Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
POPARVPE
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 20:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja POPARVPE »

Moi. Olen 37v insinööri/suht tuore perheenisä (tytöt 2v ja 6kk) vantaalta (alunperin oulun alta 75km), ja kiinnostus harrastukseen heräsi kun sattumalta eksyin näille sivuille pariviikkoa sitten. Laitetta on ruvettu metsästämään ja vaimoa pehmittämään (ei jostain syystä ymmärrä koko touhun ideaa :roll: ) ja kun systeri kuuli uudesta harrastuksesta niin kylähulluksi ylensi :D
Sen muutaman postauksen minkä olen tälle foorumille laittanut, olen ollut tosi tyytyväinen vastauksiin ja tunne ACE 250:n omistajuudesta lähitulevaisuudessa kasvaa.
Kerhotoiminta kiinnostaa jos vaan aikaa löytyy (ehkä 10 vuoden kuluttua) :D

Petri
romuli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 13:00

Viesti Kirjoittaja romuli »

Terve vaan kaikille! Mukavaa, että löysin tällaisen sivuston. Tänään (20.04.2007) kävin hakemassa ensimmäisen metallinilmaisimeni matkahuollosta joten aika tuore harrastaja on kyseessä.
Toivottavasti kukaan ei pahastu mainostamisesta mutta Lintu-Ville laittoi paketin tulemaan salamaakin nopeammin joten tämän hankinnan perusteella voin suositella Lintu-Villeä.
Eipä tässä sen kummempia, olen muutamia vuosia haaveillut, että olisi kiva käyskennellä jossain sota-areenalla tms. kiinnostavalla paikalla harava kädessä ja nyt näyttää siltä, että haave oli sen verran realistinen että se toteutuu. Kireitä siimoja vaan kaikille lukijoille, viestienne lukeminen oli todella opettavaista ja mielenkiintoista!
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tervetuloa

Viesti Kirjoittaja Panda »

Adminin ja kaikkien muidenkin foorumin poppoon puolesta POPARVPE & romulille & sabellille tervetuliaisfanfaarit. Tottakai myös jokaikiselle jo aikaisemmin rekisteröityneille, koska eihän foorumia olisi ilman teitä ja on mukava nähdä aina uusia jäseniä. Innokkaasti & rohkeasti mukaan keskusteluun. Uudet tulokkaat sitten(kun viitsitte) tekemään omia arvoita ja näkemyksiä etsimistänne. Lintu- Villellä ehkä on ruettu miettimään asiaa tarkemmin ottaen huomioon parikin viestiketjua :D Hyvä niin!
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Velsku
Metallinetsijä
Viestit: 288
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 13:01
Paikkakunta: Revonlahti - Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Velsku »

Tervehdys. Olen 1978 syntynyt miespuolinen henkilö täältä Oulun ja Raahen välistä, eli Siikajoen Revonlahdelta. Harrastuksina pääasiassa kalastus ja metsästys, mutta "miinanraivaustakin" on tullut harrastettua.

Pienestä pojasta asti haaveilin metallinpaljastimesta ja vasta nyt aikuisena sellaisen sain laitettua (kevät 2005), kun vaimon kanssa mietimme yheistä harrastusta itsellemme. Tilasin tällöin ACE250:n, joka vieläkin on ainoa laittteemme.

Vuonna 2005 tuli kaivettua innokkaasti, varsinkin uimarannoilla Oulussa, jossa tuolloin vielä asuimme. Viime vuosi jäi vähän vähemmälle kun muutimme tänne nykyiseen asuinpaikkaan, eikä oikein keksinyt kaivuualueita.

Nyt kun on tuollainen pieni perheenjäsenkin tullut, tuota kalastusta on ehkä vähän korvattava jollain "nopeammin" käytävällä harrastuksella, jonka voi yhdistää vauvan kanssa ulkoiluun. Lisäksi on tullut huomattua, että tämän alueen historiasta johtuen, puitteetkin pitäisi olla mahtavat. (Suomen sodassa 27. huhtikuuta 1808 käyty täällä mm. Revonlahden taistelu)

Eiköhän tälle palstalle kohta ilmesty löytöjä täältäkin suunnalta...

