Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
jehu1
Viestit: 33
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:02

Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja jehu1 »

Juh... elikkästä viime kesäkuusta asti olen omannut etsimen ja tuolla itäisessä Suomessa on tullu kikkailtua jonkin verran.

Muutoin tämmönen kolmenkympinkriisin ohittanut urheilusta, kalastuksesta, metsästyksestä kiinnostunut kaljupää...

Että semmosta 8)
Viimeksi muokannut jehu1, 21 Touko 2007, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

lyhyt selvitys

Viesti Kirjoittaja Panda »

Itse moderaattori hoyrahti tahan lajiin viime kevaana ostettuaan pienen Ace 250 paljastimen joka osottautui erittain hyvaksi ensimmaiseksi laitteeksi.

Varsinainen koukkuun jaaminen tapahtui ensimmaisen sormuksen loytamisen jalkeen joka osottautuikin tavallista vanhemmaksi :wink:

Pohjois- savon metsilla on viela paljon annettavaa.

Foorumia suomalaisille harrastajille ei nayttaisi olevan. Vai olenko vaarassa? Joten ajattelin korjata tilanteen. Talven aikaan voi laatikoista tonkia edellisen kesan loydot ja postittaa kuvan paivan loydot osioon. Itsekkin aion lahiaikoina kunnostautua postittamalla loytojani.

Toivotan kaikki tervetulleeksi aarremaanalla foorumille.

Tässä vaiheessa kiitän jo kaikkia jotka ovat liittyneet mukaan keskusteluun kirjaimellisesti tästä maanmainiosta harrastuksesta. Toivttavasti muutkin ihmiset uskaltautuvat lähtemään mukaan ja kirjoittamaan ajatuksiaan foorumille. Kannustan myös koko ajan lähettämään kuvia löydöistä. Toki hiljaiselon ymmärtää näin talven aikaan. Kannustan myös naispuolisia luonnossa liikkuvia innottautumaan mukaan ja jännityksellä odotamme ensimmäistä. Maailmallahan harrastajia löytyy kumpaakin sukupuolta runsain mitoin ja nuoremmatkin ovat ihastuneet metallinpaljastinharrastukseen mukaan. Tästä on hyvä jatkaa.
Viimeksi muokannut Panda, 22 Tammi 2007, 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
jehu1
Viestit: 33
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:02

Re: lyhyt selvitys

Viesti Kirjoittaja jehu1 »

Panda kirjoitti:

Pohjois- savon metsilla on viela paljon annettavaa.
Meillä o samat metät :shock:

Tästä kalakukkometropolista o varsin lyhyt matka itään ja pohjoseen, missä o varsin mielenkiintosia tienoita.
apollo
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 02:38

45-vuotias "miinaharava"

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kaiken keräilijä ja rikkinäisiä karpiidilamppuja myöten ostelen tavaroita kirppiksiltä. Nyt löysin kaupasta edullisen metallinilmaisijan ja pakko kai se oli ostaa kun monta kertaa on ajatellut.
Venäjän rajan tuntumassa asustelen eteläkarjalassa.
Varmaan luita löytyy jos vaan metalli napit on ollunna.
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Esittäytyminen

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Tervehdys kaikille ja onnea uudelle foorumille!

Eli olen 32-vuotias "tuore" aarteenetsijä Turusta. Joulupukki toi jouluna tuollaisen "Deep Scope"-metallinilmaisimen, ja sillä olen nyt muutaman kerran aarteita etsiskellyt. Muutaman Euron olen jo rikastunut uimarantoja kolutessa :wink: Hyvää vuodenjatkoa kaikille ja toivottavasti foorumi ottaa "tuulta purjeisiin"
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Re: 45-vuotias "miinaharava"

Viesti Kirjoittaja Panda »

apollo kirjoitti:rikkinäisiä karpiidilamppuja
Mikä ihme se tämmöinen :?:
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Meikä on kohta 31 v. maatalon isännän poika. Rinnalla on morsian toukokuusta alkaen. :roll:

