pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Ilmoitukset tapahtumista, yhteispiipparoinneista ja -tapaamisista sekä muut ilmoitusluonteiset asiat tällä alueella.
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

tervehdys kaikille aaaa etsijöile.tarjöttavissa pelto tutkittavaksi Vanta-sotungi.n.hehtaari ,monen vuden ei ole käytettu,kasvanut korkea heinä,monen vuoteen.tälla hekellä heinä on murskattu,rikottu konella.eeeli onko tulioita,ehdotuksija minkä viikonloppu on sopiva.voidan järiestä useammin tamän vuoden aikana....minun kohdalla su. on vähän haastava.Eli ehtotuksijä kiitos :arrow: ps.pelton reuna on ollut jöskus lato tai viljän kiuvaus puurakenus jössa on pidettu tansiaiset-pileet. :idea:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
Nil Melius
Metallinetsijä
Viestit: 433
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 14:12
Paikkakunta: Vantaa / Päijät-Häme

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Nil Melius »

Minä ainakin tulisin mielelläni! :) Ensi viikonloppu ei käy, mutta siitä eteenpäin olisi mulle ok.
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Kiinnostais myös. Harvoin päässyt mihinkään miitteihin kun aina töitä. 9.10-11.10?
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

tänään kävin pellolla kaverin kansa,toinenkerta. arvokkain arvo esine oli lyyju ratsastajä.ensimäinen kerta löydetti 2kolikoa 5penni v.1921 ja 1922,hopeinen tulitikku rasija.heina on tosi rikottu hyvin kuten pensaat kiin, mutta silti n.5 cm syvyydesta häviä.
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Minä olen erittäin kiinostunut, jos vain aikaa sattuis olla.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Avatar
Hattiwatti
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Touko 2012, 19:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Hattiwatti »

Täälläkin voisi olla yksi käsi pystyssä! En ole koskaan aiemmin osallistunut miittinkeihin eikä täältä Pohjois-Helsingistä pitkä matka tuonne olisi. Muutenkin tullut tänä kesänä hyvin laiskasti käytyä piipparoimassa. Periaatteessa kaikki la-su käyvät minulle.
Garrett Ace 350
Avatar
sylom
Metallinetsijä
Viestit: 150
Liittynyt: 04 Kesä 2009, 13:11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja sylom »

Kiinnostaa myös minua.
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja smacine »

pirkanmaaltakin saattais sunnuntaina tulla pari henkilöä katsastamaan mestat tai sitä seuraavana viikonloppuna..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi kaikkille kiinostuneile.muutama asia on selvinyt ja kaksi ei ole,mutta,päättin ehdotta etta yhteiset treenit tehdaisimme,10.10.2015 klo10,30-17.00.sitten vielä,ajattelin otta mukaan hiiligrilli ja hiilet.jökainen saatuoda grillattava,jös halua.kaupat ovat muutaman km.päässä.autoihin parkipaikkoja on n:8 pellon läheisyydessa.ps.päivästä11.10 en ole varma vielä olenko vapa ja pääsenkö järiestä treeneja.mustakseni olen jökaiselle ole lähettänut oma puh.N.soittakkaa tarvittaessa.ter. :)
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi.juuriselvisi etta pääsen paikalle 11.10 myös.jäen odottelema vastauksija,kuka tule ja milloin. :?:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
spwaw
Metallinetsijä
Viestit: 482
Liittynyt: 17 Syys 2010, 20:01

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja spwaw »

Volen kiinnostunut jos olen vapaalla. Ilmoittelen tarkemmin loppuviikosta.
Avatar
Urmas
Raavas Tonkija
Viestit: 753
Liittynyt: 19 Syys 2011, 08:57
Paikkakunta: Porvoo

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Urmas »

Voisin myös olla kiinnostunut, riippuu vielä vähän aikatauluista.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi.voisiko jöku kertoa etta miksi minulla roikkuu 4 viesteja lähtevät,vaikka kirjottamisen jakeen luki lähetettu. :?:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Taurus »

tiigerin silmä kirjoitti:moi.voisiko jöku kertoa etta miksi minulla roikkuu 4 viesteja lähtevät,vaikka kirjottamisen jakeen luki lähetettu. :?:
Tarkoittaa sitä ettei vastaanottaja ole vielä lukenut niitä.
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Avatar
Rasvaton
Metallinetsijä
Viestit: 312
Liittynyt: 30 Touko 2013, 23:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Rasvaton »

Harmi kun olen kiinni viikonlopun :( Muuten tulisin kyllä :)
-Aka Sorex Pro
Avatar
Hattiwatti
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Touko 2012, 19:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Hattiwatti »

Mihinkä tuonne auton saisi parkkiin kätevimmin? Onko meillä lupa ajaa jonkun pihatielle esim? Ei google mapsin street viewllä näy ainakaan ihan lähellä mitään järkevää kohtaa tien vieressä...
Garrett Ace 350
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi,kaikille.parkki asia.pelton vieressa on punainen parakki,sen eteen mahtu 2 auta,pelton vastakkaisella puolella,eli asvalttitien yli on kakksi pelto ja niissa on semmoiset khdat mistä traktorit pääse pellolle,tosessa mahtu 1auto,ja seuravassa 2-8 autoa peräkana.tervetuloa :arrow:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja smacine »

