Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Latezi
Metallinetsijä
Viestit: 164
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 19:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Latezi »

Maakrapu kirjoitti:47v yrittäjä Rovaniemeltä. Kiinnostui sen verran, että piti pistää kylmiltään piippari tilaukseen. :D
Mistä sais selvitettyä mahdolliset muut harrastajat paikkakunnalla? Ei tarvis kaikkea opetella kantapään kautta.

Tervetuloa :D

Itse olen rovaniemeltä ja suht aktiivisesti tulee käytyä piipparoimassa.
Fisher gold bug
Garret Pro-pointer
Avatar
Seiska
Raavas Tonkija
Viestit: 711
Liittynyt: 26 Syys 2013, 19:35
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Seiska »

Moro vaan kaikille!

Uus tuleva piippari täältä Suur-Iin ytimen tuntumasta esittäytyy.
Oon vajaa kolomekymppinen yrittäjä ja parin muksun isä, kultaakin löytyy kainalosta.
Harrastuksen löysin vajaa viikko sitten kun naapuritalon isäntä linkkas tämän foorumin minulle :D
Ja samalle illalle menikin jo Garrettin ACE 350 "EURO" tilaukseen ja saapunee minulle huomenna. Nopea jätkä kun olen.

Muutamia piipitys mestojakin on tullut jo katseltua valmiiksi ja nopeana olin jo puhelimitse MV:n puoleen yhteydessä käytännön asioiden tiimoilta.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/iin-i ... ta/631460/
Onko linkissä mainittu saari vielä kenellekkään foorumilaiselle tuttu mesta?
Mahtaako foorumilta löytyä muita Iiläisiä?

Illinsaaren lisäksi jahtaamaan lähtään muutamaa perimätietoon pohjautuvaa legendaa.

Kuitti.
Avatar
delgare
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Syys 2013, 20:43
Paikkakunta: Helsinki

Metallimies Helsingissä.

Viesti Kirjoittaja delgare »

35v hitsaaja tässä ilmoittautuu metallinetsijäksi.

Loppukesästä oli edessä mökkireissu paikassa jonne oli kuulemma neljä vuotta sitten piiloteltu viinapulloja ympäri maastoa. Ajatus kyti päässä viikon verran ja sitten aloin kurkkimaan josko löytyisi halpaa metallinpaljastinta reissuun. Ei löytynyt semmoisella varoajalla vaan tämä sivusto löytyi ja nää jutut vei mennessään.

Finndetectorilta tilasin black bull DS23 XL vehkeen ja pääsin sitä toissaviikolla koittelemaan, ai että kun löytyi ensimmäinen pullonkorkki katri valan puistosta nii se oli jotta tää, tää on siistii.

Alottelemassa tässä vielä ollaan niin olen kiertänyt lähes pelkästään noita uimarantoja ja kolikoitahan on löytynyt aika kivasti. Euroissa varmaan reilut 20e eli patterikulut katettu.

Top 4 löytöjä vois mainita:

5 penniä vuodelta 1919 (kieltolaki voimaan suomessa) ja 5 penniä vuodelta 1932 (kieltolaki lopetettiin).

Siihen päälle sitten hieno hevosmarkka ja se paras löytö mikä tuli markan vierestä, hopeinen 50 penniä vuodelta 1865 (sibeliuksen syntymävuosi).
Lapiotapio
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Syys 2013, 23:10
Paikkakunta: Kaenuu

Viesti Kirjoittaja Lapiotapio »

Terve kaikille!

Kolmikymppinen jannu Kajaanista ilmottautuu. Tänä syksynä "lajin" oon löytäny ja intoa riittää, miljoonista rautanauloista huolimatta.

Historia on kiinnostanut aina ja sen mukaan olen koittanut piippailupaikkani katsoa. Tosin kovin hyviä tontteja en vielä tiedä montaakaan, mutta jostain on voinut kuitenkin aloittaa.
Bolivar
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2013, 17:32
Paikkakunta: Uusimaa

Tervehdys!

