Aloittelijalle vinkkejä..

Vesi kätkee paljon rautaesineitä, joita voi yrittää onkia magneeteilla. Täällä voit näyttää magneeteilla saamasi saaliisi.
rase
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 09:48

Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja rase »

Ensimmäistä magneettia hankkimassa. Tuosta jo luinkin noita topicceja. Hiuka siis hajulla. Garretti jokuja vuosia sitten tuli hakituksi tuosta finndedectorilta. Pelkästään hyvää sanottavaa. Muutama hauska löytökin.
Siis magneeteista: finndetectorn 130kg / 60mm R60 olisi varmaan aloittelijalle sopiva, helppo kuljettaa ja rengaskin valmiina. Hinta vaan suht korkea Kiinan vemepeleisiin. Onkohan laatu myös astetta parempi?
Hankinnassa minun kohdalla painaa jonkinasteinen kotimaisuus.

Magneettikalastusta varmaankin säätelee muinaismuitolaki, yksityisalueet, jokamiehenoikeudet.. Omanturvallisuus.. Olisiko jotain tärkeää huomioitavaa vielä?


Pysyykö magneetti hmmm. magneettina ajan saatossa. Huononeeko "teho" jostain syystä?

Tässä alkuun muutamia kysymyksiä. Tarjota saa myös tarpeettomaksi jääneitä aloittelija magneetteja!
zhp
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 20:46

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja zhp »

Hankinnassa minun kohdalla painaa jonkinasteinen kotimaisuus.


Finndetectorin magneetissa ei ole muuta kotimaisuutta kuin hinta :D

https://www.supermagnete.fi/pot-magnets ... ted_GTN-60

Tuolta toimitettuna suomeen alle 34e. Tulee about viikossa kotiovelle postin tuomana. Sitten jostain rautakaupasta / tokmannilta tjsp silmukkamutteri M8 ~70snt + köyttä 5e niin alle 40e saat juuri samantehoisen pömpelin.
Aatami

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Aatami »

Kotimaistakin on tarjolla, ainakin melkein. Rehupuntilla oli joku linkki Merikarvialaiseen firmaan, ehkä löytyy jostain ketjusta.

Teho ei häviä normi lämpötiloissa, mutta pinnoittamattomilta alueilta on hanakka ruostumaan.
rase
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 09:48

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja rase »

Kiitoksia. Naapurikunnassa on Neorem Magnets.. Muistanut koko firmaa. Saattavat kyllä myydä hiukan isommille asiakkaille. Mutta tutkaillaan.
jarppa
Raavas Tonkija
Viestit: 702
Liittynyt: 13 Elo 2015, 20:42
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Itsekin tilasin supermagnetelta ja rautakaupasta silmukka sekä clash olssonilta naru. Ai niin säästäristä pieni suppilo ei jää niin helposti kiinni oksien haaroihin eikä kivien koloihin.
Avatar
Kiukaisten Paroni
Metallinetsijä
Viestit: 486
Liittynyt: 23 Loka 2015, 02:22
Paikkakunta: Kiukainen

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Kiukaisten Paroni »

Entisessä työpaikassani (joka sijaitsi melkein neorem magnetsin vieressä), eräs työntekijä kertoili, että olisi hakenut sieltä magneetteja, eli jos häneen uskominen, niin voisivat myydä yksityiselekkin.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

No, Kiinasta ne kaikki magneetit tulee, välikäsien ja katteiden määrä vain vaihtelee :D
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Pejumi
Metallinetsijä
Viestit: 184
Liittynyt: 04 Syys 2013, 01:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Pejumi »

:?: Mikähän se tuo on, onko tuttu.
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=624_1473_3179
C-Scope 990B
Saiturinpörssin taistelulapio
----------------------------------------
Nätein löydös: Sivusta repäistävä Jaffa-korkki 1949 keltainen.
-- Excavation since 1988 --
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Pejumi kirjoitti::?: Mikähän se tuo on, onko tuttu.
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=624_1473_3179
Kerran olen komponentteja tuolta tilannut. Ainakin silloin kaikki meni kuten pitikin. Aikaa tästä vuosia...
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
rase
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 09:48