Meitin porukan aikataulut ei natsaa, jää väliin tällä kertaa :cry: Pitäkää hauska miitti!
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi kaikille.tanään ehkä myähästyn n.10min.vien lapsen matinkylä 10lta.
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Kertokaapa mitä löytyi?
Ihan vähän kiinnostaa :mrgreen:
moderaattori
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi.la.meitä oli 4 etsija:rauta,kuparin pätkija,alko ab pullon korkkeja,muutama.minä olin ainoa jöka löysi kolikoita:10p1969,1p ja 5p n:1974-1977,yksi kolikko jössa on kolome kruunua ehkä öre,huono kunto.paras löytö oli rintaneula palkinto,eli apilan muoto,kaiverus 3p,alla 2500m göng,taka puolella 1900 tai1906.ei ole muuita merkintoja.(ehkä on hopea).toka pävä, su.meitä oli 3me ,tavanomaiset roskat+1nen etsija löysi muutan esine ja kullattu rinkula ehkä kupari :?: 2nen lösi kolome kolikko jösta ei saatu selva ehkä 1970luvuta ja 50p 1916 hopea,jössa oli juatettu lenki erittain hyvä kunto,eli kaulakoruksi käytettu.minä taas n:roskat+rintaneula koriste lintu n.5cm pitkä,2cm levea,koristettu valtavallamääran kivia(todennäköisesti lasi)pohja ehkä hopea.kun esinetta katselen minulla tule mieleen satua tuli linnusta.PS.jö jölla on halua tutki vielä sama pelto,tehkä ehdotuksija.24.10.2015 jälkeen pysty järiestä.ter: :wink:
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Avatar
teukka
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 10:44

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja teukka »

Tuossa tuo pennikoru, hyvä esimerkki löydöstä jolla ei niinkään rahallista arvoa ole mutta menee henkkoht top-löytöihin kun ei ole suomihopeaakaan ennen löytynyt. Pitää joku ketju vielä hankkia niin pääsee esille vielä kun kiinnityslenkkikin on todella nätisti tehty :)
Muita löytöjä en olekkaan kuvannut vielä, tosiaan oli muutama tunnistamattomaksi syöpynyt luultavasti penniraha, romurautaa, ohkasia kuparilevyn palasia, lyijykuonaa, työkoneen osia ja harmonikan tms osa.
Piti ottaa tiigerin silmän löytämästä apilasta kuva tänne laitettavaksi mutta unohtui perhana. Suurkiitos vielä järjestämisestä!

Kuva
Avatar
Paramedio
Kunniajäsen
Viestit: 1172
Liittynyt: 04 Loka 2012, 18:10
Paikkakunta: Kainuu

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Paramedio »

Onhan sieltä hopeaakin löytynyt, onnea! :) Mukavia tapahtumia tälläiset yhteispiippailut.
XP Deus
MI-6 pointer
Supermagneetti GTN-48 ja 60

http://www.suomenmetallinetsijat.fi
https://www.facebook.com/SuomenMetallinetsijatRy

"My precious!" - Gollum, lord of the rings
Avatar
Nil Melius
Metallinetsijä
Viestit: 433
Liittynyt: 31 Joulu 2011, 14:12
Paikkakunta: Vantaa / Päijät-Häme

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja Nil Melius »

Juu, minäkin ehdin pikaisesti käväistä sunnuntaina reilun tunnin verran flunssaisena kuopimassa. Ehdin jo luulla että löysin ensimmäisen kultani, mutta eipä se ollutkaan kuin kullattu kuparisormus. Leimassa luki AM CHARNIER joka siis ilmeisesti tarkoittaa kultauksen paksuutta, jos olen oikein ymmärtänyt. Ohutta sellaista niin kuin huonosta kunnosta näkee.

Kuva

Harmi etten ehtinyt olla kauempaa, paikka oli mukava, samoin kuin sää ja seura. Makkaratkin jäivät syömättä tällä kertaa ajan puutteen vuoksi, joka erityisesti harmittaa! Suuret kiitokset Tiigerin silmälle järjestelyistä! :)
Avatar
tiigerin silmä
Raavas Tonkija
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2014, 11:09
Paikkakunta: helsinki

Re: pääkaupunginseudun syysmiitti 2015

Viesti Kirjoittaja tiigerin silmä »

moi.kävin äskettäin kutasepän luona.minun löydot,apila ja lintu ovat hopea,linunsta löyty vuosi merkinta 1931 ja kaksi nimea. :D
käytossa työkalut:blisstool ltc 64x v3,blisstool ltc 64x v5,garret,white´s propointter,kaivinkone fiskars,ruuvimeiseli kiina.
Vastaa Viestiin