen yhdistys/ryhmä organisoimaan taikka kehittämään näitä aiemmin esitettyjä ajatuksia metallinetsintää varten, niin saataisiinko tällainen perustettua tänne pääkaupunkiseudullekin?

https://www.aarremaanalla.com/foorumi/v ... 27&t=25358

Tuo tapahtuma Kokemäellä oli hieno esimerkki siitä miten asiat pitäisi hoitaa. Pääkaupunkiseudullakin olisi varmasti vastaavia kohteita jotka jäävät rakennushankkeiden alle. Voisiko näille saada lupia helpommin jos yhdistys niitä hakisi? Yksityisen ihmisen on vaikeampaa näitä lupia saada.
Alkuun voisi vaikkapa perustaa Facebook-ryhmän (esim. Pääkaupunkiseudun Metallinetsijät)

Mainiona esimerkkinä on Vakka-Suomen Metallinetsijät.
https://www.facebook.com/Vakka-Suomen-M ... 510953563/

Itse olen vielä niin aloittelija näissä hommissa että olen jäävi tällaista asiaa lähtee kehittelemään, mutta mukana olisin varmasti jos ryhmä perustettaisiin.

Ottaisiko joku konkari kopin tällaisesta ideasta, vai onka tämä aivan huono ajatus lähteä asiaa kehittelemään?
Holle/ Espoo; laite: Garrett AT Max + Z-Lynk Pro Pointer AT
Paras kolikkolöytö: 1/4 Öre vuodelta 1635 (Kokemäki 28.9 2019)
pesusieni
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Loka 2019, 15:06
Paikkakunta: Lohja

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin?

Viesti Kirjoittaja pesusieni »

Täällä kans yksi aloittelija Lohjalta mukana kuin peräpukama! :)
Avatar
vapaudenristi
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Syys 2019, 15:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin?

Viesti Kirjoittaja vapaudenristi »

Kuulostaa hyvältä!
rautakuula
Innostunut Etsijä
Viestit: 68
Liittynyt: 22 Huhti 2019, 20:44

Re: Löytyykö pääkaupunkiseudulta metallinetsijöita paljonkin?

Viesti Kirjoittaja rautakuula »

Onko kiinnostusta vielä piippailla? Jos on, niin olen pyrkinyt käymään viikonloppuisin valoisan aikaan piippailemassa. Voit laittaa vaikka yv:nä.
Harras-telija
Garret Ace 300i
Garret At Max
Pahasti koukussa
Nautin etsimisestä ja löytämisestä
En ole kiinnostunut muinaisuudesta
Vastaa Viestiin