Vantaa 2012

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
kumpulainen
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Vantaa 2012

Viesti Kirjoittaja kumpulainen »

Tolkinkylän pelloilta löytyi kuvan sälää parin päivän piippailun tuloksena. Käännettyä savipeltoa on nyt helppo kaivaa, kun se on kosteaa ja helposti murenevaa.

Kuva
Garrett Ace 250 + Fiskarsin kenttälapio. Vanhin löytö kulkunen rautakaudelta. Vanhin kolikko 3 kopeekkaa v. 1840.
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja iipe »

On kyllä mielenkiintoisen näköistä sälää..!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
kumpulainen
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kumpulainen »

iipe kirjoitti:On kyllä mielenkiintoisen näköistä sälää..!
Kaikkea jännää sinne vielä varmaan jäi. Tuo oikealla ylhäällä oleva ufon muotoinen kiekko ei ole rautaa, kilven kupura tuli mieleen. Sitten tuo kampaa etäisesti muistuttava herätti myös kysymyksiä iästä. Vielä tuo ylärivissä (4. vasemmalta) on outo painava palanen, jotain kasviornamentti-koristelukuviota siinä on.
Garrett Ace 250 + Fiskarsin kenttälapio. Vanhin löytö kulkunen rautakaudelta. Vanhin kolikko 3 kopeekkaa v. 1840.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Tolkinkylässä on varmasti potentiaalia.
kumpulainen kirjoitti:Tuo oikealla ylhäällä oleva ufon muotoinen kiekko ei ole rautaa
Joitakin vuosia olen näitä ruosteisia kökkäreitä katsellut, ja ainakin kuvan perusteella tuo näyttää ruosteiselta raudalta. Jos piippari sanoo jotain muuta, niin se on ihan normaalia tuon kokoisten esineitten kohdalla.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
brosse
Kunniajäsen
Viestit: 1691
Liittynyt: 28 Syys 2008, 15:08
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja brosse »

Tuo "kilvenkupuran" näköinen esine on todennäköisesti hevoskärryjen pyöräakselinsuojus. Olen itse löytänyt samanlaisen ja talonisäntä jonka pellolta sen löysin oli tunnistavinaan sen ylläolevaksi :lol:
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks


Kuva
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Täältäkin on löytynyt vastaava. En muista oliko toi T.Salkon, Sylomin vai kenen löytö:

Kuva
Kuva

Mitäs kolikoita tossa kuvassa muuten on? Vai ovatko nappeja?
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
kumpulainen
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kumpulainen »

brosse kirjoitti:Tuo "kilvenkupuran" näköinen esine on todennäköisesti hevoskärryjen pyöräakselinsuojus. Olen itse löytänyt samanlaisen ja talonisäntä jonka pellolta sen löysin oli tunnistavinaan sen ylläolevaksi :lol:
Ahaa, kiitos tiedosta, niin se varmaan onkin.

Tolkinkylän kirjallisesti tunnettu historia ulottunee ilmeisesti ainakin 600 vuoden taakse. Paljon potentiaalisen näköisiä peltoja kartanoiden/maatilojen lomassa. :D
Garrett Ace 250 + Fiskarsin kenttälapio. Vanhin löytö kulkunen rautakaudelta. Vanhin kolikko 3 kopeekkaa v. 1840.
kumpulainen
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Heinä 2009, 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kumpulainen »

Mc_Mursu kirjoitti:Täältäkin on löytynyt vastaava. En muista oliko toi T.Salkon, Sylomin vai kenen löytö:

Mitäs kolikoita tossa kuvassa muuten on? Vai ovatko nappeja?
Olipas tosiaan ihan samanlainen kuin tuo löytämäni, taitaa olla samalta sylttytehtaalta. :D

Toinen noista on kolikko, en tiedä mikä, täysin tunnistamattomaksi kulunut. Toinen taas on joku nappi, kasvi & joku kasvo(?) pinnassa, toisella puolella (ei aivan keskellä) pieni kohouma, muuten kuvioton siltä puolen.
Garrett Ace 250 + Fiskarsin kenttälapio. Vanhin löytö kulkunen rautakaudelta. Vanhin kolikko 3 kopeekkaa v. 1840.
Avatar
ripit
Innostunut Etsijä
Viestit: 91
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 20:34
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ripit »

Mc_Mursu kirjoitti:Täältäkin on löytynyt vastaava. En muista oliko toi T.Salkon, Sylomin vai kenen löytö:

Kuva
Kuva

Mitäs kolikoita tossa kuvassa muuten on? Vai ovatko nappeja?
taita olla siis "pölykapseli" nykyään ovat muovia :shock:
" Sitä mitä minä en löydä? Löytäköön sitten joku muu!"
Vastaa Viestiin