En nyt muista mistä oma innostus tähän aarteenetsintään aikoinaan alkoi eli 3-4 vuotta sitten. Joskus pienempänä veljeni kanssa etsittiin rautaan reagoivalla ilmaisimella pelloilta tavaraa eli enimmäkseen nauloja, samoilta mistä nyt on löytynyt rahoja. :D Muistan kun saadessani nykyisen ilmaisimeni, niin löysin melko pian kolikoita kokoajan lisää ja lisää, voitte kuvitella tunteen... 8)
Paikoin tosiaan ilmaisimeni piippasi hyvin tiheään, kolikoita löytyikin välillä alle metrinkin välein. :)

Nykyisin metallinilmaisinharrastukseeni kuluva aika on kovin vähissä, johtuen edellä mainitusta, ja maatilan töistä joita joudun tekemään joka päivä. Meillä kun on Suomen kenties merkittävin biokaasutila. :wink:

Olenkin miettinyt, että kun ilmaisimeni on käyttämättömänä, niin voisin vuokrata sitä halukkaille... :wink:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Pegu69
Viestit: 44
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Pegu69 »

Hieno homma tama foorumi!
Kiitos Panda!

Juu siis esittely. Olen vajaa nelikymppinen harrastukseen hurahtanut mies Hameesta (siis alunperin).
Perheeseen kuuluu vaimo, kaksi lasta ja kaksi metallinetsinta (MXT ja XLT) :)
Ensimmaisen kerran taisin innostua asiasta n. 5 vuotta sitten kun serkkuni esitteli etsimensa ja loytonsa.
Oma eka etsin oli C.Scope1220 ja nyt olen tosiaan siirtynyt Whitesin tuotteisiin.
Valitettavasti aikaa on jaanyt kahtena viime vuotena kovin vahan metallinetsimiselle. Perhe ja muut harrastukset(lahinna jalkapallo) menevat kuitenkin edelle.
Kaivuut olen suunnannut paaosin tuonne Hameen suuntaan, tosin muutaman kerran myos paakaupunkiseudulla on tullut etsittya (rannalla ja sitten yhden H:gin kaupungin omistaman kartanon mailla).

Kolikoita on loytynyt jonkun verran, tosin enemmankin voisi olla ;-). Kumma "hulluus" iskee kun loytaa jonkun kolikon....
"Paras" loyto vuodelta 1590 oleva 1/4 Mark (Johan III).

No nyt tosin etsimiseen tuli hieman lisaa haastetta tai hidastetta, kun muutimme koko perhe pariksi vuodeksi Dubaihin. Tyokomennus.
Meinasin ottaa etsimen mukaan, mutta kuljetusfirma suositteli etta ei kannata ottaa mukaan koska tulli ei ehka tykkaa.
Taytyy vahan katsella jos taalta saisi ostettua etsimen.

Eikun hyvaa vuoden jatkoa kaikille ja kirjoitellaan.

t.Pekka
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Kiitos kannustavista sanoista.

Viesti Kirjoittaja Panda »

Pegu69 kirjoitti: "Paras" loyto vuodelta 1590 oleva 1/4 Mark (Johan III).
Kiitoksia ja hieno löytö josta haluan nähdä tottakai kuvan niinkuin kaikki muutkin harrastajat! Pegu ja kaikki muutkin muistakaa antaa arvioita ja kokemuksia eri laitevalmistajien metallinpaljastimista. Monella on mielessä laitteen hankinta mutta valinta niiden suuresta määrästä johtuen kuitenkin vaikea. Whites merkistä olisi kiinnostavaa kuulla.

Muistakin löydöistä kannustan sinua lähettämään kuvia ja muutkin älkööt arkailko ottaa sitä digipokkaria käteen ja napsaisemasta paria kuvaa. Tiedän että kaikilla, tällä pienilukukuisellakin joukolla on hienoja esineitä hallussaan! Ja tämä esittely taatusti saa uusia ihmisiä harrastukseen mukaan. Nyt varsinkin talven aikaan on hyvä muistella ja tutkailla kesällä tekemiiään löytyjä.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Tervehdys kaikille