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja rase »

Pejumi kirjoitti::?: Mikähän se tuo on, onko tuttu.
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=624_1473_3179

Nyt on tuttu. Sunnuntaina magneetti tilattu ja tiistaina postissa. Maksupolitiikka toimi mm. normaalilla verkkomaksulla omalta tililtä.
EIpä valittamista.

:)
rase
Viestit: 9
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 09:48

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja rase »

Haarukka kirjoitti:
Pejumi kirjoitti::?: Mikähän se tuo on, onko tuttu.
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=624_1473_3179
Kerran olen komponentteja tuolta tilannut. Ainakin silloin kaikki meni kuten pitikin. Aikaa tästä vuosia...
Magneetti tilattu sunnuntaina perillä postissa tiistaina. Hinta ihan ok. Vaasassa sijaitseva elektroniikka jne hilpetöörialan kauppa.
Maksaa sai omasta verkkopankista. EI valittamista.
:D
kivitippu
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Heinä 2015, 22:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja kivitippu »

Kuinka pitkästi kannattaa hankkia narua? 20-30 metrii?
Excal II
XP DĒUS
Garret Pro-Pointer AT
Vanhin löytämä kolikko: 1 Penni Nikolai II 1894–1917
Avatar
Goldman1
Kunniajäsen
Viestit: 1045
Liittynyt: 22 Marras 2013, 16:27

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Goldman1 »

Venymätöntä ja vettymätöntä köyttä 30 metriä jolla on vetolujuus useampia satoja kiloja. Itse pidän köyden isolla kelalla ja siitä aina tilanteen mukaan vapautan riittävän määrän köyttä ennen heittoja. sidon köyden johonkin tai pidän kengän alla ettei pääse magneetti nykäsemään kelaa mennessään jordaniin :D
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Köyttä niin paljon kuin pystyt heittämään 2-3 metrin pätkällä pyörittämään niin vinhasti että lentää pitkälle. 30 metriä ei ole minulle ongelma ja voimamiehillä tuskin riittää.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Avatar
Goldman1
Kunniajäsen
Viestit: 1045
Liittynyt: 22 Marras 2013, 16:27

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja Goldman1 »

Juu.. heittopituuden lisäksi pitää olla vara köyttä jos magneetto jää nalkkiin että voi vetää useammista suunnista irti.. siis jokaisellahan on omat tsydeeminsä :-)
VIISIKANTA
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Marras 2010, 15:49

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja VIISIKANTA »

Goldman1 kirjoitti:Venymätöntä ja vettymätöntä köyttä 30 metriä jolla on vetolujuus useampia satoja kiloja...
2 magneettia tilasin Saksasta, tulossa ovat...montako sataa kiloa olisi köyden hyvä kestää ettei poikkiinnu ?
Saksasta tilattu ja itse tuunattu GTN-60
marska
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Joulu 2013, 10:30
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja marska »

Kannattaa ostaa mönkijän vinssi narua on vahvempaa kuin teräsvaijeri maksaa n, 80€/15m.
Avatar
V1
Raavas Tonkija
Viestit: 838
Liittynyt: 24 Elo 2013, 19:34
Paikkakunta: Pohjois-Savo Vieremä

Re: Aloittelijalle vinkkejä..

Viesti Kirjoittaja V1 »

marska kirjoitti:Kannattaa ostaa mönkijän vinssi narua on vahvempaa kuin teräsvaijeri maksaa n, 80€/15m.
Minä ostin Kraft merkkistä narua joka maksoi 5€/20m. Kraftin narussaki on vetolujuutta jonku 400kg:n edestä.
Vastaa Viestiin