Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Tonkija69
Raavas Tonkija
Viestit: 509
Liittynyt: 16 Marras 2017, 20:04
Paikkakunta: Järvenpää

Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Tonkija69 »

Olin eilen ja tänään kummissani, että kuka/mikä mahtaa olla tonkinut uudelleen auki monet peittämäni kuopat. Minä nimittäin peitän aina jälkeni niin, ettei jäisi mitään haittaa. Kyseessä on savimaa, jonka päällä on nykyään nurmikenttä. Monet irrottamani ja takaisin laittamani paakut on jotenkin nostettu sieltä kuopasta pois ihan sen kuopan reunaan ja jätetty siihen. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen ruokaa etsivät linnut tai siilit. Onko muita arvauksia?

Ei muuten, mutta käy tunnolle, kun olen oikeasti tehnyt parhaani jälkieni siivoamisessa :?
"That's what I do: I dig and I find things" -- Game of Coins
Koneet: nox 800, Garrett Pro Pointer ja 300kg supermagneetti
Thorsnässon
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Maalis 2018, 21:29

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Thorsnässon »

Samaan ilmiöön törmäsin viimeviikolla vakiopaikassa,oli kaivettu monttuja auki ja syvältä, maata paiskottu ympäriinsä...sitten kun vähän rauhoitun ja tutkin lähempää niin hogasin että lähes kaikki montut jotka oli avattu oli sellasia että ne sijaitsi paikoilla joissa oli paljon myyränkoloja ja tunneleita, kesantopellolla niitä riittää, kaivamistapa myös oli jollainlailla eläimillinen joten kehittelin teorian että olin ilmeisesti tukkinut myyrien vakio kulkureittejä peittäessäni kaivamani montut, illan tullen myyrät joutivat hommiin ja toiminnan ääni varmaan houkutteli paikalle ketun tai useamman jotka sitten kuulonsa perusteella kaivoivat sieltä mistä remonttiäniä kuuluu...oisko perrää ? :shock:
Avatar
Kizmo
Metallinetsijä
Viestit: 364
Liittynyt: 17 Elo 2015, 20:11
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Kizmo »

Koira teki tämmöistä kiusaa minulle aikanaan.
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Minä taas olen havainnut, että missä olen etsinyt, niin tunnistamattomat lapiomiehet on käynyt kaivelemassa samaa paikkaa!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Bruin »

iron maden kirjoitti:Minä taas olen havainnut, että missä olen etsinyt, niin tunnistamattomat lapiomiehet on käynyt kaivelemassa samaa paikkaa!
Ihmettelen miksi joku lapiomies kävisi kaivamassa metallista tyhjää monttua uudelleen auki?
Vai mitä tarkoitat lapiomiehillä??
Mies kera lapion kävelee pellolla katsomassa paikkoja missä metallinetsijä on tehnyt reijän, että tässä on nyt hyvä paakku nostaa ylös :roll: :?:
Paavo Peltorengas
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Kesä 2020, 20:57
Paikkakunta: Stadi & Sauvo

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Paavo Peltorengas »

Tuossa hommaa omilla peltomailla harjoitellessa tuli nopeasti opittua että koira on huono kaveri näissä hommissa. Rottis työntää päätään kaivamisen väliin kuin pieni lapsi, kun tajuaa että ei ole tuolta maan alta vielä osannut vartioida ja kun selkäsi käännät, niin flätti kaivaa sen peitetyn kuopan auki kun ikiaikainen vaisto tietää, että juuri peitetyssä kuopassa on ihan varmasti jonkun kätkemä herkkupala. Sen jälkeen tuijotetaan toisiamme kiukkuisina, koiran ajatuskuplassa lukee, että tää on taas niin tätä kun siellä ei ollut mitään.
Teutori
Metallinetsijä
Viestit: 239
Liittynyt: 09 Touko 2018, 11:55

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja Teutori »

No puistoissa ja rannoilla olen itsekin kaivellut vanhoja jälkiä joista piippari on ilmaissut sen saman pullonkorkin jonka edellinen piippailijakin on löytänyt mutta ei ole viitsinyt viedä roskikseen, vaan haudannut samaan paikkaan takaisin...
david goljat
Metallinetsijä
Viestit: 451
Liittynyt: 22 Huhti 2018, 20:54
Paikkakunta: Vihti

Re: Peitettyjen kuoppien tonkijat?

Viesti Kirjoittaja david goljat »

Jänikset ja muut eläimet kääntää välillä niitä kuoppia auki eikä peittele uusiksi.
Ei ruoho kasva missä kulkenut oon
Vastaa Viestiin