Ehkä parasta mielihyvää :)

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Kyllähän tästä piippailusta paljon riemua on vuosien varrella ollut, mutta tänään löytyi uusi aarre :)

Naapuri nimittäin soitti. Hänellä on 10-vuotias poika, jolle Joulupukki oli tuonut jonkun edullisen piipittimen. Poika oli vähän turhautunut, kun ei ollut löytänyt mitään. Rouva pyysi, että josko voitaisiin porukalla lähteä opettelemaan. No kyllähän se minulle kävi.

Neuvottuani alkuun annoin pojan mennä edellä ja tulin itse perässä. Kaikenlaista pientä säädettäväähän siinä oli :) Löytyi tölkkiklipsuja, pullonkorkkeja jne. ja poika alkoi vähän nuutua. Vaivihkaa siinä matkalla "kopasin" muutaman paikan, mutta olin ihan hiljaa. Hetken päästä tultiin takaisin ja poika sai siitä pingin. Minä sitten pointterillani siitä tutkimaan ja kuopasta löytyi 1 euro, 50 senttinen ja 20 senttinen. Poika oli nyt ihan tohkeissaan. Olisittepa nähneet ne silmät :)

Tuli itsellekin tosi hieno fiilis! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Miinaharava04
Metallinetsijä
Viestit: 152
Liittynyt: 20 Touko 2018, 14:16

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Miinaharava04 »

Hienoa :D. Olisipa itsellänikin ollut opettaja kun silloin joskus aloitin.
Pojalla ollut parempi saalis kuin useilla mun puistoreissuilla. Tuollaisilla löydöillä sitä koukuttuu helposti.

Niin, mikä laite pojalla on?
Garrett Ace 300i+Detech 12"×10" S.E.F
Garrett Pro-Pointer ll
Itsetehty kenttälapio, pikkulapio ja ruuvimeisseli
Vanhin löytö: sarjahelmi
Vanhin kolikko: kopeekka 1800l.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Miinaharava04 kirjoitti:Niin, mikä laite pojalla on?
En tiedä. Joku pieni musta huiska, jossa on punainen nappi. Ei näyttöä ja pieni kela. Joku halpa siis. Minusta sellainen on aika varma tapa pilata innostus :( Ystävällisesti kyllä tein selväksi ainakin pointterin merkityksen: ilman sitä on kyllä aika hukassa.

Mutta pääasia, että juniori sai uutta virtaa! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tonkija69 kirjoitti:Kyllähän tästä piippailusta paljon riemua on vuosien varrella ollut, mutta tänään löytyi uusi aarre :)

Naapuri nimittäin soitti. Hänellä on 10-vuotias poika, jolle Joulupukki oli tuonut jonkun edullisen piipittimen. Poika oli vähän turhautunut, kun ei ollut löytänyt mitään. Rouva pyysi, että josko voitaisiin porukalla lähteä opettelemaan. No kyllähän se minulle kävi.

Neuvottuani alkuun annoin pojan mennä edellä ja tulin itse perässä. Kaikenlaista pientä säädettäväähän siinä oli :) Löytyi tölkkiklipsuja, pullonkorkkeja jne. ja poika alkoi vähän nuutua. Vaivihkaa siinä matkalla "kopasin" muutaman paikan, mutta olin ihan hiljaa. Hetken päästä tultiin takaisin ja poika sai siitä pingin. Minä sitten pointterillani siitä tutkimaan ja kuopasta löytyi 1 euro, 50 senttinen ja 20 senttinen. Poika oli nyt ihan tohkeissaan. Olisittepa nähneet ne silmät :)

Tuli itsellekin tosi hieno fiilis! :)
Kiitos tuon hyvän mielen tarinan jakamisesta, hyvä mieli tuli itsellekin tarinaa lukiessa. Toivottavasti pojan innostus tähän harrastukseen säilyy. :)
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Niksu kirjoitti:Toivottavasti pojan innostus tähän harrastukseen säilyy. :)
Sitä minäkin todella toivon. Ja tulipa sieltä puhelimeeni kuvakin, jossa tenava ahkerasti pesee löytöjä. Aarre! :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
WeKinky
Metallinetsijä
Viestit: 414
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 22:10

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja WeKinky »

Hienoa toimintaa :D . Kannattaa ottaa poika joskus mukaan omalle etsintäreissullesi hyville mestoille niin pysyy kiinnostus yllä. Ja muistaa että lapsille se rautaromukin saattaa olla suuri aarre, ei ne löydöt välttämättä tarvitse olla kolikoita :D
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ehkä parasta mielihyvää :)

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Tarina jatkuu :)

Kävin tänään samalla paikalla rentoutumassa mukanani uusin innovaationi (*). Hetken piippailtuani huomasin, että sieltä ei tällä kertaa tullutkaan vain äiti ja poika, vaan koko perhe. Ja nyt poika löysi ihan omin neuvoin kolikoitakin :) Lainailin nyt omaa Pro Pointteriani aina välillä ja poika huomasi kuinka olennainen osa se tätä harrastusta on. Kaikilla oli kivaa ja nyt koko perhe on koukutettu :lol:

*) Ai mikä innovaatio? No kaivuulaukkuun (mallia SA suojanaamari) kiinnitettävä kolikkopankki. Minua nimittäin ärsytti se, että
a) kaikki roina on samassa läjässä
b) kolikot saattavat tippua kumartuessa

Hoksin, että tyhjän maustepurkin sain juuri ja juuri tungettua läpi sen laukun sivussa olevan kangaslenkin. Sen kanteen kaivoin mattopuukolla loven, josta kolikot voi "pankittaa" :)
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Vastaa Viestiin