- Velsku
Avatar
kraah
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 22:50

Viesti Kirjoittaja kraah »

Heipä hei. Olkaa tarkkana, sillä tässä taitaa esittäytyä tämän foorumin harvinaisuus - taidan olla nuorin, ja kaiken lisäksi vielä nainen :roll: . Vielä en ole tosin paljastinta hankkinut, mutta kiikareissa olisi ACE 250. Olen kotoisin Oulun lähistöltä, ja vieläkin kyllä tunnen itseni ennemmin Oululaiseksi kuin etelän ihimiseksi, ja pohjoisessa tulee vietettyä edelleen paljon aikaa. Todennäköisesti tulenkin kaivelemaan enemmän siellä pohjoisessa sukulaisten mailla, ja muualla.

Yleisinä kiinnostuksen kohteina on historia ja arkeologia, mutta suunnitelmissa ei toki ole harrastelija-arkeologia ja muinaismuistopaikkojen kaivelu ja vandalisointi :wink: . Noin yleisemmin vielä kiinnostaa erityisesti kielet ja kulttuurit, sekä matkailu. Osaan muuten jonkin verran venäjää, että minusta voi olla sillä saralla apua. Olen tosin huomannut, että mm. kolikkoihin ja nappeihin liittyvä erikoissanasto taitaa olla täällä melkolailla kaikilla muillakin hallussa :D .
Some guys just can't hold their arsenic.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tervetuloa

Viesti Kirjoittaja Panda »

Mahtavien rumpupärinöiden saattamana toivotan tervetulleeksi, onkohan suomen ensimmainen!?!, naispuolisen metallinilmaisin harrastajan tervetulleeksi foorumille! Luulen etta herrasmiehet(eli koko poppoo) foorumilla noteraa taman merkittavan tapahtuman ja rohkaisee/kannustaa uudessa harrastuksessa. Siispa tervetuloa Kraah ja muistutuksena kaikille meille, "tyhmaa kysymysta ei olekkaan".
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
MrLumperi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2007, 22:48
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja MrLumperi »

Moro vaan kaikille.
Olen 1975 vuosimallia oleva miespuolinen kaveri täältä Raahen lähettyviltä. Eksyin tänne foorumille F.B.K:n kautta ja innostuin suunnattomasti tästä harrastuksesta. Muutaman päivän kuluttua, kaiveltuani foorumeita tilasin saksasta http://www.detector-trade.de/English/Index.htm Garrettin ACE-250 ilmaisimen. Nyt sitten odotellaan laitteen saapumista ja pääsyä kaivelemaan maastoja näin kesän kynnyksellä. Loistavaa, että tällainen suomalainen foorumi on olemassa.

Kunhan löytöjä tulee, pidän teidät ajan tasalla.

-MrLumperi-
Garrett ACE-250
Avatar
POPARVPE
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 20:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja POPARVPE »

MrLumperi missä meinasit piippailla? Olen itse Raahesta kotoisin ja kesät tulee vieläkin vietettyä siellä.
Tilasin myös ACE 250 ja samasta paikasta kuin sinä.

Petri
ACE 250 modattu
AIV
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 22:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AIV »

Tervehdys vaan täältä Pohjois Karjalasta!