Viesti Kirjoittaja Bolivar »

43 vuotias Uusimaalainen mies ilmoittautuu mukaan joukkoon.
Laitteita ei vielä ole mutta kova pähkäily mallista/merkistä menossa!
Pitempään jo mielessä tuumaillut tämän harrastuksen aloittamista, kunnes hiljattain löysin tämän foorumin pariin.
Vaikuttaa kiitettävän aktiiviselta& asiantuntevalta porukalta.
Nuoruudessa tuli sen verta nakeltua korkkeja luontoon, että nyt
vanhempana ja viisaampana niitä pitää lähteä sieltä vissiin keräilemään.;)
Avatar
Jari67
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Syys 2013, 15:10

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Jari67 »

Moi kaikki !

Työkaveri lainasi laitteensa ja koukkuun jäin :)

Eli -67 syntynyt mies Pohjanmaalta/Teerijärvi ilmoittautuu. Metallinpaljastin on varmaan ollut monen pojan haave ja niin minunkin ja tänä syksynä hankin ensimmäisen laitteen Garret 350 paljon rautaa ja pullonkorkkeja sillä löydetty. Pian huomasin että tämä on minun harrastus ja samalla Garret vaihtui Deussiin.

Kiitokset Kesepalle hyvistä neuvoista :D
Kuva (10") Anderson Over Under Carbon Fiber Shaft
Kuva(9") (13x11") gray ghost® xp
STAVRscoop EVROEXCAVATOR-2 v.22, MONSTRIK-6
Garrett Pro Pointer
_Jyrki_69
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Marras 2013, 01:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Tervehdys tasamaan kaivelijat!

Viesti Kirjoittaja _Jyrki_69 »

Täälä olis etelä-pohojammaalta täys märkäkorva näissä hommissa vielä, mutta tekemällähän oppii, vai mitä?Intoa on enemmän ku paavilla seuraajia muttanku nää kelit ny antais vaa vähä myören käyrä tonkimas jostai jotai :) Ostin viime vkolla itelleni Black knight explosion SE:n, toivottavasti se riittää näin alkuun ja seuraavana listas oliski sit pointteri. Mukavaa olis jos löytäis tältä suunnalta jonku vanhan tekijän joka vois vähä opastaa tohon hommaa jotta pääsis alkuun :)
-Garret ace 250
-Black knight explosion SE
-Garret pro-pointer
Black and deckerin pikkulapio + muita tonkimia
Huikka
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Syys 2013, 00:21
Paikkakunta: 014 & 08

Morjensta!

Viesti Kirjoittaja Huikka »

Täälä huutelee puolisen vuotta foorumia seurannut, loppukesästä Garret ACE sataviiskymppisen ostanut juniori. Vissiinkin aika junnummaista päästä, kun ikää vasta 20 kesää. Pohojois-Pohojanmaalta kotosin, nykyään Jyväskylän alueella asun ja konetekniikan ingenjöör-opinnot tänä syksynä aloitin. Metallipuolen amis taustalla ja vapaa-ajalla rassailen autoja/pärriä. Jonkun verran tullu piippailtua - lähinnä roskia maasta pois :lol: - mutta melekosen into pinkeenä silti. Täytyypä postailla nuita rojuja tänne mitä kerkes tänä syksynä kaivelemaan!
Kun kaupasta ostaa niin saa mitä haluaa, mutta kun ihte tekkee niin saa mitä sattuu tulemaan!

-Garret ACE 150 & kasa ihte kyhättyjä tonkimisvälineitä
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Aloitin tän homman kun ei näistä Rantaruottalaisista saanut seulottua kalakaveria surukseni. Kaikki mitä teen, teen täysillä loppuun asti.Vuoden työn tuloksena löysin sitten munkilla pronssikautisen kirveen jolla tuli sitten kuuluisuutta ja mainetta varmaan kaikille piippareille. Turha kysyä, olenko ylpeä. Tiesin sen sattuvan vielä jollekkin ja vielä osuukin. Kaikki merkittävät löydöt on meidän porukoiden tekemiä. Mitenkään museoviraston työtä halveeeraamatta. Ollaan nöyrästi Suomen asialla ja ylpeitä omasta historiasta jota nyt selvitellään. Ensin hommasin 250 garretin kalavehkeisiin vaihtamalla. Nyt on sponsorin hankkima at pro. Tsemppiä niille jotka jaksavat yli vuoden ja oppivat vielä jotain tästä hienosta hyödyllisestä harrastuksesta. Kolminkertainen hurraahuuto suomalaisille hakkapeliitoille ja heidän jälkeläisilleen. Muistakaa veteraaneja! Myös Krimin. Ei heiltä kysytty:mennäänkö? Hakkaa päälle!
Avatar
Kylmänen
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Loka 2013, 09:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Kylmänen »

Moro kaikille!