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Minä olen 34 vuotias mies Helsingistä ja harrastelen metallinetsintää jo 4 vuotta, mutta ensimmäiset 3 vuotta kehnolla laitteella. Tänä kesänä hankin itselleni Minelab Sovereign gt etsimen ja olen jäänyt aika pahasti koukkuun tähän hommaan. Suurkiitos Pandalle sivuston avaamisesta (ollaankin jo tuolla rapakon takana juteltu ), mutta nyt saatiin sitten oma sivu tänne Suomeenkin.
Yleensä harrastan etsimistä pääkaupunkiseudun alueella, mutta myös Salossa ja muuallakin päin Suomea mahdollisuuksien mukaan. Olen myös kiinnostunut yhteisistä etsintä tapahtumista jos jollakin on mahdollisuuksia sellaista järjestää.
Avatar
manfex
Innostunut Etsijä
Viestit: 59
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 22:24
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manfex »

itse olen 26v indiana jonesin alku keravalta, vaihdoin netin palveluntarjoajaa tuossa ja kun oli netti kuukausi sitten pari viikkoa poikki niin piti keksiä joku harrastus datailun lisäksi, rupesin siinä sitten kolikoita keräämään. faija oli tuossa joku aika vielä keravan museolla töissä ja sain sitä kautta keravan kaupungin arkeologilta kirjasen missä on kaikki keravan arkeologiset löydöt, ja sitten jostain syystä päädyin youtubeen katselemaan metallinilmaisinvideoita. kolikoihin kun tuokin osaltaan liittyi niin päätin sitten ostaa ilmaisimen ja alta 2 viikkoa sitten tuo saapuikin, heti kun lumet vähän sulaa niin pääsee ekaa kertaa kunnolla koittamaan.

muihin harrastuksiin kuuluu lähinnä pokerin peluu. töissä olen mobiilialalla graafikko/muusikko.

ajattelin tässä ensin kaivella vain keravalta mutta unelma olisi että pääsisin rajan taakse isoisän vanhan tilan aluetta kaivelemaan, saa nähdä onnistuuko ikinä, ei hajua saako siellä etsimiä käyttää, ja vanhojen esineiden tuominen maasta on aika tiukkaa.
Garrett GTP 1350, GC-1023
jehu1
Viestit: 33
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:02

Viesti Kirjoittaja jehu1 »

manfex kirjoitti:

ajattelin tässä ensin kaivella vain keravalta mutta unelma olisi että pääsisin rajan taakse isoisän vanhan tilan aluetta kaivelemaan, saa nähdä onnistuuko ikinä, ei hajua saako siellä etsimiä käyttää, ja vanhojen esineiden tuominen maasta on aika tiukkaa.
Itse olen sunnittelemassa tuota karjalanmatkaa tulevana kesänä...

Ainakin Rukajärven seutuun, Ontajärvelle, eli tuonne Vienan Karjalaan.

Sitten olisikin mielessä Sortavalan seutu, kun sieltähän toisen puolen Mummo on lähtöisin.

Rajavartiolaitoksen ja erään naapurissa useita kertoja käyneen kanssa keskustelin aiheesta ja ei pitäisi olla mitään estettä etsimen viennille... Tokihan sen voi purkaa osiin ja sijoittaa muiden tavaroiden joukkoon yms.

Kovin suurten ja näkyvien tarvaroiden tuomista joutunee perustelemaan, mutta pienempi tavara kulkenee muiden rojujen joukossa. Tai ainakin näin on muutamat tyypit tehneet ja ilman kyselyjä rajan yli.

A-tarvikkeet ja aseet kannattanee suosiolla jättää vaikka maahan, koska paikallisten seriffien suhtautumisesta ulkomaalaiseen aseen kanssa voipi olla hieman eri kuin kotomaassa.

Tässä kohtaa olisi veikeetä kuulla Pandan mainitseman naapurimaan tutkailijan tietoa paikallisten viranomaisten suhtautumisesta?
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

venäjän malliin.

Viesti Kirjoittaja Panda »

Pyydän häntä postittamaan jonkun jutun aiheesta listalle ja lähettämään kuvia löydöistä. Jotka ovat hmmm. voisinko sanoa ehkäpä hieman pelottaviakin :)

Mutta yritän pitää tämän foorumin puhtaasti Suomalaisille suunnattuna. Aihealueet on myös toki engalanniksi satunnaisten vierailijoiden takia.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
retune
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 18:17
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja retune »

No juu.. Olen keski-ikäinen tuore alan harrastaja Pohjoisemmasta Suomea. Harrastan juoksua seuraillen luontoa, etenkin lintuja.