Eli minut on pantu aluilleen 1969 ja laskettuaika oli varmaankin joskus 1970luvunpuolella. Perheeseeni kuuluu avovaimoke ja kaksi tytärtä 5v ja 3v.
Harrastuksia on koirat, rahat, postimerkit, paikkakuntahistoria, metallinetsintä, valokuvaus ja sukellus. Koulutukseltani olen autonmasentaja ja monta niitä on tullut jo tuhottuakin.
Etsimenä minulla on C.Scope Newforce R1 ja C.Scope CS7 .
Rautaa on ulkosaunan seinät täynnä, ja eikö tuo kohta romahtane kasaan ylipainosta. Parhaimmat kohteet olen entisöinyt tavallani ja niitä säilytän omassa hyllyssään oleskeluhuoneessa ( ja vaimoke se siitä tykkää kovasti :evil: ).
Avatar
MrLumperi
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2007, 22:48
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja MrLumperi »

POPARVPE kirjoitti:MrLumperi missä meinasit piippailla? Olen itse Raahesta kotoisin ja kesät tulee vieläkin vietettyä siellä.
Tilasin myös ACE 250 ja samasta paikasta kuin sinä.

Petri
Terve vaan

ACE vielä matkalla kohti pohjolaa, enkä vielä ole oikein kunnolla kartoitellut alueita mistä piippailla. Ainakin Mikonkarin, Olkijokisuun ja Pikkulahden rannat olisi aikomus koluta. Myös muutamat puistot ja kaupungin lumenkeruupaikat kiinnostaa. Täytyy kuitenkin ensin tutustua laitteeseen ja opetella ACEn niksit. Tytär 5v ainakin odottaa innolla pääsyä "aarrejahtiin". Poika on vasta 7kk, mutta aina hymyilee, kun näytän Garrettin kuvaa. :D

Otahan ACE mukaan, jos tulet tännepäin kesän viettoon.

-MrLumperi-
Garrett ACE-250
Avatar
POPARVPE
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 20:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja POPARVPE »

Moi

Pikkulahti kävi itelläkin mielessä (ja tauvo, mut taitaa olla niin kasvanu umpeen?), ehkä hiihtomajan seutu.
Laite on vasta tulossa eli olen myös juuri harrastukseen "hurahtanut" :D
Tarkotus ois kans saada tytöt, 2v ja 7kk, mukaan kaiveleen, vaan ei taida riittää mielenkiinto kovin pitkään.
ACE 250 modattu
Avatar
Samooja
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Touko 2007, 11:05
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samooja »

Tervehdys täältä pohojanmaalta.
Metallinpaljastinta en vielä omista,mutta tilaus on jo sisällä(pitäis tulla tällä viikolla).Viking5,tuommonen aika karun olonen tekele,mutta ei se kyllä kalliskaan ollu :D pääsee uskoakseni hyvin alkuun tuollaki.
Tilattuani tuon eksyinki sitten sattumalta näille sivuille,(aika pitkäksikin aikaa) ja on kyllä äärettömän mielenkiintosta tarkastella näitä toisten tekemiä hienoja löytöjä,kuvia ja niihin sisältyviä kertomuksia.
Toivottavasti olis jo tällä viikolla mahdollisuus aloittaa omalta osalta harrastus :)
Olen 22 vuotias miehenalku,ammatiltani muovinpainaja ja asun tässä kotimaatilalla ja ensitöikseni olisikin haaveena haravoida tämä pihapiirin historia esille.Aarteina pidän kaikkia löytöjä,sillä niihin kaikkiin sisältyy jokin historia :wink:
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tervetuloa

Viesti Kirjoittaja Panda »

Tervetuloa foorumille Samooja! Vikingilla paaset varmasti alkuun ja luvassa loistavia loytoja, muistahhan postitella niita ahkerasti foorumille. Ja muista etta harjoitus tekee mestarin ja tarkeinta on oppia tuntemaan etsimen antamat merkit. Viking 5 etsimesta jaamme odottamaan arviota..
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
avei
Innostunut Etsijä
Viestit: 61
Liittynyt: 21 Heinä 2007, 18:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja avei »

Hephep.

