PANDA INFOAA

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

PANDA INFOAA

Viesti Kirjoittaja Panda »

Panda infoaa:
Hei kaikki foorumilaiset sekä että SME Ry:n jäsenet! Tässä nyt Panda ihan itse puhelee :) Hieno homma jos tuo sivuston kaatuminen ja siitä seuranneet ongelmat on aktiivisten ihmisten taholta onnistuttu palauttamaan "kohdilleen". Ja tästä olen syvästi kiitollinen.

Totuushan on se että itse en mitenkään todellakaan pysty moderoimaan tai "vahtimaan" foorumia tällä hetkellä itse elämäntilanteen johon suurelta osin työ on vaikuttamassa, vaikuttanut jo pitkään. Lukemassa toki olen käynyt juttuja ja itse harrastan myös etsintää ihan kuten ennenkin mutta voimat ja aika ei yksinkertaisesti riitä foorumin täydelliseen ylläpitämiseen.

Olen aikoinaan monellekkin antanut moderointi oikeuksia ja näistä henk. kohtaisesti kyseisien ihmisten kanssa keskustellut, mutta on ilmeisesti käynyt niin että innostus on lieventynyt tai moderointia ei muutoin vain ole tullut tehtyä. Suunnitelmissa on ollut jo pitkään muuttaa sivuston ulkoasu jne. jne. mutta resursseja tarvitaan niin rahallisesti kuin sitä aikaakin.

Omistusoikeus foorumiin- ja aarremaanalla.com nimeen on juuri- ja ainoastaan minulla. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että toista, kolmatta tai neljättä foorumia perustetaan. Minun ajatuksenani on ainoastaan ollut pitää yllä paikkaa missä harrastuksesta kiinnostuneet saavat jakaa ajatuksiaan. Ja näin ajattelin sen pitää vastaisuudessakin. On aivan absurdi ajatus että yksin foorumia pyörittäisi niin että mitään ylimääräistä tänne ei pääsisi ”valumaan” ja että kaikki olisi ”hollillaan”.
Olen miettinyt myös foorumin myymistä eteenpäin mutta tämä vasta harkinnassa. Enkä pidä tätä nyt minään myynti- ilmoituksena mutta vakavasti ostoaikeissa olevia ihmisiä kuuntelen mielelläni. Omasta lapsesta kuitenkin aina vaikea luopua että joskus on kapteenin helpompi hukkua laivansa mukana.
Pitääpi ottaa varmuuskopio foorumista viikon päästä kun jää töistä aikaa ja päivitellä phpBB. Sitten on ainakin pohja kunnossa.
Kiitoksia kaikille foorumilaisille ja SME Ry:n jäsenille yhtälailla.
Hyvää Joulun Odotusta kaikille & suunnataan katse tulevaisuuteen kohti hyviä metallinetsintä apajia!
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Maverick
Raavas Tonkija
Viestit: 988
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 14:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Terve,

Niin, ei täällä sisällön eli viestien laadun kanssa ole ongelmia ollut, moderaattorit ovat hoitaneet työnsä mallikkaasti, mitä nyt heidän oikeutensa ovat rajoitetut tietyiltä osin, joita olisi tarvittu. Esimerkiksi alafoorumeiden perustaminen vaikkapa tuonne etsinten alle valmistajittain on ollut toivelistalla monelta käyttäjältä.

Se "valuminen" mistä puhuit johtuu siitä, että tämän foorumin koodi ei ole ajan tasalla ja siksi uudemmissa versiossa jo korjatut bugit kaatoivat palvelinprosessin.

Eli kun sitten viikon päästä hoidat softan ajan tasalle, koko ongelma poistuu.
Vitae pars historia est.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja raiban »

KIITOS PANDA HIENOSTA FOORUMISTA

Kuva
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Uuden foorumin perustamisen puolesta itsekin äänestin, sillä perusteella että tämä foorumi kenties kaatuisi kokonaan.

Mutta, jos ja kun nykyinen foorumi jatkuu niin se on kaikille osallistujille paras ratkaisu.