Innostuin harrastuksesta viime syksynä ja tilasin pitkän ja hartaan valinnan jälkeen Scope CS990XD.

Tilasin ilmaisimen sen verran myöhään syksyllä, että ajattelin jo siirtäväni sen hankintaa tälle keväälle.
Ajattelin kuitenkin, että kerkeän syksyn 2006 aikana hieman tutustumaan laitteen peruskäyttöön, jottei keväällä tarvitse aivan perus-asioita opetella ja hyvä niin. Olihan se peruskäytön opiskelukin ihan hauskaa !

Mielenkiintoinen harrastus tämä metallietsintä todellakin on !
Odotan kovasti kevättä ja roudan sulamista jotta pääsee ilmaisimen kanssa luontoon.

Kiitokset Pandalle tämän foorumin avaamiseta !
Eki
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 20:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eki »

Tevehdys kaikille.
Olen 45v "ikinuori" Lahdesta joka harrastaa monenmoista.
Perinteinen perhokalastus keveillä välineillä aftm#4 luokassa on lähellä sydäntä vuodesta 1996 alkaen ollut.
Kitaransoittoa 15v alkaen opetellut Smile
Retkeilyä lähellä ja lapissa varsinkin, (koillis-kaira tutuin alue ja hammastunturinkin osittain myös sotajoki-ivalonjoki väli.
Vaskoolin keralla välillä lappia kokien myös kuljen siellä.
Polkupyörällä olen 6 kesää ajellut pitkin lapin korpea 2-3vkon jaksoina ja täten tutustunut "tiettömänkin tien" tuomaan maisemaan.
Valokuvaamista vaihtelevasti nykyään, joka aikoinaan oli lähes ykköslaji mustavalkokuvien kehityksineen kaikkineen. Digi-aikaan asiassa siirtynyt, vaikka komeron kätköissä suurennuskonen kaikkineen tarvittavineen välinein vielä tallessa ovatkin.

Nyt oli aika sopiva "hurahtaa" metallinilmaismen kanssa alkaa maisemaa tutkia ja juuri hankin GC-1006 mallisen ensimmäisen etsimen.
Harjoitellut hieman sisätiloissa vain "löytämään" kolikon, sormuksen tai lusikan päiväpeiton päältä Smile
Malttamaton mieli hieman jäähtyy pakkasen myötä, mutta kevättä kohden mennään Smile

Hienoja löytöjä on jo sivustolla kuvinakin nähtävissä. Itse ajattelin aloittaa "päivän hyvällätyöllä" etsiä pullonkorkkeja uimarannoilta pois, heh.
Tiedossa muutama hyvä kohde jonka lapsuudesta saaka tiennyt olevan, eli vanha raunio, kivijalka, maastoon piiloutuneena nykyään Smile
Multamies
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 19:11

Viesti Kirjoittaja Multamies »

Elikkäs olen 24 vuotias mies,ensimmäiset kokemukset metallinpaljastimen käytöstä yli kymmenen vuoden takaa kun kävin läpi kesämökin tienoota.Eipä tuolloin muuta löytynyt kuin nauloja ja folioita...Nykyään en omista enää metallinpaljastinta,mutta olen seurannut alan amerikkalaisia foorumeja kuitenkin mielenkiinnolla.Nykyisistä harrastuksista sydäntä lähinnä on numismatiikka,eli sekin liittyy läheisesti tähän harrastukseen.

Todella hienoa että kotimainen palsta on lähtenyt liikkeelle näinkin vauhdikkaasti!
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

numis

Viesti Kirjoittaja Panda »

Tervetuloa. Mukaan mahtuu enemmankin kuin yksi numismaatikko. Tulevaisuudessa kunhan ihmiset rohkaistuvat :wink: lahettamaan kuvia loydoistaan, niin numiksen silmasta saattaa olla hyotya arvoioimaan kolikon harvinaisuutta, arvoa ja antamaan ehka kaikenlaisia muitakin aiheeseen liittyvia vinkkeja.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
RVPS
Metallinetsijä
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 13:06
Paikkakunta: Oulun Eteläinen

Viesti Kirjoittaja RVPS »