Oululainen -81 laboranttiopiskelija päivää.
Ensimmäinen miinaharava hommattu (Garrett 150) ja tarkoitus olisi tonkia vanhan kotitilan ympäryksiä, aarrekarttana vuoden 1648 maakirjakartta. Muina harrastuksina valokuvaus, joten mitä ilmeisimmin tulen tännekkin laittamaan valokuvia löydöistäni jos jossain vaiheessa tulen löytämään jotain mielenkiintoista.
Avatar
kummamummu
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Heinä 2007, 11:47
Paikkakunta: Savo

kummamummu esittäytyy

Viesti Kirjoittaja kummamummu »

Olen liki 55 v. naisimmeinen sisäsavosta. Lienenkös sitten se toinen sukupuoleni edustaja tässä foorumissa? Miesvaltaiselta ja nuorelta ainakin porukka näyttää... Mut joukkoon mahtunee.

Ostin muutama viikko sitten härvelin; vaihdoin kullankaivun melontaan ja piippailuun. Tällä iällä ei enää voi jämähtää yhteen harrastukseen, jos aikoo vielä lähes kaikkea kokeilla. Muutama kolikkokin on jo löytynyt, lukuisien pullonkorkkien lisäksi - mielenkiintoista hommaa, myös muille kulkijoille :D.

Foorumiin osuin vahingossa, kun etsin tietoja laitteista. Mukava seurata, minkämoista tavaraa löytyy, kuin myös tietopuoli saa kiitosta, eipä tulisi kaikkea mieleen lainsäädännöstä yms.
ML X-Terra 50
Glennfiddich
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 13:49
Paikkakunta: Tampere

Detectori tilattu :)

Viesti Kirjoittaja Glennfiddich »

Moro!

Minä olen 37 v. ingenjör Tampereelta ja asustelen kihlattuni kanssa rivarissa luonnon helmassa. Tästä aiheesta kiinnostuin Petrin (POPARVPE) ystävällisellä esittelyllä muutama viikko sitten.

Tutustuin aiheeseen ja laitteisiin moninaisilla sivuilla netissä ja eilen illalla sit tilasin tuon ACE250:n ja siihen kelasuojuksen :) Tänään tuli vastinetta kaupasta ja hetki sitten kävin PayPal:lla hyväksymässä maksun, joten piippailemaan pääsee ehkä jo ensi viikolla!!

Terve vaan kaikille ja kauniinpaa kesän jatkoa!! Täällä tullen vierailemaan useasti jatkossa :!::!:
seeker
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Huhti 2007, 12:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja seeker »

Soon moro,Glennfiddich.

On täällä muitakin tampereen miehiä ( muita tunnustaneita ei ole , heh )

Olen kans uus näis kuvioissa ja omistanu etsimen parin kuukauden verran ja vasta alkutekijöissa etsimisen suhteen. Törmänny asiaan kyllä jo vuosia sitten mutta nyt vasta etsimen hankkinut. Nyt kun on. ns.perhe-elämää niin on aikaakin ? ! Ei muutakun "metsäsätysonnea" mukavan ulkoilma harrastuksen kera. Myös kaikille muillekkin uusille. Ja varmaan joskus Tampereen seudulla kun ollaan niin voidaan tehdä yhteisiä reissuja asian tiimoilla.
c-scope 990 xd
Glennfiddich
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 13:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Glennfiddich »

Moro nääs seeker!

Joo, kuulostaa varsin kivalta idealta lähteä vaikka yhteisellekkin reissulle, mutta ensin tarvis saada toi ace kouraan ja hieman tutustua siihen ihan omin käsin ;)

Palataan asiaan!!

-rampe-
Avatar
miriihi
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Elo 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja miriihi »

Olen postipakettia (Garrett ACE 150) villenkellosta odotteleva jäbä vm.-78
joten harrastukseni on totaalisen alussa.
kävi niin hassusti että kadotin sormuksani, joten tilanne oli valmis etsimen ostoon :)
Harrastuksiin voisin sanoa suurimpina valokuvauksen ja lautailun.
Työtä teen kirjapainon harmaiden seinien suojassa.
Onnen numero = 8
Vaari
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Vaari »