Olen 35-vuotias jamppa Vantaalta ja olen seurannut tätä foorumia n. puolisen vuotta. Joulun alla tulee jonkin verran veronpalutusta, jolla ajttelin ensimmäisen piipparin hommata.
Jos tässä syksyn aikan vielä joatin piippailumiittejä olisi täällä Etelä-Suomessa, niin saisiko sinne tulla ihan vaan katselemaan kun muut löytävät hienoja aarteita? Ensi keväänä olisi sitten tarkoitus itse ruveta joitain lähimetsiä kiertelemään..Ja naisille tiedoksi..Olen sinkku :roll:
centaur
Innostunut Etsijä
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Marras 2013, 10:50
Paikkakunta: Ruukki

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja centaur »

nyt tämän kesän foorumia seuranneena päätin kirjautua tänne(kaverin vika)
olen 37-vuotias mies ruukista ja tämä piipparointi harrastus kiehtonu jo jonkin aikaa (80-luvulla eka kontakti lajiin ku kohtasin miehen joka etsi rahoja sahan raunioista joka oli meillä leikkipaikkana)
historia on aina kiinnostanut kun asuu vanhalla teollisuus/saha alueella missä paljon lähi historiaa(saha,terva,hiili,vesimylly,tuulimylly yms 1920-1970luvulta)ja ikänsä lähimetsiä kolunneena rupes kiinnostaan tutkia tarkemmin mitä nuo vanhat pellot (kiviaita keskellä kangas metsää ja kivinen noin 4x5m pirtin pohja) kätkee ku ei oikeen maan omistajatkaan tiedä/osaa niistä kaikista kertoa tarkemmin kun osa vasta löytyneitä suo saarekkeista ja nuita kärrypolkuja 30-50 luvulta niin ja KAIKKI muu kun pullon korkit on plussaa tämmöiselle aloittelijalle
ace 350
white"s bullseye 2
vanhin raha 1/4 skilling 1806
tea
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Marras 2013, 12:38
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja tea »

Esittäydytään nyt tännekkin :D Katselin ensin jonkun viikon näitä sivuja kunnes sitten rohkenin rekisteröityä.

Olen 31-v nainen ja ammatiltaan lähihoitaja. Olen aloittelija piippailuhommissa, joskus olen lainannut sedän etsintä ja penkonut hänen kotitilallaan pikkujuttuja. Ja tietysti kun hän sahaa ammatikseen niin tutkinut tukit naulojen yms varalta :wink:

Näkyy täällä olevan joku myös pohjoisesta :) itä-lappilaisia en tiedä onko :?:
406
Innostunut Etsijä
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Syys 2011, 08:40
Paikkakunta: Kemi

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja 406 »

tea kirjoitti:Esittäydytään nyt tännekkin :D Katselin ensin jonkun viikon näitä sivuja kunnes sitten rohkenin rekisteröityä.

Olen 31-v nainen ja ammatiltaan lähihoitaja. Olen aloittelija piippailuhommissa, joskus olen lainannut sedän etsintä ja penkonut hänen kotitilallaan pikkujuttuja. Ja tietysti kun hän sahaa ammatikseen niin tutkinut tukit naulojen yms varalta :wink:

Näkyy täällä olevan joku myös pohjoisesta :) itä-lappilaisia en tiedä onko :?:
Hei, 406 sahaa kemi-taivalkoski väliä ympäri vuoden, joten YV:llä yhteyttä.
Polack
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Loka 2013, 09:46
Paikkakunta: Päijät-Häme, Etelä-Karjala

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Polack »