Olen reilu 40 vuotias "nuori" mies Oulun läänin eteläpäästä. Himo harrastuksiini kuuluu metsästys ja kalastus, sekä luonnossa muuten vaan samoaminen. Uutena harrastuksena on tullut nyt tämä metallin etsintä. Etsimen ostin viime vuoden loppupuolella, joten sen käyttö jäi vasta kokeilu asteelle. Puuha tuntui sen verran hauskalta, että luulen saaneeni siitä pitkä aikaisen uuden harrastuksen! 8) Etsintä alueita tulevat olemaan Keski-Suomen ja Itäsuomen raja-alueet (Pohjois-Savo...) sekä Oulun lääni. Pitempiäkin retkiä varmasti tulee tehtyä pohjoiseen ja itään.
Malttamattona tässä odotellaan, että lumet ja routaa sulaa!

Kiitos Pandalle foorumista! :D
Avatar
Paksuelvis
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 13:42
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Paksuelvis »

Olen löytänyt siis tavan käyskennellä Turun kulttuurimaisemissa ilman, että minun luullaan väijyvän lenkillä käyviä perheenemäntiä.:D Metallinilmaisin tumpussa antaa hyvän alibin. Lueskelin tätä foorumia ennen kalustohankintaa tarkasti. Uskon kyllä että Garretin 250 olisi kukkuva peli, mutta minussahan on sen verran omien polkujen tallaajan vikaa, että hankin Viking vk 10:n ja vielä Villen Kellosta, vaikka varoiteltiin :D . Lätkä tuli matkahuoltoon valonnopeudella, Villelle kiitos. Vaimolle lupasin, että kustannukset katetaan kesäkuun loppuun mennessä hiekkarannalta pikkukolikoina ja sitten pääsen etsimään sitä viikinkihautaa rauhassa. Museoviraston sääntöjä/ohjeita tarkasti noudattaen, tietty. :shock:

Etsintäalue siis Varsinais-Suomi ja kesällä tietysti myös purjehduksen ohessa Turunmaan saaristo kätkettyine merirosvoaarteineen 8)

Foorumi on mahtava kaikin puolin, eivätkä etsijätkään tunnu olevan kovin jäykkää porukkaa.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

tervetuloa

Viesti Kirjoittaja Panda »

Hienoa etta saatiin Paksuelvis mukaan :D !

Innolla odotamme Turun saariston merirosvoaarteen loytymista. Viking kympin kattava arviointi olisi hyva saada tuonne etsinten arviointi osioon.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
SSV
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 10:39
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja SSV »

Jonkin aikaa jo täällä olen pyörinyt, joten esittely lienee paikallaan.

Paljastelussa vielä täysin noviisi ( :lol: ) Ace 250 tilattu ja toimitusta odotellaan viikon - parin sisään. Joka puolella näkee nykyään kiinnostavia paikkoja etsintään, kuuluu selvästi taudin kuvaan.

Mies (tulevan) etsimen takaa on juuri valmistunut inssin tapainen teknistieteellinen hörhö ja asustelee Helsingissä. Alustavasti olen tehnyt etsintäsuunnitelmia jo ainakin täksi kesäksi. Voi olla, että mielessä olevien paikkojen koluaminen vie jo pidemmänkin aikaa, mutta sehän ei haittaa 8)

Iso kiitos ja kumarrus foorumista :D
ACE 250
Avatar
mipe
Metallinetsijä
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mipe »

Jos sitä muutaman sanan sanoisi, on tullut jo jonkin verran kirjoiteltua muihin ketjuihin...

Olen 37v ukko Helsingistä, joskin työ taas kuljettelee toisaalle, tällä hetkellä Mansaarelle. Työni on Telecommin parissa, verkkopuolella. Muita kiinnostuksen kohteita on prätkät ja luonnossa liikkuminen.

Itselläni innostus harrastukseen syttyi joskus v. 2000, kun Discovery-kanavalta tuli semmosta mainospätkää, jossa ukkeli kulki pitkin rantoja piipparin kanssa. Siitä asti oikeastaan tullut seurattua alan kehitystä, alkuun epäsäännöllisesti, muutamat viime vuodet kroonisesti.

Ensimmäisen etsimen hankin vasta vuonna 2004, heti kun löysin toisen suomalaisen harrastajan. Samana vuonna pistin pystyyn sivuston, jonka tarkoituksena oli helpottaa tiedon saantia suomeksi ja saattaa harrastajia yhteen. Viime aikoina on sivuston päivittäminen ollut hyvin laimeaa, lähinnä kiireistä johtuen. Toivottavasti tulevaisuudessa aikaa löytyy myös tähän. Ideoita sisällön ja ulkoasun suhteen otetaan ilolla vastaan, tarkoituksena olisi uudistaa paketti täydellisesti...

http://koti.mbnet.fi/mipe/metalli
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Eki
Viestit: 46
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 20:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Eki »

RE: mipe. sivustosi on hieno ja eritäin kattava. Huomasin sivun kun hain "metallin etsintä" haulla ennenkuin välinettä oli jne.......
Toivottavasti kaikki hyvä yhdistyy ja ollaan ihmeissään *aarremaanalla*....täh, minäkö löysin tuon?.....
kake
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Huhti 2007, 14:02
Paikkakunta: Rovaniemi/Kolari

Viesti Kirjoittaja kake »

Terve kaikille foorumilaisille. Olen 23v pojankoltiainen Rovaniemeltä. Koko ikäni olen metallinpaljastimesta haaveillut, mutta nyt vasta sellaisen itselleni (lahjaksi) tilasin. Kommentit uudelle harrastukselleni ovat olleet jotain tyyliin "olet sie pöljä tai hullu, mitä sie jollaki rautaromula tehet..., tai sitten "sieltä kuitenkaan mitään löydy". Toivottavasti pääsen kuitenkin kuittaamaan heille takaisin... Tulevan paljastimen malli on C.Scope CSR1 ja toivottavasti sillä nyt jotain löytyy. Harrastuksen meinaan aloittaa kotikunnassani Kolarissa, siellä ainakin saa rauhassa kaivella. Onkos täällä muita harrastajia pohjoisesta? Nyt vain odotellaan että lumet sulais vähän vähemmäksi niin pääsis tutkimaan sota-aikaisten talojen raunioita. Innostuksissani kävin jo Fiskarssin kettälapionkin jo ostamassa.
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Viesti Kirjoittaja Panda »

kake kirjoitti:Terve kaikille foorumilaisille. Olen 23v pojankoltiainen Rovaniemeltä. Koko ikäni olen metallinpaljastimesta haaveillut, mutta nyt vasta sellaisen itselleni (lahjaksi) tilasin. Kommentit uudelle harrastukselleni ovat olleet jotain tyyliin "olet sie pöljä tai hullu, mitä sie jollaki rautaromula tehet..., tai sitten "sieltä kuitenkaan mitään löydy". Toivottavasti pääsen kuitenkin kuittaamaan heille takaisin... Tulevan paljastimen malli on C.Scope CSR1 ja toivottavasti sillä nyt jotain löytyy. Harrastuksen meinaan aloittaa kotikunnassani Kolarissa, siellä ainakin saa rauhassa kaivella. Onkos täällä muita harrastajia pohjoisesta? Nyt vain odotellaan että lumet sulais vähän vähemmäksi niin pääsis tutkimaan sota-aikaisten talojen raunioita. Innostuksissani kävin jo Fiskarssin kettälapionkin jo ostamassa.
Tervetuloa Foorumille! "Pöljä tai hullu", niin, no, on taalla meita sitten muitakin. Yksin ei tarvitse potea hulluuttaan :D Valitettavasti suomalaiset on hieman "vanhanaikaisia" ja kaikki uusi "pelottaa", ja sitten ihmiset turhautuu ja tama kohdistuu esim. meihin, j otka vain innostuneena harrastuksesta haluavat loytaa maasta jotain, niinkuin kalastajakin haluaa jarvesta kalan :roll: Luulenpa etta foorumia lueskelee silloin talloin ihmisia jotka haaveilisivat metallinpaljastimen hankinnasta, mutta jokin estaa.. Jotkut ovat kateellisia, ja jotkun ei vaan ilkea. Metallinilmaisinharrastus on ihan oma lajinsa... Viela kerran tervetuloa mukaan ja foorumin porukka odottaa mielenkiinnolla ensimmaisia loytojasi. Onnea matkaan!
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Vastaa Viestiin