Jälleen yksi vaari on liittynyt kaivajiin!
Eli mies Saaristosta,on tossa semmonen pikku kaupunkin Kuin Turku aika lähellä.Ei vielä ole,aarretta löytynyt.Sain Garttin 250 tänään ja tuli pimeä.
Harrastusta ei sen kummempaa.
Tosi vaari s.1938
vaari :lol:
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Täällä olis naispuolinen "kaivaja". Harrastus tosin vasta aluillaan, etsimen valitseminen ajankohtainen asia tällä hetkellä. Vielä en ole tilannut, mutta ehkä kallistun Garret ACE 250 (tai 150?) puoleen. Menneisyys kiinnostaa, arkeologia ja historia. Historiaa joskus kesäyliopistossa olen lukenutkin. Pitkään olen suunnitellut etsimen hankintaa ja nyt sen päätin toteuttaa. Jospa töiden ja perheen kaitsemisen lomassa pääsis joskus maastoon... Nainen kun olen,niin iästä sen verran pyöreästi että neljänkympin nurkilla :wink: . Sen saa tulkita miten haluaa... :D
Viimeksi muokannut Mariza, 30 Huhti 2008, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pirkanmaan piipittäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Marras 2007, 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Pirkanmaan piipittäjä »

Myös ladypuolinen harrastaja ilmoittautuu Pirkanmaalta, 26-v. Virallisesti nyt kirjauduttu teidän todella kiinnostavalle (kiitoskiitos!) foorumille.

Ensimmäinen ikioma metallinilmaisin Garrett Ace 250 juuri hankittu, mutta
muuten kiinnostusta riittänyt jo useampia vuosia. Kenties luonnollista jatkoa pienen ikäni vaivanneelle uteliaisuudelle.
Muita kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia ovat arkeologia, historia ja luonto (varsinkin kun pääsee kauas nykyasutuksesta...).
Tsemppiä ja mielenkiintoa kaikille etsintöihin! Vaikka tosin tässä taitaa kohta olla aika laittaa pillit pussiin... Mutta, mielestäni mukavaa hommaa on myös suunnittelu. Ajattelinkin tässä jonakin iltana ruveta sillä silmällä etsimään mielenkiintoisia kohteita ensi kesäksi.
Kiitos vielä, ettää sain liittyä mukaan tälle upealle foorumille!
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Tervetuloa foorumille, on mukava kun myös naisia tulee metallinetsinnän piiriin. Ei vielä kannata etsintä laittaa talviteloille, viime vuonna etsin aivan lumettomassa metsässä Joulun jälkeen, eikä pieni lumikaan haittaa kun maa on sula vielä pitkään.
-Minelab Sovereign GT-
-Teknetics T2-
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Perheeseen kuuluu vaimo, lapset on jo maailmalla.
Harrastan lohenuistelua lapissa omalla veneellä, melontaa ja sali-
bandyä kaveriporukalla jo yli 20 vuotta.
Tänä syksynä tuli sitten uusi harrastus, metallinetsintä.
Viimeksi muokannut hoyla, 12 Maalis 2009, 21:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
ZERO
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Marras 2007, 16:09
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ZERO »

juu eli kotkan seudulta 23vee onnen onkia.. eka oma laite postissa ja innolla ootan paria peltoa / metsää jo tongittavaksi. talossa asuu lisäksi neiti ihminen sekä 3 karvakuonoa. 6v 3v ja 0,6v dopperit. ja fanfuuted geggo Devil noin 3v. muuten harrastanu enempi crossia, smotoa, offia autolla sekä atv:llä.. pentuna mökkimaisemista pari löytöä tehny säkällä ja siitä varmai jääny pien kipinä. laitetta katellu useampana vuonna mut nytte ku ne löysi 500m päästä tästä tönöstä jotain kivikautisia ruukkuja ja luunpalasia ni peli oli selvä. pakko hommaa raivain. vaikka samoille apajille ei liene tarvetta mennä. mielumin jotain sota-ajan juttuja ja kolikoita tekis enempi miel löytää.. sekä varmistaa pari tarinaa.. ja varmaan se yleisin eli 250 ace siellä postissa oottelee.
Vastaa Viestiin