Vinkkejä aloittelijalle.

Vesi kätkee paljon rautaesineitä, joita voi yrittää onkia magneeteilla. Täällä voit näyttää magneeteilla saamasi saaliisi.
Legenda
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Maalis 2020, 21:37
Paikkakunta: LAPPEENRANTA

Vinkkejä aloittelijalle.

Viesti Kirjoittaja Legenda »

Terve aattelin alottaa tämän kyseisen harrastuksen. Laitetta hommatessa aloin miettiä kuinka pitkä naru näissä magneetteissa kannattaa olla ja onko teistä tollanen 200kg magneetti riittävän tehokas?
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Vinkkejä aloittelijalle.

Viesti Kirjoittaja david goljat »

30m riittää aika hyvin alkuun kunhan muistaa sitoa narun johonkin sopivaan paikkaan/painoon, ettei lennä koko setti vesistöön.

200kg magneetti riittää hyvin aloitteluun ja aina voi hankkia uutta magneettia jos harrastelu maistuu.

Aloittaisin ehkä itse pienellä ja edullisella magneetilla, ettei jää harmittamaan jos ekalla heitolla magneetti jää suuren kiven alle pahasti.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Avatar
VeeVee
Raavas Tonkija
Viestit: 505
Liittynyt: 29 Joulu 2011, 01:37
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa, Oulu & ympäristö

Re: Vinkkejä aloittelijalle.

Viesti Kirjoittaja VeeVee »

Itse hankin magneettisetin Puuilosta mutta siinä tuli auttamattoman lyhyt köysi mukana, vain 10m. Tänään kävin viskomassa sitä ja kyllä kävi syke pari kertaa korkealla kun jäi kivien väliin kiinni. Silloin tuli mieleen, että pidempi köysi olisi asiaa. Pääsee nimittäin nykimään joen toiselta puolen vapaaksi sitä yms.
Varusteet:
-GM 5+ SE
-Gold Hunter -pinpointer
-200kg supermagneetti

Vanhin kolikko:
1/6 öre 1668
Vastaa Viestiin