Tuosta kustannuspuolesta, olen mukana parilla ulkomaisella foorumilla joilla kerätään vapaaehtoista maksua kulujen kattamiseen - tuollaiset max. 20 E / vuosi. Maksulla foorumin jäsen saa erityisen lisämerkinnän tunnukseensa ( premium member ) sekä lisäksi serverillä lisätilaa yksityisviesteille yms.
Tuollaiseen lisäkustannukseen olisin ainakin itse valmis lähtemään tämän foorumin toiminnan takaamiseksi.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Avatar
karhu72
Metallinetsijä
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 02:25
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karhu72 »

ärkoo kirjoitti:Uuden foorumin perustamisen puolesta itsekin äänestin, sillä perusteella että tämä foorumi kenties kaatuisi kokonaan.

Mutta, jos ja kun nykyinen foorumi jatkuu niin se on kaikille osallistujille paras ratkaisu.

Tuosta kustannuspuolesta, olen mukana parilla ulkomaisella foorumilla joilla kerätään vapaaehtoista maksua kulujen kattamiseen - tuollaiset max. 20 E / vuosi. Maksulla foorumin jäsen saa erityisen lisämerkinnän tunnukseensa ( premium member ) sekä lisäksi serverillä lisätilaa yksityisviesteille yms.
Tuollaiseen lisäkustannukseen olisin ainakin itse valmis lähtemään tämän foorumin toiminnan takaamiseksi.
Tuo maksu olisi hyvä ideana, mutta silloin nämä sivut pitäisi olla jonkin yhdityksen hallussa, muutoin verottaja rankoo tuloista.

Bannereita myymällä kattaa kulut esim. tuo nykyisen bannerin hinta vuodessa voisi olla näillä kävijämäärillä noin 300€-600€ välillä.
Sivubannerilla voisi pyytää tuon 300€. Kun sivut olisivat yhdistyksellä
verottaja ei olisi kiinnostunut bannerituotoista ( olen keskustellut asiasta verohallinnon lakimiehen kanssa).
XP Deus
___________________________
Saksalaisen 900-1000-luvun rahan fragmentti.
Tallinna 1400-luku
Kustaa Vaasa klipping 1521.
Gotland, Søren Norby, skilling (Christian II, 1518 - 1523), Lyöty Kuusistonlinnassa

http://www.numismaatikko.fi
Avatar
ärkoo
Kunniajäsen
Viestit: 2470
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 14:45
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja ärkoo »

Voin hyvin uskoa että noin se Suomessa "toimii". Kokemukseni ovat ulkolaisilta foorumeilta joissa homma pelaa ilmeisesti eri lailla.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

No eikö SME ole kinnostunut ostamaan Pandalta foorumia?

Jos SME ostaisi foorumin,muuttaisiko se asiaa?
Kesepalla tuntuu olevan aina kiire......ym.ym

PANDALLE:
Oletko jossain vankilassa tai pakkohoidossa josta eivät anna kommentoida kuin kerran parissa vuodessa tänne?? :lol:
Niin kiire ei töissä/elämässä ole kenelläkään ettei voi tänne kommentoida.
Nykyaikana viestit kyllä tulee perille kun eletään vuotta 2012. :roll: :wink:

aloitetaan keskustelu :twisted:
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

...

Viesti Kirjoittaja Panda »

Pakkohoidossa.. Tästä lähti päivän parhaat naurut. Läheltä liippaa mutta sanotaan että siellä toisella puolella :D Foorumia yritetty päivittää jo tänään uusimpaan phpBB:n softaan/ versioon mutta tietokannan ja tuon uuden version kanssa yhteensopivuusongelmia. Ilmeisesti nyt täytyy konvertoida tämä "vanha"/ nykyinen tietokanta tähän uuteen sopivaksi. Ongelma on tutkimuksen alla, eiköhän tähän ratkaisu löydy. Ainakin viimekädessä domainin tarjoajan päästä.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Maverick
Raavas Tonkija
Viestit: 988
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 14:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

No jokos on foorumisofta päivitetty?
Vitae pars historia est.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Edelleen olen sitä mieltä, että SME:n ykköstehtävänä on kansallisen foorumin pystyttäminen ja ylläpito. Julkaiskaa se, kehitettäkää sitä ja ennen kaikkea mukauttakaa se ajan virtaan.
Kuva
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Foorumin vaihdettua omistaa, on tämän aiheen tiedote-status turha. Status muutettu normaaliksi ja aihe saa valua pikkuhiljaa pois ekalta sivulta tilaa viemästä.
Kuva
Vastaa Viestiin