Tervehdys ja Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille täältä Vesijärven tuntumasta!
Muutama sananen siitä, miten tähän uuteen harrastukseen päädyin. Jo vuosien ajan olin puuhastellut sukututkimuksen parissa, mikä taasen johti siihen, että kiinnostuin paikallishistoriasta. Nämä yhdessä ja pieni kiinnostus vanhaan tavaraan ja kolikoihin johti metallinetsintään. Tuo "herääminen" tapahtui kokolailla vuosi sitten, ja tammikuussa hankin ensimmäisen etsimeni (GM4).
Menneen suven aikana pääsin pikku hiljaa perille etsinnän alkeista. Aloittelin pelloilta, joista toivoin löytäväni esi-isilleni kuuluneita esineitä. Löytämäni esineet ovat olleet vähäisiä, mutta mieltä lämmittäviä. Lisäksi olen ”siivoillut” metsäpolkuja roskista vähän sieltä ja täältä.
Suurella kunnioituksella olen havainnut tätä foorumia ja lehtiuutisia lukiessani, että joukossamme on melkoisia asiantuntijoita monilta eri elämän aloilta. Yhteistyö Museoviraston kanssa ja tiedon jakaminen foorumilla auttavat meitä kaikkia, mutta varsinkin tällaista keltanokkaa.
Nyt vaan kirjaa nokan alle ja suunnittelemaan tulevaa kesää…
XP Deus, Golden Mask 4, Garrett Pro-Pointer, lukulasit +3,00 ja kuivat sukat jalassa...
koutso
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Joulu 2013, 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja koutso »

Terve kaikille!
Olen 35 vuotias mies Helsingistä. Innostuin piippailuharrastuksesta noin viikko sitten ja lueskelin tätä foorumia pari päivää. Ei auttanut kuin tilata masiina ja tarvikkeet. Käytössä Garrett AT PRO. Tänään pääsin testaamaan laitetta ensimmäisen kerran ja täytyy sanoa että tyytyväinen olen laitteeseen. Toimii kuin unelma. Melkein heti sieltä löytyi vanha alkon korkki ja Fiskarsin lusikka :) . Pikkuhiljaa pääsee jyvälle laitteesta. Vielä odotellaan postista Garretin Pro Pointeria ja Fiskarsin kenttälapiota niin päästään kunnolla harrastuksen pariin.
Avatar
Rökäs
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Marras 2013, 19:32
Paikkakunta: Deep South Ostrobothnia

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Rökäs »

Tervehdys kaikille!

Olen myöhäiseen keski-ikään ehtinyt kärttyinen eteläpohjalainen juntti, jonka perheeseen kuuluu laumanjohtaja (alfa)rouva, pari tenavaa, kaksi hevosta, yksi isänpäivälahjaksi saatu poni ja koira. Olen siis perheen ravintoketjussa alimmalla tasolla kuten arvata saattaa. Pitkä ja kapea leipä on lähtenyt viimeiset parikymmentä vuotta ympäristöhallinnosta ja rokotustodistuksessa seisoo FM. Arkeologiasta en tiedä mitään paitsi mitä olen työn puolesta kaavoitukseen liittyviä raportteja saanut lukea. Paljon olen oppinut tältä palstalta löytöjen tunnistuksesta ym. Kunnioitettavaa osaamista väellä näyttäisi olevan. Palstalla on myös muutama einoleino, joiden pullonhengen (?) vaikutuksen voimalla kirjoitetuilla "hengentuotteilla" on ainakin hyvä viihdearvo.

Itse piippailusta sen verran että tykin- ja musketinkuulaguru Nuuskis sai aikaan uudelleenaktivoitumisen menneenä syksynä. Cskuuppi vm. 1990 ei välttämättä ole se käyttäjäystävällisin ja löytämisen kannalta tehokkain jatkuvaan piipitykseen; siksi syksyn saalis onkin niitetty Nuuskiksen Deussilla. Sen myötä olen joutunut muuttamaan mielipiteeni ranskalaisista elektroniikan valmistajina :lol: Laitepäivityksiä on siis edessä. Piippailun lisäksi vapaa-ajanharrastuksiin kuuluu kalastus kaikissa muodoissa, paikallishistoria (lähinnä Suomen sodan 1808 taistelut), pienimuotoiset tutkimushankkeet (että pysyy byrokraatilla kosketus maastotöihin), LC sekä edellä mainitut kaviopedot eli hevoiset.

Mukavaa Joulun odotusta ja järisyttäviä löytöjä tulevana vuonna kaikille palstalaisille!
-Rökäs
"Quid Lucrum Istic Mihi Est?"
CScope 990,vinkumista jo vuodesta 1990
XP DĒUS 11 "
Minelab Excalibur II 10 "
Garrett Pro-Pointer
Evroexcavator 2 v22
Fiskarssin kenttä- ja pistokaivinkoneet
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja ehkä »

mulla on sellanen pieni etiäinen,että tairan tietää kuka on kyseessä. :mrgreen: vai?
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Edit: Harhaanjohtavaa ja epäasiallista tekstiä.
Viimeksi muokannut ilkkap, 20 Joulu 2013, 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rökäs
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Marras 2013, 19:32
Paikkakunta: Deep South Ostrobothnia

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Rökäs »

Ehkä: pakkohan sitä oli tulla kaapista ulos kun piipparointi on palstan suosiosta päätellen nykyään sosiaalisesti hyväksyttävää toimintaa eikä enää kylähulluuden yksi ilmentymä. Sitäpaitsi; halvempihan tuo Deus on kuin kunnon parttivapa ja vielä kestävämpikin, siihen ei mene heti särki vaikka kuinka kompuroisi. Hyötyliikuntaa tulee samalla ja kalorit palaa roihuten, savu tulee perästä :mrgreen: Kipugeeliä ei ole tarvinnut wanhan polveen hieroa enää pariin kuukauteen! Jaskakin on uuden harrastuksen huomannut kalamiespiireissä; totesi syksyllä J:kylän SM-finaalireissulla (ei siis S/M, huom!) että "poijat ei enää ongi vaan juaksoo miinaharavan kanssa ympäri lumperoosia..." Niinpä! Lopetin jo aikaa muut kalastukseen liittyvät kilpailut paitsi tuon edellämainitun pakollisen kisavietin tyydytyskinkerin, meni niinsanotusti maku tiettyjen kilokuumeen valtaamien äijien seuraamisessa niin kisapaikoilla kuin netissä. Vielä kun tiedetään että Suomessa on 5,2 milj. kalastuksen huippuasiantuntijaa yhdistettynä tätä maata pyörittäviin luonnonvoimiin eli kateuteen & kiimaan niin se oli sitten siinä; täällä on tunkki, tulkaa hakemaan. Toki käyn edelleen mateita haravoimassa, morria täryyttämässä ja täkyilemässä jne. mutta vain omaksi iloksi. Sille vain ei voi mitään että piipparointi on koukuttavaa ja muiden löytöjen bongailu herättää mukavasti (tervettä) kateutta ja vilpitöntä ihailua :shock: Ensi keväänä/kesänä/syksynä (laillisille) Suomen Sodan hurmekentille niittämään kuulasatoa?

Ilkkap: anglosaksisilla lainasanoilla makusteluun pitää jokaisen sortua aina välillä; illalla lauletaan tarvittaessa latinaksi kultapxxxa ja aamulla puhutaan norjaa Arabiaan :lol:

-Rökäs
"Quid Lucrum Istic Mihi Est?"
CScope 990,vinkumista jo vuodesta 1990
XP DĒUS 11 "
Minelab Excalibur II 10 "
Garrett Pro-Pointer
Evroexcavator 2 v22
Fiskarssin kenttä- ja pistokaivinkoneet
Nuuskis
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 11:52
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Nuuskis »

ilkkap kirjoitti:Edit: Harhaanjohtavaa ja epäasiallista tekstiä.
Samaa mieltä. Kovin harhaanjohtavaa en tästä saa, mutta epäasiallista kyllä, en saa mitään järkeä tähän. Jos tulee vielä tälläisiä "ahaa" elämyksiä niin tee niille vaikka ihan oma aloitus yleiseen keskusteluun itsellesi.
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja ehkä »

no meitä rupeaa olemaan aikamoinen iskuryhmä. :lol:
kesällä pitää jo järjestää piippailu leiri, 8)
ja tietenkin syksyllä vertaillaa "kuulia" oho oliko jo epäasiallista. :mrgreen:
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

Nuuskis kirjoitti:
ilkkap kirjoitti:Edit: Harhaanjohtavaa ja epäasiallista tekstiä.
Samaa mieltä. Kovin harhaanjohtavaa en tästä saa, mutta epäasiallista kyllä, en saa mitään järkeä tähän. Jos tulee vielä tälläisiä "ahaa" elämyksiä niin tee niille vaikka ihan oma aloitus yleiseen keskusteluun itsellesi.
Siinä on alussa että "edit". Eli olin pyyhkinyt pois oman hahaanjohtavan ja epäasiallisen tekstini.
Tässä systeemissä ei pysty poistamaan omaa viestiään jos joku on jo ehtinyt kirjoittaa seuraavan viestin, siksi voi vain editoida.

Jos vielä on epäselvää, Nuuskis, niin lähetätkö yv:n niin ei kaapata tätä ketjua.
Avatar
Rökäs
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Marras 2013, 19:32
Paikkakunta: Deep South Ostrobothnia

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja Rökäs »

Kappas vain; tässähän nostetaan palstan viihdearvoa Ilkkapeen, Nuuskiksen ja Ehkän kanssa oikein urakalla. Ilkka hyvä; poistamasi kommentti "palstalle ovat tervetulleita sellaiset jotka osaavat kirjoittaa sanan arkeologia" tms., tarkkaa sanamuotoa en nyt muista (pyydän anteeksi jos siteraan väärin), ei mielestäni ollut ollenkaan "harhaanjohtava" ja "epäasiallista". Hauskahan se oli, omalla laillaan. Toivotit uuden palstalaisen omalla persoonallisella tavallasi tervetulleeksi :lol: Kieltämättä hieman fingerporimainen oli editointisi; eittämättä siitä voi vetää myös toisenlaisen johtopäätöksen, jonka Nuuskis ja Ehkä tekivät. Helpompi tapa editoida omia suolloksia on poistaa sensuroitava teksti ja pistää piste (.) tilalle. No, olipa motiivisi editointiin mikä tahansa, asia on nyt puolestani loppuunkäsitelty. Jos haluat palata asiaan, jotain jäi hampaankoloon tms. niin YV:tä tulemaan.
-Rökäs
amatööriarkekolooki 8)
"Quid Lucrum Istic Mihi Est?"
CScope 990,vinkumista jo vuodesta 1990
XP DĒUS 11 "
Minelab Excalibur II 10 "
Garrett Pro-Pointer
Evroexcavator 2 v22
Fiskarssin kenttä- ja pistokaivinkoneet
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja JK »

Kaksi asiaa joita ei siedetä tuntuu palstalla olevan: A-sanan väärin kirjoittaminen ja vitsit vähemmistöistä, lähinnä suomenruotsalaisista. Molempiin olen syyllistynyt vuosien varrella ja saanut melkoisen suoraa palautetta asiasta. :oops:
Suomen Metallinetsijät Ry
jauru81
Metallinetsijä
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Joulu 2013, 21:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Esittäytymisareena

Viesti Kirjoittaja jauru81 »

Hypätäämpäs mukaan kelkkaan,Elikkä tälläinen aikuis ikään ehtinyt kaiken tonkija.
Etsintä en ole viellä hommannut,tässä kevään aikana tarkoitus hommata garrettin mallistosta omiin tarpeisiin väline johon rahaa jemmataan :)
Mielenkiintoista ollut foorumia lueskella ja ihmetellä,viellä en rupea kyselemään kummia katsotaan kun laitteen saa kouraan josko sitten apua huhuillaan.

Perhettä löytyy,yhden tenavan verran ja koiruus myös.
Työ hommat suuntautuvat aika pitkälti malmin etsinnän eri vaiheisiin :)

Rauhallista uuttavuotta koko foorumin poppoolle.

T:Jauru
Vastaa Viestiin