Kauden avaus.

Onko löydölläsi hieno historia? Ei sillä väliä - löydön arvo on se joka ratkaisee! Tänne voit jakaa rantalöytösi, ilman että tarvitsee välttämättä keskustella sen historiasta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kausi saatu pikkuhiljaa käyntiin täällä pohjoisempanakin. Harrastus minun osalta vähän jäähdyttely vaiheessa, koneenakin vain Garrett Ace 200 muutamalla eri kelalla. Tässä parhaat toistaiseksi


Kuva

Korvis on Kalevala korun pronssinen Lumikukka. Nyt niitä on minulla pari :)

Sormus 585 0,5g. Ace 200:ssa näyttää ID 32-33, maassa oli vähän enemmän pomppiva. Ace150:ssä meni nämä puoli grammaiset puhtaasti rauta-alueelle, 250:ssä kolmanteen palkkiin. Vertailun vuoksi modernit pultabit id 45-50 ace200:ssa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kultaiset onnittelut! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Kontroler
Metallinetsijä
Viestit: 277
Liittynyt: 23 Huhti 2017, 20:22
Paikkakunta: JKL (Vesanka)

Re: Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Kontroler »

Kultaonnittelut! 8)
XP ORX/Garrett AT PRO/Porkkana/Black ADA/
1 Öre - Gustav II Adolf (1627-1631)
1/4 öre 1634 (Kuningatar Kristiina)
2 öre 1666(hopea) Kaarle XI
Avatar
Fisherman
Kunniajäsen
Viestit: 1696
Liittynyt: 18 Elo 2011, 20:15
Paikkakunta: Tampere

Re: Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Hieno kaudenaloitus :D
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Kiitos :) Jotenkin noissa kulta löydöissä on vain sitä jotakin. Vaikka tuokaan ei monen euron sormus romukultana ole niin paljon parempi fiilis kuin vastaavasta rahamäärästä. Motivoi kummasti taas kaiveleen vähä roskaisista paikoista noita matailia id:tä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kauden avaus.

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Haarukka kirjoitti: 28 Huhti 2019, 19:45 Kiitos :) Jotenkin noissa kulta löydöissä on vain sitä jotakin. Vaikka tuokaan ei monen euron sormus romukultana ole niin paljon parempi fiilis kuin vastaavasta rahamäärästä. Motivoi kummasti taas kaiveleen vähä roskaisista paikoista noita matailia id:tä.
Nimenomaan se on just se fiilis! :) Itse en ole muuta kultaa löytänyt kuin yhden pienen kultakorviksen, mutta muistan viime syksynä just ennen maan jäätymistä, kuinka iloitsin hopeasormuksesta. Lankesin polvilleni ja nauroin ilosta :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin