Tapaamisia

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.

tapaamisia

Löytyy kiinostusta
20
63%
Ei kiinnosta
2
6%
tarvii vielä pureskella ajatusta
10
31%
 
Ääniä yhteensä: 32

JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Tapaamisia

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

Hei

Vaikka olenkin vasta aloittelia (jolla ei edes ole omaa piipparia vielä) niin aattelin kysellä harrastajien mielipiteitä sellaiseta "tavasta" mitä monella muulla harrastaja yhteisöllä jo noudatetaa, elikkäs kuukausittaisia tapaamisia vaikka ihan paikallisten "aarteen metsästäjien" toimesta johon olisi valmiit puitteet jo monella eri huoltamolla/kahvilalla.

Kyseessähän ei ole mikään virallinen tapaaminen johon on aina kaikkien pakko osallistua vaan ihan yleinen jutustelu hetki saman asian harrastajien kesken jossa voi vaikka hieroa kauppoja löydöistä/etsimistä sekä muista oheis välineistä tai sitten ihan vaan keskustella aiheesta tai sen vierestä :)

Jos tämmöinen tapaaminen ottaa tuulta purjeisiin niin sitä voisi sitten joskus tulevaisuudessa harkita isomman tapaamisen järjestämistä jollain keskeisellä paikalla vaikka kerran vuodessa johon kellään ympäri suomea asustavilla ei olisi mahdoton matka.
Sitten tähänkin voisi ympätä jonkunlaisen tapahtuman jossa yhteistuumin putsataan vaikka yleinen uimaranta tai jotain (edellinen oli sitten vaan esimerkki) vastaavia tapahtumia on esimerkiksi sukellus puolella "project AWARE" joka sisältää turun aurajoen pohjan puhdistuksen olisiko ollut joka vuosi keväällä vai syksyllä en muista.

Jotta tälläisiä ajatuksia olisi tänään tarjolla. Pistän vielä äänbestyksen aiheesta niin saa vähän käsitystä siitä että onko mielenkiintoa

BR
Jukka
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

eli eli porukalla näyttää nyt tuon äänestyksen perusteella olevan jonkin verran kiinnostusta niin sit kaipailisinkin vähän ehdotuksia että olisiko mahdollinen turinatuokio minä päivänä eli esimerkiksi joka kuun ensimmäinen perjantai vai olisiko viikonloppu parempi vai ehkä jopa arkipäivä ilta ja sellasta aloitus kellonaikaa vois kans heitellä ilmoille sekä toiveita paikasta missä törmäiltäis.
Itse olen turusta joten en vaikka kuinka haluaisinkin niin sattuneesta syystä voi lähte esimerkiksi jyväskylään kahville :D mutta muittenkin seutujen piippaajat voivat keskenään miettiä että saisko heidän alueelle järkättyä tällaista.
Kokemuksesta voin kertoa että näissä tapaamisissa tuppaa sit kahvia menemään oikein todella paljon ja keskustelut ei aina liity edes asiaan mutta pääasia on että ihmisillä on hauskaa ja oppii tuntemaan toisia.

Minulle sopii melkein mikä päivä tahansa ja tuo ABC Auranlaakso on aika hyvä paikka. Tämähän oli sitten vain minun ehdotus joten heitelkää vähän omia kahvittelu paikka ehdotuksia ja katsotaan niistä sitten että mihin joudutaa :D


Jukka
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Mitens Etelä-Karjalan suunta? Taitaa täältä itseni lisäksi joku muukin harrastaja löytyä kuin Tuoma SS?

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

Noh kokeillaan sit ihan oikeasti että miten onnistuu tuo tapaaminen elikkäs ehdottaisin kuukauden viimeistä perjantaita (25.01.2008) ja vaikkapa tuo ABC auranlaakso elikkäs jos siel joskus klo 19.00 treffattais

Jukka
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

muistutellaan nyt sit porukkaa et se olisi sitten tämän viikon perjanta (25.01.2008) ja miut löytää sit varmaan siitä auranlaakson hesburgerin vieressä olevalta isolta pöydältä (ellei poliisit ole sitä silloin jo ominut) ja päällä on työtakki joka on hartioitten kohdalta viininpunainen ja muuten vihree... nämä tuntomerkit on lähinnä sen takia että ihmiset tietää missä on omaa "porukkaa"

Jukka
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

reffit oli ja meni ja ruhtinaalliset 2 henkilöä (minä mukaan lukien) oli paikal et eikö turus ole sit etsijöitä vai oliko pv. huono tai mahollisesti kellonaika huono?
Pistäkääs nyt vähän kommenttia et mikä olisi sit parempi aika ja pv. ettei tämä topicci mene ihan täysin yksin puheluks.

Jukka
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

No voi diskriminaatio!
Unohdin ihan 6-0, enkä viime viikon työkiireistä johtuen ehtinyt lukemaan edes foorumia...
Pitänee ottaa uusiksi. Paikka on kyllä hyvä, ainakin itseni kannalta, ja jos tuo nimim. TeNo76:lle ajankohta sopii, niin paikka myös varmaan hänelle hyvä.
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
Avatar
RVPS
Metallinetsijä
Viestit: 171
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 13:06
Paikkakunta: Oulun Eteläinen

Viesti Kirjoittaja RVPS »

JuAnHu kirjoitti:reffit oli ja meni ja ruhtinaalliset 2 henkilöä (minä mukaan lukien) oli paikal et eikö turus ole sit etsijöitä vai oliko pv. huono tai mahollisesti kellonaika huono?
Pistäkääs nyt vähän kommenttia et mikä olisi sit parempi aika ja pv. ettei tämä topicci mene ihan täysin yksin puheluks.

Jukka
Jep jep! Olen tuossa kesän korvalla tulossa Turkkuseen päin, joten silloin voisin osallistua ko. tapaamiseen... Pidetäänpä korvan takana, jos vaikka viimeistään kesällä uudestaan...?
Garrett AT Pro, Garrett Pro-Pointer, Fiskarsin ja Minelabin maantonkijat. GTN-60
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Itse lähtisin mielelläni sellaisiin kokoontumisiin, joissa piippailtaisiin. Esim. joku pelto tai muu laaja potentiaalinen "aarremaasto" läpi. Jos joku sais hommattua luvat maanomistajalta ja kohde olisi tarpeeksi lähellä kotiani niin olisin mukana.
Kentällä yhteydenpito sujuisi hienosti vaikka PMR 446 radiopuhelimilla.
Myös iso ranta voisi olla kiva.
Huoltoasemalla turinointi ei olisi ihan minun makuun. :roll:
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
TeNo76
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Loka 2007, 16:57
Paikkakunta: Kaarina

Uusinta yritys.

Viesti Kirjoittaja TeNo76 »

JaNo74 kirjoitti:No voi diskriminaatio!
Unohdin ihan 6-0, enkä viime viikon työkiireistä johtuen ehtinyt lukemaan edes foorumia...
Pitänee ottaa uusiksi. Paikka on kyllä hyvä, ainakin itseni kannalta, ja jos tuo nimim. TeNo76:lle ajankohta sopii, niin paikka myös varmaan hänelle hyvä.
Juu se Abc auranlaakso on loistava paikka tapaamiselle.Mikä olisi hyvä päivämäärä ja kellonaika?
Garrett ace 250
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

olen edelleen sitä mieltä että kuun viimeinen perjantai voisi olla helpoin muistaa ja se kellonaika 19.00 tuntuu ittelleen sopivan kun tälläisen junnun pitää ottaa päikkärit et jaksaa :D eli tässä kuussa olisi tuo 29 pv viimeinen perjantai ja näil tiedoil uskoisin et itse tosiaan pääsisin... ja mitä tuohon piipaus treffeihin tulee niin en todellakaan pistä pahaksi sitäkää. Nämä huoltamo tapaamisest ajattelin lähinnä sillä että saa viimeisimmät "tiedot" paikoista ja vastaavaa kun leensä talvella olisi lunta niin sillon ei pääse piippaan mutta mielenkiinnon ylläpitämiseksi nämä on lähinnä aateltu. Toki tämä on myös sosiaalinen tapahtuma ettei alan harrastajat olis "kasvottomia" sekä sellainen asia että on mahdollista helpommin turista retkistä jota voisi porukalla toteuttaa...


Jukka
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

eli eli muistutellaan taas porukkaa turun tapaamisesta eli huomenna (29.02.2008) siin klo 19.00 olis taas aika kattoo kuinka moni kerkee paikalle. Muhun pätee samat tuntomerkit kuin aiemminkin


Jukka
Avatar
JaNo74
Innostunut Etsijä
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 16:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JaNo74 »

Näillä näkymin olen tulossa paikalle, jos ei taas joku konttilaiva kokeile suomalaisen peruskallion lujuutta, että joudun töihin... :wink:
ML Excalibur 800
C.Scope CS660
Garrett Ace 250 (Ex.)
"Deep Scope" GC-1013 (Ex.)
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

tämä on nyt sitä murbhyn lakia eli en itse pääsee tulemaan tänään kun olen komennuksella tampereella elikkäs joudutte sopimaan uuden yhteyshenkilön tälle päivälle

Pahoitteluni
Jukka
Vastaa Viestiin